חדש בישראל: הבדיקה שתגלה מדוע את לא מצליחה ללדת

  • פותח הנושא haych
  • פורסם בתאריך

prule

New member
מרוב שזה נשמע לי חרטע

לא הסכמתי לקרוא את זה אפילו....
כסף כסף כסף
 
קשה להעריך

בעקרון בדיקות גנטיות שייתנו אינדיקציה לסבירות לבעיות שונות יכולות לעזור לרופאים להחליט אילו בדיקות לבצע (ואולי לחסוך בדיקות מסויימות). מה שכן - באתר של החברה אין הפנייה למחקרים, אז מאד קשה להעריך עד כמה המידע אמין.
 

haych

New member
נשמע שרוב הדברים ניתן לבדוק בבדיקות פשוטות במרפאה

נגיד שחלות פוליציסטיות, רזרבה שחלתית.
בקריאה ראשונה זה היה נשמע לי קורץ (לא שהייתי עושה את זה, אבל הרעיון בגדול) אבל עכשיו זה נשמע לי כמו עוד מסחטת כספים שלא תועיל יותר מדי לזוגות אבל כן תועיל לכיס של היצרן.
 

a morph

New member
נשמע כמו חרטבונה

רוב הדברים שהם מזכירים ניתן לגלות בבדיקות מאוד בסיסיות ופשוטות, כמו רזרבה שחלתית, מנופאוזה, שחלות פוליציסטיות וכו'. אנדומטריוזיס לא, אבל אני מאוד סקפטית לגבי היכולת של הבדיקה הזאת לאבחן את המחלה... וגם בירורים של הפלות חוזרות זה משהו שקיים כבר שנים ולא ברור מה הבדיקה מחדשת, והאם היא באמת כוללת את כל הדברים שנבדקים בהליך הרגיל.
 
גם צריך לזכור שהתמונה הקלינית היא זאת שקובעת

לא נראה לי שמדובר בגנים כאלו שיש התאמה של 100% בין הגן לבעיה, אלא רק כאלו שגורמים לעליה בהסתברות.
אם אין בעיה - מה הטעם בבדיקה מראש שרק תייצר חששות
אם כבר נמצאה הבעיה בבדיקות הרגילות - מה הטעם בבדיקה הגנטית?
 

haych

New member
לא מראש, אבל למשל אחרי כשלונות חוזרים

נגיד במקרה שלי. אנחנו לא מוסברים, אבל ברור שיש בעיה כלשהי. התמונה הקלינית תקינה, אבל בשטח - אין הריון. זה היה יכול אולי לעזור, אבל אני לא מצליחה לראות את הערך המוסף של זה כשאת רוב הבדיקות אפשר לבדוק בחינם דרך הקופה.
 
יכול להיות לזה ערך מוסף בתכנון לעתיד

למשל אם מישהי מתלבטת אם לעשות הקפאת ביציות. נכון שיש בדיקות לרזרבה שחלתית, אבל הן לא מאד מדוייקות וודאי שלא יכולות לתת הערכה של מה שיהיה בעתיד. אבל גם לי קשה להאמין שהגנים האלו קשורים קשר הדוק מספיק, כלומר שהם יכולים לומר בבטחון מספיק גבוה האם צפויה או לא צפויה להיות בעיה
 

Caitriona

New member
אני לא התרשמתי

קודם כל, ממה שנראה, את רוב הדברים אפשר לאבחן בבדיקות הורמונליות.
דבר שני, זה לא אומר שבהכרח יש בעיה אלא שאולי יש בעיה בגן שעשויה לגרום לבעיה. זה הבדל גדול מאוד, כי בשורה התחתונה יצטרכו לברר את זה סופית בעזרת פרופיל הורמונלי או בדיקות אחרות.
וגם באמת- שחלות פוליציסטיות- נו... גם מאוד פשוט לאבחן את זה, וזו גם לא נחשבת לאחת הבעיות המורכבות.
ובאופן כללי- יהיה מאוד נחמד לראות השקעה בניסיונות לשיפור זרע ולמנוע איכשהו טיפולים במקום לחפש כל הזמן מה לא בסדר אצל נשים.
 

Caitriona

New member
יצא לי קצת מריר...


 

PAND76

New member
למה מריר? יצא בסדר גמור. ובכלל

זה ה - מקום להיות מרירה אם מרגישים צורך לזה, מניסיון. אני עשיתי לפני שנתיים AMH שיצא ממש בזבל. אבל דעי שהרופאים לא בהכרח מתרשמים מזה, או מתחשבים בזה. גם אם הפוריות בירידה, זה לא אומר שאין עם מה לעבוד בכלל.

מחבקת אותך XOXO
 
למעלה