החזרות מרובות ללא היקלטות

שפע101

New member
החזרות מרובות ללא היקלטות

הי,
פעם ראשונה פה, אשמח ללמוד מבעלות ניסיון.
אני בת 40. אני ובעלי עשינו שלוש שאיבות בשנה האחרונה, בכל אחת התפתחו 4-5 עוברים שהוחזרו סה"כ בשש פעמים (בכל פעם החזירו 2 או 3 עוברים).
בפועל אף אחת מההחזרות לא נקלטה (התשובה השלילית האחרונה הייתה היום). מבחינת בדיקות רחם, פרופיל הורמונלי, איכות זרע לא נמצאה איזו בעיה פתולוגית ברורה (חוץ מעניין הגיל המוכר).
אנחנו מטופלים אצל ברקוביץ' אחרי שקיבלנו עליו המלצות רבות. סה"כ אנחנו מרוצים ממנו, אבל בפועל התחושה היא שאין שינוי בטיפול מניסיון לניסיון. התחושה היא של עמידה במקום. ואין קצה חוט או פתח תקווה. מה עושים? יש למישהי ניסיון דומה או ידע לגבי טיפול (קונבנציונלי או אלטרנטיבי) שמסייע בהיקלטות של עוברים? נשמח לשמוח פידבק מכל סוג. וגם סתם עידוד לא יזיק... תודה לעונות.
 

londi81

New member
עשית היסטרוסקפיה? פיפל? בדיקת קרישיות? העוברים איכותיים?

לי לקח 5 שאיבות ו6 החזרות להקלט, למרות עוברים איכותיים לכאורה (לצד כמות מרשימה של עוברים לא איכותיים
). את השאיבה האחרונה ו"המנצחת" עשיתי אצל בר-חוה, השינוי המרכזי היה א. בפרוטקול שנוסף אליו הורמון גדילה וב. בתמיכה שאחרי שלאור בדיקות אוטואימיוניות לא חד משמעיות, החלטנו להוסיף פרדניזון...
 

שפע101

New member
תודה!

הי, תודה על הפירוט

עשיתי צילום רחם שיצא תקין. לגבי איכות העוברים, בכל ההחזרות האחרונות נאמר לנו שהעוברים באיכות טובה. יש נתונים כמותיים לגבי איכות העוברים שאפשר לבקש או שנסמכים רק על דיווח של המעבדה/רופא?
אשמח לדעת מהו הורמון הגדילה ואיך הוא מסייע להיקלטות? וגם לגבי פרדניזון? פעם ראשונה שאני שומעת את המושג הזה.
וגם לגבי הבדיקות אוטואימוניות. תוכלי להסביר למה הכוונה? אני עשיתי את הבדיקות ההורמונליות הרגילות שמבקשים. אלה שתקפות לשנה.
 

londi81

New member
אז ככה

צילום רחם הוא לא היסטוסקופיה. צילום רחם בוחן חצוצורות (לא רלוונטי ב IVF) היסטוסקפיה בוחן את מצב הרחם והרירית...
בודאי - את זכאית לגוח מעבדה מלא על כל הפריה והשרידות והדירוג של כל עובר (מדורגים בדרך כלל בסולם של A-D
מה שעבד אצלי זו חשיבה מחוץ לקופסה.. לי הייתה בעיה של אחוז הפריה נמוך (כלומר עוברים באיכות נמוכה יחסיצת) ולכן שילבנו הורמון גדילה (טיפול יקר ושנוי במחלוקת, אבל בסבב המדובר הכפלתי את כמות ההפריות ונוצרו לי מוקפאים!).
בר חוה, הרופא שלי, דוגל בחיפוש אחר סיבות למה אין קליטה. אחת ההשערות היא שהגוף דוחה את העוברים, כלומר שיש בעיה אוטואימונית או בעיית קרישיות. שלח אותי לבדיקות (עשיתי דרך הקופה) גילינו נוכחות של נוגדני לופוס, שהעלו חשד לבעיית קרישיות, ולכן טופלו בפרדינזון שזה סטרואידים שתכליתם לדכא את מערכת החיסון שלכאורה עבדה אצלי אקסטרה.
בסופו של דבר, בדיקות המשך שללו בעיית קרישיות, אבל וואלה הפרדינזון מבחינתי היה הפרוטוקל המנצח
&nbsp
 

mevugeret1975

New member
אם אפשר לשעול

כמה היה לך כמותי בבדיקת נוגדני לופוס?
אצלי יצא ליד גבול העליון (1.29 ו- 1.12) והמזכירה של בר חוה כתבה שזה תקין לחלוטין. הוא כמובן לא ראה את התוצאה. נראה שממש התעמק בתיק שלך, ונראה שזה נדיר אצלו: לרוב המזכירות מחליטות האם בדיקה בסדר או לא.
 

londi81

New member
יצא לי מחוץ לנורמה

חזרתי על הבדיקה בהנחיית רופא משפחה וראומטולוג ולאחר מכן רופאת הריון בסיכון עוד 3 פעמים בכולן יצאו תקינות ובנורמה ונשללה apla. שלושתם גם טענו שמה שבנורמה, בנורמה.
לא חושבת שתהליך הטיפול שלי במרפאה היה נדיר. להפך. פעלתי בהתאם להנחיות. שלחתי את כל הבדיקות מראש, הגעתי סופר מוכנה לפגישה וגם אחרי ארבעה סבבי ivf לא מוצלחים והיה לנו המון ידע להסתמך עליו.
גם הוא לא התרגש מהלופוס (כי כבר כשהגעתי אליו יצאה לי בדיקה נוספת תקינה), אמר לי שזה כנראה כלום (וצדק) אבל שאפשר לקחת פרדניזון במינון קטן. אמרתי לו שמעולה. הוא אגב מיהר להוריד אותי מהפרדניזון ישר אחרי בדיקת דופק. שוב, בצדק, כאמור לא הייתה שום עדות קלינית ברורה לצורך, אבל לאור כשלונות קודמים וחוזרים, אני דחפתי לשם
&nbsp
 

mevugeret1975

New member
תודה

את לא הראשונה, אגב, שנקלטה עם סטרואידים. אולי יש בזה משהו. לי גם יצאו כמויות קטנות של נוגדנים אחרים (anti dna ו ana). אולי אבקש מבר חוה לשקול סטרואידים לטיפול הבא. לי אף פעם לא היה יעוץ איתו, אולי בגלל זה לא ממש התעמק. חזר על אותו דבר עד שחצי מרוטוקול כבר היה הצעה שלי (גם התרופה וגם המינון). שלי זה הרגיש מוזר. העיקר שיהיו תוצאות.
 
אצלי ביעוץ אצלו התעמק בבדיקות ורשם בתיק מה שרלוונטי

גם עידן עם הזמן דברים בתיק. ממש לא מסכימה עם הקביעה שהפקחדות שלו היחידות שראות תוצאות בדיקה. ואגב, גם קרה לי שקיבלתי הנחיה מסויימת בעקבות שהפקידה ראתה תוצאות בדיקה, ואכ עדכנו אותי שבר חוה הסתכל ושינה את ההנחיה.
לא יודעת אם הוא עובר על כל תוצאות הבדיקות אך אני הרגשתי שכן. וכשהיה לי ספק, ביקשתי לוודא שבר חוה בעצמו ראה את התוצאה.
 

mevugeret1975

New member
לא אפרט פה את החוויות שלי

רק אסכם מאז שטופלת יש לו הרבה יותר מטופלות ופחות כח אדם וכתוצאה פחות זמן לכל מטופלת.
יעוץ ראשוני ויחיד היה אצל רופא אחר, אולי זה עושה את ההבדל, לא יודעת. לי מרגיש לא נוח כשאני רואה שלא הסתכלו בתיק לבדוק נתוני הסבב שלפני שהגעתי אליהם, ואני בעצמי צריכה להציע ולשנות חצי מהפרוטוקול. מרגיש לי לא נוח כל הזמן להיות עם יד על הדופק ולחפור ולהתעקש. אבל אני בינתיים שם, למדתי לעשות כל זה ולחיות עם זה.
 

שפע101

New member
נשמע מעודד

נראית לי חוויה אחרת ממה שאנחנו עוברים. אצלנו לאורך כל התהליך לא היה אפילו ניסיון לברר למה אין קליטת עוברים. ההצעה היחידה שהועלתה הייתה מיון זרע, שאולי שיפר את איכות העוברים אבל לא שינה מבחינת היקלטות.
יש לנו את דוחות המעבדה, אבל לא הבנתי את המדדים. A זו האיכות הטובה יותר, וD הנמוכה? מעניין אותי לבדוק עכשיו.
נשמע שכדאי לנסות את בר-חוה.
 

מפעם

New member
אצלנו מה שעשה את ההבדל היה מיון אצל ברטוב

אבל אני לקחתי בכל הפרוטוקולים שלי סטרואידים אמפירית, דקסמתאזון במקרה שלי, המון תוספים בכמויות מטורפות שגם הם אמפיריים כמו Q10, ול-ארגינין (חומצת אמינו שאמורה להשפיע בין היתר כמו הורמון הגדילה שהזכירה לונדי), ובשתי ההחזרות האחרונות גם אספירין אמפירי. הכל נטלתי רק עד הבטא.
פרוטוקול ההחזרה המנצח שלי היה החזרת מוקפאים במחזור מתוגבר בלטרוזול (שזה כמו איקקלומין שבטח נתקלת בו אי שם בתחילת הדרך), עם כל התוספות הנ"ל והחזרה כפולה, הראשון ביום 3 והשני ביום 5.
גם הסטרוסקופיה זה רעיון מצוין.
את מטופלת אצל רופא טוב ועד שתגיעי לבר חווה עלול לעבור זמן רב כי התורים רחוקים (אני לא טופלתי אצלו, הייתי מטופלת צוות באסותא רמת החיל) ובזמן ההמתנה כדאי לך לפנות לברקוביץ' ולבקש לנסות את האפשרויות שהוזכרו שהן במילא לא מוכחות מחקרית. אני בטוחה שהוא ילך אתכם בענין הזה..
מאחלת לך החזרה שביעית מנצחת בקלות ובנחת:)
 

שפע101

New member
עשינו מיון זרע בשתי השאיבות האחרונות

לא ראינו שיפור, למעט הדיווח של ברקוביץ' שהעוברים יפים.
קראתי קצת על הסטרוסקופיה, ועברתי משהו דומה מאוד למה שמתואר שם. מילוי הרחם בגז או בנוזל (אצלי זה היה נוזל) ובדיקה פנימית, אבל למיטב ידיעתי קראו לזה "צילום רחם". הפרוצדורות באמת דומות ורק מה שבודקים שונה?
בעניין החזרה כפולה, איך זה משפר בדיוק את סיכויי ההשתרשות?
ולעניין תוספי המזון, הרופא שעשה לך את הIVF המליץ? האם על סמך בדיקות שהראו מחסור או על סמך ההנחה שזה עוזר? ברקוביץ' מעולם לא המליץ על איזה שהוא תוסף מזון.
 

נועה312

New member
אלה 2 בדיקות שונות

צילום רחם בודק את המעבר בין החצוצרות. בהיסטרוסקופיה אבחנתית מחדירים מצלמה קטנה לתוך הרחם ורואים אם יש מחיצות, הידבקויות, פוליפים, מיומות, איך הרירית וכו'
 

שפע101

New member
תודה! נשמע שזו אמורה להיות בדיקה בסיסית

תוהה למה לא שלחו אותנו כבר מזמן לבדיקה הזו. עושים אותה פרטי או דרך הקופה?
 

מפעם

New member
הסטרואידים היו בפרוטוקול המנצח שלי מסבב ראשון

את מרקחת התוספים למיניהם אספתי פה בפורום ורובם מוגדרים כמשפרי איכות ביציות. אגב, רובם מומלצים ע"י דר בר חווה והמידע ברובו הגיע לפורום מהמטופלות שלו. כמו שהזכרתי, מדובר בטיפולים נסיוניים שאין מחקרים מבוססים שתומכים בהם או כמו שמכנה זאת פרופ זיידמן: פלסיבו.
לפני מספר חודשים היה אירוח של דר בר חוה בפורום ושאלתי אותו לגבי החזרות שלא צלחו. הוא טען שהמכשול היחיד הוא כניראה הגיל כשכל השאר תקין ובמידה והפוטנציאל השחלתי קיים זה רק ענין של נסיונות עד שמגיעים לביצית התקינה.
לענין החזרה כפולה היתרון העקרי הוא החזרת בלסטוציסט שסיכויי הקליטה שלו טובים יותר (הוא משתרש מיידית ולא מחכה כמה ימים להתפתח ברחם). כשגילתי שבאופן מפתיע העוברים שלנו מצליחים פתאום לגדול ליום 5 (זה קרה רק בשתי השאיבות האחרונות) החלטתי לנסות להפשיר זוג מוקפאים יום 3, להחזיר אחד לגדל את השני ליום 5 ולהחזיר גם אותו (היו לי גם מוקפאים של יום 5 לגיבוי - לשאלתה של מבוגרת). פרופ זיידמן, שביצע את ההחזרה ביום 3 ניסה להניא אותי בטענה המאוד נכונה שהכי טוב לעוברים ברחם אבל לקחתי את הסיכון ונקלטתי.
העיקר שיהיה בהצלחה!
 

mevugeret1975

New member
אצלי השאירו לגדול מעבר ל 3 ימים

את העוברים הלא טובים (דרגה 2-3), אז ברור היה שהם לא התפתחו.
כמה עוברים היה לך בערך בסבב? וכמה המשכתם לגדל ובאיזה איכות הם היו? הבנתי שגידלת עוברים טריים עד יום 5, ובעיכבות זאת גם את המוקפאים. אני מנסה להבין-כמה מתוך כמה כדאי לגדל ועוברים באיזו איכות כדאי לגדל.
 

mevugeret1975

New member
היו לך גם לפני החזרה של יום 5?

כי אולי גם זה מה שעשה את ההבדל? הרי לעובר יום 5 יש הרבה יותר פוטנציאל מעובר יום 3.
 
אצלנו החזרה 9 הפכה אותי ב"ה לאמא, אחרי 5 שנים

(5 שנים מרגע שהתחלנו לנסות..).
&nbsp
מה השתנה?
1. קלקסן אמיפרי, למרות שעשיתי בדיקות קרישיות מלאות שהיו תקינות.
2. פרוזלט סמוך להחזרה (כי היו לי כאבי בטן והתכווצויות סביב השרשה).
3. מיון זרע (אצלנו הייתה ידועה בעיה בזרע, אך הרופאים התעלמו, והמיון זרע ממש שיפר מצב העוברים).
4. לפני ההחזרה המנצחת הלכתי למיקווה לראשונה מאז החתונה.
&nbsp
לא יודעת מה מהדברים השפיעו. אך בהחזרה ה9 אחד משני העוברים נקלט, ותודה לאל הפך אותי לאמא אחרי המסע המפרך (לפני ivf עשינו סבבי הורמונים, הזרעות וכו, סהכ לקח לנו 5 שנים להפוך להורים).
 

שפע101

New member
תודה! גם לי יש כאבי בטן אחרי החזרה

מעניין אותי הפרוזלט. ניסיתי לחפש ברשת ולא מצאתי את התרופה הזו. איך מאייתים את זה באנגלית?
איך ידעת להגיד שזה כאבי בטן בעקבות השרשה? גם אצלי מתחילים כאבי בטן כמו של מחזור מיד אחרי ההחזרה ומתגברים ככל שהימים מתקדמים. זה הרגיש לי כמו כאבי מחזור רק קצת יותר קלים. בהתחלה הייתי בטוחה שזה אומר שלא נקלט, אבל אז הבנתי שכאבי השרשה דומים לכאבי מחזור.
איך הפרוזלט מסייע להשרשה? וממתי לקחת אותו, מיד אחרי החזרה?
 
למעלה