הזרקת אורגלוטרן

הזרקת אורגלוטרן

אני כנראה צריכה היום להזריק אורגלוטרן וזו פעם ראשונה שיוצא לי להזריק משהו אז אני חוששת. ההנחיות שקיבלתי אצל בר חוה קצת שונות מההנחיות שמגיעות עם הזריקה, אז אני לא בטוחה לפי מה לפעול.
למשל כתוב בהנחיות שצריך לוודא שלא הגעתי לכלי דם על ידי משיכה של הבוכנה לראות אם עולה דם, זווית הכנסת המחט שונה (45 מעלות בהנחיות המודפסות, אצל בר חוה אמרו 90) וגם המיקום המומלץ שונה
וגם - יש אוויר במזרק, זה רגיל? מה אתן עושות עם זה?
תודה
 
ד"ר גוגל

הלכתי לשאול את ד"ר גוגל, אז עונה כאן ממה שמצאתי, למקרה שמישהי נוספת מתחבטת בזה. כמובן אלה רק מסקנות על סמך חיפוש לא מעמיק בגוגל, אז לקחת את מה שאני כותבת בערבון מוגבל:
* נראה שלא צריך למשוך את הבוכנה, לפחות אם זה בבטן, באף אחד מהסרטונים לא מתארים שצריך
* זווית - הרבה מראים 90, בוידאו אחד אמרו 45-90 אז זה כנראה לא משנה
* נראה שהרוב ממליצים בבטן
* והכי חשוב, לגבי האוויר - יש כאלו שאומרים להוציא אותו (יש סרטים שמראים איך), אבל בלא מעט מקומות אומרים שהאוויר שם בכוונה, לעזור לכל הנוזל להכנס לגוף, ולהשאיר אותו.
 

שחר רו1

New member
אורגלטרון

לא יודעת אם כבר הזרקת והתגברת על המכשולים, לי באופן אישי הזריקה כאבה גם בהזרקה עצמה וגם אחרי, אז שמתי קרח לפני הזרקתי ושמתי קרח אחרי. מעבר לזה מזריקים בבטן רגיל, אני הוצאתי את האוויר עד שיצאה מהמזרק טיפה קטנה.
בהצלחה
 
תודה

בינתיים עוד לא הזרקתי, מחכה להחליט אם זה היום הראשון למחזור או לא (לפעמים ממש קשה להחליט). אשים קרח, תודה על הטיפ.
 

ursula1111

New member
אם הזריקה לבטן-אף פעם לא משכתי בוחנה

לבדוק לגבי כלי דם. הכנסתי מחט ודחפתי חומר. הזווית נראה לי לא משנה. אחות שעשתה לי פעם ראשונה עשתה בזווית 45. הזרקתי גם בזווית דומה, בשלב מסויים ראיתי ביוטיוב שעושים ב 90, אז עברתי לדקור ב 90, נראה לי גם קל יותר
 
תודה

בינתיים אני גם עוד בהתלבטויות אם היום כבר נחשב ליום הראשון למחזור, באסה שזה יצא שבת אז אני לא יכולה להתקשר לקליניקה להתייעץ :(
 

a morph

New member
מעולם לא הקפדתי על הדברים האלה

מעולם לא התעסקתי במשיכת הבוכנה אחורה, הוצאת אוויר וכו'.
אלו הוראות בטיחות, אבל לדעתי בטיחות יתר: הן חשובות כאשר יש סכנת כניסה לכלי דם גדול, ובאיזור הבטן בו מזריקים הסיכוי להגיע לכלי דם גדול הוא קלוש ממילא, אז זה די מיותר לדעתי.
 
כן, נראה שבאזור הבטן זה בסדר

ואמרו לי בקליניקה שלא נורא שבסוף נכנס גם אוויר. בינתיים האורגלוטרן בסדר, נראה איך יילך עם התרופות הבאות (אני הכי חוששת פרגניל!)
תודה
 

mevugeret1975

New member
את נפרגניל עשיתי במוקד לרפוא דחופה

ולזה צריך הפניה. אפשר גם בקופת חולים. ממש לא היה נורא כשאחות עשתה לי את הזריקה, אבל העדפתי לא לעשות לבד בבית (זה בישבן או הירך ומחט יותר עבה-לי נראתה ענקית ופחדתי).
 

mevugeret1975

New member
הייתה לי סאגה עם הזריקה הזאת

כן, רופא קופה יכול לתת לך הפניה. אני גיליתי שאני לא מסוגלת לעשות את זה בבית כשקופה הייתה כבר סגורה, אז התקשרתי למוקד רפואה דחופה בלאומית ולא רצו לתת הפניה, התקשרתי פעם שניה -והגעתי לנציג אחר והוא בחצי שניה שלח הפניה ל ט.ר.מ. (ששם עשיתי את הזריקה). אם את במכבי-זה גם ט.ר.מ. (או תרם, לא זוכרת אותיות). זריקות פוריות הם עושים בלי תור, רק צריך הפניה מרופא (ולקנות את הזריקה כמובן). גם מרפאת של בר חוה יכולים לשלוח לך הפניה, רק תיוודאע לפני שזה תקף ב ט.ר.מ.
 
תודה רבה!

אקח הפניה מהמרפאה של בר חוה ואבדוק אם זה תקף לשם, אם לא אנסה לבקש מרופא של הקופה שייתן לי הפניה. נראה לי שלהזריק IM זה כבר מעבר לגבולות האומץ שלי.
 
למעלה