שאלת הפרשות

LEELEE7

New member
שאלת הפרשות

שבת שלום!
את ההפרשות של עד הביוץ אני מכירה היטב, קראתי בכל מקום אפשרי, ניסיתי על עצמי וכו'.
אשמח לקבל מידע מה קורה עם ההפרשות *לאחר ביוץ טבעי*.
מאז ההפלה, לפני שנה וחצי, אני שמה לב כי אחרי הביוץ ולקראת המחזור, בערך 10 ימים לפני המחזור, אני חשה תחושת רטיבות מיימית תמידית, כאשר 4-8 ימים לפני המחזור, מתווסף להן הגוון החום (והמחורבן המעיד על אי הצלחת החודש).
אשמח לשמוע מה ההפרשות האלה אומרות, הנה הן התחילו להן, ובטח גם ההכתמות החומות תיכף יתווספו להן (אני ביו"מ 17 ויוא"ב 6).

תודה!
 

PAND76

New member
תורמת מעט מניסיוני (ומחילה על התיאורים)

אז הפרשות המבשרות ביוץ טבעי (ואצלי ד"א, גם כזה שמהונדס בסבב פוריות), הן ריריות וצמיגיות (מזכירות קצת ליחה/חלבון של ביצה). לפעמים שקופות/לבנות, לפעמים חומות (אבל לא דמיות).

אלה שאחרי (קרי רטיבות מימית תמידית), מבשרות אצלי על מחזור צפוי (מגיע בד"כ איזה 3 ימים אחרי שהן מופיעות) והחומות (שהן לא ריריות) - זו פשוט ההתחלה של המכשפה (הווסת).

אבל אני כן חייבת לומר לך, שלפעמים הפרשות חומות לא ריריות, הצביעו אצלי בגיבוי בדיקות דם, על ביוץ. לא על מחזור. לפעמים ביוץ מתבטא ככה. בהמשך, כשהתברר לי שאני נושאת פוליפ ברירית, הסתבר לי בדיעבד שגם הוא יכול לגרום להפרשות שכאלה, בזמנים לא קשורים.

מצרפת לך משהו שמצאתי כאן בפורום ואולי יבהיר טוב יותר:

http://www.tapuz.co.il/forums/faq/question/721/22169
 

LEELEE7

New member
אוף זה מתסכל אותי ממש!

אני מודה לך מאוד על תשובתך, אני יו"מ 18 (!!!) וכבר לפני 3 ימים החלו ההפרשות המימיות (שקופות) והיום בצהריים גם התחילו מעט התכווצויות בבטן עדינות (בהריון הקודם, היחיד, וזה שהסתיים בהפלה, לא היו לי בכלל סימני מחזור לפני).
מניחה שעוד כמה ימים יתחילו ההכתמות החומות לצערי.
אמרו לי דיקור- עושה, שיח אברהם - עושה, דיאטה - עושה, מעקב זקיקים/ערכות ביוץ -עושה. לא בא לי להתחיל טיפולים עם הורמונים וכו'. מ-א"ס וגינלי אני סובלת, אז להתחיל עכשיו דברים יותר כבדים?!
מתוסכלת.
תודה לך פנד יקרה על התשובה שלך! מאחלת לך שהות קצרה פה
 

haych

New member
אל תיהי מתוסכלת

מנסיוני הארווווווך שום דבר לא אומר כלום.
לי דווקא אין הפרשות בכלל אחרי הביוץ. לא מימיות ולא שום דבר אחר. כל גוף הוא שונה. האפליקציה שלי, אגב, אומרת שהפרשות מימיות הן סימן להריון.
אל תמהרי להספיד, במיוחד לא בשלב כזה מוקדם. בהנחה שאת מבייצת ביו"מ 14, עדיין לא הייתה השתרשות ככה שהגוף שלך אפילו לא יודע אם את בהריון או לא.
כל אחת שונה, תסמינים של אחת לא יהיו לאחרת ואי אפשר להסיק מזה כלום.

כל הריון שונה מקודמו, וזה שבהריון הקודם לא היו לך סימנים לא אומר שככה נראים אצלך הריונות.
נכון שההמתנה מחרפנת, אבל זה מה יש. אם אפשר היה לדעת בשלב כ"כ מוקדם או ע"פ תסמין כזה או אחר, לא היו עוברים עלינו כאלה ימים של מתח כל חודש. אבל אי אפשר לדעת אז אין מה לחפור בזה. כן מימי, לא מימי, כן חצ'קון, לא חצ'קון... באסה, אבל זה מה יש.

זה מעקב זקיקים ראשון שלך? אם כן, אל תמהרי להספיד... תתחילי בכמה חודשים של יחסים מתוזמנים, ובמקביל, אם עוד לא עשיתם זאת, אני ממליצה על בדיקת זרע וצילום רחם.
אם וכאשר תחליטי להתקדם לשלב הבא, אני יכולה להגיד לך שזה נראה מבעית בהתחלה, אבל כשמתרגלים לזה (ובמיוחד כשמתגברים על המחסום הרגשי) זה הופך להיות בקטנה. אף אחד לא מאיץ בך, תעשי כמה נסיונות שאת צריכה עד שתרגישי מוכנה לשלב הבא (בתקווה שלא תזדקקי). אגב, גם הזרעות לא מחייבות הורמונים. אני התחלתי בהזרעה ללא הורמונים.
 

LEELEE7

New member
היי לך

היי, אני מודה לך על הניסיון לעידוד - העלת לי חיוך וזה מה שחשוב

&nbsp
הביוץ היה ביום 11 למחזור (אני ביו"מ 18 היום ויוא"ב 7), ועכשיו מתחילים כל הסימנים שכבר הופיעו לי במחזורים הקודמים, כך שאני לא אופטימית.
בעלי יבצע בדיקת זרע בהקדם, ואני מתה מפחד מצילום רחם, אבל מבינה שזה דווקא חשוב לבצע בהקדם, שכן אם ישנה בעיה, עדיף לעלות עליה בהקדם ולא לבזבז זמן על ניסיונות "עקרים" (תרתי משמע) כל חודש בחודשו.
מה שמנחם אותי זה שכבר קרה הריון ספונטני, שהסתיים בהפלה, כך שיש סיכוי עוד שכל מה שצריך זה עוד להמשיך לנסות.
מה שכן, אני מאוד חוששת שהציטוטק מההפלה השאיר את חותמו. עד ההריון ההוא הכל היה תקין לחלוטין, ומאז ההפלה - מיגרנות במחזור (שבחיים לא היו לי), כאבי ציצי, הכתמות חומות מקדימות 5 ימים למחזור וכו'.
&nbsp
כל שנותר הוא לחכות...
&nbsp
תודה לכן,
התגובות עוזרות לי. מאוד.
תודות, אהבה ובריאות לכולן
 

haych

New member
כמה דברים

הטיפולים דפקו לי את הביוץ ומביוץ ביוא"ב 14 התחלתי לבייץ ביוא"ב 9. בחודשיים האחרונים התחלתי לקחת תוסף תזונה טבעי (שורש מאקה) ותוך שבועיים הסתדר לי הביוץ (הוא תורם לאיזון הורמונלי). תשקלי לנסות.

אז אולי הפעם באמת המכשפה מתקרבת, אבל מה שכתבתי הוא כלל גם להבא - שאין כללים. להבא חבל שתתאמצי לפענח סוגי הפרשות, כי זה לא אומר הרבה.

צילום רחם זה דבר מאוד שוב. אני ניסתי שנה ושלושה חודשים עד שפניתי לרופאת פוריות. מיד נשלחתי לצילום רחם - שהעלה 2 חצוצרות חסומות. חבל לעשות טיפולים לשווא. על אחת כמה וכמה שעברת הפלה שיכולה לגרום לשאריות ולהדבקויות.

הכתמות גם לי יש 3-4 ימים לפני הוסת, הרופאה שלי לא מודאגת מזה.
 

LEELEE7

New member
וואו

וואו. 2 חצוצרות חסומות? פתחו לך את החסימה בצילום?
מה אתם עושים כיום, IVF?
 

haych

New member
פתחו לי צד אחד

הצד השני נותר חסום.
אנחנו מוגדרים כלא מוסברים, כי עם חצוצרה אחת אפשר להקלט טבעי ואנחנו לא נקלטים גם ב-IVF.
 

LEELEE7

New member
שורש מאקה

ראיתי שיש כמה סוגים וכמה חברות - על מה את ממליצה?
האם לקחת בהתוויה מהומאופת/נטורופת?
אני לוקחת על דעת עצמי טיפות שיח אברהם. כן, אני יודעת שאסור בלי הוראה ממטפל ברפואה משלימה, אבל רציתי לתת לזה חודש ניסיון ואני לוקחת כ-30 טיפות בבוקר ביום כמומלץ לחיזוק ההורמונים.
אשמח לשמוע ממך על השורש.
חסידה גדולה של רפואה משלימה! תודה
 
עונה גם

אני לקחתי משהו של femessence. קראתי מחקר על מאקה והורדת FSH ובמחקר השתמשו במאקה של החברה הזו, אז החלטתי לנסות אותם. לאורך התקופה שלקחתי דברים השתפרו, אבל גם שיניתי את התזונה ולקחתי תוספים נוספים (כולל שיח אברהם)

מה שכן - ברגע שאני עוברת להורמונים (אפילו כמה ימים לפני), אני מפסיקה עם שניהם, שלא יהיו התנגשויות. וגם כרגע אני לוקחת עשבים סיניים, אז לא לוקחת אף אחד מהם. אני מאמינה גדולה בתזונה ותוספים, אבל חסרים מחקרים על אינטראקציות עם ההורמונים שנותנים בטיפולים.

אני בניתי לעצמי מקריאה את מערך התזונה והתוספים, לקחתי מכל מקום את הדברים שנראו לי הגיוניים או שמצאתי להם תיקוף מחקרי (ועוד כמה דברים בבחינת לא יועיל לא יזיק כמו להשתדל לסיים מקלחות עם מים קרים יחסית).
 

shirael

New member
מוסיפה,

אין שום סיבה שתעשי צילום רחם רגיל, בטח אם את סובלת במיוחד מכאבים ומפחדת מההליך וכו' - אני עשיתי בשערי צדק את ההידרוסונוגרפיה (מה שרכבת הרים כתבה לך עליו), עלה לי אפס שקלים עם טופס 17 ממכבי, וזה כמעט לא כאב חוץ מהרגע שהצינורית הוכנסה מבעד לצוואר הרחם. זה אותו כאב שהיה לי גם בהזרעה, בדיוק באותו שלב - הוא לא נעים בכלל ונמשך בדיוק שניה אחת. יש גם את המפשק כמו ששמים בבדיקת פאפ, אבל אם נושמות ומרפות את השרירים זה לא אמור לכאוב. וזהו, חוץ מזה הבדיקה לא כאבה בכלל, אחריה היו רבע שעה כאבי מחזור, וראיתי באולטרסאונד את הנוזל עובר בכל חצוצרה, שזה היה ממש מגניב, ומרגיע.
&nbsp
לגבי שיח אברהם, ממש לא הייתי לוקחת על דעת עצמי בלי ליווי מקצועי כלשהו. זה מהצמחים האלה שאצל כל אחת משפיעים קצת אחרת, ושכל מינון שלו עושה אפקט אחר. הייתי אצל איזה מטפלת סינית שהתחילה איתי מ-20 טיפות, ואחרי שפתאום היה לי חודש ללא שום ביוץ היא כזה "כן, יכול להיות שהשיח אברהם פשוט כיבה לך את המערכת החודש"... הפסקתי מיד (וגם את המטפלת ההיא..).
&nbsp
דבר אחרון, שוב, כמו שכבר אמרו לך, "הורמונים" נשמע נורא נורא מפחיד ומבאס וגם אני התנגדתי לזה המון זמן, אבל תכלס יש דרך ארוכה והמון שלבים בדרך עד לממש IVF (שגם זה, אני מבינה יותר ככל שאני קוראת פה, לא סוף העולם בכלל), וכרגע אני בעיקר מתפעלת מכמה שזה עובד ואיזה טמבלית אני שחיכיתי עם זה כל כך הרבה זמן. אני משקיעה בטיפול בדיוק חמש דקות ביום, ומעקב זקיקים+דם 3-5 פעמים בחודש... זה ממש שטויות, קטן עלייך.
 

haych

New member
אני באמת לא מצליחה להבין

מה שונה בבדיקה הזאת מבחינת הכאב.
אני לא חושבת שהמקרה שלך הוא דוגמא, כי לא התגלו לך חסימות.
ממה שאני מצליחה להבין, היתרונות הם זה שאין קרינה וזה שלא מכניסים יוד, שזה אולי בריא יותר לגוף.
אבל מבחינת פעולה חודרנית, מדובר באותה פעולה - ספקולום, החדרת צינורית, השפרצת נוזל.
גם בנות שעשו צילום רחם ללא חסימות דיווחו שלא כאב להן ושכל ההפחדות הן סתם. החלק הכואב הוא הספקולום, ופתיחת החסימות - שאת זה עושים בשתי הבדיקות.
נראה לי קצת מטעה להגיד שלמי שסובלת מכאבים עדיפה הבדיקה הזאת כי היא לא כואבת. מעניין לשמוע מבנות שעשו אותה ולא היו להן חסימות.
 

shirael

New member
אז שאלתי,

והוסבר לי שיש עוד פעולה כואבת בצילום הרגיל, שהיא תפיסת צוואר הרחם. היתה מישהי בפורום השכן שסיפרה שאצלה הוא כל הזמן השתחרר ורק נסיונות התפיסה הכאיבו לה יותר מכל שאר הבדיקה.
בבדיקת הידרו אין דבר כזה, הצינורית נכנסת, מנפחים בלון, וזהו.
אין לי מושג מה ההבדל בין הבדיקות שמביא לצורך בתפיסת צוואר הרחם באחת ולא בשנייה, אבל ממה שאני מבינה זה הגורם המכאיב העיקרי. וכן, אם יש חסימה אופן הפתיחה זהה ולכן הכאב שם אמור להיות זהה. ייתכן שאם כבר מאוד כואב מתפיסת צוואר הרחם אז הכאב בנוסף נחווה כחזק יותר...אבל אין לי מושג.
 

shirael

New member
הייתי סקרנית ובדקתי קצת באינטרנט,

מסתבר שתפיסת צוואר הרחם נעשית כדי להחדיר את הנוזל כמו שצריך, וש"אחת האפשרויות הטכנולוגיות להפחתת הכאב היא שימוש בצנתרים מיוחדים, שהשימוש בהם לא דורש תפיסתו של צוואר הרחם. צנתרים אלה כוללים בלון, שאותו מנפחים בחלל הרחם ולכן גם עלולים לאבד חלק מהמידע על תקינות של חלל הרחם."
&nbsp
בבדיקה שאני עברתי אכן היה ניפוח של בלון, אבל אותו "אובדן של חלק מהמידע על תקינות החלל" לא היווה בעיה אצלי אישית, מכיוון שעשיתי אולטרסאונד תלת מימדי בעבר במסגרת בירור של מחיצה (שבסוף לא היתה), כך שכבר הודגם שהרחם תקין.
&nbsp
לדעתי אם כאב הוא אישיו, עדיף לעשות שתי בדיקות לא כואבות במקום אחת כואבת
 

haych

New member
המישהי הזאת היא אני


אני סיפרתי את זה.
האמת שמכל הסיפורים שקראתי, כל הכאב שנשים סיפרו עליו היה מהלחץ של הנוזל בנסיון לפתוח חצוצרות חסומות, לא נתקלתי במישהי שסבלה כמוני מהתפיסה, אולי עניין של רופא לא מנוסה או משהו במבנה שלי, כפי שהוא טען (למרות שזה נראה לי חרטא כי בכל ההחזרות שעשיתי לא אמרו כלום על המבנה).
מעניין שאל ההידרו עושים בלי תפיסה, זה באמת יתרון גדול.
 

PAND76

New member
לי לא היו חסימות. אבל לצערי

תפיסת צוואר הרחם שלי, נעשתה בברוטליות מאוד גדולה. וגם החומר שהוחדר, הכאיב מאוד. הספקולום עוד היה בדיחה. אבל מנגד - היו איתי בנות שלא הרימו את גג בית החולים בצעקות, מה שקצת ביעס אותי כי הייתי היחידה
 

haych

New member
עשינו באותו בי"ח, כנראה שנפלנו על אותו מענה לא מקצועי

 

haych

New member
האמת שאני דווקא לא בקטע של רפואה משלימה

אבל התבאסתי על המחזור שנדפק, אז החלטתי לתת צ'אנס. שיקול שלי לגמרי, ללא מעורבות של אנשי מקצוע.
בעקרון יש כל מיני צבעים של שורשים ויש צבע מסויים (שאני לא זוכרת מה הוא) שטוב במיוחד לפוריות. במוצר שאני משתמשת לא כתוב מה הצבע, אבל הוא עובד, אז לא איכפת לי...
יש קפסולות ויש אבקה. אני לוקחת את האבקה וזה ממש מגעיל, אבל אחרי שזה עבד לי אחרי שבועיים בלבד של שימוש, אני מפחדת להחליף למשהו שאולי יעבוד פחות טוב.
אני משתמשת בסוג הזה:
[URL]https://www.vitacost.com/foods-alive-organic-superfoods-maca-powder-raw[/URL]
הספיק לי לקצת יותר מחודש של כפית ביום. אני מערבבת ביוגורט של הבוקר ואם אני לא אוכלת יוגורט אני מוסיפה את זה לנס.
התחלתי לקחת בחודש הפסקה, ובחודש שלאחר מכן עשינו החזרה על בסיס טבעי - אז לקחתי את המאקה עד יום לפני שהתחלתי עם ההורמונים. אני לא מתכוונת לקחת אותה בזמן סבב הורמונלי כי היא מסדרת את ההורמונים, אבל ההורמונים שאני לוקחת אמורים "לבלגן" את הגוף כדי שזה יתאים לצרכים שלנו, אז אני לא רוצה שתיהיה התנגשות.
 
לגבי צילום רחם

אני גם מאד חששתי, בייחוד שהוא היה אמור להיות באותו סבב כמו הזרעה וחששתי שיישאר יוד רדיואקטיבי. נתקלתי באפשרות של sono-hsg :
https://www.haaretz.co.il/news/health/.premium-1.2692566
שאלתי את הרופא אם הוא מוכן לתת לי הפניה לזה, הוא הסכים ואז לקחתי טופס 17 לעשות בשערי צדק. הבדיקה גם הייתה לא נעימה (בעיקר בגלל מבנה הרחם שלי כנראה), אבל לא מעורבת בזה קרינה ולא מעורב חומר ניגוד רדיואקטיבי, אז העדפתי.
מה שכן - ממה שראיתי הדעות חלוקות לגבי היעילות של זה לעומת היעילות של צילום רחם רגיל (כנראה שלכל אחד מהם יש יתרונות עבור דברים מסויימים)
 
למעלה