שאיבה באסותא

שחר רו1

New member
שאיבה באסותא

למי שזוכרת סבב קודם באלישע הסתיים במפח נפש ואת הסבב הנוכחי עברתי לעשות אצל הרופא שטיפל בי כשגרתי במרכז ועובד עם אסותא רמת החייל. אז שאבו 9 ביציות והופרו 5. שזה כבר שיפור מאלישע. אבל, שניים במצב טוב, שניים במצב לא טוב (שזאת התפוקה שהשגתי באלישע) ואחד בסימן שאלה. אתמול היתה ההחזרה, ובגלל שלא עברו 3 ימים מלאים האימבריולוגית הציעה לגדל אותו ליום חמש ולראות אם ישרוד. אני בהתייעצות עם הרופא שלי חשבתי שהכי נכון להקפיא אותו אם מצבו יאפשר. אז היום צריכה לקבל תשובה לגביו. השיקול שלי היה שגם ככה הקופה (ובעלי) לא יאשרו לי שאיבה חודש אחרי חודש אז עדיף לי להחזיר מוקפא בחודש הבא, ליום חמש לא נראה לי שיש סיכוי שהיה מגיע.
אז החזרתי אתמול 2 במצב טוב, כי הרופא אמר שבגילי הריון תאומים הוא לא סביר.
מקווה לטוב.
באופן כללי עולם אחר אסותא, הרבה יותר מקצועי ונעים מאלישע. כ"כ מתבאסת שעשיתי שם סבב אחד.
 

שחר רו1

New member
תודה לך, אנחנו במצב דומה

ממש רוצה שזה יצליח. את יודעת כמה סבבים מאוחדת מממנת? יש לי מאוחדת שיא ואני בטיפולים לילד שלישי.
 
גם אני

לפי האתר עד 10 סבבים לילד, אבל בגילנו, ככל שימשכו זמן כך יצטרכו לממן פחות סבבים. אני גם לא בטוחה איך סופרים סבבים - יתכן שהחזרת מוקפאים הוא סבב נפרד.
 

Caitriona

New member
קודם כל בהצלחה לשתיכן

בקשר למאוחדת- מציעה לבדוק טוב טוב- לדעתי אצלם מוקפאים נחשבים לסבב מלא אז כדאי לקחת את זה בחשבון.
וגם הייתי בודקת אם אכן עשרה סבבים תקף גם לילד שלישי. לפי הזכור לי, והסיבה בגללה ברחתי ממאוחדת, הם יותר קמצנים בטיפולים לעומת קופות אחרות.
 

שחר רו1

New member
חיפשתי באינטרנט הגדרה ל"ניסיונות"

ולא מצאתי, באמת עושה רושם שהחזרת מוקפאים נחשבת לניסיון. בכל מקרה לא מיציתי 10 טיפולים.
 

Caitriona

New member
מקווה בשבילך שגם לא תמצי עשרה טיפולים

אבל אני מציעה לך לדבר עם המזכירות או אולי לברר מול המזכירות באסותא- ולשאול ספציפית לגבי מוקפאים וגם לילד שלישי.
משום מה, קופות חולים לא מניחות את כל הקלפים שלהן על השולחן, או ברשת לצורך העניין.
אני, אגב, גיליתי את זה עם מאוחדת בדרך הקשה בטיפולים לקראת ההריון השני שלי. הייתה לי שאיבה מטורפת עם 32 ביציות, ויצאו למעלה מעשרה עוברים (אף אחד לא נקלט- בעיקר רופא מעפן שגם לא ידע לעבוד נכון עם המעבדה). שאיבה אחרת עם עוד כמה עוברים וכו'. אז הגעתי לעשרה ניסיונות- רק על מוקפאים. לא ידעתי על זה בכלל- חשבתי שזה קלנדרי, ובטח לא ידעתי איך הם מחשבים החזרה (כי בקופות אחרות זה חצי סבב). גיליתי את זה כשניסיתי לאשר עוד החזרה או משהו (כבר עברתי לרופא אחר בשלב זה).
בקיצור, עדיף תמיד לברר הכל מראש. לא כדאי להיות מופתעות פתאום.
 
ומי לדעתך יכולה להיות הכתובת הנכונה להנחות בנפתולי המערכת?

זה באופן כללי הניסיון שלי עם מאוחדת, קשה מאד לקבל מהם תשובות ברורות ו"הסכנה" היא ליפול על מזכירה שלא יודעת ומסרבת לבקשות ליתר ביטחון.
 

Caitriona

New member
בגלל זה אולי כדאי לשאול באסותא את המזכירות

הן הרי מתעסקות גם בבירורקרטיה מול קופות החולים.
ומי שיש לה רופא פרטי- אולי לשאול במרפאה.

או פשוט לשבת על המזכירות של הקופה לתשובות ודאיות.
גם אצלי בסניף לא היה להן מושג עד שלא קיבלנו אישור ואז הן עזרו לי לברר.
 

שחר רו1

New member
נראה לי שגם הרופא שלי יכול לדעת, הוא הרי עובד עם מאוחדת

ונתקל במקרים דומים, אשאל אותו.
 

Caitriona

New member
תלוי באיזו קופה

בכללית למשל, עבור ילד שלישי אפשר עד שישה מחזורי טיפול בסה"כ (שאיבה+החזרה נחשב סבב, החזרת מוקפאים נחשב חצי סבב) .
שאר הקופות אין לי מושג.


*לילד ראשון ושני בכללית ניתן לקבל כ 5-6 מחזורי טיפול בשנה קלנדרית. לדעתי זה על אותו עיקרון במכבי אבל אני לא סגורה על זה.
* במאוחדת מותר עד עשרה טיפולים בסה"כ לכל ילד. איו לי מושג לגבי ילד שלישי- -צריך לברר אם אין על זה הגבלות. בכל מקרה, במאוחדת החזרת מוקפאים נחשב סבב מלא
 

איגי84

New member
בכללית מגבילים ל-6 טיפולים בשנה לילד ראשון?

קיבלתי את הרושם שאפשר יותר.
 

איגי84

New member
תודה
בקישור ששלחת מדברים על

השתתפות של כללית מושלם במסלולי הסדר והחזר. אני לא בדיוק יודעת מה זה, אבל רשום שלא מדובר בטיפולים שמקבלים עבורם טופס 17: "לא תהיה השתתפות של כללית מושלם בגין טיפולי הפריה חוץ־גופית - לרבות בחירת רופא ו/או תרופות - הנעשים באמצעות טופס 17". אז אולי אפשר לעשות יותר טיפולים בשנה עם טופס 17?

(לי בכל מקרה לא רלבנטי כרגע, סתם סקרנית. כשהייתי מטופלת עשיתי שאיבות בתדירות תכופה יחסית וקיבלתי מהרופא את הרושם שאני לא צריכה לדאוג שהקופה תגביל לי את כמות הטיפולים השנתית, אבל יכול להיות שהיתה שם אי הבנה).
 

Caitriona

New member
אני באמת לא מומחית ובתכלס כל הידע המובא באינטרנט הוא עמום

לצערי, מניסיון, רופאים לא תמיד יודעים מה בדיוק הקופה מאשרת.
אני גם לא ממש מבינה את הניסוחים של הכללית (וזה כל הקופות ככה. בדקתי כשעברתי ממאוחדת וחיפשתי קופה חדשה) ולכן אני מציעה לכל אחת, עם המקרה הפרטני שלה, לברר כמה שאפשר למה היא בדיוק זכאית.
לדעתי, מי שיודעות הן או המזכירות באסותא, או המזכירות במרפאות השונות שעובדות מול הקופות והאישורים. בקופה עצמה- צריך למצוא את אחת המזכירות בסניפים הגדולים.
ולמה אני מדגישה את כל זה- כי לפעמים יש לזה השלכות על הטיפול עצמו. למשל, מספר עוברים להחזרה או הקפאה, ניהול נכון של טיפול וכו'. ותמיד טוב לדעת כדי לא להיות מופתעות. גם ככה יש כל כך הרבה בירורקרטיה וסידורים סביב זה.
אני כמעט נשברתי בעקבות המעבר ממאוחדת- ברגע האחרון נאלצתי לדחות סבב בשלושה חודשים- עד שעברתי קופה, וכל הבירורים וכל האישורים מסביב. אז עוד הייתי צעירה יותר, יש בנות שפקטור הזמן הוא הרבה יותר משמעותי בשבילן.
 

תו123456

New member
מי שבאסותא

אחרי התשלום אפשר לקבל עוד החזר מהמושלם?
נגיד שילמתי להחזרה 300 שח את זה אפשר לקבל חזרה?
 

שחר רו1

New member
במאוחדת

זה אכן 10 טיפולים, כנראה ברמת שהחזרת מוקפאים נחשב לסבב. אם יש לך מאוחדת שיא את משלמת 15 אחוז להורמונים. לגבי הרופא, שלי עובד עם אסותא, אני משלמת 100 ש"ח להתחייבות לכל סבב, באלישע אגב שילמתי 30 ש"ח.
 
למעלה