Fhs גבוה

LinoyHa

New member
Fhs גבוה

היי לכולן,
אשמח לעזרתכן.
קיבלתי תוצאות של פרופיל הורמונלי. תוצאת הfhs נמצאת מעל הטווח התקין 11.5.
את הבדיקה עשיתי ביום הרבעי של הווסת.
הסיפור שלי הוא כזה גרידה בשבוע 15. ווסת ראשונה חודש בדיוק אחרי הגרידה, הווסת עצמה הייתה מריחה של כמה ימים ולא משהו אופייני. ווסת שניה 50 יום אחרי, דימום אינטנסיבי, בווסת הזו גם ביצעתי את הפרופיל. האם מנסיונכן יש טעם לבצע בדיקה נוספת, שאולי הערך ירד?
האם יש כאן מישהי שעשתה בדיקה חוזרת והערך ירד?
 
FSH לא מדד אמין

בהחלט יש שינויים בFSH מחודש לחודש, גם אם הווסת אופיינית, כך שאפשר לעשות את הבדיקה פעמיים ושבפעם השנייה הערך יהיה נמוך יותר, אבל לא ברור שיש לזה משמעות. לרוב הרופאים מתייחסים לערך הכי גרוע מבין הפעמים שהFSH נמדד בתור אינדיקציה. אבל הרבה רופאים די לא מתייחסים לFSH כיוון שזה מדד לא אמין (חלק סומכים יותר על AMH, חלק גם על זה לא).
כן אולי שווה לחזור על הבדיקה ביום 2-3 למחזור, יום 4 נשמע לי קצת מאוחר (אחד הרופאים אמר לי שלדעתו יום 2 יותר אמין), ואם זו הייתה ווסת מאוחרת ולא אופיינית אז אולי זה גם השפיע.
לא הייתי נבהלת יותר מדי מהFSH שיצא לך - הוא לא כ"כ רחוק מהנורמה ובנות נכנסות להריון גם עם FSH גבוה בהרבה (מה גם שנשמע שזה היה מחזור לא סטנדרטי).
 

LinoyHa

New member
תודה רבה לך על העידוד

תודה לך, נתת לי קצת אור ותקווה.
אנחנו בתחילת דרכנו בטיפולי ivf, וכל הבדיקות האלו פשוט מלחיצות אותי. כל תוצאה שהיא לא בנורמה מוציאה אותי מדעתי, ובעיקר שוברת אותי נפשית.
יש כל כך הרבה אינפורמציה ואת כבר לא יודעת למה להאמין ולמה לא. אני חושבת שחוסר הידע שלי וההבנה הם אלו שמכניסים אותי קצת לסטרס. ובטח חוסר ההסברים של הרופאים לפעמים.
 
מובן מאד

זו דרך לא פשוטה וההתחלה מאד מלחיצה, אבל יש הרבה מקום לתקווה. כשראיתי FSH 15 הרגשתי שנתנו לי סטירה מצלצלת. אבל בהדרגה מגלים שיש לרופאים הרבה מה להציע וגם שהמדדים האלה מאד לא מדוייקים ולא צריך לפרש אותם יותר מדי. כל אחת שונה ואפילו כל מחזור שונה. מה שעוזר לי אישית זה ללמוד להכיר את הגוף שלי - למדוד ולעקוב, למשל תמיד מודדת טמפרטורה ועושה בדיקות ביוץ, גם בחודשים שאני לא עושה ניסיון.
מאחלת לכם שהדרך תהיה קצרה.
 

LinoyHa

New member
מקווה לתקופות יותר טובות

מאחלת גם לך דרך קצרה ככל הניתן.
 

מפעם

New member
בדיקה ביום 2 או 3 אכן יכולה לתת תוצאה יותר נמוכה

והמדד הזה חשוב רק לאישור של טיפולי הפריה חוץ גופית. כל עוד התגובה שלך לגירוי תהיה יפה זה ממש לא משנה מה המספר.
שלא תדעי עוד צער. ושההריון הבא בקרוב בקרוב יסתיים בידיים מלאות והרבה שמחה.
 

LinoyHa

New member
המרפאה מבקשת פרופיל בין יום 3-5

שאלה קטנטנה למה אז המרפאה מבקשת לבצע את הפרופיל החל מהיום השלישי?
 

shirael

New member
כדי לתת לערכים שלך הזדמנות להתאפס.

הרבה פעמים ביום הראשון ואפילו השני עוד רואים שאריות הורמונים מהמחזור הקודם, ולפעמים כבר מיום 4 והלאה מתחילים לראות את העלייה לקראת המחזור החדש. כך שיום 3 בדרך כלל נותן את הבייס-ליין הכי מהימן.
 
למעלה