סלט הורמונים והזרעה

אני עברתי 4 שאיבות בגיל 38-39

לשאיבות הגעתי אחרי 4 הריונות ספונטניים שהושגו בתוך 3.5 שנים, כך שעל פניו לא היתה לי בעיית פוריות.
עברתי 2 סבבים עם מנופור ו-2 עם גונאל. בכל הסבבים המינון שקיבלתי היה 300, ומקסימום הביציות שנשאבו בכל סבב היה 7.
גם כשנשאבו 7 ביציות, לא כולן הופרו, והיתה גם שאיבה ללא הפריות בכלל.
במקרה שלי השאיבות היו לצורך PGD, ואחרי 4 שאיבות שהובילו ל-2 החזרות ו-0 הריונות, החלטתי שאני חוזרת לנסיונות הספונטניים.
מאז נקלטתי ל-4 הריונות ספונטניים בתוך שנתיים, כולם הסתיימו בהפלות.

מה שאני מנסה לכתוב זה שעבור אישה בגילך, מינון של 300 נראה לי סביר לחלוטין, גם אם יש הריונות ספונטניים בעברך.
מסכימה עם כל מי שכתבה שצריך לראות כמה זקיקים מובילים יהיו לך ורק אז לקבל החלטה האם ללכת לשאיבה או הזרעה או לוותר על החודש.
 

mevugeret1975

New member
לצורך שאיבה המינון 300 הוא באמת בסדר

עבור אישה בגיל שלי. אבל להזעה-300 זה המון. חבל לי שהזרקתי כמות שלא לצורך. גם קראתי כמה פעמים שמינון גבוה פוגע באיכות הביציות.
בדיעבד אני חשבת שמינון של 150 פרגובריס ל 6 ימים לגירוי הורמונלי שמסתיים רק בתזמון יחסי מין (סבב בקופת חולים) - זה גם המון. מי יודע, אולי בגלל זה הייתה לי הפלה-הייתה פגיעה באיכות.
 
לא ידוע לי קשר להריונות כימיים

הפגיעה באיכות למיטב ידעתי מתבטא בביציות פגומות או זקיקים ריקים. כלומר שאין הפריות.
&nbsp
אגב, גם קסטינג- הורדה בכמות ההורמונים באמצע סבב כפי שעשו אצלך, לצערי לעיתים פוגע באיכות הביציות.
 

mevugeret1975

New member
הוספת לי עוד סיבה לדאגה


אבל טוב שאמרת. הידע מוסיף להבנה (וגם לדעגות :) )
 

mevugeret1975

New member
קראתי על קוסטינג קצת

מרוב דאגה חדשה :).
קוסטינג זה כשעוצרים את ההורמונים לפרק זמן. נראה לי עכשיו שבגלל הרידה הקיצונית במתן הורמונים לא יהיו לי בכלל זקיקים לעבוד איתם. הרי קוסטינג עושים במי שמגיב מאוד חזק להורמונים. ולי היו רק 5 זקיקים מסכנים ו e2 נמוך (1900). כשהזקיקים גדלים ו e2 יורד-זה לא טוב וצריך לבטל בכלל את הסבב. איזה באסה. כנראה במרפאה לא רוצים לקחת סיכון. ומעדיפים שלא יצא כלום. מעצבן אותי שאין שום אפשרות לדון בכל האפשרויות המשך טיפול ותוצאותיהם עם רופא. נותנים הוראות יבשות ולא מספרים למה זה יוביל. אני צריכה לחטט בפורומים בחיפושי מידי ובעצמי לברר הכל. כלומר אפשרות1- להמשיך במינונים לא כל כך נמוכים-סכנה של יותר זקיקים אבל יכולים להפוך סבב ל ivf. אבל באפשרות 2 שהם בחרו-כנראה הסבב בכלל יהיה לא יעיל אפילו בהזרעה ואפילו בטבעי, כי פשוט לא יהיו ביציות אחרי כזאת הורדה דרסטית של הורמונים (במיוחד בגילי המבוגר). מכעיס שלא מודיעם ולא נותנים לבחור. למה אני צריכה להגיע למעידה הזאת בכוחות עצמי בעקיפין? כאילו הרופא חושב ״נמזער את הסיכונים ושיילך לאזעזל הסבב שלה, היא הרי גם כך לא מבינה בזה״.
אוף. כל פעם שאני מתחילה להיות משוכנעת שאני במקום הנכון ואצל רופא הכי טוב שאני סומכת עליו-צץ משהוא שפוגע באמונה שלי. אבל אני צריכה להאשים רק את עצמי- כי הייתי צריכה לברר את הכל קודם ולא תוך כדי הסבב.
 

londi81

New member
אני מצטערת אני חושבת שאת קצת חיה בסרט...

טיפול IVF זה לא תכנית כבקשתך.. אף אחד לא יושב ומתייעץ איתך על האפשרויות השונות במהלך הפרוטוקול..
את שינית את דעתך תוך כדי - והמרפאה מנסה להתאים את עצמה לרעיונות שלך.. אבל את מבינה שהסיטואציה היא שאת יושבת על הגוגל עם אפס הכשרה מקצועית וללא ניסיון וחושבת שאת אוספת יותר מידע מאשר הרופא שלך...
זו גישה לא בריאה לרפואה בכלל ול IVF בפרט... אין לך שום שליטה על התהליך, לא על איכות הביציות, לא על הכמות, מה שקורה בסבב אחד לא תמיד מעיד על הכלל..
בחייאת - תרפי.. תני לאנשים לעשות את העבודה שלהם.. את כל הזמן בטוחה שאנשים לא עושים את העבודה שלהם כמו שצריך, זו גישה מאוד שלילית, שמתעלמת מהמציאות.. את אישה בת 43 - וכמו כל אישה בת 43 יהיה לך יותר מאתגר להכנס להריון...
תעשי מה שנראה לך לנכון, אבל באמת לבריאותך הנפשית, נסי לזרום
 

mevugeret1975

New member
אני עושה כל מה שאומרים לי במרפאה

בלי קשר למה שאני קוראת בפורום זה.
אני זורמת איתם לגמרי אבל בדרך אוספת מידע (שמדאיג אותי).
לגבי למה התגלגלתי לתוך הסבב לא צפוי בלי שום הודעה. לדעתי, לא פחות מאשמה שלי זאת הייתה אשמה של המרפאה. בתחילת החודש שלחתי להם מייל ושאלתי-איך כדאי להמשיך: הזרעות? Ivf? עוד סבב הורמונים עם יחסי מין? ציינתי שמחר אני עושה בדיקה יום 2. למחורת הם שלחו לי טפסים ל ivf להגיש בקופת חולים ואני שלחתי תוצאות פרופיל שעשיתי באותו יום לעידכון. אף אחד לא הודיע לי שעושים ivf. הייתי ההתכתבות איתם על ניירת שאני צריכה להגיש בקופה והדגשתי כמה פעמים שרוב הסיכויים שלא יהיה אישור ואברר גם מול ביטוח פרטי. פתאום באותו ערב מייל ב 21:00-תזריקי. אני שלחתי מיילים שאני לא מבינה מב קורה-מתחילים סבב? אבל אין לי תרופות ואני לא מוכנה. מה תוכנית לסבב-ivf או הזרעות? לא קיבלתי תשובות, הם נראה לי היו משוכנעים שיהיה לי אישור! ופשוט התחילו סבב הלי להודיע. ענו לי-אז תזריקי מחר בהוקר כשתקני תרופות. ואני מסכימה-זה חוסר אחריות שלי שהתחלתי, אבל בהעדר תשובות שלהן בזמן (הרבה פעמים 22-23 בערב) נכנסתי לסבב הזה.
והאשמה דל המרפאה היא על הפקידות ולא על רופא, כי הן צריכות לתזמן הכל ולא להעביר הוראות מרופא למטופלת ובחזרה בלי לוודא שהכל ברור ומוכן. במיוחד במטופלות שבכלל לא היו בנושא הזה אף פעם בחייהן. ועכשיו אני והרופא צריכים איכשהוא להוציא מהסבב הזה תועלת.
אני בטוחה שיש בנות כמוני שמגיעים לשם בלי רקע מאחורי הגב. הלוואי שיקראו את הפטסט הזה. כי עד שמבינים שיטת עבודה של המרפאה ואיך לחיות עם זה-עדיף ללמוד את זה לא תוך כדי סבב פתאומי ולא מסודר (שבמקרה שלי גם התחיל במינונים גבוהים וגם היה הופך ליקר בטירוף).
 
חשוב להיות מעורבים, לשאול ולחקור על כל דבר

כמות הטעויות והרשלנויות ברפואה בארץ וב IVF בפרט הוא גדול.
נראה לי שכל מי שהייתה בטיפולים כמה שנים ארוכות יצא לה ליפול על טיפול בו התבלבלו אצלה ונתנו הנחיה שגויה, או נתנו טיפול שכלל לא מתאים וכו.

אני ממש נגד בנות שמשנות על דעת עצמן דברים בלי להתייעץ עם הרופא (מוסיפות תמיכה על דעת עצמן, מפסיקות תמיכה או הורמונים אחרי על דעת עצמן וכו וכו) אך נראה לי חשוב להבין מה הטיפול שנותנים לך ולוודא שאכן מתאים ואם יש תהיות ללבן מול הרופאים שלך ולוודא שמקבלת את כל התשובות. בפרט כשמדובר בפרטי, אך גם בציבורי.


אבל לגבי כותבת הפוסט המקורי- כן, יש רופאים שימשיכו עם סבב למרות שלא מאמינים בו, בעיקר בשל אגו. בר חוה הוא ממש לא אחד כזה! ולא מאמינה שלדעתו אין סיכוי, בטוחה שהיה עוצר את הסבב אם לא היה מאמין בו. יש מרפאות שמה שמעניין אותן זה בעיקר איך לסחוט עוד כסף. המרפאה שלך היא לא אחת מהן. את בידיים טובות. (אבל.. עדיין חשוב לקרוא להבין ולשאול שאלות.. פשוט מה שמנסה להגיד, אל תחשבי שמנסים לעבוד עליך או לרמות אותך).
 

Didi197

New member
לא ברור לי מה את באמת רוצה ....

נשמע לי שאת לא ממש יודעת מה את רוצה, את מטילה את האחריות כל הזמן על המרפאה ובר חוה ודי מחבלת בטיפול במו ידייך. לפי מה שמובן לי רופאה את לא, ואת גם לא עוברת לרופא אחר אז אם את חושבת שאת יודעת יותר טוב אולי כדאי שתטפלי בעצמך ותסגרי עניין....
 
הייתה לי שאיבה עם קוסטינג מלא, והיו 7 עוברים

יפים ממנה.
ואצלך זה לא קוסטינג מלא (אצלי הפסיקו הורמונים לגמרי כמה ימים לפני הזרקת מבייץ). אז קוסטינג ממש לא אומר שבוודאות לא ייצא מזה משהו
 
אם זה מה שאת חושבת על הרופא והמרפאה

לא ברור לי למה את עדיין שם, והאמת לא ברור לי בכלל מה את מנסה להשיג.
&nbsp
בהתחלה התלוננת שמתייחסים אלייך כאילו את יודעת הכל, עכשיו את טוענת שמתייחסים אלייך כאילו את לא יודעת כלום - ובכוונה.
&nbsp
אחר כך שינית את דעתך באמצע הסבב (אפילו רצית להוריד מינון על דעת עצמך!) והם כנראה מנסים למקסם את התוצאות. אין לך מושג איך ייגמר הסבב, לאף אחד אין, כי זו הפעם הראשונה שלך (וגם אם לא היתה, אי אפשר היה לדעת בוודאות).
&nbsp
אני הכי בעד לשאול ולחקור ולקרוא, אבל מידע מ"ד''ר גוגל" שמתייחס לנשים אחרות הוא משהו שצריך להתייחס אליך בזהירות המירבית. כדאי לשאול את הרופא אם אכן זה המקרה, ולהתייעץ, אבל לא להיות בטוחה מראש שכולם מרמים אותך.
&nbsp
ואם את בטוחה שמרמים אותך שם, שמבחינתם "שילך הסבב לעזאזל" - למה את שם? את בכלל מעוניינת בטיפול כלשהו? כי האמת שזה לא נראה ככה.
 

mevugeret1975

New member
את קוראת בין השורות

או שאני מסבירה לא טוב. עניתי בתשובה ללונדי-מה בדיוק קרא ואיך נכנסתי לסבב בלי שהתכוונתי. אם תתרחי לקרוא-תביני. ואני רק הגעתי למרפאה, אין לי נסיון איתם, רק נסיון הזה של כניסה לסבב לא צפוי בטעות. אני משוכנעת שאם התקשורת של המזכירות איתי היתה מתנהלת בצורה נכונה-זה לא היה קורה. אני מאמינה מאוד בבר חוה, למרות שעוד לא ממש התנסיתי עדיין ולא מקירה אותו אישית. ואני לא בוטחת בצורת התנהלות המרפאה אחרי מה שקרה איתי. בגלל שהרופא והמרפאה זו חבילה אחת- אז אצטרך להתרגל ולחיות עם זה.
 
טרחתי לקרוא - כמה וכמה פעמים

את כותבת את זה בפירוש, ולא רק בפוסט הזה.
שיהיה לך הרבה בהצלחה, במה שלא תבחרי
 

mevugeret1975

New member
תודה רבה.

אני כבר בחרתי. אם לא-לא הייתי נוסעת מבאר-שבע לתל-אביב.
גם לך המון בהצלחה, ולכולם בפורום הזה. טוב שיש אותו.
 
בדכ זקיקים בגודל

נמוך מ 15 סביב הזרקת מבייץ- מניחים שלא מכילים ביצית בשלה. יש נשים שרק עם זקיקים מעל 18 הביצית בשלה. זה מאוד אינדוודואלי.
 

נועה312

New member
אני לא יודעת אם זה נכון

אצלי בשאיבה האחרונה הזקיק הכי גדול במעקב יום לפני הזרקת האוביטרל היה 17. שאבו 10 ביציות בשלות.
 
כשיש ריבוי זקיקים קשה למדוד את הגודל

ועדיין... אם אכן הגדול ביותר היה 17 והרוב קטנים יותר, הרופא שלך בהחלט לקח סיכון שרוב הביציות לא יהיו בשלות. האם השאיבה הייתה לפני סופשבוע או משהו כזה? למה לא חיכה עוד יומים?
 

נועה312

New member
בגלל שהאסטרדיול כבר היה מעל 15000 ואני לא פוליציסטית

והוא מדד כל זקיק וזקיק, אני קיבלתי את התפקיד של לרשום את הגודל של כל אחד שנמדד על דף, ואחרי שהסתיים האולטרסאונד, הוא הזין כל זקיק במחשב אז בוודאות הכי גדול היה 17.
 
למעלה