פריימינג באסטרופם שבוע לפני הווסת בפרוטוקול ארוך

mevugeret1975

New member
פריימינג באסטרופם שבוע לפני הווסת בפרוטוקול ארוך

קיבלתי הנחיה - שבועיים של סינרל לפני ווסת צפויה, אחר כך מתחילים זריקות. כבר שבוע מסניפה.
בשבוע שעבר זרקתי לרופא הצעה של פריימינג באסטרופם לפני זריקות (בלי הרבה קריאה לפני). היום קיבלתי תשובה מהמזכירה-אפשר לנסות בהחלט, תתחילי עכשיו, אם לא יעזור-לא יזיק.
מישהי ניסתה? אשמח לניסיון טוב/לא טוב. האמת, אחרי שקראתי היום על פריימינג-מתלבטת האם כדאי, ועוד בפרוטוקול ארוך עם דיכוי לפני הזריקות.
 

מפעם

New member
אני, אבל לא ידעתי שקוראים לזה ככה

סינגל לא הסנפתי מעולם.
זה היה פרוטוקול של דר אליצור. עד אז עשיתי רק פרוטוקולים קצרים עם גונאל ותפוקה ממוצעת נאה של 12 ביציות לשאיבה. דר אליצור הציע לקחת אסטרופם שבוע לפני המחזור כדי לגרום לזקיקים לגדול באופן אחיד ורשם לי פרגובריס לגירוי. ניסינו את הפרוטוקול הזה פעמיים, בשתיהן הופקו 20 ביציות ובשניה גם נקלטתי.
נראה לי שהסינרל והאסטרופם אמורים לגרום לאותו אפקט אז בהחלט אין מניעה לנסות את שניהם. בהצלחה:)
 

mevugeret1975

New member
תודה רבה

זה מה שלא נראה לי בפרוטוקול-לקבל בו זמנית שני תרופות שעושים את אותה עבודה..
וכמות העוברים הייתה לך גם יותר גדולה בפרוטוקול הזה?
 

מפעם

New member
מן הסתם, כמות העוברים גדלה בהתאם לכמות הביציות

בניסיון הראשון אחוז ההפריות היה זהה לאחוז ברוב השאיבות שלי ובנסיון השני והמנצח היו תוצאות פנומנאליות ממש בזכות תוספת מיון ברטוב.
לגבי שילוב התרופות, כמו שענו לך במרפאה, כנראה לא מזיק אבל בטח נשמח שתעדכני אם מועיל במשהו:)
 

mevugeret1975

New member
כלומר אסטרופם לא הועיל לך לתוצאה סופית

מיון ברטוב - כן.
נראה לי אני אפסיק לקחת אותו, לקחתי רק פעם אחד אתמול והיו לי תופעות לווי מוזרות ולא נעימות. לפי ספרות מנסים פריימינג ב e2 רק כשיש חוסר תגובה של ממש להורמונים. התוצאות לא חד משמעיות וכנראה סטטיסטית אין תועלת בהוספה של פריימינג באסטרוגן.
 

מפעם

New member
מה שמקווים להשיג עם האסטרופם זה יותר ביציות בשלות

וזה בהחלט הושג במקרה שלי. אולי זה קרה בזכות הפרגובריס אבל האסטרופם לא הזיק. אל תשגעי את עצמך..
 

mevugeret1975

New member
לא הזיק לך כי עשית פריימינג כמקובל

אבל פריימינג יחד עם סינרל-לא פגשתי בשום מקור, כמה שלא חיפשתי.
אני דואגת ששילוב כזה יעקב לי את השאיבה (אצטרך להזריק יותר ימים הורמונים), ואני נוסעת לסקי ב 17 לינואר, חוששת שלא אספיק.
 

haych

New member
תודה לאל

החלטה נכונה.
תיהי בטוחה שגם הרופאים קראו את הספרות שאת מדברת עליה, והרבה הרבה יותר. אם הם החליטו שזה נכון, לא הייתי ממהרת לסתור אותם על סמך משהו שקראת. את אומרת שאין יצירתיות. כשיש יצירתיות, את מפקפקת.
תזרמי וזהו.
את מטיילת הרבה (וזה מעולה, אני אכולת קנאה) אז את צריכה לעשות את השיקולים שלך ולעדכן את הרופא מראש - או לוותר על טיפול באותו חודש, או לוותר על הטיול (no way!). אבל את לא יכולה לשחק עם הפרוטוקול על דעת עצמך רק כדי שלא יפול על הטיול. תעדכני את המרפאה ויתאימו לך פרוטוקול עם אורך שמסתדר עם התוכניות שלך.
ואם יש לך תופעות לוואי - תעדכני גם בזה את המרפאה. לכל תרופה יש תחליף שעושה את אותה עבודה.
 

mevugeret1975

New member
המצב לא כמו שאת חושבת

המרפאה לא חשבה בכלל על פריימינג. אני שעלתי לגבי פריימינג לפני שבוע. שאלה כללית לגמרי, להבא. אז שבוע אחרי שעלתי-מזכירה בכירה התעוררה וענתה -כן, בהחלט אפשר, תקחי אסטרופם מהיום. כשאני כבר שבוע ממשיכה דיכוי סינרל. לא מצאתי בשום מקור (וקראתי המון) פרוטוקול שכזה-פריימינג ב e2 בו זמנית עם דיכוי באגוניסט שלפני הסבב. משתמשים בזה או לפני פרוטוקול קצר ,או אם כבר בארוך-אז רק אחרי עצירה של אגוניסט עם התחלת המחזור. לי זה נראה מן דיכוי כפול.
לגבי רופאים שיודעים יותר ממני. הם כמובן יודעים, אבל בעומס מטופלות שיש להם הם לא זוכרים במי מדובר ובמה מדובר. אני ראיתי במו עיניי איך המרפאה מתנהלת-תוך כדי קבלת המון מטופלות ותור של ממתינות, המזכירות זורקות שאלות לרופא שעונה מייד בלי לזכור במי מדובר ובכלל בלי להתעמק במה מדובר. ואפילו שמזכירות אומרות שרופא אישר את השינוי (שאני הצעתי, אחרת בכלל לא היה חושב על זה!)-אני לא בטוחה שעשה את זה במודע.
האמת-אני הצטערתי שהמשהתי פריימינג אתמול. היום אני עוצרת. ויודעת מה-הם תמיד עונים בחיוב. מציעה לנסות x?-תתחילי, תופעות לוואי מ x ורוצה להפסיק?-תפסיקי מתי שבא לך, וכל זה דרך מזכירות. כאילו מסכימים לסתם דברים אקראים בלי קשר למטופלת, מה שבא לראש באותו רגע (שזה לא בטוח גם ראש של רופא). אני מאוד מאוד לא שקטה עם התנהלות הזאת. אבל כבר התחלתי סבב שם וצריכה לסיים אותו שם. כבר קיבלתי לא פעם הוראות נוגדות לקודמות. בקבוצת פוריות בפייסבוק יש אין ספור בנות שעברו מהמרפאה רק בגלל התנהלות בעייתית, כשזה הורס את כל ה״גאונות״ של רופא.
 

Kapachka

New member
אז פשוט תעברי

אם את לא סומכת על הרופא והמרפאה תעברי.
רק חייבת להגיד שאת כל הזמן מתערבת בטיפול שמכתיבים לך, ואז מתלוננת על הטיפול. אני רק הצעה - אולי לתת למרפאה לנהל סבב אחד מההתחלה ועד הסוף ואז להסיק מסקנות לגבי טיב הטיפול שלהם?
וכן, אני מטופלת באותה מרפאה, ולי יש רושם הפוך לגמרי משלך. אני יודעת שאיתי מעביר לי את ההנחיות. היו דברים ששאלתי לגביהם, ושאלו אותו, והוא אמר שזה פחות מתאים לי כי ככה וככה. לסמוך על הרופא זה בעיניי בסיסי בטיפולים. אז פשוט תעברי. תמצאי מישהו שאת סומכת עליו וזהו.
 

mevugeret1975

New member
למי אני אעבור באמצע הסבב?

יש לי תור לאחרי הסבב לרופא אחר. לא היו תורים לפני, אחרת כן הייתי עוזבת כבר עכשיו.
אני לא אוהבת שאין תוכנית לסבב, רק ״סינרל ובדיקות עוד שבועיים״, משנים דברים באמצע רק כי אני זרקתי הצעה כללית. אין זכר של פריימינג בצורה שהנחו אותי, בשום מקור. טסטומקס, הורמון גדילה וכל הפירוטכניקה אחרת-כן קיים וכבר מקובל שנים. אבל פריימינג שמקובל לעשות-עושים בצורה אחרת. אם אותך זה לא היה מטריד-כל הכבוד. אני לא מרגישה בטוח כשמנסים עליי דברים שלא מקובלים ולא נוסו על אחרות.
כששאלתי ביעוץ ראשוני על הורמון גדילה/טסטומקס-מזכירה אמרה ״תבקשי מאיתי״. כל מה שאני שואלת האם כדאי לשנות/להוסיף-נענה בחיוב. הייתי מבקשת עכשיו טבטומקס והורמון גדילה-בטוחה שהיו מאשרים לקחת, בלי קשר האם אני צריכה את זה או לא. צריכה להיות תוכנית ברורה לסבב. צריך להתחשב בנתונים שלי ולא להוסיף דברים רק כי מטופלת הזכירה משהו ולמה לא לנסות.
 

londi81

New member
כי יש קו דק בין מטופלת ללקוחה...

והאמת מאיך שאת מתארת את זה, את לא מטופלת פשוטה וגם לקוחה שמאוד קשה להשביע רצון..
&nbsp
כבר קצת שבעתי מלנסות להאיר לך דברים, במיוחד שיש לך תשובה לכל דבר ועניין - אבל אני אגיד שבשנה ומשהו שאני קוראת אותך - כל הסיפורים שלך הם פשוט מחוץ לנורמה המקובלת.. אין לי מושג אם זה צירוף מקרים או עניין אחר, אבל לטובת האחרות אני אמשיך להעיד שטופלתי אצל 3 רופאים שונים, עם כולם היה שיח ושיג עד רמה מסוימת, היה פרוטוקול שהשתנה בהתאם לנתונים בלייב (למעט זה שעשיתי בתל השומר והיה הפרוטוקול הכי גרוע) ובכולם הבהרתי לעצמי שמרגע שהתחלתנו אני מקשיבה ועושה...
&nbsp
אני יודעת שאם אני הייתי רופאה לא הייתי רוצה לקחת אחריות על מטופלת כמוך... אני ממש לא נגד מעורבות - אני עצמי הייתי מעורבת, ואפילו בפגישה שלי עם איתי הוא אמר שהוא אוהב מטופלות כמוני שלומדות את החומר בעצמן ומנהלות איתו דיאלוג, אבל ברגע שהתחלנו - התחלנו... ומה שנראה לו לנכון, אני עושה... אם אפשר לעשות את זה בעשר דרכים אחרות - בוודאי.. אבל גם אין היגיון בלכנס את כל הדרכים האפשרויות לאחת
 

mevugeret1975

New member
אני חצי רק חצי בפורום

הדבר היחיד שאני בטוחה שקיבלתי מאיתי-סיכום שלו ממייל פרטי שלו-כתב בו פעמיים (בהתחלה ובסוף) ״לא הייתי משנה כלל את הפרוטוקול כי היה מוצלח ביותר״. זה נחשב מבחינתי כמו דיאלוג על סבב הבא. ומה קרה-את הפרוטוקול שינו לי לארוך (שזה שינוי די מהותי). למה-לא קיבלתי הסבר חוץ מי ״זה הפרוטוקול״. גם הוסיפו פריימינג בשיטה שאין לה זכר בשום מקום-לא המאמרים מדעיים ולא בניסיון מטופלות רבות עם פריימינג.
אני לא יכולה ללכת על טיפול כזה בלב שקט. מבחינתי הפרוטוקול שקיבלתי נוגד לסיכום של איתי הצמו.
איך מזכירות מעבירות ומקבלות הוראות-ראיתי במרפאה. העומס שם לא נורמלי, אין מצב שנכנסים בתיק לבדוק נתונים לפני שנותנים הנחיה ואין מצב שרופא זוכר את המטופלות דלו כשהן 500 בחודש.
 

mevugeret1975

New member
אני מטופלת קשה, את צודקת

אני באה מעולם המחקר ורגילה לחקור כל נושא. הרבה יותר קל עם מטופלות שלא מבדילות בין פרגובריס וגונל. אני גם מאוד פוחדת לשנות פרוטוקול שהיה מוצלח לגילי. פוחדת שעם כל השינויים הסבב יכשל, בגילי זה קריטי, ואני גם כך מפספסת חודשים (ינואר ומרץ). אין לי זמן לכישלונות בגיל 43.7. ועוד מה שאני לא אוהבת-שכל ההצעות באות ממני ולא מהרופא, הרי זה רופא שצריך לשנות ולהציע, לא אנ-כי אני לא מומחית בכלל בפוריות.
בכל מקרה בקשתי מהבנות שיתקשרו ויסבירו, ואכן התקשרו והסבירו. אז אמשיך פרוגינובה יחד עם סינרל, מקווה שזה לא ידפוק לי את הסבב
 

londi81

New member
גם אני חוקרת במקצועי

ודווקא בגלל זה אני מבינה את הרעיון שעומד מאחורי סטטיסטיקה, אני מכירה ומוקירה מומחיות, מבינה למה סקפטיות זה בריא אבל גם עד כמה צניעות היא הכרחית. אני אמנים יכולה לקרוא אני קוראת בביקורתיות מחקרים שונים, אבל אין לי באמת ידע וניסיון.. ובדיוק כמו שאני לא עושה מחקר בתחומים שאני לא מוכשרת אליהם, אני מנסה לדעת כמה שיותר על תהליך הפוריות אבל אני לא חושבת לרגע שאני יודעת מספיק כדי לנהל אותו.
 

mevugeret1975

New member
צודקת

אבל כמו שאמרתי, אני מאוד מפחדת משינויים שיכולים לדפוק לי את הסבב. די הפתיע אותי שינוי פרוטוקול. מכן כל החקר וחפירות
 

בראון10

New member
יכולה רק להגיד..

נדחפת.. אבל יכולה להגיד, שלמרות שבאמת יש התערבות בטיפול,
יכולה להבין קצת את התחושות שלה לגבי המרפאה. זה נובע בעיניי רק מזה שאין תקשורת ישירה עם הרופא והכל דרך פקידות. זה יכול לתת תחושה שלא זוכר ויודע מי את, ובתהליך כזה רגיש זה מפריע.
לי למשל נראה מפריע מאוד שאין מענה טלפוני של פקידות.. דבר בסיסי בעיניי במרפאה.
אבל מהרופא עצמו ואיכותו אני מתרשמת מאוד ומאוד לטובה.
 
למעלה