שאלות על מעבר לרופא פרטי

haych

New member
שאלות על מעבר לרופא פרטי

בוקר טוב וחמישי שמח!

התשובה של בר חווה טלטלה אותי אתמול ואני מתחילה לשקול ברצינות לעבור לרופא פרטי.
יש לי כמה שאלות:

*למישהי יצא לעבור רופא (וכתוצאה מכך- בי"ח) בזמן שיש לה מוקפאים? מה קורה עם המוקפאים? אני צריכה לעשות שוב שאיבה והמוקפאים שיש לי (כרגע אין לי, אבל אני רוצה לתת עוד צ'אנס לציבורי לפני שאני ממשיכה הלאה) נשארים בבי"ח הקודם, או שאפשר להעביר אותם, ואם אפשר, איך זה מתבצע?

*האם אפשר לעשות בדיקות דם בקופה בזמן שאני מטופלת בפרטי? מניחה שכן. אני קוראת שאתן מדברות על המרות וכאלה. האם יש צורך להמיר גם אם מדובר ברופא פרטי שיש לו הסדר עם הקופה? המעמסה הבירוקרתית הזאת לא עושה לי טוב...

*האם ברגע שאני עוברת לפרטי אני מאבדת את ההנחה הגבוהה על תרופות שיש לי מהכללית, או ששוב יש פה את עניין ההמרה ואם רופא קופה ממיר את המרשם (מה זה אומר בכלל? שהוא פשוט כותב את המרשם על טופס של הקופה?) אז ההנחה מתקבלת כרגיל?

*יש את היעוצים של הקופה - 3 בשנה. מה זה אומר מבחינת פגישות עם הרופא, אפשר להשתמש ביעוץ רק לפגישה ראשונה - כל פעם עם רופא אחר, או שאפשר להשתמש בזה לפגישות עם הרופא לקבלת פרוטוקול עד שנגמרים היעוצים ורק אז לשלם יקר?

*מה הדרך הכי זולה לקבל טיפול בפרטי? אני רואה שיש הבדלים עצומים בסכומים שמשלמות פה, לא רק מבחינת הסכום שגובה הרופא אלא מבחינת ההשתתפויות והמסלולים השונים. איך זה עובד?

*מה יתן לי בעצם לעבור לפרטי? שימו בצד את העניין של "קשר ישיר עם הרופא" כי זה לא משהו שחסר לי, וגם היום אני מקבלת פרוטוקולים רק מהרופאה שלי. אפשר להניח שרופא פרטי בהכרח יותר מקצועי מרופא קופה? או שהיתרון שלו הוא בחופש הפעולה? (לא כפוף לנהלי הקופה). אם המשפט השני נכון, האם הוא נכון גם במקרה שזה רופא שעובד עם הקופה?

*זו שאלה בשביל הבעל החשדן שלי: האם אתן מרגישות שהרופא דוחף אתכן לבצע כל מיני פעולות רק בגלל שזה פרטי והוא יהנה מהתשלום? כשסיפרתי לבעלי שבר חווה המליץ לשקול הסרת חצוצרה, הוא אמר "בטח שהוא ימליץ. הוא רוצה שתעשי אצלו." אני לרגע לא חושבת שזה נכון, אבל זה נשמע כמו דבר שיכול לקרות. איך אפשר לסמוך על הרופא שהמניעים שלו טהורים ולא כלכליים?

*שאלה אחרונה (הגעתן עד כאן? כל הכבוד!)
יש המלצה לרופא פרטי שעובד עם הכללית ונמצא באמצע בין חיפה למרכז? מעדיפה לא להסתבך עם לוגיסטיקה של מרחקים ארוכים.

המון תודה!
 

a morph

New member
מנסה לעזור

קודם כל, בפרטי את עדיין זכאית לכל ההנחות של הקופה, כי ממילא הקופה מאשרת את הטיפול וממנת אותו, החלק הפרטי הוא רק התשלום לרופא שבחרת (ולאסותא, כי הוא ביח פרטי אז יש השתתפות עצמית מסוימת אם את מטופלת שם).
מרשמים לפעמים צריך להמיר ולפעמים לא, אם הרופא שבחרת הוא מורשה חתימה בקופה שלך (אם למשל מקבל גם בקופה, עובד בביח ששייך לקופה או מורשה חתימה מסיבה אחרת) - אז לא צריך להמיר. אחרת כן, אבל זה לא ביג דיל ולא צריך להטריד אותך.
לגבי בדיקות בקופה זה מאוד תלוי במדיניות במרפאה בה את עושה את הבדיקות. בעקרון קופות בחולים לא אוהבות שמטופלות Ivf עושות בדיקות במרפאות הקופה כי ההתחייבות לתשלום לבית החולים בו את מטופלת מכסה גם את הבדיקות, כלומר אם את עושה את הבדיקות בקופה - הקופה למעשה משלמת עליהן פעמיים וזה הפסד כספי כמובן. אבל יש מרפאות שיותר גמישות עם זה ולא מתערבות, לעומת כאלה שכן.
את הזכאות לייעוצים ניתן לנצל כל עוד על החשבונית יהיה כתוב ״ייעוץ״, וזה לגמרי בינך ובין הרופא.

לגבי האם כדאי לעבור לפרטי או לא, בעיניי זה לגמרי עניין של תחושה. אני טופלתי בשרפ הדסה רק בגלל שרציתי להקדים את התור, וחוץ מזה לתחושתי זה היה די מיותר. אבל אצלי ב״ה הסיפור נגמר יחסית מהר (7 הזרעות ו-4 החזרות, הריון אחד שלא התפתח והריון אחד בידיים מלאות), אני די בטוחה שאם זה היה מתעכב עוד הייתי רצה לפרטי ולו בשל התחושה של טיפול בידי הטובים ביותר. אבל תכלס, הרי כל אותם מומחים שמקבלים בפרטי עובדים גם איפשהו בציבורי... אז לשיקולך. העיקר שתזכי לחבוק כבר אוצר משלך. ❤️
נ. ב. אגב, ההריון המוצלח המיוחל שלי הגיע דווקא בסבב החזרה שעשיתי במסלול ציבורי בהדסה, אחרי שהתייאשתי מהכספים האדירים לפרטי... במקרה באותו יום עשתה את ההחזרות פרופסורית שהיא חלק מהצוות הקבוע במחלקה, ועשתה לי את ההחזרה בשנייה, בלי הנחיית אולטרסאונד ובלי כלום, וגם הייתה עסוקה ב להדריך איזו מתמחה או סטאז׳רית שהייתה איתה... יצאתי מאוד פסימית ומייאשת אבל התוצאה ישן עכשיו שנת בוקר ונוחר קלות.
 

haych

New member
תודה, עוד שאלות בבקשה:

אז בעצם גם כשאני מטופלת בפרטי הקופה יכולה לאשר/לא לאשר לי בדיקות מסויימות? אם רופא פרטי מפנה לבדיקות לקרישיות יתר למשל (אני כבר עשיתי, סתם לצורך הדוגמא) הקופה יכולה להגיד לא?

הבדיקות דם בקופה זה סופר חשוב לי... אין שום סיכוי שאסע כל יומיים רק בשביל בדיקות דם
. כרגע אני מטופלת בבי"ח ועושה בדיקות בקופה, אבל יכול להיות שזה קשור לזה שהרופאה שלי מטפלת בקופה (היא מראש אמרה לי שאם אבחר בבי"ח שיותר קרוב אלי גאוגרפית לא אוכל לעשות בקופה).

איזה אופציות יש כדי להמנע מתשלום לבי"ח? יש רופאים שמטפלים בפרטי ואת הפעולות עצמן עושים בבי"ח ציבורי? ואם אני מטופלת בפרטי אבל השאיבה/החזרה יוצאים ביום שהרופא לא נמצא בו בבי"ח הציבורי? כיום כשאני מטופלת בציבורי זה ברור שזה עניין של מזל ואם הרופאה לא נמצאת מישהו אחר עושה, אבל איך זה מסתדר עם פרטי?

שוב תודה!
 

a morph

New member
תשובות

1) כן. אבל זה מאוד נדיר וצריך להיות משהו ממש חריג... עקרונית הקופה יכולה לא לאשר גם טיפול שרופא של הקופה מפנה אותך אליו (למשל כל העניין של מטופלות שעשו כמה סבבים ללא החזרות כלל וכד׳ ואז הקופה דנה במקרה ועלולה שלא לאשר טיפולים נוספים). אבל לא יצא לי לשמוע שעושים בעיות עם בדיקות מוכרות ותהליכים מקובלים.
2) רופא שמקבל בפרטי אך את הפעולות עושה בציבורי - דבר כזה קיים רק במסגרות שר״פ (שירות רפואי פרטי שמופעל בבתי חולים ציבוריים), כל אני טופלתי, ושם באמת אין השתתפות עצמית לבית החולים. אבל אם מדובר בבית חולים פרטי כמו אסותא - יש השתתפות עצמית שלא ניתן להתחמק ממנה.
3) לא קרה לי מצב שהרופאה שלי לא הייתה כשהיה צריך לעשות משהו, אז אני לא יודעת בדיוק איך זה עובד. פשוט התאמנו את תהליכי הטיפול לזמנים שהיא הייתה בארץ, כשהייתה בחול והייתי במעקבים היא הייתה זמינה בטלפון ורק היא המשיכה לתת הוראות טיפול. וביום שישי שלפני השאיבה (שהייתה ביום א) כשהיא החליטה שחשוב מאוד שאעשה עוד בדיקת דם, היא באופן אישי באה לבית החולים ולקחה לי דם.
 

haych

New member
יש לי סלט בראש

מה ההבדל בין שר"פ לפרטי? שבראשון הטיפול הוא ע"י רופא פרטי בבי"ח ציבורי ובשני הכל פרטי?
איך יודעים מי מקבל בשר"פ? יש איזו רשימה?
 

a morph

New member
כן

שרפ למיטב ידיעתי קיים רק בבתי חולים בירושלים, אבל אולי גם בשיבא? לא בטוחה.
וכן, בבתי חולים יש את הרשימות של מי שמקבל בשרפ. אבל שוב, זה קיים רק בבתי חולים בודדים ואם את לא מטופלת באחד מהם זה לא רלוונטי.
 
מוסיפה,

התשלום לבית חולים הפרטי הוא לא מאוד גבוה. באסותא למטופלות מכבי זה סביב 700 שח לשאיבה+ החזרה, ו 300 להחזרה.
את רוב העלות (אלפי שקלים) מסובסד מהמדינה.
&nbsp
אני אישית את בדיקות הדם עשיתי בקופה, גם בתקופה שטופלתי בציבורי וגם אכ אצל בר חוה. כשטופלתי בציבורי אז הבעיה העיקרית הייתה שהבדיקות לא תמיד הגיעו בזמן לדיון רופאים, אז לפעמים התעקשו שאבוא לבדוק אצלם.
&nbsp
 

londi81

New member
לגבי השאלה האחרונה שלך

אין דבר כזה... רופא פרטי (גם אם הוא עובד בנוסף בבית חולים ציבורי) מבצע את הפרוצדורות בבית חולים פרטי.
העלות במסגרת המושלם היא 660 שח לשאיבה פלוס החזרה (לא סכום מבוטל אבל שילמתי על תרופות בסבב יותר מזה). אם הרופא שלך עובד גם בקופת החולים בה את חברה אין עלות והטיפול יבוצע תמורת טופס 17 סטנדרטי
 

haych

New member
רוצה לוודא שהבנתי

אם למשל הרופאה הנוכחית שלי הייתה מקבלת פרטי, הייתי עוברת את הפרוצדורות בבי"ח פרטי ולא משלמת כלום לאף אחד, למעט טופס 17? או שהייתי משלמת לרופאה אבל לא לבי"ח?

אגב, אני לא בטוחה שאין דבר כזה, בהנחה שאין הבדל בין פעולות שקשורות לפוריות לכאלה שלא. את הניתוח שעברתי שקלתי בהתחלה לעבור אצל מנתח מאסותא שעובד כמנהל מחלקה בבי"ח ציבורי, והייתי צפויה לעבור את הניתוח בבי"ח הציבורי ולא באסתוא כי ככה הרופא העדיף (הוא מנהל המחלקה אז היה יכול לבחור את הצוות והייתה לו יותר שליטה על דברים).
 

londi81

New member
יש תשלום לרופא ותשלום לבית החולים

אני הייתי אצל 2 רופאים פרטיים
אחד שעובד בקופה. הוא הוציא לי הפניות ומרשמים דרך הקופה ואז רק 660 למדיקל (והחל מינואר 2018 גם את זה לא והבאתי טופס 17 רגיל. אבל הוא באמת רופא זהב שלא גובה כסף ממבוטחות הקופה.
בסבב אצל בר חוה שילמתי לאסותא 660 שח פלוס התשלום לבר חווה (סדר גודל של 2500 שקל)
&nbsp
לכל אחת יש שיקולים כלכליים שונים ואחרים וגם מקורות מימון שונים, במקרה שלי יש גם עלות גבוהה לכל מנת זרע (קניתי זרע מחול) וטיפולי הפריון עלו לי בסך הכל עשרות אלפי שקלים עד היום. קצת כמו שמשפצים בית ופתאום כסף מאבד פרופורציות , כשהחלטתי לעבור לבר חוה החלטתי שאני מתעלמת מההיבט הכספי, מבחינתי זה היה שווה כל שקל ולו בגלל החשיבה מחוץ לקופסה, היצירתיות והעובדה שוואלה זה הצליח. הרופא הקודם שלי שהיה מהמם ברמה האישית היה בגישה שהכל סטטיסטיקה... שצריך לנסות ומתישהו זה יצליח... למרות שלא הייתה כמעט עלות לטיפולים לא יכולתי להתמודד עם זה יותר. זה פשוט לא התאים חי והגישה של בר חווה התאימה לי הרבה יותר.
 

דילוגית

New member
פרוטוקול יצירתי

הי לונדי,
אכפת לך לפרט מה היה שונה בפרוטוקול של בר-חוה שכן הצליח?
תודה!
 

londi81

New member
זה פחות העניין של הפרוטוקול עצמו

והרבה יותר ההתאמה האישית למצב שלי, כולל וזה הכי הרשים אותי - שינוי וחשיבה מחדש תוך כדי הפרוטקול..
בגדול עשינו פרוטקול ארוך עם דקא וטסטומוקס מהיום ה 21 למחזור, הוא נמשך עד היום ה 6 בגלל ציסטה, ואז התחלטי גונאל 300 (סולידי יחסית אליי) עם הורמון גדילה ל 12 יום - ויתרנו תוך כדי על הצטרטוייד והמנופור בגלל גדילה איטית ושווה של הזקיקים.
הפרוטקול הזה הגדיל לי את כמות ההפריות ב 100% בערך
התכנון המקורי היה להקפיא עוברים ולהחזיר רק במחזור הבא על בסיס טבעי, אבל היה בלסו אחד שאי אפשר היה להקפיא אבל אפשר היה להחזיר, והחלטנו מהרגע להרגע להחזיר אותו - הוא נקלט ועכשיו אני מחזיקה לו אצבעות

מה שעוד עשינו נוסף זה שלקחתי פרדינזון מיום ההחזרה - אחרי שאחת הבדיקות המורחבות שהוא שלח אותי אליהן יצא לא חד משמעית...
 

נועה312

New member
היי

קודם כל אני מבינה, גם אותי התשובה של בר חווה טלטלה אתמול. הלכתי לייעוץ אצל אנדוקרינולוג מומחה לפוריות שהתארח בעבר בפורום כבר לפני 4+ שנים והוא שלח אותי הביתה בלי שום המלצות נוספות חוץ מלבדוק שוב FSH ומסתבר שלפי בר-חווה הוא היה צריך לשלוח אותי לסונר לאדרנלים..

לא ניסיתי להעביר מוקפאים אבל אני יודעת שאפשר. כדי לשאול את הרופא הפרטי שאליו תלכי ואת הבית חולים שאיתו הוא עובד איך בדיוק עושים את זה.
לי לא היתה בעיה לעשות בדיקות דם בקופה במקום באסותא ראשון. הלכתי לרופאת משפחה פעם אחת בחודש כדי שהיא תזין לי את כל הבדיקות ובזה זה נגמר. הרופא שלי לא עובד עם הכללית אבל אף פעם לא הצטרכתי להמיר מרשמים או להתווכח על טופס 17 לטיפולים.
לגבי הייעוצים של הקופה, רק הרופא המסויים שאליו תלכי יוכל להגיד לך איך הוא עובד ומה אפשר ואי אפשר לעשות. ההנחה של כללית על התרופות ניתנת לפי מספר הילדים ולא לפי איפה את מטופלת ולא משתנה אם את עוברת לפרטי.
בר-חווה הוא רופא בכללית מושלם ובעצם אם תילכי אליו תוכלי להשתמש בייעוץ. אני חושבת שההבדל במחירים גם תלוי אצל מי את מטופלת, אצל בר-חווה זה עסק יקר לעומת ברקוביץ' אבל במקרה שלך נראה לי שעדיף בר-חווה.
מי שאני מכירה שבר-חווה שלח אותה להוציא חצוצרה לא אמר לה לאן ללכת ולא לקח לה כסף על הפעולה.. והיא בכלל הלכה לרופא שמקבל מהכללית בחיפה בשביל זה ורק אחרי שהיא התאוששה מהניתוח היא חזרה לבר-חווה.
 

haych

New member
תודה רבה נועה!

יש לי המון חומר למחשבה... כואב לי הראש

קצת מתחרטת ששאלתי כי עכשיו אני שוב מוטרדת ובודקת ומבררת, ואני בכלל בהפסקה! אני חושבת שהפעם האחרונה שבכיתי הייתה בכשלון האחרון במרץ... עד אתמול. כ"כ כייף לי להיות בהפסקה ולא לחשוב על זה, למה הייתי צריכה להכניס לעצמי רעיונות לראש עכשיו...

אני קוראת אותך ונופל לי עוד אסימון. אולי גם אני צריכה ללכת לאנדוקרינולוג מומחה בפוריות? הסירו לי את האדרנל והייתי בליווי של אנדו' למשך 5 שנים (לפני שניסינו להרות), אבל בכל התקופה הזאת לא בדקו לי את התפקוד של השני, רק אמרו לי אחרי הניתוח שהשני מפצה על העדר הראשון. ועכשיו אני קוראת שיש כל מיני עניינים עם אדרנל ופורית...
כואב לי הראש, כבר אמרתי?
 

נטעים 90

New member
לשאלותייך

טופלתי אצל רופא פרטי בהסדר עם הקופה, הלכתי אליו במסגרת פרטית - את הivf עשה בבית חולים פרטי ולכן התשלום היה -טופס 17 לבית החולים ו3000ש"ח לרופא .
שימי לב שאין החזר על ivf בכללית.
מגיעים לך 3 התייעצויות בשנה קלנדרית -כל התייעצות 150 ש"ח. יש רופאים שנותנים יעוץ על חשבון הבעל, לא כולם .
הוא היה רופא של קופה ולכן הבדיקות הופיעו במחשב של הקופה
רופא שלא עובד עם הקופה שלך -נותן לך את הבדיקות ורופאת משפחה מזינה אותם למחשב.
לגביי מרשמים -רופאים בפרטי נותנים לך מרשם איתו את הולכת לבית מרקחת -מבחינת תשלום אין הבדל אם את מטופלת בפרטי או בציבורי .
הדרך הכי זולה -ניתן לברר ישירות עם הרופאים -ואח"כ ניתן לבדוק פה בפורום .
אני לא חושבת שיש הבדלים מאד גדולים אולי רק בין המרכז לפריפריה אבל שימי לב יש טיפול בבית חולים פרטי ( יותר זול ) -שם אין רופא פרטי אלא סבב רופאים -כל פעם רופא אחר עושה את הפרוצדורה.
טופלתי בציבורי ובפרטי -אני חושבת שעדיף פרטי, אך בטח שיש יוצאים מן הכלל , עדיף פרטי - זמינות, יש למי לפנות, אדם אחד שמולו את עובדת, לוחות זמנים . מצד שני יש את השיקול הכלכלי ומדובר בסכומים מאד גדולים- מה שמביא אותי לשאלה שלך -אני תמיד חשדנית לגביי רופאים. וכן חושבת שיש רופאים גרידים .נקודה. תמיד צריך להתייעץ במקביל.
מקווה שעזרתי ....
 

דילוגית

New member
בדיקות בקופה

יש לי תשובה חלקית, לגבי בדיקות מעקב: ניתן לבצע אותן בקופה, זה די תלוי ברופא ובהעדפה שלו.
אני הייתי מבקשת בתחילת כל חודש במייל מרופאת המשפחה שלי להזין הפניה מתחדשת לבדיקות E2 ופרוגסטרון.
 

איגי84

New member
תשובה חלקית מאד

הי, אני אוסיף למה שכבר ענו לך.

אני מטופלת בהרצליה מדיקל סנטר אצל רופא שעובד עם כללית. לא משלמת לא לרופא ולא למדיקל סנטר. אני חושבת שאני מקבלת יחס כמו רופא פרטי (הרופא זמין בוואטסאפ ובטלפון ומקבל אותי גם במרפאה הפרטית ללא תשלום). אני לרוב מעדיפה לעשות את בדיקות הדם והאולטרסאונד במרפאת בריאות האישה של כללית ואין עם זה שום בעיה, אפילו אם שכחתי לבקש הפניה מהרופא שלי. הפניה לבדיקות דם אני מבקשת בכללית אונליין (הכי קל). אם אני מגיעה בלי הפניה לאולטרסאונד הן מכניסות אותי לרופא שיושב שם באותו יום והוא נותן הפניה (אני יודעת שזה מידע מאד ספציפי לגבי המרפאה בעיר שלי, אני מקווה שגם איפה שאת גרה לא עושים בעיות).

כשהרופא בחו״ל - רופא אחר בהרצליה מדיקל סנטר מחליף אותו בפעולה עצמה. את ההוראות הוא עדיין נותן בטלפון לי או לאחות. נראה לי שמבחינת זמנים יש לבית חולים פרטי יתרון (אם את לא שומרת שבת), כי אפשר לעשות שאיבות והחזרות בשבת.

מה לגבי האופציה של ללכת ליעוץ חד פעמי אצל בר חווה? אחר כך תוכלי להמשיך את הטיפול אצל בר חווה או אצל רופא (שאת סומכת עליו, כמובן) שעובד דרך הקופה.
 
למעלה