הפסקת מחזור לאחר הפסקת גלולות כמעט שנה

noa19821

New member
הפסקת מחזור לאחר הפסקת גלולות כמעט שנה

בת 35 + 2. לאחר הלידה האחרונה ביולי 2016, נטלתי גלולות למניעת הריון וקיבלתי מחזור דמה לא אמיתי. החלטתי שאני רוצה להפסיק לקחת גלולות ולא להכניס יותר הורמונים לגוף.
באוגוסט האחרון הפסקתי ליטול גלולות ומאז לא מקבלת מחזור.
פניתי לרופא נשים ונשלחתי לבדיקת ספירת דם ופרופיל הורמונלי. מצורפת. הבדיקות תקינות ומראות שאין ביוץ או מחזור באופק. הרופא לא יכול להסביר מדוע לא מקבלת וסת, אומר שלא מבייצת. הציע לקחת כדור ששוב זה להכניס הורמונים ומחזור דמה לא אמיתי. כמו שלקחתי גלולות. האם קרה למישהי?
הרופא לא יכול להחזיר מחזור, אבל בדק גם באולטראסאונד ולא רואה סיבה.
מה הייתם ממליצים לי לעשות?
 

טוליתי

New member
לפי ההורמונים את בסוג של דיכוי הורמונלי

בהינתן שזה המצב, אפשר להחליט להמתין עוד קצת, או לקחת הורמונים.
 

noa19821

New member
תודה על המענה..

החלטתי לקחת את המרשם של הכדורים שהגניקולוג נתן לי 21 יום, ולאחר מכן לראות שבאמת מקבלת מחזור בשבוע שלאחר מכן. למרות ששוב זה לא מחזור אמיתי וזה הורמונים, רק כדי לראות באולטראסאונד שזה משפיע. קבעתי תור לרופא ב- 5/8 מיד לאחר מכן..
 

a morph

New member
אני באותו מצב

7 חודשים אחרי הלידה ואין מחזור באופק (לא מניקה ולא לקחתי גלולות, ומעולם לא היו לי שיבושים כאלה מחזור בעבר). הבדיקות ההורמונליות מאוד דומות לשלך, הרופאה שלי אמרה שהמערכת ההורמונלית שלי עדיין "רדומה" משום מה, והציעה לחכות עוד חודש-חודשיים ואם לא יקרה כלום היא תתן לי כדורים. בינתיים קיבלתי "חצי מחזור" (דליל מאוד וקצר מאוד) ומקווה שזה מבשר את תחילת ההתאוששות של הגוף... אני רוצה לחזור לטיפולים אחרי חגי תשרי, ומאוד לא רוצה להתחיל להלעיט את הגוף בהורמונים עוד לפני הטיפולים.
 

noa19821

New member
נראה שהגוף שכח איך לבייץ..

אחרי כ"כ הרבה שנים שלקחתי גלולות וזה לא היה באמת מחזור אמיתי..
אחרי שהפסקתי לקחת הגלולות חשבתי שאני מנקה את הגוף ושהכול יחזור להיות טבעי מחזור אמיתי..
אבל עוד מעט שנה שאין לי מחזור בכלל.. כלום.
בנוסף אציין שירדתי במשקל לאחר שבהריון עליתי 25 קילו.. אז ירדתי הכול ואפילו יותר.. ואני נמצאת במשקל הכי נמוך שלי בעשר שנים האחרונות..
BMI 20 תקין ואוכלת מסודר, אבל בהחלט ירדתי באחוזי שומן ואני מתאמנת כל יום אירובי ורצה..
שאלתי את הרופא אם זה גם יכול להיות.. לא נתן תשובה בהירה.. כנראה גם הוא לא יודע..
מובן שהכול משפיע.. לחץ ומתח בעבודה.. קשיים וחרדות עם הילדים.. אוכלת תזונה מאוד מוקפדת עם מעט פחמימות ושומנים והתעמלות מוגברת..
בינתיים לוקחת הכדורים שנתן לי 21 יום ונראה בסוף החודש אם אקבל מחזור..
 

a morph

New member
לא בטוח שזה קשור לגלולות

אני לא לקחתי גלולות כבר שנים, ולפני ההריון והלידה המחזור שלי היה סדיר מאוד (למעט שיבושים קלים פה ושם שקרו בגלל הטיפולים). אפילו אחרי הפלה קיבלתי מחזור תקין מהר מאוד.
הרופאה שלי גם לא ידעה לתת הסבר חד משמעי, אמרה שיש קשר לסטרס, ואכן חוויתי המון סטרס בהריון ולאחר הלידה - הריון חרדתי מאוד, פטירה של אבא שלי כשהייתי בחודש שביעי, צהבת ילודים לבן המתוק שלי שלקחתי קשה מאוד, וכו'. אז אולי זה באמת קשור לסטרס...
 

noa19821

New member
הכול יכול להיות.. אבל בתאכלס מה עושים

הרופאים לא יכולים להחזיר וסת טבעית..
אני אוכלת הרבה יותר שומנים ומשתדלת להוריד לחץ ..
אבל אין לי ככ מה לעשות אם זה שאין מחזור.
 

נועה312

New member
נראה לי שכבר רשמתי לך בפורום המקביל שגם לי זה קרה

אחרי הלידה קיבלתי רק מחזור חלשלוש 4 חודשים אחרי הלידה ו9.5 חודשים אחרי שבכלל לא נראה כמו המחזור שלי וגם אצלי ההנקה לא הצליחה והסתיימה מהר. ביום שמלאו לבן שלי שנה פתאום המחזור הרגיל שלי הופיע ומאז הוא היה סדיר שנה+, חוץ מחודש אחד שהוא החליט לאחר בו שבועיים, עד שסוף סוף יכולנו לחזור לטיפולים (חיכינו כמעט חצי שנה בגלל CMV..) ועשינו החזרת מוקפאים.
 

a morph

New member
הלוואי שגם אצלי הכל יתאושש בעצמו

אחרי הטיפולים של סבב א', בחיי שלא חשבתי שאי פעם אתגעגע למחזור.
 
למעלה