הורדת פרוגסטרון

MaiAlaska

New member
הורדת פרוגסטרון

היי בנות,
אני אמורה להתחיל סבב ראשון של Ivf החודש והיום הייתי בבדיקות דם בייסליין ביום החמישי של המחזור, עדיין לא חזרו אליי עם הוראות אבל שמתי לב שהפרוגסטרון גבוה מידי. בהזרעה האחרונה קיבלתי זריקות פרוגסטרון עקב שלב לוטאלי קצר, זה עזר להאריך את השלב הלוטאלי ואני תוהה אם אולי בגלל זה לוקח לפרוגסטרון הרבה זמן לרדת?
הבנתי גם שפרוגסטרון גבוה בשלב זה יכול לפגוע באיכות הביציות ושיש כדור שיכול להוריד את הרמה של הפרוג׳ השאלה באיזה שלב מתחילים לקחת אותו והאם לא מאוחר מידי? מתלבטת אם הפגיעה כבר נעשתה ואם כדאי להמשיך את הטיפול. בינתיים לקחתי רק צטרוטייד כמה ימים ולא התחלתי סטימולציה. כמובן שמחכה לראות מה הרופא יגיד, רק רוצה להיות מוכנה עם שאלות במקרה וכן יציע להמשיך.
בנוסף יש לי שתי ציסטות, קראתי שציסטות יכולות להעלות את רמת האסטרדיול אבל לא ראיתי משהו לגביי פרוגסטרון, יש סיכוי שזה מה שמשפיע? האסטרדיול שלי תקין בבדיקה

תודה!
 

MaiAlaska

New member
11

לבתחילת בירור פוריות גם היה משהו כזה ועשיתי איזו בדיקה שנקראת oh 17 שיצאה תקינה. אם זה משנה בהמשך הפרוגסטרון התאפס וירד למתחת ל-2 עד אחרי הביוץ. בכל ההזרעות בשלב הסטימולציה היה נמוך מ-2, נראה שפשוט לוקח לו הרבה זמן לרדת אצלי?
 
בר חוה נתן לי כדור

סטראוידים (דפסטון או שם דומה, כבר לא זוכרת שם) וגרם לירידה משמעותית. וגם איכות הביציות מאותה שאיבה, ב"ה הייתה בסדר.
&nbsp
לא ידוע לי שציסטה משפיעה על הפרוגרסטרון. למען הדיוק, אני יודעת שיש ציסטות שמשפיעות על ההורמונים (פרט ל e2), אבל ממה שידוע לי אם בתחילת טיפול יש ציסטה מהסוג הנל אז בדכ מבטלים סבב.
מה היו הערכים סביב יום 3 מתחילת ווסת?
 

MaiAlaska

New member
לא עשיתי ביום 3

ביום הבטא, שכבר היו לי דימומים עשיתי גם אסטרדיול ופרוגסטרון, האסטרדיול היה כמו עכשיו פלוס מינוס, והפרוגסטרון 40, שלושה ימים אחרי הפסקת זריקות פרוגסטרון.
את זוכרת באיזה יום של הווסת התחלת לקחת את הכדור? נראה לך שיום חמש זה מאוחר מידי?
 
סליחה. קראתי לא נכון. את רק ביום 5

במקרה כזה יתכן וההורמונים משוגעים אכן בגלל הציסטה. יש סיכוי שלא יתחילו בטיפול לפני שהציסטה תיספג.
&nbsp
אצלי דובר על שבוע אחרי הזרקת הורמונים, יחד עם ה e2 שעלה עלה גם הפרוגרסטרון. לפני היה אפסי. אצלך מקרה אחר.. אל תתעקשי על החודש הזה אם הוא חריג. לעיתים עדיף לחכות עוד חודש.
 

MaiAlaska

New member
אכן לא מתכוונת להתעקש

השאלה אם הרופא ימליץ להמשיך או לא..
לא מבינה בזה מספיק, האם האיכות כבר נפגעה או שאם היא תהיה נמוכה בסטימולציות אז זה יהיה בסדר.. מניחה שאצטרך לחכות ולראות
 

נועה312

New member
חזרו אלייך עם הנחיות?

אולי כדאי להמשיך עוד כמה ימים רק עם הצטרוטייד או לקחת גלולות כדי להעלים את הציסטה..
 

MaiAlaska

New member
עידכון

כמו שכתבת, ממשיכה עם הצטרוטייד ומעקב אחרי הציסטות. העליתי בפני הרופא את החשש שלי מעניין הפרוגסטרון הגבוה והוא אמר שגם בגלל זה כרגע לא ממשיכים. נראה מה יהיה בהמשך המעקב, אבל גם אם הפרוגסטרון ירד אני מפחדת שהנזק כבר נעשה? אשאל אותו כשיהיה רלוונטי ומקווה לטוב
 

נועה312

New member
תראי

באופן עקרוני אומרים שלפרוגסטרון ב5 הימים הראשונים יש פחות משמעות ופחות סיכוי שנגרם נזק
[URL]https://www.infomed.co.il/forum-1/msg-68958/[/URL]

אני מקווה שזה שתמשיכי עם הצטרוטייד עד שהוא יירד לערכים תקינים זה כאילו את עדיין ב5 הימים הראשונים כי הצטרו בלי תוספת גונאל/מנופור/פרגובריס אמור למנוע מהזקיקים להתחיל לגדול אבל זה רק הרופא יוכל לאמר.
 

MaiAlaska

New member
תודה! לא ידעתי את זה

שאם זה ב-5 ימים הראשונים אז אולי זה בסדר. גם חשבתי שהצטרוטייד רק עוצר את הביוץ עצמו ולא את גדילת הזקיקים.
תודה
 
למעלה