לא מוסברים....

רוזי86

New member
לא מוסברים....

היי, בעלי ואני ממש בתחילת הדרך... אחרי שנה של ניסיונות טבעיים פנינו למרפאת פוריות, הכל תקין, כפי שנאמר- לא מוסברים.. בינתיים עשיתי צילום רחם ומחזור אחד טבעי עם מעקב זקיקים. לא הלך. מנסה לקבוע תור לרופא כדי לנסות לקדם עניינים החודש.
מלאת מחשבות, תהיות וגם לצערי פסימיות רבה (בניגוד לבעלי שמחזיק את דגל האופטימיות בבית, מזל).
אני קוראת הרבה בפורומים ומההתרשמות שלי מה שבד"כ פותר את העניין אצל זוגות כמונו זה IVF. האם זה נכון? אני כל כך לא רוצה להגיע לשם. כבר עכשיו אין בי כוחות לעוד חודשים רבים של ניסיונות. אני בתחושה ש"לא מוסברים"= יש בעיה אבל הרפואה לא עלתה עליה עדיין. או- הבעיה היא אצלי, ואני מונעת מעצמי באופן לא מודע להיכנס להריון. כך או כך המצב מתסכל בטירוף ואני לא מבינה מאיפה אוספים כוחות לקראת טיפולים שמי יודע כמה זמן יקחו לנו.
אשמח להתייעץ איתכן (וכמובן שבהמשך עם הרופא) ה"לא מוסברות" וחברותיהן-
מה הכי כדאי לעשות בשלב הזה? להמשיך ניסיונות טבעיים עם מעקב זקיקים? לעבור לזריקות כלשהן? הזרעות?? יש עוד סיכוי בכלל לטבעי?!
אני מאמינה שיש איזה פרוטוקול מסוים לזוגות במצבנו אבל אני כ"כ פסימית שבא לי שזה כבר יקרה בחודש הבא ולא משנה באיזה דרך.
המחזור האחרון גבה ממני יותר מדיי כוחות נפשיים ואני עוד מתאוששת.

תודה לעונות... ובהצלחה לכולן
 

haych

New member
מבינה שעשיתם גם בדיקת זרע?

אל תרוצי קדימה במחשבות, יש עוד מה לעשות לפני IVF. אתם לא מוסברים. זה אומר שאתם יכולים להכנס להריון (טבעי או לא) גם בחודש הבא. זה אומר שאם יש לכם סבלנות לחכות יש סיכוי טוב שתקלטו טבעי. לא צריך לרוץ ל-IVF.
במידה והיית מזהה ביוץ באופן עצמאי והייתם מקיימים יחסים בימים הנכונים, הייתי מבקשת לעבור להזרעות. במידה ולא היית עוקבת אחרי ביוץ ויש מצב שהנסיונות שלכם לפני שפניתם למרפאת פוריות לא היו בזמן הנכון, הייתי נותנת עוד חודש-חודשיים של יחסים מתוזמנים עם מעקב זקיקים.
גם בהזרעות יש שלבים - את יכולה לעשות הזרעות עם הורמונים והזרעות בלי הורמונים. הזרעה בלי הורמונים מקצרת את הדרך המפרכת שעובר הזרע בדרך לביצית. הזרעה עם הורמונים יכולה להוסיף לך עוד ביצית ובכך להעלות את הסיכויים (אבל גם להעלות סיכויים להריון מרובה עוברים).

לא מוסברים ממש לא אומר שיש בעיה. זה פשוט עניין של סטטיסטיקה...
אגב, IVF ממש לא כזה נורא, זה רק נראה ככה כשמסתכלים מרחוק.

הכל תלוי בכמה סבלנות יש לך. אני התחלתי כשהייתי בערך בגילך (לפי הכרטיס). גם אנחנו לא מוסברים. לי לא הייתה סבלנות, לכן ביקשתי לעבור מהר בין השלבים. אבל אם את רוצה להמנע מ IVF ויש לך סבלנות לחכות, תעלי בהדרגה (בתיאום כמובן עם עצת הרופא). את צריכה גם לדעת/לזכור שגם אם וכאשר תתחילים עם הורמונים, לוקח זמן לרופא להבין את התגובה של הגוף שלך, ויכול להיות שהנסיונות הראשונים לא יניבו תוצאות רצויות כי תגיבי חזק/חלש מדי ואז הרופא ילמד לשנות מינונים לחודש הבא, ככה שלא צריך להבהל מכל חוסר הצלחה, אלא להבין שזה חלק מהתהליך כדי לאסוף אינפו' עם הגוף שלך. צריך המון אורך רוח בתהליך הזה... אבל לרובן זה מצליח בסוף, ושווה הכל.
מאחלת לך שהדרך שלך תיהיה קצרה.
 

רוזי86

New member
תודה על התשובה המפורטת

עשינו בדיקת זרע מזמן, כולל פרופיל ויחסים מתוזמנים לפי בדיקות ביוץ (בהתחלה בלי) כבר קרוב לשנה... התחושה היא בעיקר שמשהו שם לא מתחבר בין הביצית לזרע כי על פניו הכל תקין ומתוזמן פיקס.
החודש לצערי או לשמחתי גם ייצא לנסות מחזור טבעי נוסף, אבל קבענו תור לרופא ונתייעץ על כל השאר.
גם קראתי שב3 חודשים הראשונים אחרי צילום הרחם בהנחה והכל תקין יש סיכויי גבוה יותר לקליטה טבעית... אז אחפש את האופטימיות לעוד חודש כזה ונראה לאן יוביל אותנו הרופא בהמשך...
תודה שוב
 

myDoron

New member
את צריכה לקחת אויר

בשבילך את צריכה אורח רוח. ברור שאף אחת לא רוצה להכנס עכשיו לטיפולים של שנים אבל לפעמים זה גם קורה וצריך ללמוד תוך כדי תנועה...ממש לא אומרת שזה מצבך אבל את בהתחלה ואני מייעצת לך לקחת הרבה אויר ולדעת שאת עושה מה שאת יכולה לעזור לעצמך. הרופא שלי אמר שהלא מוסברים של היום הם המוסברים של מחר...יכול להיות שתוך כדי הטיפול תבינו מה הבעיה. לדוגמא אם תצטרכו להגיע ל ivf ויראו שהזרע לא מפרה את הביצית באופן טבעי יבצעו הליך איקסי שבו מחדירים את הזרע לביצית...סתם נותנת לך דוגמא על דברים שאפשר לגלות בדרך... אני אישית בעד לעשות כמה הזרעות שצריך בשביל הביורקרטיה (3 עם הורמונים) ואז לעבור הלאה..אבל זה ממש עיניין אישי. מאחלת לך שהטיפולים יסתיימו בהזרעה הבאה ושהתהליך יהיה מהיר וקל!
 
למעלה