מעקב זקיקים, תחילת הדרך - אשמח לייעוץ

LEELEE7

New member
מעקב זקיקים, תחילת הדרך - אשמח לייעוץ

שלום לכולם/ן!
קצת רקע - בת 34, בעלת עודף משקל גבוה, לפני שנה וחצי הריון ראשון ספונטני שנגמר מהר מאוד, מאז - ללא הצלחה.
מחזור סדיר מאוד (26-28 ימים בול). בחצי שנה האחרונה משתמשים במקלוני ביוץ, חשה בביוץ ובהפרשות פוריות.
בגלל שמקלוני הביוץ תמיד מראים עליה ב-lh, אך לא מגיעים לאותו חוזק פס כמו הפס ביקורת (מצ"ב דוגמא מהחודש), הוחלט על מעקב זקיקים.
היום, יו"מ 12 למחזור, בדיקה ראשונה (מקלוני הביוץ הראו שעבר הביוץ, אך אין טוב יותר מ-א.ס ודם)-
בבדיקה, לא נצפה דוגלאס, עובי רירית 5.3 ממ וזקיקים קטנים.
בבדיקת דם:
אסטאדיול 518pmol/l
Lh 14.8 iu/l
פרוגסטרון 7.8 nmol/l.

הטכנאית א.ס. שאלה אותי אם אני מקבלת מחזור בכלל, כי יש לי הרבה זקיקים קטנים (חשדה בפוליציסטיות?), עניתי שכן, כמו שעון. כמו כן, אמרתי לה שייתכן ואני אחרי ביוץ, והיא ענתה שהיא לא רואה שאריות ביוץ בכלל, ושעובי הרירית דק מדי להכנס בכלל להריון.
מבואסת מאוד הלכתי לעבודה, זורקת את מקלוני הביוץ לפח.
בצהריים התקשרה האחות ואמרה שלפי הבדיקות דם אני בכלל אחרי ביוץ (כפי שהמקלונים חזו). ביקשה שאחזור לבדיקות דם עוד 4 ימים בערך, לבדיקת הורמונים כדי שנראה מה מצבם.
יחד עם זאת, אמרה שהכל נראה לה בסדר.
מה?! רירית דקה, זקיקים קטנים, ללא שאריות ועדויות לביוץ שכנראה והתרחש אתמול (לפי המקלונים והפרשות פוריות שהיו לי).
ייתכן ואני בכלל לא מבייצת (אולי זה שחוזק הפס במקלונים לא מגיע למקסימום מעיד על חוסר ביוץ) ? ייתכן ואני פוליציסטית עם מחזור סדיר? הביוץ מגיע ביום ה-9-11 למחזור, זה מאוד מוקדם!!

לאור נתונים אלו, אשמח לשמוע מניסיונכן מה התמונה.

אל דאגה, אלך גם לרופאה, אך הדבר מדיר שינה מעיני. אני ממש אשמח לשמוע דעות מניסיון.

בתודה מראש ואמן ושנת 2019 תביא איתה הריונות ולידות לכולן!

 
אל תרגישי שמתעלמים מההודעה

אני לא עניתי בינתיים כי אני לא באמת יודעת לענות, ובטח גם אחרות מאותה סיבה
נראה לי שאין מנוס אלא לחכות לדבר עם הרופאה ולראות מה היא חושבת.
דבר אחד שכן עשוי להיות שימושי - אני מצאתי שהמקלונים האלה ממש קשים לשימוש, אלא אם אני ממש מייבשת את עצמי (הרבה יותר משרשום), הם לא עובדים, ובסוף יוצא שהם מודדים כמה שתיתי יותר מאשר אם בייצתי. אישית מצאתי שclearblue עובדים אצלי הרבה יותר טוב
 

LEELEE7

New member
היי רכבת הרים

תודה לך על התשובה. זה נכון, המקלונים לא רגישים במיוחד, אז אני פשוט לא עושה פיפי בערך 3-4 שעות (וממעיטה בשתייה), ואצלי זה מצליח לרוב. אני ממש טובה בלהתאפק, אני גם ככה מתאפקת מלא כל יום (כי זה מגעיל אותי לעשות מחוץ לבית).
&nbsp
 

a morph

New member
יש לי רק דברים מרגיעים לכתוב לך


בכל מה שסיפרת, הדבר היחיד שנשמע לא תקין זה הגיגיה של טכנאית האולטרסאונד, שמוטב לו הייתה מתעסקת במה שהוכשרה לעשות (וגם זה כנראה לא בצורה מיטבית).
ועכשיו בואי נעשה קצת סדר:
1) לפי בדיקות הדם אכן היית אחרי ביוץ, מה שאומר שכבר אין משמעות לעובי הרירית, כי אחרי הביוץ המבנה שלה משתנה וכבר אין משמעות לעובי כפי שנמדד באולטרסאונד. זאת הסיבה שלא בודקים את עובי הרירית אחרי הביוץ, אלא רק לפני.
2) ביוץ שמגיע ביום 9-11 למחזור הוא לא בעייתי, אלא אם כן את שומרת נידה ואז יש בעיה טכנית עם קיום יחסים, אבל רפואית זה לא בעיה בכלל, להיפך: זה אומר שיש לך שלב לוטאלי ארוך ויפה.

3) גם בדיקות ההריון וגם בדיקות הביוץ הביתיות אינן בדיקות כמותיות, אלא איכותיות, וחוזק הפס אינו מעיד על "איכות הביוץ". פס חלש לא מרמז על חוסר ביוץ (אם לא היית מבייצת לא היית מקבלת מחזור).
4) כדי לאבחן שחלות פוליציסטיות לא מספיק לראות הרבה זקיקים קטנים, לשם כך את צריכה לעשות בדיקת פרופיל הורמונליות ביום 2-3 לוסת. ובכל מקרה, גם אם יתברר שאת פוליציסטית, כל עוד יש לך ביוץ סדיר אין לזה יותר מדי השלכות על הפוריות.
5) האחות נתנה לך הנחיה לחזור על בדיקות הדם בעוד 4 ימים כדי לראות שהפרוגסטרון עולה בצורה תקינה.
6) בחודש הבא (אם תצטרכי
) אני מציעה שתתחילי את המעקבים מוקדם יותר, לפני הביוץ, כדי שתוכלי לעקוב אחרי עובי הרירית (בשלב שבו זה רלוונטי), הזקיק המוביל ורמות ההורמונים בדם.
7) עצה מניסיון: אל תשוחחי עם טכנאיות אולטרסאונד על דברים שהן לא מבינות בהם.
 

LEELEE7

New member
היי א מורף

תודה לך.
אכן, אני לא מחבבת את הטכנאית הזו, יש לי טעם מר ממנה - היא זו שאמרה לי בהריון ההוא שלעובר יש דופק איטי, באופן מאוד קריר ומרוחק.
1. עובי רירית- אם העובי רירית דק אחרח ביוץ, אז בכלל אין אופציה להשתרשות בעובי כזה (5.3), לא?
2. לא שומרים נידה, ולגבי שלב לוטאלי ארוך - עד ההפלה המחזור שלי התחיל עם יום גג יומיים של הכתמות חומות מקדימות. מאחרי ההפלה, יש לי הכתמות חומות יותר זמן לפני - במחזור האחרון שלי, היו לי כבר הכתמות חומות 7 ימים מלפני המחזור (כלומר מיום 7 לערך אחרי ביוץ)! הרופאה שלי לא התרגשה מזה בכלל, מצד שני, היא רופאת נשים ולא פוריות.
4. מצ"ב פרופיל הורמונלי מיום מחזור 4. אשמח לתגובות. הרופאה שלי אמרה שהמדדים מצויינים. לפי מה שקראתמ באינטרנט - לא.
5. עשיתי היום בדיקת דם, אלו התוצאות:
&nbsp
אסטרדיול 610 (למה עלה יחס לבדיקה הקודמת?!)
אל הייץ 12.5
פרוגסטרון 22.7.
&nbsp
מה דעתך בהשוואה לבדיקה הקודמת?
&nbsp
כשהייתי בביהח לקחת ציטוטק אחרי סיום הדופק, עשו לי בדיקת דם והפרוגסטרון עמד על 3.7 ננוגרם למל! אבל הרופאה לא אמרה לי כלום על זה! זה לא אומר שהרמה בהריון נמוכה מדי??
&nbsp
ואכן, אתחיל מעקב בזמן מוקדם יותר בחודש הבא

ואבקש טכנאית אחרת פעם הבאה. היא לא עושה לי טוב...
&nbsp
תודה לך. תבורכי.







 
מה שאמרה מורף.. ובנוסף

כדאי לשקול לנסות להוריד את כמות הפחממות שאוכלת. בפרט אם את פולציסטית.
במידה ויש סוכרת במשפחה הייתי גם מבקשת העמסת סוכר.
לפעמים סוכר בצום תקין לגמרי אך עדיין יש בעיה, וזה יכול להשפיע על פריון. (שוב.. אומרת בהקשר של פולציסטיות, לא יודעת אם זה נכון באופן גורף ... ).
לגבי פולציסטיות ווסת סדירה- מעל ל 10% מהנשים הן פולציסטיות, רובן עם ווסת סדירה.
 

shirael

New member
רדפתי אחרייך מהפורום השכן


המסר שלי אלייך הוא גם כן מרגיע, אבל מזווית אחרת. למיטב הבנתי התוצאות שלך לא אידאליות, ובהחלט יכול להיות שאת פוליציסטית עם מחזור סדיר - כמוני. אני יכולה גם לומר לך שפוליציסטיות מושפעת מאוד מחילוף חומרים, משקל, תזונה ומאזן סוכר בדם, כך שיש גם אפשרות שלא תמיד היית במצב פוליציסטי פעיל ושזה משהו שהחמיר עם השנים.
אז נכון שכל עוד יש ביוץ לכאורה הפוליציסטיות לא אמורה להשפיע, אבל ממה שאני רואה מחצי שנה של מעקבים על עצמי, זה לא לגמרי נכון, אפילו אם לא יודעים להסביר למה.
מהתרשמות כללית משתי הבדיקות דם שהבאת, יש מצב שהביוץ קרה באסטרדיול נמוך מדי (כמו אצלי) ורירית דקה מדי, ובבדיקות יו"מ 4 הפרוגסטרון מאוד גבוה וגם האסטרדיול. קיצר, נראה שיש קצת בלגאן. אה ובנוסף לזה גם מה שאת מספרת על הכתמה של שבוע לפני המחזור.
אזזזזז כן, המסר עדיין מרגיע! כי סביר מאוד שכל הבלגאן ההורמונלי הזה הוא רעשי רקע, שאפשר לפתור ממש בקלות בטיפול תרופתי, וכנראה שבמינונים נמוכים יחסית, כי לפי כל הסימנים המערכת שלך עובדת ועובדת טוב. היתה הפריה, היה הריון, יש ביוצים. אני באמת מאמינה שרופא פוריות סביר יידע לאזן אותך בלי יותר מדי בעיות! פשוט צריך לגשת ולעשות, כי לעניות דעתי המצב אצלך כן מצריך התערבות.
 

LEELEE7

New member
אהובה! קופצת בין 2 הפורומים...

גם לי זה לא נראה טוב, אבל הרופאת נשים אמרה שהכל בסדר גמור (וגם האחות).
החודש במעקב זקיקים, פספסנו את הביוץ ב-א"ס ביום אחד, אבל בייצתי. אחכה לחודש הבא לעוד מעקב זקיקים אחד, וכבר יש לי תור לרופאה שלי מיד אח"כ, לקבל הפניה לרופא פוריות...
&nbsp
תודה לך מקסימה מהממת! מאחלת לנו הצלחה!
&nbsp
 
למעלה