החזרת עוברים-שאלה. ממש מתבאסת

ursula1111

New member
החזרת עוברים-שאלה. ממש מתבאסת

פעם ראשונה עשיתי החזרה אתמול.היו לי 7 עוברים יום 3. לפי דברי המעבדה-2 מצוינים, 3 טובים, 2 לא כל כך טובים. את כל זה נודע לי כשכבר הייתי עם הרגליים למלע לפני החזרה. מייד החליטה הרופא שמחזירים 2 מצויינים, מקפיאים 3 טובים (2 קשיות-2 ו1), ו 2 הלא טובים ממשיכים לגדל אם ייצא משהוא. היה לי ברור שהעוברים הלא טובים לא יתפתחו ופשוט יילכו לפח, אז ביקשתי להחזיר גם אותם עם ה2 המצויינים. אני בת 43, הזרעות הורמנליות לא הצליחו פעמיים, אז ברור שאפשר להחזיר הרבה עוברים בתיקווה שלפחות אחד יקלט (וגם זה בסבירות נמוכה). אבל רופא התעקשה ואמרה: ״יש לך כבר ילדים, אז לא מחזירים יותר מ 2.״. לא ברור לי מה הקשר לילדים שיש לי ולמה לא החזירו עוד 2 הלא טובים, כאשר ברור שהם לא יגדלו ופשוט ייזרקו. מישהי עברה משהו דומה עם ההחזרה? הייתי צריכה להתעקש להחזיר את ה 2 הלא טובים גם? מאוד חבל לי עכשיו שלא התעקשתי ועיבדתי 2 עברים פוטנציאלים... אומנם לא טובים לרגע הזה, אבל ראיתי פה בפורום שגם מעוברים לא טובים ביום 3 נולדו תינוקות. מבאס נורא.
 

מפעם

New member
ראשית, שמחה לקרוא שהצלחת להחזיר ביום 3 ולא גידלו לך את כולם

מקווה בשבילך ששניהם יקלטו וגם שהשניים שהמשיכו לגדל ישרדו ויהפכו למוקפאים מקסימים.
אני נוטה להסכים עם הרופאה שלך לגבי המנעות מהחזרה של 4 עוברים. העובדה שלא נקלטת בהזרעות מרובות ביציות היא לא ערובה לכך שלא תיקלטי פתאום עם רביעיה או שלישיה (גם תאומים נחשב להריון מסוכן) והכאב לאבד עובר שכבר נקלט הוא גדול יותר מלאבד אחד שלא התפתח. למעשה קליטה של עוברים מוצלחים מעלה את הסיכוי של הפחות "יפים" להקלט.
אצלי ההפך, למרות גילי (44) ולמרות שהרופאים תמיד לחצו עלי להחזיר יותר, תמיד התעקשתי להחזיר 2 וזה כי אני רוצה תאומים. הכלל שלמדתי פה בפורום הוא להחזיר רק את מספר העוברים שאת יכולה לשאת.
מה שכן יכולת לבקש, ואני מבינה שקשה לעשות את ההחלטות האלה על מיטת ההחזרות, זה להחזיר את הפחות יפים ולהקפיא את השאר.
בכל מקרה 7 הפריות זה נפלא, החזרה של 2 זה מצוין, 3 מוקפאים זה יופי טופי ועוד 2 בפוטנציאל זה מעל ומעבר. תמיד יש סיכוי שהם יגדלו.
בהצלחה!
 

ursula1111

New member
7 הפריות

היו מתוך 13 ביצית שנשאבו. אחוז הפריה לא גבוה, אבל אני מניחה שזה תואם לגילי.
תודה על התשובה שלך. כנראה אתן צודקות, חשבתי שרק בגלל הגיל אפשר להחזיר יותר מ 2-כאילו לעלות את הסיכוי הסטטיסטי. אתמול, אגב, קראתי על איזשהו מחקר (בבריטניה נראה לי), שתוצאתו-לא להחזיר יותר מאחד. ולא מחשש לריבוי עוברים, אלא בגלל שהרבה עוברים יוצרים עומס על הרחם וכאילו עוברים נוספים מפריעים לעובר הטוב להקלט.
 

ursula1111

New member
תודה

למעשה, המבחן היחיד-יש או אין הריון ולידה בסוף. וכמו שאומרים-צריך רק אחד טוב שייקלט.
 

איגי84

New member
דווקא כמות עוברים ממש ממש יפה!

זה שבהזרעות לא נקלטת ממש לא אומר שסיכויי הקליטה נמוכים עכשיו. זאת פעם ראשונה שהחזירו לך עובר, ועוד שניים מצוינים!

כמעט תמיד חלק מהעוברים הולכים לפח, זה מבאס אבל אין מה לעשות. עדיף להתמקד באלו שברחם ובאלו שבמקפיא - יש לך כמות ממש ממש יפה!

אני לא חושבת שהיית צריכה להתעקש שיחזירו 4 עוברים ואני לא חושבת שהרופאה היתה מסכימה לזה- הסיכון גדול מדי, במיוחד כשזו החזרה ראשונה שלך. אני תמיד מתעקשת להחזיר רק אחד, ובמבחן התוצאה שמחה מאד על ההתעקשות שלי.

בהצלחה!
 

ursula1111

New member
תודה


רציתי להחזיר יותר בגלל גיל. את צודקת, כנראה לא כדאי להחזיר יותר מ 2. פשוט היה כל כך חבל לזרוק עוברים, אבל כמו שנאמר-זה חלק בלתי נמנע של הטיפולעם.
 

haych

New member
מסכימה עם קודמותי

להחזיר 4 זה מטורף, גם אם 2 הם כביכול לא יפים. כמו שאמרת בעצמך, גם מעוברים לא יפים נולדים תינוקות. זה לא רק עניין של עם כמה ילדים את מסוגלת להתמודד, אלא גם עניין בריאותי. כל הריון מרובה עוברים הוא מסוכן, ואי אפשר לבנות על זה שבגלל הגיל שלך לא תקלטי עם כולם.
גם לי היו עוברים שגודלו ליום 3, וביום 3 ארבעה מתוכם לא נראו מבטיחים והאמינו שלא ישרדו הקפאה, לכן החליטו לגדל אותם ליום 5 מתוך הנחה שאם הם ישרדו עד אז למרות מצבם, הם גם יצליחו לעמוד בהקפאה. אף אחד מהם לא שרד.
מקווה שתיהיה לך הפתעה ושאת מספידה אותם בטרם עת - אולי הם בכ"ז יגיעו ליום 5. תאמיני בהם.
 

ursula1111

New member
צודקת, כבר הסכמתי עם הבנות

שלא כדאי יותר מ 2 כנראה. חשבתי להחזיר יותר בגלל גילי המופלג.
קשה להאמין בביציות בנות 43.5, אבל אשתדל
.
 

איגי84

New member
יש לך הרבה סיבות להאמין בביציות שלך

שאבו כמות ביציות מרשימה מאד, אחוז הפריות לא רע, ואחוז ממש יפה של עוברים עם ציונים טובים. לא נראה לי אופייני בכלל לביציות בנות 43.5.
 
למעלה