שואלת בשביל חברה בטיפולים, שלא רשומה פה

mevugeret1975

New member
מעניין

אני חשבתי על זה- האם כדאי לעשות מיון זרע. מורפולוגיה 2% ושאר הפרמטרים מצויינים. רופא במרפאה פרטית שהיינו ביעוץ עצלו, התעקש שאם היו כמה הריונות מוצלחים-אז אין בעיה בזרע. אבל מורפולוגיה 2% נראת לי בעייתית. כמה עולה מיון זרע?
 

נועה312

New member
לכם עוד מוקדם לדעתי לחשוב על זה

קודם כל זו רק בדיקה אחת עם מורפולוגיה 2% והמורפולוגיה נקבעת לפי העיניים של הבודק שלוקח דגימה מאוד קטנה מכל הדגימה שבעלך נתן. דבר שני, כשתעשו ivf אני מקווה שיהיו לכם מספיק ביציות לעשות גם הפרייה רגילה וגם איקסי ולראות איזה הפריות אצלכם טובות יותר. רק אם ההפריות באיקסי אז מיון זרע רלוונטי והוא עולה מינימום 3000 שקל, תלוי איזה מעבדה אתם בוחרים.
 
מאמינה שעם מרפולוגיה 2% הדיפולט הוא איקסי

לכל הביציות.
לגבר עם מרפולוגיה 2% שאין לו ילדים בהחלט הייתי ממליצה על בחינה של הזרע בהגדלה לאחר טיפולי ivf כושלים.
אצלה מדובר בגבר עם ילדים, ולפני שבכלל ניסו ivf.
אבל מאחר והשעון דופק ואם מבינה נכון גם ככה אם הם הולכים ל ivf זה פרטי לגמרי.. כלןמר עלות של מעל 20 אלף שח.. אז אולי כן כדאי לעשות בדיקה בהגדלה.
 

mevugeret1975

New member
כן, אנחנו עושים פרטי ועלות היא מעל 20000

לכן אולי עדיף לבדוק כמה שיותר לפני.
אשאל במרפאה על זה.
הריכוז היה 140 מיליון.
 

mevugeret1975

New member
תודה

בגילי לא נראה לי שיהיה ברבה מה להפרות. אין לי מימון ל ivf, הכל פרטי, לכן אין לי כמה וכמה נסיונות. אולי עדיף לכסות כמה שיותר בטיפול הראשון...לא יודעת. אני די פסימית לגבי תוצאות (או יותר נכון-ריאלית).
 
היה כאן מקרה בקבוצה לפני כמה שנים

מישהי שכל הזמן אמרו לה שהזרע של הבעל הוא "באיכות זרע תורם", היא עשתה המון טיפולים ואף ניסו לשכנע אותה חלכת לתרומת ביצית (או שכבר ניסתה.. אני לא זוכרת). ואז החליטו ללכת לברטוב לבדוק זרע אחרי שבדקו כבר הכל. ומסתבר שבהגדלה רואים פגם קשה בראש של *כל* הזרעונים. בברטוב אמרו להם שאין טעם במיון זרע כי גם עם מיון הריון תקין לא ייצא להם כי פשוט אין זרע תקין. והיא סיפרה שהולכת לתרומת זרע.
זה ממש ממש ממש נדיר שהזרע נראה לגמרי תקין בהגדלה רגילה אך בהגדלה גבוהה יותר רואים כמות מטורפת של פגמים. אך קיימים מקרים כאלה.
&nbsp
דווקא לא נראה לי שבמקרה שהזרע נראה תקין כדאי לנסות מיון, אלא קודם בדיקת זרע אשר זולה בהרבה. וגם את זה.. לעשות אחרי ששאר הבדיקות יצאו תקינות, כי שוב.. מאוד נדיר שהזרע נראה לגמרי תקין ובהגדלה מסתבר שבכלל לא תקין ויש מיעוט זרע תקין אם בכלל.
 
הבעיה היחידה עם אבחון זרע לפני מיון

היא שזה די דומה לבדיקת זרע רגילה (יש אולי יותר פרמטרים) והתוצאות הן סטטיסטיות ולא קונקרטיות. כך שגם כאן ניתן לפספס.
אנחנו, למשל, ויתרנו על האבחון, הסתמכנו על הרופא האחד שהעלה את הרעיון, על תוצאות הסובבים עד כה ועל הרבה קריאה והחלטנו לסכן 3000 ש' וללכת ישר למיון.
 
אנחנו גם הלכנו ישירות

גם מתוך רצון לחסוך זמן, כי לא רציתי לדחות שאיבה, וגם כי הייתה לי הרגשה שזה יעשה הבדל, כמו שאכן קרה.
אבל.. בפרט אם נראה שהזרע תקין בבדיקה רגילה.. לא נראה לי שנכון ללכת ישירות למיון. רק כאשר המרפולוגיה נמוכה
 

נועה312

New member
אנחנו עשינו מיון מורפולוגי

גם בmfc לפני שהלכנו למיון זרע. ההבדל היחיד ביניהם הוא במספר בזרעונים, במיון מורפולוגי בודקים אחד אחד 200 זרעונים ובמיון עצמו בודקים אחד אחד 2000 זרעונים.
 

נועה312

New member
ממש חוצפנית מגעילה

גם ההצעה שלה לתרומת ביציות שבכלל לא היתה במקום וגם ההתנגדות שלה לתרומת זרע. הלוואי שהעובר שהוחזר לכם יראה לה שהיא טעתה.
אצלנו בכלל לא היתה התנגדות למיון למרות שזו היתה השאיבה הראשונה שלנו באסותא ראשון. ישר נתנו לבעלי כוס ואת החדר שם כדי שהוא יוכל לתת את הזרע ועזרו לו עם המדבקות והכל וmfc כבר העבירו את הזרעונים הממוינים למעבדה אחרי שהלכנו.
 
באף תחום לא צריך לעצום עיניים

ידע זה כוח, ולא רק בטיפולי פוריות אלא בכל תחום רפואי, בעיני, צריך לקרוא וללמוד ולהבין מה קורה.
אני נותנת לרופאים את כל הקרדיט על הידע והניסיון, אבל הם לא היחידים, תמיד יהיו דעות שונות ורפואה היא ממש לא מדע מדויק. כך מתפתחת הרפואה (וכל מדע שהוא,לצורך העניין), ולמטופלות יש זכות (ואולי אף חובה) לקחת אחריות על מצבן ובטח ובטח לא ללכת "על עיוור".
זו דעתי.
 
מדויק! זו גם דעתי ! מכירה סיפורי רשלנות רפואית בכל התחומים

צריך תמיד להיות מודעים לאיזה טיפול עוברים ולמה, לבדוק אלטנטיבות ולוודא שמקבלים טיפול נכון. בסופו של דבר רופאים הם בני אדם. כמו שכולנו עושות מידי פעם טעויות בעבודה, אז גם הם.
 
למעלה