החזרת מוקפאים

החזרת מוקפאים

היי בנות מה שלומכן? השבוע אחזיר מוקפאים.. רק שהתכנון של הרופא שלי היה להפשיר שלושה מוקפאים ולגדל אותם לבלסטוצסטים ולהחזיר אחד שישרוד ואם גם השאר ישרדו להקפיא.. היום החליט להפשיר אחד ולהחזיר אותו ביום שלוש.. ששאלתי על ההחלטה אמר שקצת לחוץ להחזיר בסופש ולכן מחזיר יום 3.. לא כ"כ הבנתי את הקשר ולא נעים לי לשאול שוב.. (ציבורי) מה דעתכן? בת 25 החזרת מוקפאים ראשונה. (בפגישה שהייתי אצלו אמר שרוצה לגדל לבסלטוציט כדי לא לטרטר אותי עכשיו חצי שנה בטיפולים... תודה רבה
 
לעובר יום 3 יש סיכוי טוב בהרבה לגדול אצלך ברחם

מאשר לגדול במעבדה.
אבל.. גידול במעבדה זה דרך לנפות את העוברים "הפחות איכותיים" שהסיכוי שלהם נמוך יותר.
&nbsp
אפשר להגדיר זאת כך- החזרה של בלסטו- סיכוי גבוה יותר להשרשה (כי העובדה שהעובר שרד מראה שהסיכוי שלו להשתרש גבוה), אבל סיכון גבוה יותר שתצטרכי שאיבות נוספות.. כי מבזבזים עוברים במעבדה כי התנאים פחות אידיאליים מאשר ברחם.
&nbsp
בקיצור- הדעות חלוקות אם עדיף להחזיר עובר יום 3 או 5. זה לא בהכרח פחות טוב להחזיר עובר יום 3.
 

haych

New member
בגלל שזה ציבורי אני מניחה שהחזרה של יום 5 אמורה ליפול על

סופ"ש ושלזה הוא התכוון.
גם לי רצו לגדל עוברים ליום 3, אבל בגלל שהשאיבה הייתה ביום שישי וביום שבת לא מסתכלים על העוברים אז פספסו את שלב ההפריה ולא ראו אם ההפריות היו טובות או לא ולכן המשיכו לגדל אותם עד יום 5 כדי שיוכלו לבחון אותם יותר לעומק. אז איבדתי המון עוברים שלא שרדו ליום 5 אבל אולי היו שורדים ברחם אבל מה לעשות, אלו חסרונות הציבורי...
באופן אישי, ואני ממש לא מבינה בזה לעומק אבל מאיך שזה נשמע, אני מעדיפה דווקא את האפשרות השניה. בהפשרה העוברים מאבדים תאים והיא פוגעת בהם, להפשיר, לגדל (ולא בטוח שיגדלו), להקפיא ולהפשיר שוב... נשמע לי קצת מסוכן.
בהצלחה!
 

a morph

New member
אממ... אצלי דווקא הניסיונות לגדל בלסטו ממוקפאים גרמו לטירטור

אצלי הניסיונות לגדל בלסטו ממוקפאים כשלו, או שהם לא גדלו או שגדלו מעפנים ולא יצא לי מזה כלום חוץ מ״חצי הריון״ אחד כושל שלא התפתח והסתיים ללא דופק בשבוע 7.
לעומת זאת כשהפשירו עוברי יום 3 והחזירו מיד - נקלט הריון תקין והתוצר שלו חגג שנה לאחרונה.
העניין הזה של בלסטוציסטים מאוד אופנתי אבל צריך לזכור שזה מבוסס על מחקרים מחו״ל ושם יש מעבדות אחרות ותנאים אחרים (אין חיה כזאת מימון טיפולי פוריות לכולם עד גיל 45, למשל, וזה לגמרי משנה את תנאי העומס והעבודה במעבדות). זה גם מאוד תלוי באישה ובעוברים, יש כאלה שלא אוהבים לגדול ליום 5 במעבדה אבל גדלים יופי ברחם.
בהצלחה!
 

מישלית2

New member
אצלי הפשירו ארבעה עוברי יום 3

אחד החזירו באותו יום כדי שתהיה בטוח החזרה ואת שאר השלושה המשיכו לגדל ליום 5, אחד גדל והחזירו גם אותו והשניים האחרים לא שרדו. מההחזרה הכפולה הזו אני מצפה לילדה בחודש הבא :)
 
למעלה