סלט הורמונים והזרעה

mevugeret1975

New member
סלט הורמונים והזרעה

שוב אני.
רקע בקצרה למי שעוד לא יודע -נכנסתי לסבב ivf לא צפוי ופתאומי, כנראה עקב אי הבנה ביני לבין המרפאה שאני מטופלת בה. עד עכשיו לא ברור לי איך ולמה זה התגלגל . כבר לא משנה, קרה מה שקרה.
הזרקתי 3 ימים צטרוטייד מים 3 של מחזור, אחרי זה 3 ימים גונל 300 (!!), יום גונאל 150 והיום גונאל 75. כי הוחלט לעשות הזרעה ולא ivf בסבב הזה. עוד יומיים-שלושה אני צריכה להזריק צטרוטייד יחד עם מנופור 75.
כבר השלמתי עם זה שלפחות אעשה הזרעה כדי לא לעבד את הסבב. היום מדדו 5 זקיקים בגדלים 9-12, e2 1900
עכשיו קראתי בפורומים-גונל 300 זה כמות פסיכית להזרעה. ובכלל כמות גבוה אם לא הולכים ל ivf. לא מצליחה להרגע ומשתגעת ממחשבות-מה יקרה לי עכשיו מהסלט הזה של הורמונים? האם בכלל יש טעם בהזרעה אחרי בלאגאן הורמונלי הזה?? אני מבינה שאי אפשר פשוט להפסיק זריקות אז בגלל זה מורידים מינון בהדרגה ומוסיפים צטרוטייד. כנרה רופא רוצה למזער את הנזק ומוריד בהדרגה, ולא אומר לי שפשוט שהלך הסבב ועוד סחטתי את השחלות והגוף שלי סתם. מה עשיתי לעצמי... תמיד עושה הכל מסודר, מבררת ומתכוננת מראש. למה הפעם התבלגן לי הכל ועוד בטיפול כזה חשוב?
רוצה להתחיל סבב ivf מסודר בעוד מחזור אחד, אבל מתי הגוף יתאושש מהכמות הזאת של הורמונים? מה עשיתי?

מתנצלת על הפוסטים ההסטריים. מהשהו לא הולך לי בטיפולים.
 

נועה312

New member
עוד מוקדם

5 זקיקים זה אכן הרבה להזרעה אבל 5 זקיקים בגודל 9-12 הם עדיין זקיקים קטנים. אי אפשר לדעת בשלב הזה אם כל ה5 ימשיכו להתפתח. הייתי ממשיכה להזריק ורואה מה יתפתח ומקסימום אם יהיו 5 זקיקים יפים, שוקלת את האופציה של ivf בכל מקרה. זה לא שתצטרכי לחכות לאישורים.. (אני מניחה אבל שעשית את הבדיקות הדרושות לצהבת, איידס וכו')
 

mevugeret1975

New member
כל הבדיקות עשיתי

אני ממשיכה להזריק. ומחקה לאישור עקרוני מיבטוח פרטי לivf (יש לי ביטוח בעבודה).
אני רוצה ללכת לivf כמו שצריך, בלי משחקים האלו עם הורמונים. ואם כבר-לעשות ivf עם יותר זקיקים. כי זה פרטי ואין לי כמהוכמה נסיונות.
אוכלת את עצמי בינתיים. מפחדת שלא אוכל לעשות ivf כמו שצריך בעוד חודש-חודשיים כי אחרי הבלגאן שעשיתי עם הורמונים הגוף ישתגע ולא יחזור לעצמו. לא רוצה לחקות עם ivf חצי שנה. מפחדת שהכמויות שהזרקתי פגעו איכות הביציות (קראתי על זה). איך זה קרה אצלי...זאת שתמיד בודקת הכל לפני ומתארגנת מראש-לא מבינה.
 

נועה312

New member
Ivf זה ניסוי וטעייה

וגם בסבב שמראש מוגדר לשאיבה יכולים להיות משחקים עם הורמונים. אצלי בשאיבה הראשונה הרופא הקודם שהיה אמור להכיר את הגוף שלי מההזרעות נתן לי מינון של 225 למרות שהתרעתי שזה גבוה מדי. אחרי כמה ימים ירדנו ל150 ואחרי עוד כמה ימים ל75. בשאיבה השלישית שהיתה הראשונה אצל הרופא הנוכחי שלנו הוא נתן לי מינון 225 ואחרי כמה ימים ירדנו ל150 וזו השאיבה שממנה נולד הבן שלי. רק בשאיבה השנייה שמרו אצלי על מינון קבוע של 150 וזו בסוף השאיבה שממנה שאבו הכי מעט ביציות עד היום. בקיצור, לא הייתי פוסלת בגלל מינונים אלא נראה לי שמה שמשנה זה התוצאה ואם ה5 זקיקים ימשיכו להתפתח יפה זה מספר יפה לגילך והייתי שוקלת שאיבה.
 

mevugeret1975

New member
תודה שאת עוזרת לי ומרגיעה

אני חושבת שאם הוסיפו צטרוטייד זה אמור לדכא התפתחות הזקיקים, לא? עדיין לא קראתי מספיק חומר בנושא, אז לא מבינה איך זה שמצד אחד מזריקים הורמונים לגירוי שחלות ובו זמנית חומר לדיכוי (מנופור וצטרוטייד בו זמנית עד יום ראשון ואז מעקב).
 

איגי84

New member
הי

אני ממש לא מומחית ומקווה שיתקנו אותי אם אני טועה, אבל אני מניחה שמה שבאמת חשוב זה לא כמה הורמונים לקחת אלא כמה זקיקים גדולים יהיו לך לקראת הביוץ. אני מניחה שהחשש היחיד זה הריון מרובה עוברים ולפי בדיקות האולטרסאונד שלך יוכלו לדעת אם יש סכנה כזו או לא. ואם אכן בסוף יהיו כמה גדולים אז אולי זה באמת מתאים לשאיבה.

לא נראה לי שיש סיבה לחשוב שהלך הסבב וגם לא שסחטת את השחלות שלך. הרי אנחנו גם ככה מאבדות המון ביציות כל חודש כי רובן לא מבשילות וההורמונים בסה״כ גורמים לעוד כמה ביציות להבשיל.

וגם, אני מקווה שלא יקח לגוף שלך חודשים להתאושש מכמות ההורמונים. אני עשיתי שאיבות חודש אחרי חודש אפילו שהגעתי לאסטרדיול 9000 לפני שאיבה. ההורמונים והשחלות חוזרים לעצמם ממש מהר.
 

איגי84

New member
צטרוטייד

תמיד מוסיפים צטרוטייד במקביל להורמונים שמגרים את השחלות. זה כדי למנוע ביוץ מוקדם, לא כדי לדכא את התפתחות הזקיקים.
 

mevugeret1975

New member
את מאוד צעירה


לכן הכל חוזר לך מהר. הלוואי שאת צודקת ולא יקח הרבה זמן לגוף להתאושש.
את יודעת מה מעניין? מה ענו לי מהרפאה כששאלתי האם עשיתי הרבה נזק שיורדת עכשיו להזרעה? -״אין בהזרעה חשש להריון מרובה עוברים, רק שכאילו סחיטה של השילות שזה לא טוב לסבבים הבאים״. ואפילו אני, שלא מזמן בנושא, אבל כבר הספקתי להבין-כשיש כמה זקיקים מפותחים אפילו ביחסי מין יש סכנה להרבה ועברים.
אבל כנראה בגילי (כה מבוגר) זה כבר לא קורה אז הם רגועים.
 

איגי84

New member


אז תשכחי ממה שאמרתי בקשר לשחלות, אני לא באמת יודעת. מה זה אומר ״סחיטה של השחלות?״
 

mevugeret1975

New member
זה מה שכתבו לי

״הדבר היחיד שעלול להיות בעייתי הוא 'סחיטת' השחלות ע"י ההורמנים ופגיעה בפוטנציאל השחלתי בטיפול הבא, אך גם זה לא מאוד משמעותי״. אני מניחה שזה רק במקרה שלי כי אני מבוגרת מאוד לטיפולים והפוטנציאל שחלתי שלי לא גבוה גם כך.
 
מחקרים מראים שההשפעה על הרזרבה

השחליתית היא נמוכה לתווך הרחוק.
כלומר חודש- חודשיים אחרי (אולי 3 כבר לא זוכרת) עדיין יתכן ויהיו פחות זקיקים שיבשילו בטיפול, אך אכ, למשל חצי שנה אכ כבר אין שום השפעה.
&nbsp
אני לא זוכרת בדיוק את כל הפרטים של המאמר, אבל מה שניסו לבדוק זה האם גיוס של זקיקים מרובים בחודש מסויים ישפיע על הרזרבה או ההשפעה היא רק זמנית וקצרת תווך. והמסקנה היא שזה זמני.
&nbsp
הבעיה שבגיל מאוחר יחסית גם חודשיים הם משמעותיים. אבל אם תחליטי לעשות הזרעה בטיפול הבא אז גם ככה לא נדרש הרבה זקיקים כמו לשאיבה.
 

mevugeret1975

New member
אני רוצה טיפול הבא לעשות כבר ivf

אבל אני נוסעת לחו״ל ב 25 לאוגוסט ועד 15 ספטמבר. אז יהיו לי גם כך 2 מחזורים עד שאוכל להתחיל ivf מסודר. נראה לי שלא כדאי להתחיל סבב 3 שבועות לפני נסיעה די ערוכה לחו״ל.
 

mevugeret1975

New member
גם לי

וזה במרפאה שנחשבת להכי טובה. כדאי להם לעשות הדרכות לבנות שעונות למיילים
.
אבל אולי זה בגלל שאני מבוגרת מאוד? הרי במבוגרות גם נהוג להחזיר כמה עוברים למרות שבצעירות נמנעים מזה. כלומר חושבים שגם עך הסיכוי להקלט נמוך.
 
אבל להגיד לך שזה לא סיכון שאת צריכה לקחת בחשבון , זו ממש רש

רשלנות..
גם כשרופא מחזיר 2 או 3 עוברים הוא מחוייב להסביר למטופלת משמעויות. ואגב זה גם רשום מפורש בטפסי ivf שחותמים בבית חולים.. שמודעים לסיכונים מהריון מרובה עוברים במקרה שמחזירים יותר מאחד (ואף יש פירוט של הסיכונים).
בהזרעה לא זוכרת אם חותמים על משהו, אך עצם זה שהיא רשמה לך תגובה כזו זו עילה לתביעה אם יהיה הריון מרובה עוברים ויהיה חלילה סיכון או בעיה מזה
 

mevugeret1975

New member
את בטח יודעת באיזה מרפאה מדובר

אני חושבת שכל מי שמתחילה לעבוד שם בצוות המזכירות, צריכה איזה חודש-חודשיים לעבור התמחות פה בפורום
. כל כך הרבנ ידע פה, והן נותנות הוראות ומענה למיילים בלי שמץ של מושג בנושא ועל דעת עצמן.
 
לבנות 40+ נותנים גם להזרע מינון גבוה בדכ

אבל מסכימה איתך ש 5 זקיקים זה יותר מידי. אם יהיו יותר מ 2-3 זקיקים מובילים לפני המבייץ אז הייתי מתעקשת על ביטול הסבב.
אלא אם את מוכנה לקחת את הסיכון של דילול עוברים אכ.
 

mevugeret1975

New member
האמת בקופת חולים קיבלתי 150 פרגובריס 6 ימים

וזה בלי שום הליך אחרי שמתוכנן, רק יחסי מין אחרי מבייץ.
אבל פתאום נבהלתי שלקחתי 300 גונל 3 ימים ובסוף הולכת רק על הזרעה.
אבל גודל 9-12 זה לא גדולים, נכון? הם לא יהפכו הרי כולם למובילים? רופא קופה שעשה אולטרסאונד אמר ״אני רואה רק 2 זקיקים שאפשר לעבוד איתם״. ושוב הוא נורא התעצבן שאני הולכת להזרעות בפרטי. אגב, אמר להמשיך 150 גונל כל יום עד יום שני ולבוא, אם אני עושה הזרעות אצלו. אבל המינון שלו באמת מוגזם. והוא עוד כל פעם מציין שאני מקבלת במרפאה ״מנות הורמונים מיועדים לסוס״.
אני נשארת עם המרפאה והוראות שלהם. נראים לי הרבה יותר מקצועים, רק הקשר עם הבנות מצוות לא נוח ולפעמים מטעה.
 
למעלה