רופא פוריות - עוד לא התחלתי וכבר מתחילה להתייאש :(

nuki31

New member
רופא פוריות - עוד לא התחלתי וכבר מתחילה להתייאש :(

היי כולן :)

בקצרה: המחזור איחר פעם אחת, רופא הנשים (שעל פי דבריו וחיפוש באינטרנט הוא מומחה לפוריות ובעל קליניקה פרטית) מיהר לתת לי איקקלומין, כדור ליום למשך 5 ימים. ביום ה-9 מתחילת נטילת הכדורים ביצעתי מעקב זקיקים, היה זקיק אחד בגודל 15- קיבלתי מחזור.

חזרתי אל הרופא ביום השמיני של המחזור, נתן לי באותו היום עוד 5 איקקלומין, כדור ביום. אתמול היה היום ה-9 מתחילת נטילת הכדורים (בדיוק כמו בסבב הקודם שעשיתי בדיקה) ומעקב הזקיקים הראה שיש בשתי השחלות זקיקים קטנים אך אף אחד עדיין לא גדל. הטכנאי אמר לי להגיע ביום שישי.

כמה שאלות,

1. האם ייתכן שהכדור לא עובד הפעם? או שלא בכלל סבב ההשפעה זהה ויכול להיות שביום שישי או בשבוע הבא אראה שהתפתח זקיק?
2. האם יש רופא מומלץ בכללית (אני גרה ברמת גן אז כל אזור המרכז כולל חולון, בת-ים וכו' רלוונטי) שאתן מציעות לי לעבור אליו, שהוא מקצועי ויעשה לי את כלל הבדיקות בכדי להבין האם בכלל יש בעיה כלשהי שמצריכה התערבות? יש לי תחושה שהרופא שלי ממהר לטפל בלי בלי לדעת מה הבעיה ואם בכלל קיימת (אנחנו מנסים בסך הכל 4 חודשים) ואני בכלל פניתי אליו לראשונה כי המחזור איחר וכי במשך כמה חודשים מקלוני הביוץ הביתיים תמיד הראו שאני מבייצת-שני פסים וחשבתי שמשהו לא תקין.
3. האם כדאי לי ללכת לרופא מומחה באופן פרטי? שיתן יעוץ לפחות ויפנה לבדיקות רלוונטיות? אם כן אשמח להמלצה, ומישהי שזמין ולא שהתורים לו עוד כמה חודשים.

אני רק בתחילת הדרך וכבר מתחילה להתייאש, אני פשוט מרגישה שמטפלים בי בלי להבין אם בכלל יש בעיה, והרופא אמר שאם סבב שלישי לא יצליח צריך להתחיל בהזרקות וכל מני דברים שאני בכלל לא מבינה בהם ולא רוצה לשמוע עליהם בשלב כזה כשאף אחד עדיין לא אמר לי שיש בעיה.

אשמח לכל עצה,
תודה לכן יקרות.
 

haych

New member
קחי אחריות על החיים שלך

הגעת בשביל בעיה מסויימת - תדרשי לקבל טיפול עבור אותה הבעיה ואל תתגלגלי לטיפולים אם את לא רוצה.
4 חודשי נסיונות זה ממש מעט, בגיל שלך בד"כ מתחילים בדיקות אחרי שנה של נסיונות כושלים. אם את לא לחוצה ומוכנה להמשיך לנסות טבעי - פשוט אל תסכימי לקבל טיפול בהקשר של פוריות.

אני לא מבינה כלום באיקקלומין אבל כן - לא בהכרח בכל סבב תיהיה השפעה זהה.

בשלב הזה לא הייתי הולכת לרופא מומחה, במיוחד שאת לא רוצה להתחיל טיפולים. פשוט תחליפי לרופא נשים אחר ונורמלי.
 

nuki31

New member
תודה

אני בסך הכל רוצה ללכת לרופא מקצועי שמתמחה ויודע להפנות אותי לבדיקות הנדרשות כדי להגיד לי שלא נראית בעיה לעין ושאני יכולה לנסות עוד כמה חודשים באופן טבעי. אם יש בעיה אני רוצה לדעת ולטפל בה ולא לנחשב שמשהו לא עובד ושידחפו לי כדורים כי זו הדרך הקלה.
אני כלל לא מאשימה אף אחד האחריות כולה שלי, אני פשוט מרגישה שלא עשו לי את כל הבדיקות האפשריות בכדי להבין אם בכלל יש צורך בהתערבות וכמובן שאם יש צורך אני לא רוצה לדחות את זה. אני בת 32 בקרוב, אין לי ילדים ואני אעדיף לא למרוח ולבזבז זמן.

תודה לך!
 

haych

New member
חלילה לא אמרתי שאת מאשימה מישהו

אני אומרת שאת את לא מעוניינת כרגע לקבל טיפול - אז את צריכה לקחת אחריות ולסרב, ולא לזרום עם הרופא עם האיקקלומין רק כי הוא החליט לדחוף כדורים. ובטח שלא להתגלגל לזריקות... יש סיכוי מעולה שתקלטי טבעי.

הבדיקות הבסיסיות הן פרופיל הורמונלי (סוג של בדיקת דם אותה יש לבצע בימים הראשונים לוסת) ובדיקת זרע (בעלי ביקש מרופאת המשפחה) וצילום רחם כדי לבדוק שהחצוצרות פתוחות ושהזרע והביצית יכולים להפגש.
 

nuki31

New member
הרופא הפנה את בעלי לבדיקת זרע לפני מספר חודשים

אמר שהבדיקה שלו מצויינת.

לא סגורה על מה זה פרופיל הורמונלי, הוא כן הפנה אותי לבדיקות גנטיות וכל מני בדיקות דם ביניהם לבדוק אדמת וכל מני כאלו שעושים לפני ניסיונות ומעקב בלוטת התריס כי אני מטופלת.

על צילום רחם לא דיבר איתי.

אני מחפשת רופא טוב בכללית באזור המרכז שיבצע לי ביסודיות את כל הבדיקות בכדי להבין האם יש בעיה המצריכה טיפול או שאין צורך להתערב כרגע.
 

haych

New member
פרופיל הורמונלי

זו בדיקה שבודקת את רמת ההורמונים שלך בנקודת זמן מסויימת, ויכולה להצביע על בעיות הורמונליות.
היא כוללת אסטרדיול, פרוגסטרון, פרולקטין, טסטוסטורון ועוד דברים שאני לא זוכרת. זו בדיקה שעושים דבר ראשון במסגרת הבירורים.

בדיקת זרע טובה זה נהדר. אם גם הפרופיל ההורמונלי שלך זה טוב - הבירורים הבסיסיים פחות או יותר מאחורייך.
צילום הרחם זו בדיקה לא נעימה שלא הייתי ממהרת לעשות אחרי 4 חודשים בלבד, אבל אם כבר התחלת בבירורים ואת כן רוצה לבדוק שהכל בסדר - אז קחי אותה בחשבון. אני למשל עשיתי אותה רק אחרי שנה ושלושה חודשים של נסיונות - ובבדיקה התברר שהחצוצרות שלי חסומות ושלא היה לי סיכוי להקלט באופן טבעי למרות שפרופיל הורמונלי ובדיקת זרע היו תקינים.

לגבי רופא אין לי המלצה כי אני לא מהאזור, אבל פרופיל הורמונלי זה כ"כ בסיסי שכל רופא יכול לשלוח לזה.
צילום רחם אני לא בטוחה שרופא נשים רגיל יכול, אולי רק רופא פוריות.
 

nuki31

New member
את מקסימה אני מודה לך

אני יודעת שאת לא רופאה, אבל בגלל הידע שלך אני אשמח אם אוכל לשלוח לך באופן פרטי את בדיקות הדם שעשה לי טרם הנסיונות שלנו להכנס להריון באופן טבעי בכדי שתגידי לי האם מדובר בפרופיל הורמונלי?

והאם צילום הרחם לא נעים כי הוא כואב? איך בדיוק מבצעים את הבדיקה? הייתי מעדיפה לדעת אם חלילה יש בעיה ולא לנסות עוד כמה חודשים ובסוף לגלות שלא היה בכלל סיכוי להיקלט.

מה הטיפול אגב במידה והחצוצרות חסומות? ולא ניתן לראות את זה באולטרה סאונד?

תודה לך!
 

haych

New member
בשמחה :)

אוכל להגיד לך אם מדובר בפרופיל הורמונלי - אבל לא אם תקין או לא כי עניין ההורמונים עדיין מבלבל אותי. מוזמנת לשלוח לי.

צילום הרחם עשוי להיות כואב. או בגלל מבנה הרחם, או בגלל חסימות, או בגלל תפיסת צוואר הרחם- זה אינדוידואלי. יש ברשת סיפורי זוועה ויש כאלה שאמרו שלא כאב להן כלל. כיום יש בדיקה שלכאורה מחליפה את צילום הרחם, אבל אני לא יודעת עד כמה זה 1:1 וגם היא עלולה להכאיב.

לגבי הטיפול בחצוצרות:
קודם כל, באולטרסאונד אי אפשר לראות את זה, אלא אם הן חסומות ומלאות בנוזל ואז אולי אפשר לראות את הנוזל ב-US ומכך להסיק, אבל לרוב זה לא המצב.

הצילום רחם יכול גם להיות טיפולי - במהלך הבדיקה מזרימים יוד (וככה בעצם רואים אם הוא עובר בחצוצרה או לא) ואם יש חסימה מזרימים יותר חזק והלחץ יכול לפתוח את החסימה. לי בשיטה הזאת נפתחה חצוצרה אחת, אז אני כביכול יכולה להכנס להריון טבעי כאשר הביוצים הם מהצד הפתוח.

יש גם צנתור חצוצרות, שאני לא יודעת על זה יותר מדי ונראה לי שפחות עושים אותו.

אם 2 החצוצרות חסומות ולא נפתחות - אז עושים IVF שזה בעצם מסלול עוקף חצוצרות.
 

nuki31

New member
אשמח לקבל את המייל שלך ואשלח לך בפרטי את הבדיקות

את באמת באמת מקסימה אני מודה לך הרגעת אותי קצת :)
 

haych

New member
את יכולה לשלוח במסר. בכל מקרה - אשלח לך במסר את המייל שלי

עריכה: המסרים לא עובדים לי כרגע, אשלח בהמשך. כל הזמן יש לתפוז תקלות
 

nuki31

New member
שלחתי לך 3 הודעות במסר אישי - לכל אחת צירפתי קובץ

 

shirael

New member
בעקרון אני מסכימה עם חייץ', אבל-

נכון שלא ברור לי גם כן למה רופא ממהר לדחוף לך כדורים אחרי 4 חודשים נסיונות, אבל האמת שנתת פה רמז די עבה שיכול לתת לנו מושג, וזה בדיקות הביוץ החיוביות.
סטיקים של ביוץ מודדים רמה של הורמון שנקרא LH. הוא אמור להיות נמוך רוב הזמן, ולתת קפיצה חזקה רגע לפני הביוץ - הקפיצה הזו היא הטריגר לביצית לפרוץ מהזקיק ולהתיישב בחצוצרה להמתין לזרע. כשהסטיק מזהה את הקפיצה ברמת ה-LH אפשר להבין מזה שהביוץ יקרה ממש בקרוב.
&nbsp
יש נשים שאצלן בדיקות הביוץ יוצאות חיוביות תמיד, וזה כי רמת ה-LH אצלן גבוהה תמיד, כמו אצלי למשל. זה מאפיין טיפוסי לנשים שיש להם שחלות פוליציסטיות, ואני חושדת שזה מה שהרופא התבסס עליו כשנתן לך איקקלומין, שהוא אחת מהתרופות הפופולריות לטיפול בנושא. עדיין, חוסר אחריות מצדו לתת לך משהו בלי לעשות לך בדיקות הורמונליות בסיסיות כדי להבין מה קורה.
&nbsp
אז נכון, אם את לא רוצה טיפול תעמדי על שלך ואל תתני שיגררו אותך. אבל במקביל, מאחר שאת אומרת שלא בא לך לבזבז סתם זמן גם, הייתי מאוד ממליצה לך לוודא שאת עושה פרופיל הורמונלי (חייץ' אמרה לך איזה בדיקות אלה ואת גם יכולה לגגל, וגם כל רופא יודע למה הכוונה) וניגשת איתו למומחה פוריות שיש עליו\ה המלצות, כדי לעשות סדר אחת ולתמיד אם יש לך כרגע שחלות פוליציסטיות או לא (אומרים שזה מולד אבל אני ראיתי במו עיני שזה מצב שיכול לבוא וללכת במהלך החיים). יכולה להגיד לך ששחלות פוליציסטיות מגיבות יפה מאוד לתרופות, ושאצלי אישית, הפעם הראשונה שמשהו בכלל זז בתחום הפריון (הריון כימי) היתה אחרי שנה של נסיונות, בחודש הראשון שנצפתה בו ירידה משמעותית ב-LH במהלך החודש, שהיתה בהשפעת הורמונים מוזרקים.
&nbsp
זה לא נורא בכלל, פשוט צריך להיות על זה ולא להרדם בשמירה. בהצלחה!
 

nuki31

New member
תודה! האם אפשר לבקש מרופאת משפחה הפנייה

לבדיקת דם - פרופיל הורמונלי?
אני לא כלכך רוצה לחזור לרופא שלי
ומעדיפה להגיע לרופא המומחה עם כל הבדיקות הנחוצות.
 

PAND76

New member
אפשר, אבל לדעתי עדיף לבקש הפנייה דחופה למומחה פוריות קופ"ח

אולי לא זה שהיית אצלו, מישהו אחר. שתתחילי אצלו את כל הבירורים ותקבלי ממנו את כל ההפניות. ואז תחזרי אליו עם כל התוצאות. כדי שלא תעשי בדיקות מיותרות ומתקדמות לחינם. אין לך סבלנות, אני מבינה. אבל קחי אותי לדוגמה: שבדיקת זרע של בעלי הייתה ממש גרועה, ושהתחלתי עם הבירורים המעמיקים יותר בגיל 39. אני לא אומרת חלילה להיות שאננה. טוב שאת בודקת וחוקרת, אבל לא בטוח שצריך ישר תותחים כבדים. לפעמים עודף המידע שיש לנו גישה אליו בימינו, רק מזיק ומכניס למתחים מיותרים. אז קחי כל יום כמו שהוא בא, תעשי מה שצריך ואם בא לך לפרוק - כולנו כאן
. בידיים מלאות במהרה בע"ה XOXO
 

haych

New member
אפשר

רופא המשפחה יכול לתת הפניה לפרופיל הורמונלי, אבל אני לא בטוחה שהוא מכיר את המושג הזה כי זה יותר מתחום הפריון. את יכולה לבוא אליו עם רשימה של בדיקות ולבקש שיכניס אותן.
עוד דבר - אני חושבת שכדאי שמי שיסתכל על הבדיקות יהיה רופא נשים כי שוב, יש כל מיני ניואנסים קטנים ושילובים בין בדיקות שצריך להיות מהתחום כדי להכיר, לפעמים לא כל בדיקה עומדת בפני עצמה.
 

shirael

New member
אין להם בעיה לשלוח אבל יש מצב שיתפספס שם משהו

כי זו לא בדיקה בסיסית אצלם כמו שהיא אצל רופאי נשים או פוריות.
לא הבנתי אם הרופא המבולבל היה הגניקולוג שלך או רופא פוריות נפרד שהלכת אליו במיוחד. אם יש לך גניקולוג שהיית מטופלת אצלו הכי פשוט יהיה לחזור אליו ולבקש הפניה, הוא יודע בדיוק מה להכניס שם.
&nbsp
לגבי רופאי פוריות, אני השגתי תור לשלי (שמקבלת בחדרה אחר צהריים אחד בשבוע) בהתראה של יומיים, כך שאם את הולכת דרך קופת חולים, מספיק שתשבי קצת על האינטרנט, תחפשי רופאי פוריות באזורך באתר של הקופה לפי התור הכי קרוב, ותלכי שם-שם ותחפשי עליהם המלצות\דיס עד שתגיעי למישהו שנראה לך סבבה. לא צריך להיות נורא מסובך.
 
למעלה