חדשה פה ורוצה לשאול אתכן..איך מתחילים את התהליך?

חדשה פה ורוצה לשאול אתכן..איך מתחילים את התהליך?

היי לכולן,
אז אני חדשה פה נעים מאוד.
בקצרה זהו סיפורי: בת 39, רווקה, לא בזוגיות.
הלחץ מהמצב של לרצות ילדים התחיל כבר לפני כמה שנים אבל לאחרונה הוא ממש מייאש. עצוב לי לחשוב שלא אזכה להריון, לידה ולהיות אמא לעולם..הכמיהה לילד היא דבר עצום.

אני לחלוטין לא יודעת מה מצבי מבחינת פוריות אבל מכל מיני סימנים מסביב אני מניחה שיש בעיות הורמונליות כלשהן. וחוץ מזה הדבר הברור שמהווה בעיה זה הגיל שלי..

אני חושבת כבר המון זמן על הקפאת ביציות (לא מופרות) בתקווה שבקרוב אזכה לזוגיות ולפרטנר שאוכל להביא איתו ילד לעולם.

אז איך מתחילים דבר כזה בכלל? אני קודם כל צריכה בדיקה רפואית מקיפה כי לא ביקרתי אצל רופאת הנשים כבר שנים ארוכות ולא עשיתי בדיקות דם בכלל.
איזה בדיקות כדאי לעשות לשם התחלה ולאיזה מומחה/מומחית אתן ממליצות לי ללכת?
נ.ב. אני בקופת חולים כללית אבל גם רופאים פרטיים (יש לי גם ביטוח משלים וביטוח פרטי שכולל כל מיני עניינים של פריון..)
+ מתגוררת באזור ת"א

תודה
 

נועה312

New member
רק לגבי הקפאת ביציות

בגיל 39 לא הייתי מקפיאה ביציות לא מופרות אלא רק עוברים (ביציות מופרות מתרומת זרע). ביציות לא מופרות לא באמת יכולות להבטיח לך הריון עתידי בגיל הזה וחבל לדעתי לעבור את התהליך הזה ולהוציא כל כך הרבה כסף סתם.
לגבי איך מתחילים נחכה שהמומחיות שבתהליך של טיפולים לאמהות יחידנית פה בפורום יגיעו ויש גם פורום לאמהות יחידניות בתפוז שגם בו יש הרבה נשים שיוכלו לתרום לך מהידע שלהן. בהצלחה.
 
אני חוששת שאם אקפיא עוברים ולא ביציות.. זה יגרום ל..

לבן זוג עתידי לחשוש מלהכנס לקשר איתי.
הבנתי באמת שיש סיכוי רב יותר להקלט אם מדובר בעובר שהוקפא מאשר לביצית אבל לא ברור לי אם מדובר בפוטנציאל הרבה הרבה יותר גדול שזה ממש משמעותי?

מה עם להקפיא גם ביציות לא מופרות וגם עוברים? אפשרי? ברור לי שזה מורכב יותר מבחינה מעשית- (עלות גבוהה יותר) אבל האם גם כיותר סיכון בהוצאת הביציות עצמן כי צריך יותר טיפולים והזרקות וכו'?

תודה
 

נטעים 90

New member
השאלה אם מקפיאים ביציות בגיל 39 ? נראה לי שלא

את נזכרת מאוחר מידי. ולכן אם את רוצה ילד - זה הזמן לקבל החלטה. רוצי לרופא פיריון ובררי עם רופא מה האופציות שעומדות לפניך לאור נתונייך. אני מציעה לך להבין שכל דקה היא חשובה בגילך בייחוד עד גיל 40. ולכן מציעה לך להחליט מה את רוצה ? לחכות לבן זוג? או להביא ילד ? את יכולה להתחיל תהליך ותוך כדאי להכיר וזה נפלא ואת יכולה להחליט שזוגיות חשובה לך יותר והכל לגיטימי וזו החלטה שלך בלבד. אבל !! הגוף לא מתיישר עם ההחלטות שלך ואת צריכה לקחת את זה בחשבון . בהצלחה
 
באתר של משרד הבריאות כתוב עד גיל 41. ומצד שני באתר מכבי 39

אני טרם בת 39 (יש עוד כמה חודשים) אז אולי אני בדקה ה-99 אם אכן מדובר בגיל 39.
(אם מישהי יודעת בבטחון עד מתי אשמח לדעת)
לא יודעת אם זה קשור אבל אני בקופ"ח כללית. הגיוני יותר שמה שכתוב באתר של משרד הבריאות הוא הנכון אבל אני בספק שבמכבי ירשמו סתם 39. כנראה עקב הוועדות שהיו בנושא הקפאת ביציות משהו השתנה במשרד הבריאות ולא עדכנו באתר..
 
החלטות

ההחלטות האלה מאד קשות, ואני מכירה את הדילמה. בת 38 וגם רווקה - אבל אני בסוף קיבלתי החלטה לנסות להביא ילד, לא לחכות
נראה לי שהשלב הראשון, והכי חשוב, זה להבין מה המצב ולהתייעץ עם רופא, לראות מה האפשרויות שעומדות בפנייך. הבעיה היא שהתורים לרופאים הנחשבים הם רק לעוד הרבה זמן. מה שהייתי עושה:
* קובעת תור לאחד הנחשבים
* במקביל קובעת תור לרופא אולי פחות נחשב אבל שיש לו תור יחסית יותר קרוב
* והכי חשוב - מתחילה לעשות את הבדיקות. חלקן ודאי אפשר לקבל גם מרופא נשים, לפחות לבדוק הורמונים (בייחוד FSH) ביום השלישי למחזור. זו אולי לא הבדיקה המדוייקת ביותר, אבל היא תתן לך מושג. אולי רופא נשים יכול לתת לך הפנייה גם לאולטרסאונד וגינלי לבדיקת מספר הזקיקים. בדיקת AMH אפשר לעשות באופן פרטי
* לפני שהתחלתי את התהליך, הנחתי שמחזור בהכרח מעיד על ביוץ. זה לא המצב - הייתי מתחילה גם לעקוב אחרי ביוץ עם מדידת חום ובדיקות ביוץ ביתיות, כדי לדעת האם את מבייצת ומה הזמן בין הביוץ למחזור. ובכלל עוזר להתחיל להכיר את הגוף.

הדבר הכי מתסכל זה שפתאום צריך לבחור בין סיכוי לילד וסיכוי לזוגיות. אין תשובה נכונה. מבחינת הסיכוי לילד, הסיכויים הכי גבוהים אם פשוט תתחילי לנסות, אח"כ הקפאת עוברים ואח"כ הקפאת ביציות. מבחינת הסיכוי לזוגיות זה אולי הפוך. ואי אפשר באמת לדעת מה יהיה הסיכוי לכל אחד מהם בכל בחירה.
בגיל 35 התלבטתי אם להקפיא ביציות ובחרתי שלא - ממה ששמעתי הגעתי למסקנה שזה פשוט לא עובד מספיק טוב. יש אפשרות להקפיא גם ביציות וגם עוברים, בשביל השקט הנפשי שלך, אבל יכול להיות שתצטרכי כמה סבבים של שאיבה, זה תלוי במצב הביציות שלך.

בקיצור - זה מצב לא פשוט, ולפני שאת מקבלת החלטות, הייתי מנסה לגלות כמה שיותר מידע כדי שההחלטה תהיה מושכלת.
 
לגמרי לגמרי החלטות קשות. אני מניחה שזה הדבר הכי נכון

לעשות - לפעול קודם כל למען סיכוי לילד. אני אאבד את הסיכוי לתמיד אם לא אתחיל עכשיו ובגלל זה רוצה ללכת על זה בכל הכוח.
כרגע יהיה הכי נכון להקפיא קודם עוברים ואחר כך ביציות כדי שהרעיון שאולי יש סיכוי קטן שזה יהיה ילד "שלנו" יתן לי כוחות לעבור את התהליך.
יום ראשון אקבע תורים כפי שהמלצת וגם לרופאת נשים כדי לקבל הפניות לבדיקות. (יש המלצה על רופאים שהם נחשבים הכי מומחים? אפשר גם בפרטי)
הגיע הזמן לקנות מד חום ולבדוק ביוץ (יש המלצה לבדיקה מסויימת שאומרים שהיא אמינה יותר?)
תודה
 
בהצלחה

וכל הכבוד על הגישה. הרגע הזה שבו ההכרה מכה מאד קשה. אצלי זה היה כשגיליתי שהFSH שלי גבוה, עד אז הייתי באשליה שודאי הכל בסדר.
אני חוששת שאני לא יכולה לעזור הרבה מבחינת המלצות, כי אני לא בארץ, אז לא היה לי ניסיון אישי, אבל בטח הרבה בנות בפורום יוכלו להמליץ. מבחינת רופאים פרטיים - יש הרבה המלצות, אבל מי ששמעתי עליו הכי הרבה המלצות (עוד הרבה לפני שהתחלתי את ההליך בעצמי) היה בר חוה. רק שהתורים אליו רחוקים-רחוקים.
בדיקת ביוץ - אני משתמשת גם בone-step, מהבדיקות פס שטובלים בשתן, וגם ב-clearblue. יותר קל לי עם הבדיקות כמו clearblue שאומרות בודאות כן/לא, במקום לנסות לפענח האם פס אחד יותר כהה מהשני. אז אני משלבת בין השניים - את הפס עושה בבוקר המאוחר ואת clearblue איך שאני קמה.
 
לצערי עניין העלות הכלכלית של זה זה דבר שבמצבי לא חושבים עליו

ואני בכלל לא יודעת כלום לגבי העלות הצפוייה. אני מניחה שמדובר בסביבות ה- 30 אלף?
אם הבנתי דבר אחד בטוח מקראית התגובות פה זה שאין מצב שאני אקפיא רק ביציות ולא עוברים. מה שכן אני כן חושבת שאני רוצה לשמור לעצמי את "הרעיון" שיהיה לי סיכוי קטן שהילד יהיה מבן זוגי ולא תרומת זרע. גם אם זה סיכוי קטן זה יעזור לי נפשית לעבור את התהליך..
 

londi81

New member
זה 30000 שח לסבב אחד

לא כולל עלות תרופות...
תראי... ההמלצה היא להקפיא 20 ביציות...בגיל 36 (עם רזרבה נמוכה לגילי ) הגעתי ל 20 ביציות בשלות (שהפכו ל 8 עוברים ברי החזרה) בארבעה סבבים.
תשאלי רופא אבל לדעתי אין בכלל אפשרות להקפיא ביציות אחרי גיל 35
 

hatalya

New member
אין לדעת!

זה מתסכל, אבל באמת אין לדעת.
אפשר להוציא 9 ביציות ואפשר גם אפס. אל תחשבי על מספר.
והצעה שלי - לכי על כניסה להריון, אם תמצאי בן זוג עתידי והוא לא ירצה אותך בגלל הילד, שילך לחפש לעצמו מישהי אחרת.
 

Didi197

New member
נשמע לי חסר טעם ...

אם כבר הקפאת עוברים, זה משהו שאת צריכה להיות סגורה עליו. נשמע לי מיותר להקפיא ביציות בגיל כזה ... מניסיון של חברות זה לא ממש עבד... בהצלחה
 
כנראה הייתי צריכה אתכן כדי להסגר על זה.

עד שנכנסתי לפורום ושומעתי אתכן הייתי די בדילוזיה שאוכל להקפיא רק ביציות. עד היום פשוט התכחשתי לזה שהסיכוי אפסי למרות ששמעתי על זה.
 

Didi197

New member
זה בסדר ... רבות מאיתנו היו שם

מבינה אותך לחלוטין. דילמות שלקח לי הרבה זמן להתמודד איתן והרבה בכי ירד שם עם הויתורים שאנחנו הרווקות נאלצות לעשות בסיטואציה הקשה הזו. הכי חשוב שעכשיו את מבינה מול מה את עומדת ותעשי מה שאת יכולה בשביל לפעול מהר.
 
החלטה לא פשוטה, אבל את באמת כבר בגיל שצריך להחליט...

אני לא בטוחה שאפשר להקפיא ביציות לטובת שימור פוריות בשלב הזה,
אבל כן אפשר להקפיא עוברים, חשבת להיות אמא יחידנית?
אני כזו... בגיל 39 התחלתי טיפולים ובגיל 41 ילדתי את הילדונת שלי.
אני מאמינה שאם יגיע הבן זוג המתאים הוא יקבל אותי ואת הילדה שלי,
ובכל מקרה לא אפסיד את האמהות.
בגיל שלנו סביר להניח שגם אם תכירי בן זוג, כבר תקבלי אותו עם ילדים משלו....
&nbsp
לגבי הקפאה גם וגם, זו שאלה למחלקה בה תהיי מטופלת,
אבל באמת שכדאי לך להתחיל להריץ עניינים, זה לוקח זמן.
&nbsp
בהצלחה
*אני לגמרי משוחדת, אבל תחשבי על הורות יחידנית... לא לכולן זה מתאים,
אבל למי שכן.. זה שווה הכל.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
לא חושבת שאוכל להיות אמא יחידנית - יש לי בעיה רפואית מגבילה

אז הסיפור לא פשוט כ"כ.
בדיוק בסוף שנות ה-20 כשחשבתי שהגיע הזמן להתיישב עם בן זוג ולהביא ילדים עברתי תאונת דרכים שהסתבכה ולא הסתיימה למעשה עד היום.
מאז עברתי ועוברת שנים של שיקום וכיום אני מתפקדת באופן חלקי לגמרי ומתקשה מאוד בעצמי וכל הזמן במלחמות.
אומנם אני נתמכת במשפחה אבל ההורים בבעיות רפואיות משלהם ולא בטוח עד כמה יוכלו לתמוך בי אז בטח ובטח שלא יודעת כמה יוכלו לתמוך עם הילד.
לא יהיה נכון מצידי להביא ילד לעולם כשאני יודעת שבגלל מצבי הוא לא יקבל אמא נורמלית. מילא לא אבא.
זה מצב מאוד מורכב. בגלל זה הדילמות פה קשות.
 

אינדי88

New member
אין לי תשובה אינפורמטיבית

רק רוצה לחזק אותך ולאחל לך הרבה הרבה הצלחה בכל דרך שתבחרי ללכת או שתיפתח בפניך
 

נועה312

New member
הלוואי שיכולנו לעזור

אני חושבת כדאי לבדוק עם רופא פוריות טוב אם מבחינה גופנית את יכולה לשאת הריון כדי לדעת מה האופציות שלך כרגע.
חשבת על האופציה של הורות משותפת? אנחנו אף פעם לא יכולות לדעת אם ומתי בן זוג יגיע וגם הורות משותפת היא דרך להבטיח שלילד יהיה אבא שיהיה שותף מלא בגידול.
 
למעלה