עזרתכן בבקשה

ענבלית16

New member
עזרתכן בבקשה

אני 10 ימים אחרי החזרת בלטוציסט מוקפא והבטא יצאה 53...

לפני חודשיים היריון כימי (הוחזרו 2 בלטוציסטים טריים, בטא 75 ביום ה-11 ולא ה-10 כמו הפעם, ולאחר יומיים הייתה ירידה בבטא).

הרופא אומר שבדקתי מוקדם מידי, וההנחיה שלו עומדת על 12 יום... החלטתי לבדוק לפני כי לא ברור לי ההגיון - הוחזר עובר יום 5, עברו 10 ימים כלומר אני ביום "איחור" לאחר המועד שבו היה אמור להיות המחזור. הוא גם תמיד אופטימי כזה (זיידמן) ואמר שיכול להיות תקין, כבר לא יודעת...

אני כבר לא יודעת איך להתמודד עם המחשבות, בקושי אוכלת ופשוט לא מצליחה לתפקד יותר.

מה דעתכן?

תודה
 

נועה312

New member
אני חושבת שאי אפשר לדעת כרגע ושעדיף לקוות לטוב

תמשיכי עם התמיכה, תבדקי עוד יומיים ונקווה שהפעם תראי הכפלה יפה
 
בלסטו מוקפא הוא בממוצע עצלן יותר

אם אני זוכרת נכון, מדברים במחקרים מדעיים על בטא נמוכה פי 2 בממוצע מאשר בהריון טבעי ביום האיחור בווסת.
שזה בערך מה שקיבלת.
לדעתי יש בהחלט סיבה לאופטימיות!!!
מה היה הערך של הפרוגרסטרון?
 

ענבלית16

New member
תודה על תגובתכן

לא בדקתי ערכי פרוגסטרון, אך בדקתי שבוע לאחר הביוץ ועמד על 115 (עם תמיכה של 2 קרינון וזריקת פרוגסטרון ריטארד 250 פעמיים בשבוע) וזה גבוה להבנתי.

זה ממש מתחבר לי עם ערכי הבטא של ההיריון הכימי שהיה לפני חודשיים ולכן מרגישה פסימית... בכל מקרה יודעת שצריך להמתין לבדיקה הבאה כדי לדעת מה קורה ואנסה להישאר שפויה עד אז...
 

a morph

New member
תמיד אני מתפלאה על הידע שלך במחקרים


ולגבי השאלה המקורית, אני כמובן לא רוצה לזרוע תקוות שווא, החשש מאוד מובן לי, אבל ההריון של בני התחיל מבטא 75 ביום 14 להחזרת מוקפא יום 3, כלומר לכאורה 17 יום אחרי הביוץ ו"ההפריה". אחרי יומיים עלה ל-200, שגם זה לא עלייה היסטרית, והשאר היסטוריה. אז סיכוי בהחלט יש.
 

ענבלית16

New member
היריון כימי נוסף

למקרה שמישהי תחרוש את האינטרנט כמוני בהבנה מה קרה עם בטא נמוכה, הבטא שלי ירדה. היריון כימי נוסף והלב שבור.
 

נועה312

New member
אני מצטערת

זה היה בלסטו מאותו סבב כמו הכימי הקודם? עשית בדיקות קרישיות? אולי כן כדאי לכם לנסות מיון זרע?
 

hadari31

New member


מצטערת. מחבקת אותך.
עברתי כמה היריונות כימיים ואני ממש מבינה מה עובר עלייך

מה הרופא אומר?
אולי צריך להגביר תמיכה? אולי קלקסן? בדקת קרישיות?
חיעבוק גדול
 

ענבלית16

New member
תודה לכן ועונה

זה עובר מוקפא משאיבה שהתבצעה לפני חודשיים וגם בהחזרה אחרי השאיבה היה כימי. יש לי תור לבר חווה עוד חודש וחלק מהבדיקות הן קרישיות להבנתי, ואעשה אותן בקרוב... האם יכול להיות שיש לי בעיה בקרישיות למרות שנכנסתי להיריון תקין מהפריה ונשאתי אותו כרגיל? התמיכה הייתה טובה בדקתי עגשיו ערכים פרוגסטרון מעל 100. לגבי מיון זרע - כרגע יש מוקפאים אבל שוקלת ברצינות לשאיבה הבא. דבר אחד שחשבתי עליו - היו לי התכווצויות במשך כמה ימים מההחזרה וגם יומיים לפני הבטא ואחריה - בהיריון התקין היו לי התכווצויות והשליליים לא הרגשתי כלום - אבל אולי בהתכווצויות בעייתיות? יש לי שיחה עם הרופא ביום ראשון... איך אשרוד את ההמשך אני לא יודעת, כל האופטימיות שלי פשוט ברצפה, אין שמחת חיים אין משמעות...
 

נועה312

New member
עונה

לגבי התכווצויות אני מקווה שחדשה תגיע ותענה לך. בר-חווה נתן לה כדור מיוחד למנוע התכווצויות אחרי ההחזרה (פרסולט אולי?) וזה עזר לה ויש לה ניסיון עם זה.
מבחינת קרישיות, יש פקטורי קרישיות גנטיים שלא משתנים עם הגיל ויש גם קרישיות שעולה עם הגיל, ככה שיכול להיות שתהיה בעיה אחרי שבעבר היה הריון תקין כי בינתיים אנחנו מתבגרות/מזדקנות ואני אישית חושבת שכדאי לבדוק כדי לדעת אם את צריכה קלקסן היום.
לגבי השמחת חיים תנסי לבלות כמה שיותר עם המשפחה שכבר יש לך, סעו לחו"ל, עזבו קצת את המירוץ הזה ותנסו לעשות כיף ביחד. זה ייתן לך כוחות ובקרוב תגיעי לבר-חווה ואני מאמינה שבסוף תצליחו. הלוואי שהיה אפשר לאמר לך מתי, אני מקווה שממש בקרוב..
 

ענבלית16

New member
תודה רבה נועה

אעשה את בדיקות הקרישיות שבר חווה הפנה אליהן אבל זה בטח לא הכל... יש לי שיחה עם הרופא שלי ביום ראשון ואשאל אותו גם על עניין הקרישיות וגם על ההתכווצויות ומה דעתו ואשאל אם יש עוד בדיקות שצריך לעשות. זה פשוט יום עצוב כזה אבל זה יעבור, תוהה אם שוב לעשות הפסקה או לא
 

נועה312

New member
תשמעי מה הרופא אומר ומה הוא ממליץ כרגע

ואם לא יהיו לו יותר מדי רעיונות אולי כדאי לחכות לבר-חווה עוד חודש כי לבר-חווה בטוח יהיו.
אני מכירה את ההרגשה של הריון שמסתיים ככה ואני מקווה בשבילך שזו הפעם האחרונה שזה קורה ושהפיצוי של הריון תקין יגיע מהר
 
חשוב !!! לגבי התכווצויות וכימים

לשקול קלקסן מההחזרה גם ללא פקטור קרישיות וכן למרות שלא קראתי שזה נפוץ- לשקול פרוזלט לכיווצים.
אצלי בטיפולים לפני ivf שתי בטאות נמוכות (חיובי אך פחות מ 20, מבלי שלקחתי אורביטרל/ פרנטל או נגזרת בטא באותם טיפולים).
ב ivf, מתוך 7 החזרות, 2 כימים והפלה בשבוע מוקדם והשאר שלילי. החל מהחזרה 8 פרוזלט וקלקסן אמפירי. החזרה 8 שלילי אך החזרה 9 ב"ה עשתה אותי לאמא מאושרת.
&nbsp
לשאלתך- בהחלט יכול להיות פקטור קרישיות ועדיין שהיה הריון תקין בעבר. ראשית, יש פקטורי קרישיות נרכשים עם הזמן כך שיתכן שבזמנו לא היה.. שנית.. מכירה אפילו נשים עם פקטור 5 לידן (הפקטור קרישיות שהכי מקושר להפלות) שהיו להן מספר הריונות ללא הפלות או כימים.. זה רק עניין סטטיסטי. ובטיפולים השיכחות של הפלות עולה.
שימי לב שאם יש רקע של מספר כימים בטיפולים (יש רופאים שאומרים שהחל מ 2 יש רופאים שמחכים ל 3-4 כימים) אז כדאי לשקול לקחת קלקסן בכל מקרה בשבועות הראשונים. הראו מחקרית שגם ללא פקטור קרישיות קלקסן לנשים בטיפולי פוריות מקטין סיכוי להריונות כימים. בכל מקרה כדאי להשלים את הבדיקות כי אם יש פקטור 5 לידן למשל ההמלצה היא לקחת קלקסן לא רק בשבועות ראשונים אלא עד אחרי משכב לידה.
&nbsp
לגבי למה נתנו לי פרוזלט... בכל ההחזרות שהיו לי במסגרת ivf בכל הפעמים שהבטא הייתה חיובית, החל מיום 6-8 "לביוץ" היו לי התכווצויות חזקות בתחיחה ממש חזקות ואכ התחלש. כשהבטא הייתה שלילית זה לא קרה ולו פעם אחת. בר חוה טען שיתכן וההתכווצויות השרשה גורמות לעובר שהשתרש ליפול (קרי כימי), ולכן רשם לי פרוזלט שזו תרופה שלא מכירה שנותנים בטיפולי ivf אלא כטיפול בצירים מוקדמים בהריון.
&nbsp
לא יודעת אם הקלקסן סייע, או הפרוסלט סייע, או בכלל משהו אחר (טבלתי לפני הטיפול המוצלח לראשונה במקווה מאז החתונה), אבל תהיה הסיבה אשר תהיה.. העיקר שהצליח תודה לאל !
&nbsp
ממליצה לך בחום לשקול גם לקחת קלקבן ופרוסלט, גם אם לא יעזור לפחות תדעי שעשית את המקסימום כדי להימנע מכאב לב של כימי נוסף. המון הצלחה !!
&nbsp
נ.ב- אצלנו עוד משהו שעשה שינוי זה מיון זרע, ללא מיון זרע לא נקלטתי כמעט כלל פרט לכימי אחד (מתוך 5 החזרות). עם מיון היה לפני ההחזרה ה 9 והמוצלחת הפלה כימי ושלילי אחד.
 

ענבלית16

New member
איך פתרו אצלך את ההריונות הכימיים?

אציין שהיו לי גם שליליים כשהעובדים היו דרגה בי...
 

hadari31

New member
עונה -

בסבב הזה קיבלתי גם קלקסן וגם תמיכה גדולה של 2 קרינון וזריקת ריטארד וגם כדור אספירין וקיבלתי גם כדור פרסולט שמונע התכווצויות. זה שווה לברר מול הרופא.
אין לנו בעיית זרע אבל כימיים יכולים להיגרם גם מבעיית זרע. עשיתם מיון?
ובעיות קרישה זה דבר שמגיע לפעמים עם הגיל... אז כנראה שאולי הקלקסן הפעם עזר לי ב"ה.
בעזרת השם שבהחזרה הבאה תיקלטי להריון תקין וארוך. אמן.
 
למעלה