אם לכולם מגיע משפחה אז גם לי מגיע

justanotherme82

New member
אם לכולם מגיע משפחה אז גם לי מגיע

כל הפייסבוק לי מפוצץ בזה לאחרונה וגורם לי לרצות לצעוק שאם לכולם כל כך מגיע אז בבקשה שמישהו יבוא ויתן לי תינוק עכשיו כי גם לי מגיע!!

סתם רציתי לפרוק עצבים
 

justanotherme82

New member
תודה. והלוואי שגם לך

הבעיה היא שכל פוסט כזה מתחיל ב"תדמיינו שאתם ממש רוצים ילד אבל משהו מונע מכם". תודה באמת על התזכורת על הבוקר, אני לא צריכה לדמיין, אני מרגישה את זה כל בוקר.
 

londi81

New member
ואני אנצל את הפוסט לקרוא לכולן להצטרף למאבק

אני לא להטבית.... אבל המאבק האישי שלי בניסיון להרות ולהורות חידד אצלי לא מעט מחשבות על הזכות להורות ועל דרכים לצמצם אי שיוויון ואפליה. על אף שפונדקאות מהווה סוגיה מורכבת כל ניסיון להסדיר את הנושא, אסור שיהיה מעוגן באפליה. כי באמת שלכולם מגיעה משפחה...
בואו להפגין בראשון
 
לא הייתי מעלה את הדיון פה

נתחיל בזה שאני נגד הפליה ולכן חושבת שהחוק שמפלה גברים בפונדקאות הוא פסול.
אבל.. אסור לשכוח שאת המחיר הכבד על העברה של חוק כזה, ישלמו חברותינו לקבוצה פה.
תתארי לך מישהי פה שניסתה 7-10 שנים להיכנס להריון ללא הצלחה, או שנכנסת להריון אך לא מצליחה להחזיק אותו. אחרי שנים מרובות ב ivf, כישלון אחר כישלון, הרופאים ממליצים פונדקאות.
כיום, היא צריכה לעבור וועדה להוכיח שאכן "מגיע לה" לעשות פונדקאות בארץ (הליך שלוקח כמה חודשים), לגייס מעל 200 אלף שח, לחפש במשך שנה וחצי שנתיים פונדקאית (הביקוש כבר היום עולה על ההיצע) ורק אז להתחיל את ההליך.
ברגע שיעבור התיקון לחוק (שאינני נגדו!!) במקום שנתיים חיפוש פונדקאית, כמה זה יהיה? כנראה מעל 5 שנים. כי כמות האנשים שיהיו זכאים לפונדקאות בארץ תגדל פי כמה.

אז אותה בחורה, אחרי שנים רבות בטיפולים תצטרך לעמוד בתור לחיפוש פונדקאית כמו זוג גברים שכעת מיסדו זוגיות ורוצים ילד. תוסיפי על זה את העובדה ששנות הפוריות של האישה מועטות יותר, ויוצא מכל העניין שחלק מחברותינו פה לקבוצה יהפכו להיות אלו שמופלות. אומנם לא לפי חוק, אלא הפלייה בפועל מכורך המציאות.

ויש סוגיה נוספת.. נשים דתיות שאני מניחה (תקנו אותי אם טועה) שהן מחוייבות לפי הדת לפונדקאית יהודיה ואולי אף שומרת כשרות (?). ואין להן חלופה אחרת בשום מקום בעולם לפונדקאות בארץ. ישימו אותן במצב שצריכות לבחור בין להיות אמאות לבין לבגוד באמונה ובערכים שלהן. כי אם ירצו פונדקאות זה רק בחול (לא יהודיות) כי בארץ פשוט לא יהיה מספיק פונדקאיות..

הפתרון הוא לא למנוע מגברים מה שזכותן של נשים. זה לא חוקי, ולא לגיטמי לדעתי. אך כן יש למצוא פתרון.. כי לומר לכל אחד יש זכות לפונדקאות בישראל זה שגוי. זה שגוי כי זה מתעלם מהעובדה שראשית כל לרוב הנשים האופציה נפתחת רק אחרי שנים מרובות בטיפולים ואחרי חוות דעת רפואית שאין היא יכולה לשאת הריון. ושנית זה מתעלם מהעובדה שפשוט אין מספיק פונדקאיות...

כנראה הפתרון היחיד לזה לצערי היא שהפונדקאיות בישראל יקבלו סכום גבוה בהרבה, כך שמצד אחד זה ימשוך יותר נשים להיות פונדקאיות, מצד שני זה ישווה עלויות לפונדקאות בארהב, כך שפחות יקסום לאנשים לעשות בארץ.
הבעיה, גם ככה הסכומים מטורפים, וקשה לרבים מאוד לעמוד בהם. גם אם מוותרים על אופציה לדירה משלהם וכו.

בקיצור.. בעייתי מאוד כל הנושא.
 
זה הרבה יותר מורכב, נראה לי

לכל אחד זכות להורות,
תחשבי על כך שבארץ יש טיפולי פוריות מסובסדים לנשים, כולל רווקות,
מה שמאפשר לי להיות אמא, ולגבר לא - כי אין לו רחם.

יש מקום לכולם, אולי זוג גברים מוצא לעצמו פונדקאית שמוכנה להרות בשבילם
אבל היא לא ברשימות של אחרים, לכי תדעי. עכשיו לפחות הם נלחמים שיאפשרו להם את הדרך הזו.

אני מבינה שיש מצוקת פונדקאיות בארץ, אבל לאסור על מגזר שלם את השימוש
בדרך הזו, זה עצוב. לנשים יש מהבחינה הזו יותר אופציות.
 
לחלק מהנשים יש יותר אופציות

למי שמגיעה לפונדקאות לא.. הטיפולים שהמדינה ממנת לי ולך, לא עוזרים להן אם צריכות לממן עוד רבע מליון שח מכיסן.
הן באוכלוסיה שהכי יפגעו מאיפשור פונדקאות לכולן, וכואב לי הלב עבורן.
אבל.. עדיין.. אין שום לגיטמיות חוקית לא לאפשר לגברים פונדקאות.
&nbsp
מקווה שיפתחו בשנים הקרובוצ יכולת השתלת רחם לגברים... הפיתרון האידיאלי.
 
יש דבר כזה? השתלת רחם? פששש

תשמעי, ברור שזה לא עוזר למי שזקוקה לפונדקאות,
אבל תחילת הדרך של רצון להורות - לאישה יש יותר סיכויי להגשים את החלום במהרה,
לעומת הגברים. הם חייבים פונדקאות מטבע הדברים, ולכן לאסור עליהם בארץ זה פשוט לא הוגן. להגיד לא לגברים כי לא יהיה לנשים? לזוגות? לא חושבת שזה הפתרון.
תמצאו פתרונות יותר הוגנים. כולל עזרה כלכלית, מימון. וכדומה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

נועה312

New member
אל תשכחי

שלזוג גברים גם אין אופציות, אין להם למשל אפשרות ללכת לפונדקאות בהודו או בגיאורגיה. אנחנו לא יכולים לשנות את הנהלים במדינות אחרות אבל אנחנו כן יכולים לשנות אותם פה אצלנו. בן של חברים של ההורים שלי הצליח אחרי הרבה מאבקים להביא ילדה עם בעלו בפונדקאות בארה"ב וזה עלה להם יותר מ600 אלף שקל והם עכשיו בתהליך לעוד ילד. אמנם מבחינת הטיפולים הפיזיים הם עברו פסיק ממה שאנחנו הנשים עוברות, אבל מבחינה רגשית גם הם עברו כשלונות, גם הם חיכו שנים לילד, גם הם איבדו הריון תאומים לפני שההריון התקין הגיע, וגם להם מגיע. חוץ מזה בסופו של דבר בארץ גם הפונדקאית צריכה לבחור בזוג, אם הפונדקאית מעוניינת בזוג דתי למשל היא לא תהיה פונדקאית לזוג גברים. צריך חיבור בין שני הצדדים ובגלל זה אני לא מסכימה ואני לא חושבת שזה יאריך את התור.
 
מילה על הודו וגיאורגיה

הודו - אין בכלל . המסלול לישראלים נסגר. לגבי שאר הארצות אין לי מושג.
גיאורגיה - פתוח רק לזוגות סטרייטים.
רוצה לומר - גם לזוג נשים או לאישה יחידנית אין מה לחפש שם.
 

נועה312

New member
נכון

אבל עכשיו ממה שהבנתי נשים יחידניות יוכלו לעבור פונדקאות בארץ עם החוק החדש ואני מקווה שגם זוג נשים יוכלו, ואז נשארו רק הגברים שגם אותם הייתי רוצה להכניס לחוק
 
על זוגיות חד מינית בתהליך...

למעט ארה"ב שם פונדקאות לזוגות חד מיניים מוכרת ומקובלת אין כיום שום מסלול פתוח ופעיל בישראל.
גם בקפריסין השכנה בה אני החלוצה אני רשומה כיחידה/אם מיועדת יחדינית למרות שאם יש משהו אחד שאני "לא" זה יחידנית. אני מודה שהיה לי קשה מצפונית ל"מחוק" את החצי שלי מהתהליך אבל האמצעים מקשים את המטרה.
זה פשוט לא קביל.
במדינתו בה החושך המהלך על פני תהום שלמרות שהשנה היא 2018 שום סיכוי - מטעמי דת - כמובן שיאשרו לזוגות חד מיניים לעבור את התהליך כזהים לזוג סטרייטי -לא יפרקו ממשלה על זה .
בישראל חוסים תחת צילה של האחות הגדולה אבל בתחום הליברליות אנחנו עוד לא שם.
 

נועה312

New member
צריך לאפשר לכולם בארץ

לזוג של גבר ואישה, גבר וגבר, אישה ואישה, לנשים וגברים יחידנים, לכולם.. והלוואי שגם היו מאפשרים בארץ לקרובות משפחה להיות פונדקאיות כמו שבארה"ב אמא יכולה ללדת את התינוק של הבת שלה.
 
במהרה בימינו


 

londi81

New member
מצטערת... הזכות של כל אישה שווה לזכות של כל גבר

במקביל לדרך החתחתים שלי אני חווה גם את דרך החתחתים של החבר הכי טוב שלי עם בן זוגו בפונדקאות בארה"ב - התסריט שונה, החוויות זהות, הרצון לממש הורות שווה. יותר מזה, בדיוק כמו שלי יש בעיה רפואית שעיכבה את יכולתי להרות, לו יש עניין רפואי/פיזי שמונע ממנו להרות. באמת, אין לו שום אלטרנטיבה אחרת...
&nbsp
תהליך הפריון והפורום הזה - לימדו אותי חמלה, הסרת שיפוטיות ובעיקר המון המון סולידריות... הלוואי וכל מי שרוצה להיות הורה - יהיה הורה.
&nbsp
ובדיוק כמו שחיכיתי 6 חודשים לתור לבר חווה כי יש עוד נשים שצריכות את שירותיו, הייתי ממתינה לתור לפונדקאית אם היה צורך..
 
כיום התור הוא שנתיים. מה יהיה בעתיד??

כנראה יותר מכפול. כי פשוט אין מספיק פונדקאיות בארץ.
&nbsp
ושוב מציינת, מנסה להראות משמעויות שנובעות מזה והבעיות שצצות. אך כמו שציינתי אני נגד לאסור על גברים פונדקאות בארץ- זה פשוט ללא שום הצדקה חוקית.
 
למעלה