מבקשת לענות בנות בגיל 40+

mevugeret1975

New member
מבקשת לענות בנות בגיל 40+

מישהי מהבנות בגיל מבוגר הצליחה להרות הריון תקין מניסיון ראשון של ivf?
או בכלל הריון תקין-אחרי כמה סבבים? אני נמצאת בדילמה קשה תוך כדי להיות כבר בתחילת הטיפול (הזרקתי כבר 3 צטרוטייד וגונאל 300 אתמול)). לא ישנה בלילה מרוב מחשבות תורדניות.
בת 43, יש ילדים מהריונות ספונטנית. מאוד רוצה עוד ילד. ניסיתי 3 חודשים בלי הצלחה. סבב גירוי הורמונאלי לא כבד וקצר הניב הריון לא תקין והפלה טבעית בשבוע 6+.
יש לי רק ניסיון אחד לנסות ב ivf כי אני עושה פרטי ולא יכולה לשלם כמה נביונות דל 25000 כל אחד.
המון כסף. המון הורמונים שהעמיסו עלי בפתאומיות בלי דיון לפני (גונאל 300, מנופור 1200). והגרשה שאני עושה מעשה לא נכון, שלא יצליח בטוח מפעם הראשונה וההיחידה. פחד שכמות הענקית הזאת של הורמונים תקלקל לי משהוא בגוף ואפילו טבעי לא אוכל אחר כך לנסות נורמאלי.
בהתחלה רציתי לנסות ivf כדי לדעת שניסיתי הכל. אבל מהקריאה שלי בפורום ובאינטרנת בכלל לא ראיתי אף מקרה של הריון מניסוי ראשון של ivf בגיל מבוגר. ראיתי גם תלונות שאחרי טיפולים ״הכל התחרפן בגוף״.
אין לי רופא לדון איתו על זה. במרפאה שאני מטופלת בה כל ההנחיות דרך מזכירות. הייתי שם רק פעם אחד ביעוץ פרטי שבסוף יעוץ הציעו לי לבוא להזרעה למחורת (לא יכולנו) ולברר זכאות מול קופת חולים (לא זכאית). עשיתי טיפול גירוי שחלות אחד בלבד כך שאין הרבה מידע להשתמש בו לivf. ולעשות כמה ivf עד שיצברו ידע ויקלעו (כמו שקורה בדרך כלל) - אין לי משאבים כספיים. יכולה לעשות ivf במימון רק כשאהיה 43.8.
מה הייתם עושות במקומי? אני על סף שיגעון, יושבת בעבודה ולא מצליחה לעבוד. לא ישנה בלילות. הזרקתי כבר 3 צטרוטייד וגונאל 300. ואין רופא לדון איתו על אפשרויות, זה משגע אותי. מרגישה שאני פשוט מפגרת שבונה על ניסיון ivf יחד הלבד ועוד עם כמות הענקית דל הורמונים ובהמון כסף. כך סובר רופא שלי בקופת חולים גם.

תעזרו לי בבקשה בעצות.
 

נועה312

New member
בשרשור הזה יש לך שתיים

http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/180/180977352/משפחה/פוריות
בלונד23 ילדה בן בגיל 41, Givonit ילדה בת בגיל 43. שתיהן נכנסו להריון בגיל 40+ אחרי כמה וכמה סבבים אצל בר-חווה אבל מלכתחילה גם הילדות הבכורות שלהן נולדו כשהם היו בנות בערך 35 מטיפולים ואצל בלונד הטיפולים היו בגלל בעיית זרע.
אני לא בגיל הזה אבל עשינו כמה סבבי שאיבות עד שנכנסו להריון עם הבן שלי ולא הרגשתי שהטיפולים חירפנו לי את הגוף.
 

mevugeret1975

New member
תודה רבה

קראתי את השרשור. לא מעודד במיוחד. אני לא רופא, אבל יש לי הרגשה שאחרי סבב אחד מסכן של 5 ימי הורמנים, זה לא נכון ישר לקפוץ לivf פרטי בהמון כסף. למרות הגיל. ואולי כדאי לפחות עוד סבב הורמונים לשלב עם הזרעה. לפחות יהיה יותר מידע אחרי עוד סבב הורמונלי.
משתגעת מחוסר הענות במרפאה פרטית. אין עם מי לדון באפשרויות וסיכויים, רק הוראות מבולבלות ממזכירות מאוחר בערב.
אתמול שעלתי -איזה מרשמים להוציא לסבב, הדגשתי שחשוב לי לקנות אותם עד 19:00. כתבו לי ב 18 בערב-תקני גונאל 300 ומנופור. קניתי. פתאום אחרי 20:00- תזריקי 2 פרגובריס. אבל אמרתם גונאל! אה, אז גונאל. כך שלא ברור מי נתן הוראה ראשונה וזאת שאחריה-מזכירה? רופא? מי החליט שזה לא משנה מה להזריק (תרופות עם פעולה דומה, אבל בהחלט לא זהות).
בא לי לצרוח ולבכות מחוסר וודאות הזאת
 

נועה312

New member
תראי

הנהלים הם שנשים שמלאו להן 39 (או יותר) יוכלו לבצע, משיקולים רפואיים וכאפשרות ראשונה, טיפולי הפריה חוץ גופית.
https://www.kolzchut.org.il/he/הפריה_חוץ_גופית_(IVF)
בIVF יש סיכויים יותר גדולים מבהזרעות כי מחזירים עוברים מופרים ובגילך נכון לעשות IVF ישר. אני לא חושבת שהם מתייחסים יותר מדי לנושא המימון כי המטרה שלהם היא הריון ולידה. הרופא לא ייראה ממך יותר כסף אם אין לך מימון, התשלום אליו יישאר אותו דבר.
לגבי ההוראות זה באמת נשמע מבאס שיש בלבולים והלוואי שהיה אפשר לדבר עם הרופא אבל בר-חווה כל כך עמוס בגלל שהוא כל כך טוב ובגלל שהוא לא יפסיק לנסות דברים חדשים ופרוטוקולים שונים ואין לו אפשרות לדבר עם כל המטופלות.
 

mevugeret1975

New member
ברור שרופא לא מקבל יותר כסף


עניין הכסף קשור רק אליי. הכוונה שכאשר יש כסף רק לנסיון אחד אז אולי לא הגיוני ישר לממש אותו, בלי הרבה מידע ועוד חודש אחרי הפלה. ביטוח משלים יהיה לי לצערי עוד 8 חודשים רק והוא ל 4 נסיונית.
את צודקת שאירי גיל 39 מציעים ישר ivf, אבל גם זה -מדובר במימון של המדינה.

ראיתי שירשור אירוח בר חוה מלפני כמה שנים בפורום זה. מישהי שעלה מה לעשות-בת 42, ב 7 חודשים אחרונים פעמיים נכנסה טבעי להריון שנפל, וזה אחרי כמה טיפילי ivf כושלים( !). בר חוה עצמו ענה לה-לנסות בבית. זאת אומרת מי שיכולה להכנס להריון בלי ivf-הוא עצמו המליץ לה לנסית בלי ivf.
גם יש דעה שכמות ההורמונים ב ivf פוגעת באיכות הביציות (ובהוראה שקיבלתי-המון הורמונים). המתרה הרי לקבל הריון תקין ולא סתם הריון שיפול.
אם הי לי כמה נסיונות מסובסדים-לא הייתי חושבת פעמיים
.
 
ivf...

ראשון - הניב - 0 כלום, נאדה, כאבי לב
שני - 4 ביציות, 4 הפריות, 2 הוקפאו (הפכו לכימי אחר כך) 2 הוחזרו, 1 הלך בשבוע 9.
שלישי - 4 ביציות, 2 הפריות, 1 ילדונת מהממת.

רביעי - החזירו את אלו שהיו - כימי
חמישי - 4, מתוכם 2 הופרו, לא נקלטו
שישי - 3 , מתוכם 1 הופרה, לא נקלט
שבע- הופסק אחרי 10 ימי טיפול.

זה לא אומר כלום עליך...
 

mevugeret1975

New member


איך עומדים בכל זה...
אם היו לי כמה ניסינות מסובסדים-הייתי הולכת על זה. אבל יהיו לי 4 נסיונות רק בעוד 8 חודשים. אני בטוחה שאם אלך על סבב פרטי אחד בלבד-לא יצא מזה כלום. אף אחת בגילנו לא מצליחה מפעם הראשונה
 
מי יודע... אף אחד לא יודע מה יהיה ומתי יהיה הסבב המנצח שלך

התחלת סבב, לכי עם מה שהתחלת.
&nbsp
&nbsp
 

mevugeret1975

New member
שאלה

כי יש לך הרבה נסיון עצוב בנושא.
ההורמונים שיבשו לך תהליכים בגוף? כלומר מחזור, אובי הרירית וכאלה דברים. הרבה בנות מתלוננות וזה גם מפחיד אותי. כי אחרי סבב כושל אצתרך לנסות לבד, ועם הגוף שהתחרפן זה לא יילך.
עוד שאלה-אחרי הריונות כימיים שנפלו, הלכת ישר לעוד סבב או שחיכית תקופה? סליחה שאני גורמת לך להיזכר בדברים כואבים
 
היו טיפולים שכן והיו טיפולים שלא..

תראי, בקצב של סורוקה בין טיפול לטיפול איך שהוא תמיד עברו 3 חודשים לפחות,
בעיקר אחרי שאיבות אומרים לחכות חודש וחצי ועד שיש תור ומרשמים, ואיך שהוא תמיד
התחלתי בחודש אחרי.
&nbsp
הגרידה היתה באוגוסט והריתי בדצמבר,
&nbsp
הכימי היה ביוני של שנה שעברה, מאז עברתי עוד 2 שאיבות וסבב הזרקות בלי שאיבה.
&nbsp
ההורמונים משבשים, אבל אי אפשר לדעת איך את תגיבי, היו לי סבבים
ששיבשו היו שפחות.
&nbsp
את לא יכולה לדעת על סמך אחרים מה יקרה איתך,
תשמעי.. יש לך ילדים בבית, זה משהו שלרובינו פה אין (ברבים, אחד יש לכמה).
&nbsp
התחלת סבב, תאמיני לרופא שלך, ובהצלחה!!
&nbsp
 

mevugeret1975

New member
תודה רבה


בינתיים אזריק מה שאמרו, נראה איך יתקדם. לא מצליחה להאמין בתוצאה טובה, מכל מה שאני קוראת -נראה לי אפילו צעירות לא נקלטות על נוסיון ivf ראשון. ״תומכת״ גם דעתם של 2 אנשים שיודעים על סבב הזה -״פסיכית ואובססיבית״ (בן זוג) ו ״מעשה שגוי מראש, כמות ההורמונים שמיועדים לסוס״ (רופא נשים שלי בקופא).
תודה רבה ששיתפת את הניסיון שלך
 

mevugeret1975

New member
מזל טוב


את ילדה לעומתי
.
אבל טוב לדעת שיש בכלל נשים שנקלטות מניסיון ivf ראשון
 

נועה312

New member
ברור שיש

הבן שלי נולד מהניסיון הראשון של החזרת עובר מזרע תקין ועכשיו אני טפו טפו טפו בשבוע 21 מהניסיון השני של החזרת עובר מזרע תקין. הבעיה שלנו היא בעיית זרע קשה והסיבה שעברנו כמה וכמה שאיבות והחזרות לפני היתה שהמעבדה בבית החולים שהיינו בו אז פשוט לא התאימה לזרע שלנו.
 

mevugeret1975

New member
אני זוכרת

שהיה לך נסיון עם חוץ רחמי, זה הרי לא בגלל הזרע, נכון? אני לא מבינה בזה, אבל לא נראה לי שהזרע יכול לגרום לחוץ רחמי. אבל יכול להיות שאני טועה. כי לא כזה מבינה בענייני זרע.
 

נועה312

New member
עונה

באותה החזרה החזירו לי 3 עוברים ביחד בגלל שלכולם לא היה סיכוי בגלל הבעיית זרע. נקלט אחד ברחם שנפל לבד ואחד בחצוצרה. בIVF יש סיכוי יותר גבוה לחוץ רחמי מ2 סיבות, הראשונה היא שעוברים אמורים להיות בשלב הזה בחצוצרה ולא ברחם ואמורים לנדוד לרחם כשהם כבר בלסטו ואז להתחיל להשתרש. כשמחזירים אותם לרחם בזמן הלא נכון כמו אצלי יש יותר סיכוי שהם ינדדו ויימצאו את עצמם בחצוצרה. הסיבה השנייה היא שעובר אחד יכול להתנגש באחר ולהסיט את האחר מהמסלול. בכל מקרה, בין אם אצלי זה קרה מהסיבה הראשונה או השנייה, הגענו לIVF בגלל בעיית הזרע ובלעדיה לא היינו עושים IVF ויש סיכוי טוב שלא הייתי חווה חוץ רחמי אז.
 

mevugeret1975

New member
וואו

את ממש מבינה בנושא. עצוב שהידע הזה נובע כנראה מנסיון מר. או שאת אולי רופא במקרה? ההסבר שלך ממש ברור, תודה.
עכשיו אני עוד יותר בכיוון לרדת להזרעה, כי יש לי נסיעה לחו״ל עוד חודש וחצי, לשלושה שבועות, לא רוצה לקחת סיכונים לטיפול כה יקר.
ובהזרעה גם יש סיכוי מוגבר לחוץ רחמי?
 

נועה312

New member
מניסיון


אני לא מסוגלת להסתכל בבדיקת דם אז לא היה מצב שאני אלמד רפואה. הבן שלי נולד כשהיינו נשואים כמעט 3 שנים ורצינו להיות מעורבים בתהליך וחקרנו ושאלנו שאלות, בעיקר אני אבל גם בעלי.
בהזרעה אין סיכון מוגבר לחוץ רחמי. ההזרעה מקטינה את המרחק שהזרע צריך לעבור בדרך לביצית ועם הזרעה כנראה שיותר זרעונים יגיעו לרחם מאשר בלעדיה אבל אם תהיה הפריה היא תהיה בחצוצרה והעובר שיווצר יגיע לרחם רק מתי שהוא אמור להגיע.
 
תשמעי - בחוכמה של בדיעבד אולי היית צריכה לברר טוב

יותר, ולשאול יותר שאלות לפני שהתחלת להזריק, אולי אפילו לחכות לווסת הבאה,
אבל כבר התחלת, ואת מזריקה, אז תשחררי. החלטת, את בעשייה, ועכשיו תניחי לזה.
אי אפשר לדעת מה יקרה איתך, את מכניסה את עצמך ליותר מידי מתח ולחץ כי
החלטת שאת עושה ניסיון אחד בלבד. ואולי יהיו לך מספיק עוברים לכמה החזרות?
את לא יכולה לדעת. אז בבקשה, קחי את הטיפול יותר בקלות. לכי לפי הוראות
הרופא, תעשי מה שאומרים לך, ותנסי להירגע. זה באמת לא עוזר המתח הזה
שאת מכניסה את עצמך אליו.
&nbsp
את לא יכולה לדעת איך הגוף שלך יגיב להורמונים ולטיפול,
את כן יודעת שהגוף שלך בהחלט יודע להיות בהריון וללדת.
אז... מכאן זה כבר לא בידיים שלך...
&nbsp
חיבוק גדול
&nbsp
&nbsp
 

טוליתי

New member
הריון מ-IVF ראשון נקרא

IVF ספונטני...
יש לך רופא מצוין לדון איתו. תבקשי לדבר איתו ותשאלי אותו בהקשר לסיכוייך.
באופן כללי, יכולה לומר לך שIVF הוא ניסוי וטעייה.השאלה היא שוב, כמה את רוצה את זה. יש קופות שבהן ההשתתפות לילד שלישי גבוהה יותר.לא הבנתי מדוע עליך להמתין לגיל 43.8...
 
למעלה