חזרה לטיפולים לאחר הפלה- שאלה

NewStartLi

New member
חזרה לטיפולים לאחר הפלה- שאלה

שלום לכולן,
ובע"ה בידיים מלאות בקרוב...

IVF עקב בעיית זרע (אצלי עושה רושם שהכל ב"ה בסדר), החזרה שנייה שהצליחה ולצערנו הרב מאוד הפסיק הדופק בשבוע 7.
קיבלתי ציטוטק בראשון, היה דימום די רציני בערב ומשם די זרזוף בקטנה (פחות מוסת אפילו). ביום חמישי יש ביקורת, שם יראו אם הכל יצא או לא.
כמה שאלות-

1. האם יש סיכוי שהכל יצא בדימום כבד של כמה שעות וזרזוף לאחר מכן...?
2. נניח שכן, כמה זמן אחרי אני אמורה לקבל וסת בשביל להתחיל את הסבב הבא? (לצערי נגמרו המוקפאים, אז אנחנו מתחילים שאיבה שוב)
3. האם אתן מכירות משהו שאוכל לקחת/ לעשות בשביל להחזיר את הגוף למצב "רגיל" בצורה מהירה יותר?

תודה
 
מצטערת על מה שעברת

אצלי היה צורך לעשות היסטרו ניתוחית אחרי ההפלה, אז פחות רלוונטי כמה זמן לקח לי עד חזרה לטיפולים (מלאאא זמן).
&nbsp
מה הבעיה בזרע? אם מורפולוגיה אז כדאי לשקול מיון זרע, זרע עם מרפולוגיה לא טובה מעלה סיכון להפלה בשליש ראשון. (כמובן שיכולות להיות עוד מלא סיבות אחרות.. אבל אם גם ככה יש שאיבה לפניך, כדטי לשקול מיון זרע).
&nbsp
בהצלחה וידיים מלאות בקרוב!!
 

mevugeret1975

New member
אתמול המליץ לי הרופא לעשות היסטרוסקופיה

זאת אומרת שאצתרך אחרי זה להמתין הרבה זמן לפני ivf?
 
לא ! שימי לב שדיברתי על היסטרו ניתוחית לא אבחנתית

משארת שמה שאמרו לך לעשות זה אבחנתית. אם האבחנתית תקינה זה לא דוחה את הטיפול..
אצלי היה צריך לחכות כמה שבועות לתור של הניתוחית, ואכ חודשיים החלמה ואכ אבחנתית שוב... אם זה רק אבחנתית אז זה כלום. וממליצה לך לעשות, לחסוך מצב שעושה אכ טיפולים עם סיכויי הצלחה אפסיים אם חלילה האבחנתית לא תקינה.
זו הבדיקה שלדעתי הכי קריטי לעשות אצל רופא מעולה. יש כמה שמות שחוזרים בקבוצה. גולדשמיט/גולדשטיין ועוד. תעשי חיפוש ותמצאי הרבה פוסטים עם המלצות.
 

mevugeret1975

New member
תודה!

באמת כדי לעשות לפני שאשלם הון עבור ivf. הרופא אמר שבגלל שעשיתי גרידות בעבר ובלידה אחרונה הוציאו לי חלק של שלייה ידנית-יכולים להיות הדבקוית. כנראה צודק. הרבה בנות פה ממליצות על גולדשמידט. הבנתי שהוא מקבל בקליניקה נארא. אברר מחר.
 
גם אני עשיתי אצלו

ממליצה בחום. גם טוב בפיענוח וגם ממש ממש עדיין. עשיתי אבחנתית נוספת (אחרי הניתוחית) אצל רופא שהוא גם נחשב למפענח מעולה, אבל הוא הכאיב לי ואצל גולדשמיט בקושי כאב בכלל.
 

נועה312

New member
יש לי חברה

שהוציאו לה את השלייה בחדר ניתוח בהרדמה מלאה כי היא לא יצאה לבד ועדיין הכשרונות שכחו לה ברחם חתיכת שלייה והיא היתה צריכה גם היסטרו ניתוחית וגם אבחנתית אחרי.. אז הכל יכול להיות.
אני גם ממליצה על גולדשמיט לאבחנתית, הבדיקה לקחה 2 דקות ובכלל לא כאבה.
 

PAND76

New member
אני התחלתי סבב 5 ימים אחרי היסטרוסקופיה ניתוחית.

והכל היה בס"דר.
 

NewStartLi

New member
הבעיה בזרע לפי מה שהבנתי היא הכמות

ישנם בודדים.
אבל כן הצלחנו להקפיא כמה מבחנות, והעוברים שהפרו (2) היו מאוד יפים לדברי הרופאים השונים.
אני מניחה שזה משפיע גם על המורפולוגיה (?) אבל איך אפשר לדעת? ולמה לא דיברו איתנו על זה עד עכשיו?
האם במידה של בעיה מורפולוגית זה בהכרח אומר הפלה בשליש ראשון?

בניסוח חופשי ודי מוחלט, השאלה שלי היא-
העוברים שלנו טובים והופרו יפה במעבדה. האם אחרי שהייתה השתרשות יש השפעה של הזרע על המשך ההתפחות של ההיריון, או שהזרע מיצה את תפקידו בהפריה וסטו?
(ראיתי דעות לכאן ולכאן)
 
ממש אבל ממש לא אומר בהכרח...

גם זוגות עם מרפולוגיה גרועה בהחלט יש סיכוי גם בלי מיון להריון תקין. אבל פשוט שכיחות ההפלות עולה.
לגבי שאר השאלות..
&nbsp
&nbsp
- אני מניחה שזה משפיע גם על המורפולוגיה (?) אבל איך אפשר לדעת? תשובה- מה היתה התוצאה של הבדיקת זרע? אם המרפלוגיה תקינה אז בדכ גם המרפולוגיה בהגדלה גבוהה היא תקינה (לא תמיד אבל ברוב המקרים) ואין צורך במיון.
&nbsp
ולמה לא דיברו איתנו על זה עד עכשיו? תשובה- כי לא כל הרופאים מאמינים בזה, הרוב דוגלים בגישה של מרגע שהולכים ל ivf אם יש זרע כלשהו זה מספיק, ונוטים "להאשים" חוסר הצלחה של הטיפול בסטטיסטיקה או באישה... ומתעלמים מהבעיה בזרע. לרוב מי שיוזם לעלות את עניין מיון הזרע זה הזוג המטופל ולא הרופאים. לצערי הרב. למרות הרבה מחקרים בנושא.
האם במידה של בעיה מורפולוגית זה בהכרח אומר הפלה בשליש ראשון? תשובה- ממש ממש לא!! יש מקרים מאוד נדירים שכל הזרעים עם מטען פגום או פגם גנטי (ראש זרע פגום) וגורמים להפלה. זה נדיר יחסית. בדכ גם כשהמרפולוגיה נמוכה יש זרע תקין. פשוט צריך למצוא אותו (מיון זרע) או לקוות במקרה לפול על זרע מספיק תקין כדי לייצר עובר יפה ואכ הריון מלא.
&nbsp
&nbsp
 

mevugeret1975

New member
מעניין מאוד כתבת

הבנתי נכון-שאם מורפולוגיה נמוכה (אצל בן זוגי 2% ו 90% מהפגמים-ראש), זה גורם נדיר להפלה ורוב הסיכויים שהבעיה היא ביצית? היו הרבה מחקרים על זה או שעניין לא נחקר מספיק עדיין? לבן זוגי חוץ מי מורפולוגיה הכל תקין והרופא משום מה התעקש שבן זוגי פורה והבעיה בי. ואולי הפלה שעבתי זה בגלל זרע לא תקין? הרופא לא אמר שום דבר על מיון זרע ודיבר רק על הזרעה עם השבחת זרע. ואני תוהה-אולי כדאי לעשות גם מיון זרע אם כבר הולכים לivf כזה יקר. מעניין כמה עולה מיון זרע.
 
אל תמהרי להאשים את הביציות או הגיל

המורפולוגיה הנמוכה עלולה לגרום לזה שזרע לא תקין יפרה את הביצית. ההריון יכול להמשיך עד שלב מסויים גם אם הוא לא תקין ואז ייעצר.

אני שילמתי על מיון זרע 4800 ש"ח שככה עולה במרכז ברטוב. בשבילי אחרי הפלה בשבוע 13, זה היה מחיר פעוט לשלם עבור זה שבעזרת ה' יהיה לי ילד משלי וכדי לא לעבור עוד ועוד הפלות. אצלנו יש בעיית זרע מוכחת ו 0% מורפולוגיה בכל בדיקה. למרות הכל, במרכז ברטוב מצאו לבעלי 17 זרעים תקינים בדרגה 1 ומהם יש לנו נסיך.
 
4800?
, שוב העלו מחיר? (ועדיין מנסיוני גם ממליצה)

 
לא זה מה שהתכוונתי. להפך

פגם בראש זה פגם חמור.
לזוג ללא יחדים בוודאות העיתי ממליצה ללכת לבדוק בהגדלה גבוהה יותר את הזרע. יש 2 מעבדות בארץ- mfc וברטוב. כאשר על ברטוב יש טיפה יותר המלצות אך mfc טיפה יותר קרוב אליך.
לזוג עם ילדים.. לא יודעת.. כי לפי מה שרשמו פה לרוב המרפולוגיה לא משתנה כל כך קיצוני אצל הגבר (לעומת איכות הביציות שהבדל של שנתיים למשל בגיל יכול לעשות הבדל משמעותי).
אישית עדיין הייתי הולכת לבדוק, כי במקרים מסויימים כן יש דברים שמשפיעים על המרפולוגיה.
&nbsp
בנוסף, ממה שהבנתי ויטמין E עוזר לבעיות במרפולוגיה של הראש. תקראי על זה ואם אכן אני זוכרת נכון ממליצה מאוד לקחת. אצלנו יש מספר בעיות בזרע, לא רק מרפולוגיה, ותוספי מזון רלוונטיים עזרו (לוקח חודשיים שלוש עד שמתחיל להשפיע..). ועדיין.. במיון זרע בהגדלה לא מצאו מספיק זרע בטיכות גבוהה וחלק מהביציות הופרו עם זרע באיכות נמוכה יותר.
&nbsp
בהצלחה
 

נועה312

New member
לגבי הבדלים אצל אותו גבר

אני חייבת להביא שוב את הדוגמא של גיא מאורלי וגיא. 2 הריונות ספונטניים תקינים עם אשתו הראשונה וכשהוא ואורלי רצו ילד ביחד גילו שיש לו רק 17 זרעונים וגם המורפולוגיה שלהם כמובן לא היתה משהו. בסרט הם מגלים שיש לו וריקוצלה בדרגה גבוהה שעם השנים גרמה להתדרדרות המטורפת. כנראה שזה לא קרה בתוך שנתיים אבל זה כן קרה בתוך מספר מסויים של שנים.
 
נכון. נאמר לנו שגם מחלות מין שונות גורמות לכמה פרמטרים בזרע

להתקלקל. לא יודעת איזה. גם אם בדיקות דם ושתן תקינות, נאמר לנו ע"י ברטוב שכדאי לעשות בדיקה שבודקת את זרימת הזרע או משהו כזה ומחפשת זיהומים.. הרופא פריון ביטל זאת, וטען שבפרט כשמדובר באדם נורמטיבי (לא היה עם המון נשים..) אז אין סיבה מיוחדת שיהיה לו מחלות מין שלא עולים עליהן בבדיקות אחרות, ואמר שאם זה מרגיע אותנו אז שהבעל ייקח אנטיביוטיקה וזהו. וזה מה שעשינו. זה לא השפיע (כמובן שיתכן וזה משהו שהאנטיביוטיקה הספציפית לא מגיבה אליו.. אבל האמת לא השלמנו את הבדיקה, איכשהו לא הרגיש לנו שזו הסיבה לבעיות).
 

נועה312

New member
זו המעבדה של זיידמן נכון?

כל השנים הוא היה נגד מיון זרע ואז הוא פותח מעבדה למיון.. לפחות הוא עיקבי
 
למעלה