פרופיל הורמונלי בבקשה עזרתכן

ענבלית16

New member
פרופיל הורמונלי בבקשה עזרתכן

היי כולן, אשמח ממש לעזרתכן. הבעיה שלנו היא זרע. יש לי תור לבר חווה בעוד חודשיים ולכן ביצעתי בדיקות. ביצעתי פרופיל הורמונלי ביום 2 למחזור. אסטרדיול - 94, Lh -3.4 ו-fsh - 9.2. ה-fsh לא גבוה? בשאיבה אחת לפני האחרונה היו לי 7 ביציות, ואז שינינו לפרגובריס והיו 16, נוצרו הרבה הפריות עם עוברים יפים. עכשיו זה אומר שגם יש בעיה אצלי? /:
 

נועה312

New member
16 ביציות זה יפה

אני עוד לא הגעתי לכזו כמות והFSH שלי נמוך יותר משלך אז מה זה משנה? מה שמשנה היא התגובה שלך להורמונים ואת הוכחת שיש לך תגובה יפה. בהצלחה אצל בר-חווה.
 

ענבלית16

New member
הטבלה הזו בהחלט מלחיצה

לפי הטבלה אני ברף ממש גבוה של איזור גיל 40. העניין הוא שביצעתי לפני שנתיים בהפרש ממש קצר של חודש-חודשיים, והתוצאה הייתה פעם 6 ומשהו ופעם 8 ומשהו, אז לא ברור לי בדיוק השוני...

בינתיים הרופא אמר שמבחינתו תקין, אני באמת מקווה שזה תקין. אני מרגישה כמו במירוץ נגד הזמן ואני רק בת 30 עוד מעט, זה מטריף אותי...

בכל מקרה תודה רבה על התגובות
 

נועה312

New member
יש לך עוד המון זמן

את מגיבה מעולה להורמונים ואישית הייתי מתעלמת מהבדיקה הזו.. הfsh לא באמת מנבא טוב מה יקרה בעתיד ויכול להיות שימשיך להיות לך מחזור יחסית סדיר גם עוד 20+ שנים..
 
מה שחשוב זה כמות הביציות ואיכותן

7 ביציות תקינות, זה נראה לי סביב הממוצע לאישה בת 30. לעומת זאת.. 16 זה מדהים! הרבה מעל הממוצע. עם כמות כזו ממליצה מאוד לשקול מיון זרע ברטוב אם הבעיה שציינת שיש בזרע היא מרפולוגיה. הסיכוי למצוא 16 זרעים יפים שיובילו לעוברים יפים, תוך שימוש בהגדלה רגילה.. עדיף כבר לעשות מיון זרע. נכון שזה עולה יקרררר אבל אם זה יחסוך לך עוד סבב שאיבה או סבבי החזרה עם עוברים בנוניים.. כדאי בהחלט לשקול.
 

ענבלית16

New member
תודה מתייחסת

תודה שהגבת, אכן מורפולוגיה 0, אבל הכמות היא של כמה מיליונים, בדעקה אחרונה מלפני כמה חודשים 28 מיליון (כולל). היה אחוז גבוה של הפריות ועוברים יפים. הרופא שלי לא מאמין בהגדלה... בהנחה שהעוברים כאלה יפים, עדיין נדרש? תוכלי לומר מה בר חווה אומר על כך?
 
אם היו לכם בלסטו יפים, אולי באמת מיותר

כי ברוב המקרים כשהמרפולוגיה דפוקה העובר אחרי 4 ימים מפסיק להתפתח יפה. זה לא כל המקרים, אבל לרוב.
אם דיברת על עוברים יפים ביום 3, אז זה לא אינדקטיבי מספיק.
&nbsp
כשהעלנו את הנושא, בר חוה אמר שהוא מאוד בעד מיון זרע במקרה שלנו. אבל.. זה לא היה נשמע שהוא היה מעלה מיוזמתו את האופציה.
 
זה כמעט נס
, לזרע כזה יש משמעותית

יותר סיכוי שיגרום לעובר שמתפתח לא טוב, וכן מגדיל את הסיכון להפלה עד שבוע 13.
כמובן שהכל עניין של סטטיסטיקה, ויש מקרים משמחים שזה מצליח, כמו אצלך.
&nbsp
מה שרשמתי לגבי, זה רק שהיה הבדל משמעותי באיכות העוברים (בין עוברים שהופרו עם זרע בדרגה גבוהה לעומת זרע בדרגה נמוכה יותר). לא יודעת אם למרות זאת יכל לצאת הריון תקין גם מעובר שנראה פחות יפה. לא נתנו לעוברים "הלא יפים" הזדמנות. אסותא בררנים לגבי מה נכנס להם למקפיא.
והטרי שהוחזר אלי בזמנו, היה העובר היפה מכולם ממה שהבנתי מהמעבדה (הטכנאית לא הפסיקה להתפעל מכמה יפה הוא ובדיוק "כמו בספר"). ועדיין הוא נשאר אצלי רק עד שבוע 6
 
למעלה