ציסטות אחרי דיכוי סינרל ופרוגינובה

mevugeret1975

New member
ציסטות אחרי דיכוי סינרל ופרוגינובה

אחרי ביוץ לקחתי שבועיים סינרל (לדיכוי) ושבוע פרוגינובה. הווסת לא הגיע במועד, היום באולטרסאונד הרופא ראה ציסטה ענקית 44х36 ממ וזקיק ענק של 19ממ (איך לפני המחזור? כנראה גם ציסטה). לפני ביוץ הכל היה טבעי בלי זריקות, עשיתי כמה מעקבים לפני ביוץ, לא היו כלל ציסטות. ממה הן נוצרו-מבסינרל ופרוגינובה??האם ומתי מניסיון שלכן הן יעלמו? איזה דכאון...נדפק לי הסבב בגיל 43.7.
 

שחר רו1

New member
היה לי משהו דומה בסס הקודם

אני התחלתי פרוטוקול ארוך עם דקקפטיל (3.75) ולמעשה לקחתי אותו אומנם ביום ה-21, אבל לפני שהתרחש ביוץ. זה יצר אצלי ציסטות. בגלל שמימלא הייתי בפרוטוקול ארוך והייתי אמורה להתחיל להזריק רק לאחר המחזור שבא לאחר מכן הן קטנו במהלך המחזור . ביום ה-3 למחזור התחלתי עם מונפור במינון נמוך והציסטות נעלמו. את לפני מחזור, המחזור אמור להעלים או להקטין אותם. חכי לסוף המחזור, לא בטוח שהסבב אבוד.
 

mevugeret1975

New member
תודה רבה. מחכה לתשובה מהמרפאה

לא מבינה איך בשבועיים הציסטה גדלה למימדים כאלה..
 

londi81

New member
לי הייתה ציסטה די גדולה אחרי דיכוי עם דקפפטיל

המשכנו להזריק את הדקפפטיל גם לאורך המחזור ולמעשה התחלתי את הגירוי ( עם גונאל) רק ביום 8!! כמובן שזה היה נראה לי הזוי בזמנו, אבל זרמתי עם הרופא... ובינתיים הציסטה קטנה (לאיטה מאוד יש לומר)
שאיבה ביום 16 (ביוץ טבעי אצלי ביום 11), 2 עוברי יום 3 קפואים, אחד בלוצטויסט שהיה לא אופטימלי להקפאה, אבל עכשיו בועט לי בבטן בשבוע 34
&nbsp
 

mevugeret1975

New member
תודה רבה. מקווה

שהמחזור יתחיל ומצב ישתפר. אני מאוד לחוצה מבחינת הזמנים, כי יש לי נסיעה ב 17.01. התלבטתי האם לעשות סבב, במרפאה היו בטוחים שאספיק. ועכשיו הציסטה הזאת :(.
טוב שלא הקפיאו לך את הבלסטו :)
 

londi81

New member
לא זוכרת.. זה עניין של חלוקת תאים..

בגלל שבהפשרה מאבדים תאים, לא מקפיאים עוברים יום 5 שלא התחלקו למספיק תאים... אני קיבלתי טלפון מד"ר חסון ב9:30 שיש עובר יום חמש אחד שאי אפשר להקפיא אבל אפשר להחזיר, ותוך שעה הייתי באסותא ראשון אחרי החזרה...
בכלל בסבב הזה למדתי לא לסמוך על האינטואציות שלי שמבוססות על כלום ולהקשיב למי שמבין...
 

tomifu81

New member
ציסטות

הייי... יש מצבים בהם נוצרות "ציסטות פונקציונאליות" בעקבות השימוש בגונדוטרופינים ובתרופות השונות.
ציסטות יכולות להיווצר ונוצרות גם במחזור רגיל וטבעי לפעמים והן נובעות מתפקוד השחלה (ונספגות מעצמן). בגירוי גבוה יותר של השחלה ע"י הטיפול הציסטות יכולות להיווצר בצורה חזקה יותר. בד"כ משנים את הפרוטוקול בהתאם ע"מ לאפשר לשחלה "לנוח" ולתת להן להפסג מעצמן אם זה אכן המצב. מבאס ובהצלחה!
 

mevugeret1975

New member
תודה רבה. אבל זה מה שמוזר-לא טופלתי

בגונדוטריפינים החודש. רק דיכוי אחרי ביוץ טבעי, שלהפך אמור לדכא ציסטות...
 

tomifu81

New member
סינרל וציסטות

נכון, אבל א. זו אחת מתופעות הלוואי שלו וב. אולי בגלל שסינרל הוא GNRH אגוניסט - ז"א מייצר דיכוי ע"י זה שבשלב הראשון דווקא "סוחט" את ההיפופיזה וגורם להפרשה גבוהה של LH וFSH (גונדוטרופינים), אם השחלה הייתה רגישה לזה, אולי זה עורר את הציסטות.
בסופו של דבר בהחלט נוצר עיכוב אבל זה לוקח זמן ובשלב הראשון דווקא יש עליה בהורמונים. כדאי לבדוק.
בכל מקרה, מבאס שצריך להפסיק כדי לתת להן לעבור אבל הרבה פעמים דווקא ההפסקה יוצרת תגובה טובה יותר אז - בתקווה רבה :)
 

mevugeret1975

New member
תודה. הפסקה בגילי מלחיצה אותי. הרופא

בכלל לא התרגש מהציסטה, והנחה להמשיך סינרל... קיבלתי היום מחזור, אבל הוא ממש חלש מהרגיל. אסטרדיול היה אתמול 680, כלומר גבוה בשביל שיתחיל מחזור, אז בכלל כל זה מוזר.
 

tomifu81

New member
בהחלט מבאס!

זה באמת מבאס אבל אולי זה באמת לטובה אם הייתה תגובה שכזו....:/
אולי הוא לא התרגש כי בעצם עכשיו את כבר בשלב של דיכוי (בהתחלה היה דווקא עירור) אז מבחינתו זה פשוט להמשיך את העניין, עכשיו שיש דיכוי, עד שזה יספג.
האסטרדיול באמת גבוה קצת לתחילת מחזור... מוזר אבל אולי נובע מעצם הלקיחה של הפרוגינובה - שהיא אסטרוגן
 
למעלה