מתי לוותר?

מתי לוותר?

זהירות, פוסט ארוך.

חמישה סבבי IVF, ואחד נוסף שלא הגיע לשאיבה. השניים הראשונים הסתיימו בזקיק אחד ריק. השלישי הסתיים בביצית אחת לא בשלה. החלפתי רופא.
הסבב הרביעי הפתיע: 3 ביציות, 2 בשלות והשלישית הבשילה בדרך. אפס הפריות. הרופא הציע מיון זרע אבל לא הצלחנו להגיע אליו כי הסבב החמישי הופסק באמצע. הגוף שלי התחרפן, המערכת התבלבלה.

ואז הגיע התור לבר-חוה, שחיכיתי לו 7 חודשים. הוא הציע פרוטוקול שהשתנה מהותית באמצע הסבב. התוצאה, אני מודה, אכזבה אותי - רק ביצית אחת. למודת ניסיון כבר הספדתי אותה. אבל עשינו מיון, והשתמשנו בקלציום. כיוונו את כל התותחים הגדולים.

ולראשונה בחיי היתה הפריה. והיה עובר. והתרגשתי. ושניה לפני שהוא הוחזר לרחמי ראיתי אותו בווידאו ודיברתי אליו. או אליה. קיוויתי שאליה. והייתי בטוחה יותר מכל דבר בחיים שלי שזהו זה. שעברנו את המכשול הגדול. ובמשך שבועיים דירתי אליה ושמרתי עליה ודמיינתי אותה.

וערב לפני הבטא, במוצאי שבת, בעבודה – הכתמות. ובבוקר כבר ברור שזו ווסת. והבטא שלילית.

נושא התרומה עלה אצלי כבר בטיפול השני. אני בת 42 וחצי, וכל החיים בכלל לא חשבתי שארצה ילדים. זו לא היתה משאת נפש. לא כמיהה. ומערכות היחסים שלי תרמו לזה רבות. ואז הכרתי את האיש שלי, שמרגיש כאילו חזרתי הביתה (הוא אומר שחבל שלא הכרנו לפני 10 שנים, אני טוענת שהוא לא היה מעריך אותי אז
) ואני רוצה להקים איתו משפחה.

והזמן נושף לי בעורף, וגם הרצון לאימהות צעירה (כן, אני עדיין צעירה. אני עושה דברים שנשים צעירות ממני בהרבה לא מעזות...) אנרגטית ושפויה, וגם מערכת הבריאות ששמה אצבע מוכנה על ההדק שיפסיק את מימון הטיפולים שלי (עד כה קיבלתי אישורים, וזה לא פחות מנס מבחינתי). ובעיקר התחושה שאני פגומה. שאצטרך "להתפשר", ולהיות ב"היריון סוג ב'" ואחר כך גם "אמא סוג ב'" (וכאן אני מתנצלת מראש אם הניסוח הזה פוגע במישהי . אלה לגמרי התחושות הפרטיות שלי, והאבל הפרטי של בתהליך). וכל הזמן מזמזם לי במוח משפט של חברה שהיא היום אמא מאושרת מטיפולים: "בסוף זה קורה". אז זהו, שלא. לא תמיד בסוף זה קורה. מה זה בכלל הסוף?

ואני מנסה להסתגל לרעיון התרומה. ולפעמים הוא נראה הגיוני ומבורך ופשוט כל כך ופעמים רבות יותר הוא קשה מנשוא. ואני מתה מפחד מכל הדברים הטריוויאליים: שלא אתחבר לתינוק, שלא אתאהב בו, שארגיש פונדקאית לילד של בן הזוג שלי, שתמיד אחפש מה יש בו שהוא לא "אני". לטוב ולרע. שבן הזוג שלי יהיה יותר אבא מאשר אני אמא. שהאחיין שלי שבדרך יהיה יותר נכד של אמא שלי מאשר הילד שלי.

ואני מנסה להסיט את הפוקוס, מביצית - לילד. ילד שאגדל, ואניק, ואטפח, ואחנך, ילד שילמד לחקות אותי ואוכל לראות את עצמי בו באופן אחר. אולי אפילו באופן אמיתי יותר.

ואפילו עשיתי לעצמי רשימה של כל הדברים הטובים שכן יצאו מהמסע הלא יתואר הזה (למשל: הזוגיות שלנו רק מתהדקת, וזה לא מובן מאליו; הפסקתי לפחד ממחטים; גיליתי כוחות עצומים בתוכי; הצלחתי להיגמל מהציפרלקס; והיי,אני יודעת בוודאות שאין לי איידס!).

אז אולי למישהי יש תובנות?
האם זה נכון בכלל להמשיך לנסות? האם יש טעם? האם יש הצלחות?
מתי כבר "מותר" להגיד די? מתי להיכנע לסטטיסטיקה ולהפסיק להתנחם בשברי התקדמות? מחפשת את התובנה שתתן לי מנוח, שתעביר אותי בלב שלם הלאה.

 

נועה312

New member
היי

קודם כל אני חושבת שאת מדהימה ותהיי אמא מדהימה.
אני חושבת שעוד מוקדם לוותר כי בסך הכל רק פעם אחת החזירו לך עובר. אני לא נקלטתי בפעם הראשונה שהחזירו לי עוברים וגם לא בפעם השנייה ולא בשלישית, רק בהחזרה הרביעית נקלטתי בפעם הראשונה וזו היתה בכלל החזרת מוקפאים.
יש עוד כל כך הרבה דברים שאפשר לנסות, חזרה על הפרוטוקול שהביא ל3 ביציות למשל, שאיבה על בסיס טבעי, להקפיא עובר ולהחזיר אותו על בסיס טבעי, לנסות קלקסן אמפירי אם אין בעיית קרישיות וכו' וכו', מה בר-חווה אומר? מה הוא ממליץ?
ולגבי תרומת ביציות אישית אני חושבת שיותר קל לבני זוג לעשות תרומת ביציות מאשר תרומת זרע כי העוברים גדלים בתוכנו ואנחנו חיות אותם במהלך 9 חודשי הריון בצורה שבה בני הזוג שלנו לא יכולים לחוות אותם, וגם יש את כל הנושא של האפיגנטיקה שלפיו יש רובד נוסף של תורשה וגם כשהביצית לא שלנו משהו מאיתנו עדיין יעבור אל העובר שנוצר בתוכנו
https://davidson.weizmann.ac.il/חדשות-מדע/אפיגנטיקה-–-הדור-הבא
אבל אני חושבת שעוד מוקדם לדבר על תרומה.
 

Kapachka

New member
מאמר מרתק.

ולחתולת עולם - אני חושבת שרבות מאיתנו פה מזדהות איתך. יש פה לא מעט נשים בגילאים 'מאותגרי פוריות', ואני יכולה לדבר בשם עצמי שגם אני מתעסקת עם השאלה הזו. כמה רחוק אני מוכנה ללכת בשביל ילד? מתי הזמן לחשוב על תרומת ביצית?
אני החלטתי לא לנסות לענות את התשובה המוחלטת כרגע, אלא לחשוב על הכאן ועל העכשיו. האם אני מרגישה שעשיתי את כל מה שאני יכולה/רוצה/מוכנה לעשות?
אם התשובה היא לא, בוכים, מתפרקים, אוספים כוחות, עושים משהו כיפי לפיצוי עצמי - וממשיכים לרוץ קדימה.
שולחת לך הרבה חיבוקים ואמן שתוכלי בקרוב לחבק את ילד אהוב לך ולבעלך.
 
תודה רבה

זהו, שאני חוששת שכבר מגיע הרגע שבו אני צריכה לומר לעצמי שניסיתי הכל: רופאים שונים, פרוטוקולים שונים, מיון זרע, קלציום, שני בתי חולים, עשרות סוגי הורמונים.
אני לא רוצה להישאר בלופ הזה עשרות שנים.
&nbsp
 

Kapachka

New member
רק את יכולה לדעת את התשובה

ובגלל זה אני עונה בזהירות, אבל לדעתי עשית רק סבב אחד אצל בר חווה. וכבר היה שינוי לטובה. דווקא בר חווה הוא מהרופאים שלא זורק שוב ושוב את אותו הפרוטוקול ואומר "סטטיסטיקה וגיל". לו אני במקומך - והאמת היא שאני במקום מאד דומה - הייתי נותנת לבר חווה כמה נסיונות לפני שאני מרימה ידיים.
אבל שוב, זו אני. התשובה בשבילך יכולה להיות שונה מאד.
 

PAND76

New member
ריגשת. מזדהה מאוד.

חברה שהכרתי בטיפולים, הרתה די מהר מתרומה אצל משיח והיא המאושרת בנשים עכשיו, עם הבייבי שלה. אני לא חושבת שהיא אוהבת אותו פחות, ממה שהייתה אוהבת לו נוצר מהביצית שלה. באמת.

בחורה אחרת שהופיעה באיזה סרט דוקו על טיפולי פוריות, סיפרה שהיא רואה בזה אימוץ משודרג. במקום לנסוע להביא את הבייבי מחו"ל או מהשירות למען הילד, הוא פשוט גדל אצלה בגוף. אבל אף אחת מהן לא הגיעה לתובנה הזו, בלי שעברה דרך קודם לכן, שמתחילה עם הרגשות שלך שתיארת.
כל עוד הם ככה, זה כנראה עדיין לא הזמן ללכת על זה. אבל אם זה פולש למחשבות, אולי זה כן הזמן, לעבד את כל הרגשות השליליים מהטיפולים, בטיפול נפשי אצל מישהו שמתמחה בסיטואציות כאלה (המליצו לי בעבר על ד"ר צביה בירמן, עו"ס שמתמחה בטיפולי פוריות מכל הסוגים). אולי לקרוא ולהשכיל, במקביל להמשך הטיפולים. ולגבי מתי די - אני מאמינה שהתשובה תבוא ממך גם בלי שתתחבטי בה.

ומקווה שלא אכפת לך, שאני מחבקת אותך חזק חזק. ומברכת אותך בשלווה וברוגע וגם בידיים מלאות וגם בגידול בנחת, לא חשוב איך. XOXO
 

PAND76

New member
זו הייתה סדרת דוקו, בערוץ 10

של מיקי חיימוביץ. היא נקראה "אימא יקרה לי".
 
לנועה ופאנד

קודם כל המון תודה לשתיכן. על המילים החמות הוחיבוק.
&nbsp
אני לא יודעת אם מוקדם לתרומה, ואני מתעסקת בזה כבר שנה. אפילו כתבתי כתבה גדולה במוסף נשים (שאולי תוציא לאור את זהותי...) על המסע הנפשי שעוברות נשים בדרך לתרומה. זו היתה אמורה להיות תרפיה, ורק יצאתי מזה יותר קרועה ומבולבלת. דיברתי עם עשרות נשים, ולמעט אחת לכולן זה היה קשה, וגם אחרי זה אולי מקבל גוון אחר ומקום אחר - אבל זה שם.
וקראתי גם המון על אפיגנטיקה, שזה אולי הדבר היחיד שמעודד פה.
אבל הפחדים העצומים לא עוזבים אותי.
&nbsp
אז כאן גם אולי המקום לבקש המלצה לאיש מקצוע, פסיכולוג.ית, שיכולים לעזור לי לפצח את זה.
&nbsp
תודה לכן.
 
בדיוק קראתי את הפוסט שלך...


לטיפולים הגענו בגלל זרע חלש.
תוך כדי, ובגלל שלא הצליחו הטיפולים הבנו שיש גם בעיית ביצית (ה-FSH דווקא היה בסדר)
להפריה הגענו רק אחרי מיון זרע, אז כרגע מבחינתי כנראה שנינו בעייתיים (רק שאת בעיית הזרע קל יותר לפתור).

מעולם לא הפסקנו לנסות טבעי (אנחנו די פעילים בנושא, וזה גם די כיף לנו בלי קשר
), אבל ספק גדול אם זה יכול לקרות לבד.

ותודה על הפוסט שלך. מעבר לכל הוא בעיקר מוכיח שלפעמים סטטיסטיקה היא רק סטטיסטיקה.
 

mevugeret1975

New member
הייתי מנסה עד גבול הסטטיסטי

שהוא 44-45. לא יותר. בינתיים הייתי מכינה הכל לתרומה (הבנתי שכבר עשית בירורים בכיוו).
מכירה אישה שילדה תאומים בגיל 48. הנחתי שזה מתרומה, אבל ראיתי את התאומים שלה (בני 2 עכשיו) במסיבת סיום בבית ספר- הם ממש דומים לה ולבת הגדולה שלה, שגם אותה היא ילדה בגיל 40, אז לא בטוחה כבר. כנראה שיש נסים באולם (רק שהם קוראים לאחרים).
 
לוותר... כשאין לך כוחות יותר, כשאת שלמה עם התהליכים שעברת,

כשנגמר הכוח / היכולת הנפשית ... זה משהו שרק את יכולה להחליט לעצמך.
&nbsp
בתחילת הטיפולים החלטתי שאני חושבת כל פעם מחדש על השאלה האם להמשיך או לא.
עברתי כמה טיפולים עד הריון ולידה תקינים,
ומאז עוד 3 טיפולים לא מוצלחים בעליל. עוד בוער בי הרצון לעוד ילד,
אז החלטתי לנסות שוב, בתקווה שיאפשרו לי במחלקה לנסות עוד סבב,
אם לא אצליח? לא יודעת מה אז.
כרגע אני חושבת על כל שלב בפני עצמו.
&nbsp
לגבי תרומת ביצית (אני מבינה שיש גם בעיה עם הזרע?)
קודם כל, בעיניי, אם אין אופציה אחרת, זו מתנת הטכנולוגיה והעידן הנוכחי לנשים.
עצם זה שאפשר לעשות את זה זה נס בעיניי.
האם אני הייתי משתמשת בביצית של תורמת? לא יודעת. כרגע לא,
מה יקרה עוד תקופה? אי אפשר לדעת.
&nbsp
היה לי קושי גדול עם תרומת זרע, והיום יש לי ילדונת מההמת בדרך הזו,
אז כן.. קיוויתי למשפחה נורמטיבית, עם בן זוג, ואהבה וילדה שאוכל לראות בה
את שנינו.... ובמקום זאת בחרתי בדרך שהיתה הכי הגיונית לי באותה תקופה,
לפני שאאחר את הרכבת לגמרי. ואני מודה לאלוהים שיש לי אותה. באמת.
אם הייתי מחכה עוד קצת, ייתכן וגם היא לא היתה.
&nbsp
כך ש... תעשי את מה שהלב שלך מרגיש, בכל חודש מחדש.
&nbsp
אני הבנתי שאני מאוד רוצה ילד/ה, לפני כן זה היה סוג של משהו ערטילאי מאוד
עבורי, היו שנים שחשבתי שזה בכלל לא יקרה, ולא אהיה אמא... אחרי שהיתה
לי גרידה. אז הבנתי שאני מאוד מאוד רוצה וכמהה לילד.
&nbsp
חיבוק על התחושות שלך, קשה
&nbsp
&nbsp
 
תודה לך

גם עבורי האימהות היתה ערטילאית במשך שנים. לא הייתי מוכנה לזה בכלל ולא ידעתי שאני רוצה.
מאז הטיפולים זה הלך והתחדד, ובשבועיים האחרונים במיוחד - הכמיהה הפכה מאוד ברורה.
אולי גם זה יתרון
 
אם הכמיהה מאוד ברורה,

אז ברגע שתביני שממשיכים הלאה, תדעי שיש פתרון להלאה...
&nbsp
והכל בסדר!
&nbsp
&nbsp
 

Nashuki

New member
לא פשוט...

אני נתתי לעצמי דדליין שכשהוא מגיע אני ממשיכה לנסות בדרך אחרת. הדדליין הגיע ואיתו גם ההחלטה לעבור לתוכנית ב. לא ויתרתי לגמרי על החלום שיהיה לי ילד גנטי שלי אבל במקביל התחלתי לעשות את הבירורים לגבי תרומה. אפילו שאני יחסית ״צעירה״ (מצחיק אותי כל פעם מחדש שהרופאים מכנים אותי ככה) החלטתי שאני לא מתכוונת לבלות את השנים הקרובות בטיפולים, הספיקו לי ה 3 שנים האחרונות, שגם אם אני בסוף אגשים את החלום אני אגיע אליו עם הלשון בחוץ אחרי שנים של סבל. כרגע הכי חשוב לי בעולם להיות אמא, האיך הפך להיות פחות חשוב. הכי קשה לי בעולם לותר על ילד גנטי שלי, אבל אני בהשלמה עם זה ואני יודעת שכשיגיע הרגע שאחבוק ילד אני אהיה מאושרת...ומקווה בעיקר שהוא/היא יהיו דומים לבעלי..זה יחסוך לי קצת כאב לב ואולי גם קצת כאב ראש כי הסביבה נרגעת ברגע שהיא מצליחה לזהות דימיון לאחד הצדדים :) מאחלת לך שתגיעי להחלטה ותהי שלמה איתה
 
נכון

אני לא רוצה להישאר בלופ האכזרי הזה יותר מדי זמן, ובסוף להגיע לאמהות כשאני מותשת.
עוד לא שמתי לעצמי דד ליין, אבל אני חושבת שהוא כבר קרוב.
תודה לך
 
למעלה