איזה יום עבר עלי.... (ארוך)

moon00

New member
איזה יום עבר עלי.... (ארוך)

סופ"ש קשה עבר על כוחותינו בחיק המשפחה המתרחבת.
את האמת? לא חשבתי שאני ארגיש כל כך מהר את התחושות הקשות האלה. אבל הנה הוזמנו לברית ביום שישי ונשארנו גם לסעודות שבת עם כל הדודים והבני דודים. ופתאום שמתי לב שהמשפחה הזאת השתנתה. שפתאום יש עוד נשואים, ויש להם ילדים, או לפחות איזה אחד בדרך... ואנחנו הזוג היחיד שנמצא שם, מחייך אבל מרגיש לא שייך... וההתעסקות הזאת של כולם בילדים, בקישקושים על הריונות ולידות ועיצות של סבתות, ו"בקרוב אצלכם" דודתי וקולני, פשוט קורע מבפנים.
הרגשתי שם כל כך תלושה, כל כך חסרת מנוחה, כל כך כואבת מחוסר הרגישות כשחמותי וגיסתי עומדות לידי ומשוחחות על בגדי היריון בשביל זו האחרונה שנמצאת בהיריון מתקדם... לפני פחות מחודש באתן לבקר אותי בביה"ח בגלל גירוי יתר שחלתי וידעתן בדיוק למה אני שם, איפה הרגישות?
שרדתי את זה. ומאז זה תקוע לי בראש והשבוע שלי התחיל ברגל שמאל. יום ראשון צולע כולל איחור של שעה בבוקר והתפרצות של דמעות במשרד בחשאי באמצע היום...
למזלי יש לי בעל כ"כ תומך ומכיל שצ'יפר לי את היום בארוחת צהריים מפנקת והבוסית שלי שנתנה לי חיבוק ואמרה כמה שאני מקסימה ושהיא חולה עלי (היא שמה לב שאני עצבנית קצת והיא מנחשת למה, כי גם היא היתה בסרט הזה לפני כמה שנים טובות) לאט לאט התאפסתי על עצמי.
אבל אני לא רוצה שהמטען המשפחתי יוסיף על הקושי.
מה אתן הייתן עושות? מתנתקות? מכריחות את עצמכן להגיע? יש דיבור על עוד שבת כזאת בשביל ארוע משפחתי ואני ממש אבל ממש ממש לא רוצה ללכת...
איך מתמודדים עם זה? מעירים? מתעלמים? מבקשים? מסבירים? כל כך קשה לבחור בין לדבר על זה ולחשוף את עצמי (וגם אז לא בטוח יבינו), לבין הבחירה להבליג ולהעביר את זה איכשהו. ואולי להמנע פשוט ממפגשים כאלה? במיוחד בשבתות...

לפעמים עוזר לי לפרוק בכתיבה.
וזה מה שיצא מהסערה שפקדה אותי היום:

איך עמדתן שם
מקיפות את האם
עוללה בן שמונת הימים
אמהות בלי מרשם
וליבן חם, פועם
לא קפא עם חלום של שנים.

איך עמדתן שם
ואני מן הצד
כמו לוחם מול מטח צלפים
בחיוך מגושם
במבט מצודד
של אשה ואישה- עייפים.

כי אני אשת לוט
הניצבת איתכן,
אך פני מוסבות לאחור
מהנהנת קלות
חיוכי אליכן
וליבי- הוא נותר מאחור.

הנני אשת לוט
העומדת מולכן
ואולי כבר אבד עלי כלח
לא רציתי לבלוט
לחסדי חמלתכן
דמעותי עשאוני
נציב מלח.

תודה לכל מי שקראה עד הסוף...
אתן אוזן קשבת גם ללא תגובה.
תודה.
 

ענבלית16

New member
ריגשת כל כך

השיר שלך כל כך מרגש, מבטא את הכאב ואת הכמיהה של כולנו. לגופו של עניין, מאוד קשה להתחמק מההערות הקשות ומחוסר הרגישות. זכור לי שכבר כשחמתי ידעה שאנחנו מתקשים היא זרקה איזה הערה של בואי תראי את התינוק הזה ויעשה לך חשק או משהו בסגנון. היו לי מקרים שברחתי לאחד החדרים והזלתי דמעות, לצערי זה היה בלתי נשלט, גם בעבודה בכיתי המון ותמיד אמרתי שעוברת משהו אישי. את לביאה ואת תנצחי, בקרוב בקרוב תוכלי לקשקש על בגדי היריון, ועד אז תהי חזקה. יכולה לומר לך שניסיתי פעם להסביר לחמתי על הערות חסרת רגישות והיא לא כל כך הבינה אותי... אבל זה כמו שנשים שנכנסות להיריון בשניה לעולם לא יבינו את הכאב שלנו, וגם חברות שיודעות מה אני עוברת עדיין זרקו לא פעם שהן נקלטות בשניה, והבנתי שלא אוכל להתנתק מכל העולם. משתדלת לבלוע את הרוק. תעשי כמובן מה שמרגיש לך נכון, רק בשורות טובות.
 
קודם כל כתבת מקסים

את צעירה כל כך. אני מקווה בשבילך מעומק הלב שהדרך תהיה קצרה.
&nbsp
באשר לאיך לנהוג: אני לא הייתי דופקת חשבון. רוצה ללכת? לכי ותהני. לא מתאים? אל תספרי אף אחד. הלכתי לאירוע ומתחרטת באמצע? קומי ולכי. את לא חייבת דין וחשבון לאף אחד (אולי רק לבן זוגך, במידה מסוימת). כל השאר יתמודדו.
המסע הזה בודד לפעמים, אבל היתרון הוא שאת יכולה להחליט מה מתאים לך. זכותך המלאה.
בהצלחה!
 

PAND76

New member
אוי חמודתי. כמה שאני מבינה אותך.

אחרי פסח, כתבתי כאן פוסט בעקבות ביקור קשה במיוחד אצל חמי וחמותי, בו הכריזה גיסתי שהיא נקלטה. בנשימה אחת, היא גם אמרה בקול רם לחמותי לא להגיד לנו "בקרוב אצלכם", כאילו מנסה לעזור לנו ולתמוך בנו. בפועל זה עשה ההיפך.

ביקרנו שוב בשבועות. כשאני ליד בעלי, חמותי לא התביישה לנזוף בו: "אתה צריך לצלצל יותר לאחותך! יותר לדרוש בשלומה! היא אישה הרה! היא מאוד רגישה עכשיו!" כאילו שאין לה מושג באיזה מיץ של זבלה אנחנו בקושי שוחים. כאילו שהייתה בעיה לקחת אותו לצד ולומר לו את זה רחוק ממני.

כל כך לקחתי ללב ובעלי הציע להתרחק. למזלנו, איזה חודש וחצי חודשיים לא הייתה אפשרות לעוד פגש שכזה. ורווח לי. אז מה שאת מרגישה שצריך לעשות, תעשי. וגם לא יזיק אם בעלך ידבר עם כל הנשמות הטובות, ויגיד להם לצנזר קצת. שינסח את זה ככה, שזה מפריע לו איך שהם מדברים. לא רק לך. את לא מצפה מאנשים להצניע את אושרם רק בגינך, אבל מי שאמור להיות קרוב אלייך צריך לנסות להתחשב. גם את משפחה. ואמנם טרם התבשרתם, אבל הרגשות שלכם נחשבים לא פחות. וכן, אם יש מצב להימנע צריך להימנע. את לא חייבת את זה בפרצוף כל הזמן. אפשר לשאת את זה פעם בכמה חודשים, אבל לא לעתים קרובות. האנרגיות שלך צריכות להיות מושקעות בעצמך, בבעלך ובמסע הזה. לא בלהחזיק את הנר לאחרים. את זה עשיתם מספיק.
בידיים מלאות במהרה, בע"ה.
 

מעין686

New member
את חזקת אותי!

כול מילה שכתבת הרגשתי את עצמי שם ואת הדמעות עולות, חזקת אותי בידיעה שאני לא לבד עם הרגשות האלו, לא רק אני בולעת את הכאב ורוצה רק לברוח!
השיר שלך כול כך ריגש אותי! כול כך עמוק ואמיתי!
אני ממש מבינה את הצורך לכתוב על מנת להוציא את הרגשות החוצה, לפעמים בעלי קורא מהבלוג שלי (אני כותבת בעיקר על הדרך לאימוץ- http://www.tapuz.co.il/blogs/userblog/rakiachaim ) והוא בוכה ולא מבין אך אני רגועה ושמחה אחרי שכתבתי אבל אני מרגשיה את השחרור בכתיבה אחרי שחייבים להיות הנחמדה ולשמור את הרגש בפנים עם המשפחה...
אני בעד חופש מהמשפחה, לא יותר מפעם בחודש וחצי וגם אז לדעת לקום וללכת אם השיחה קשה מידי (אם זה ללכת להכין קפה או להוציא את הכלבה או כול דבר) אני מבינה שהם בהתרגשות- ומגיע להם אבל אני צריכה לחשוב על עצמי... וכן זה אומר גם לא ללכת לאירוע או לחתוך באמצע... לא שאני מתמודדת הכי טוב... פעם אחרונה העירו לי על שמזגתי לעצמי עוד כוס יין ולא הבינו שאני מנסה להתמודד עם השיחה עם אלכהול...
&nbsp
 

clairerandall29

New member
אני מנצלת את התקופה הזאת

כדי לעשות מה שב*** שלי, לבוא לאן שבא לי ולהבריז מאיפה שלא מתחשק לי להיות, כי הרי אומרים שמתח עושה רע לפוריות אז אני חייבת להיות הכי רגועה שאפשר
אי לכך אני משתדלת להימנע מאירועים מלחיצים ואנשים שעושים לי רע.
אז תנסי גם, ואם מתאים לך בתקופה הקרובה קצת להוריד פרופיל עם המשפחה- לכי על זה.
דרך אגב, אצלי דודתי ילדה, היא בת 40+ עם 5 ילדים, ושולחת תמונה של הילדה בווטסאפ המשפחתי עם ההודעה "כולם תקנאו...."
סופר רגיש מצידה.
 

PAND76

New member
וואוו מותק

שה' יסלח לי. אבל הדודה שלך מגה פוסטמה. כמעט כמו זו שלי, שצעקה לי ליד כולם באירוע משפחתי: "מה אתך? את לא רוצה להרחיב את המשפחה?". זו אישה שעבדה 40 שנה במחלקות פגים ויולדות וראתה הרבה מקרים לא פשוטים בתחום הזה. בכל זאת, זה לא גרם לה לפתח טאקט.
 

נועה312

New member
נשמע קשה

לנו היה מזל שלאחותי ואח של בעלי עוד לא היו ילדים כשאנחנו היינו בטיפולים אז במשפחה הקרובה לא היו שיחות הריון שגם ככה כואבות וכולם במשפחה הקרובה ידעו שאנחנו בטיפולים. במשפחה המורחבת אני לא יכולה לשכוח את הסדר פסח עם הדודה הזקנה שאמרה מול כולם - "מה, אין לך בטן? כבר ציפיתי שתהיה לך בטן" תודה חמודה, גם אני ציפיתי. זה ממש עוזר.. ואחרי זה אמא שלי הבינה ועשינו את החגים הבאים בתור עד שזה סוף סוף קרה במתכונת מצומצמת.
 

moon00

New member
וואוו נתתם לי זריקת עידוד

קצת הזוי שאני מרגישה ככה אחרי הקוריוזים והקריזות של אנשים שכל אחת הוסיפה פה, אבל מעודד לדעת שאני לא היחידה שמרגישה ככה. וכן- לא חסרות נשמות טובות בעולם...
כנראה שזה החלק הטבעי היחיד בכל הסיפור הזה- התגובות חסרות הטאקט מהסביבה... ;)
 
ממש ריגשת

כן הייתי מגיעה לברית אבל לא לשבת שם שבת שלמה ו"להתפלש" בכל הטוב הזה שזרקו עליכם.

אישית הכנתי את בעלי מראש שייתכן ולאחותו לא יהיה טוב ונכון להגיע לברית של הבן שלנו (שאנחנו לא מסתירים את הטיפולים שעברנו ואת ההפלה שעברנו לפני ההריון שלו). אמרתי לו כל הזמן שנקבל על עצמנו שזה בסדר גמור מצידנו ושלא נוטרים וכמובן סולחים.

אני תמיד בעד להסביר. הסברת יפה ולא קיבלו? תצביעי ברגליים ואז לא תהיה אפשרות אחרת אלא רק להבין.
 

רק אני110

New member
מבינה אותך לגמרי...

כל אירוע או ברית במיוחד אני מרגישה שאני יוצאת לקרב, קרב שאני חייבת לחייך בו קרב שבו כל אחד יגיד לי נו מתי אצלך?? ומברכים ושואלים ומדברים ... ההרגשה הלא שייכת נמצאת בהרבה מקומות שכולם כבר עברו לשלב הילדים ואנחנו עוד "תקועים" בשלב הנישואים. מרגיש שאנחנו לא התקדמנו. האמת אין לי עצה לתת לך אני מנסה לצחוק מיזה לא תמיד זה הולך. רגישות מהסביבה אל תצפי לקבל כל פעם שאני חשבתי שעברו את הגבול גיליתי שיש עוד הרבה גבולות שאנשים עוברים.
המקום הטוב ביותר להתנחם בו הוא איפה שיבינו את התחושות הללו. שזה פה.
 
למעלה