יש למישהי ביציות מיותרות?

יש למישהי ביציות מיותרות?


הכעיסה אותי קצת הכתבה ב ynet לגבי תרומת ביצית.. מה שבעיקר הכעיס זה החוסר הבנה (לדעתי) של הסיטואציה מצד מקבלי ההחלטות בכנסת.. ראו ציטוט למטה.
1. איזה ביציות *תקינות* נותרות במעבדה ללא שימוש?? אלא אם חלילה אין מספיק זרע, וגם אז, משארת שמקפיאים..
2. שיתרמו חלק מהביציות כדי לחסוך עלויות הקפאה?? עלות ההקפאה של נשים זכאיות הן על חשבון המדינה. וגם מי שלא זכאית למימון למיטב ידעתי לא משלמות פר עובר אלא גלובלי.
מרגיש לי שיש זילזול וחוסר הבנה בכמה כאב פיסי ונפשי נשים בטיפולים עוברות. ולא מבינים שכל ביצית יקרה למטופלת כל כך...

רוצים להגדיל כמות תורמות? אז שיהיה יותר פירסום ויותר מודעות לזה. מעולם לא ראיתי פירסום בנושא.
שיסירו מגבלות- למה לא ניתן לתרום לאחות או קרובת משפחה? למה זוג לסביות לא יכולות להפרות בארץ ולהחזיר את הביצית שאחת תרמה לשנייה? וכו וכו.

"יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה חה"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת) ציינה כי לא נעשה שימוש בביציות רבות שנותרות במעבדה, וכי אלה יוכלו לשמש נשים הממתינות לתרומה: "במקום להביא אלפי ביציות מחו"ל, צריך לאפשר לנשים שעוברות טיפולי הפרייה ומעוניינות בכך, לתרום חלק מהביציות שלהן וכך הן יוכלו לחסוך את עלויות ההקפאה היקרות. תהליך זה יוכל להביא לגידול של מאות אחוזים בתרומות ביציות מנשים בישראל".
 

מפעם

New member
טוב, קראתי את הכתבה

האמת שאין שם שום דבר מפתיע, כאילו כל אחד משחק את התפקיד שלו בתסריט בלי שום מעוף או יוזמה. זה מין משהו שכאילו מקדמים אבל אף אחד לא ממש בענין וככה זה נשאר. העיקר שאירגנו את החקיקה בלי לקחת בחשבון את מה שנדרש כדי לישם אותה. קידום מעמד האשה? מה זה בכלל ואיך זה קשור.
&nbsp
 
למעלה