התערבות בגיל 42, פרופ' מרגליות משערי צדק מישהי מכירה?

התערבות בגיל 42, פרופ' מרגליות משערי צדק מישהי מכירה?

אני בת 42, יש לי ילדים בריאים. לפני שנה חצי ילדתי בלידה שקטה בשבוע 39+3. אח"כ נכנסתי להריון פעמיים. פעם הפלה בשבוע 6 ופעם הפלה בשבוע 14. עכשיו אני חצי שנה לא מצליחה להכנס להריון. בגלל הגיל לא רציתי לחכות והתחלתי לשאול על זה. שני הרופאים שראיתי אומרים שאין טעם בהתערבות בגיל כזה. הם כנראה צודקים, מה שמפריע לי הוא התחושה שאני לא ככ מעניינת אותם בגלל שיש לי ילדים כבר. ייתכן שזה שיקול לגיטימי אם להמליץ על התערבות לא פשוטה (וגם ככה אני במצב פח) אבל נראה שזה כל מה שהם רואים. מרפרוף בפורום הזה אני רואה שיש כאן כמה, אמנם מעטות, שמנסות כל מיני התערבויות אחרי גיל 40. אז כנראה יש מצבים שכן עושים את זה...?? אני תוהה אם שווה להתייעץ עם רופא שלא נופל מהכיסא מזה שמישהי עם 4 ילדים שואלת אם יש מה לעשות. דיברו איתי על פרופ' מרגליות משערי צדק, מישהי יודעת עליו? חשוב לי לומר שברור לי מאוד שהם צודקים, עם הגיל אין הרבה מה לעשות. זה רק התחושה הזו שהם לא לוקחים אותי ברצינות. מבינה למה רופא פוריות חושב שזה מצחיק שבאים אליו במצב כמו שלי אבל וואללה אותי זה ממש לא מצחיק והייתי מעדיפה שיתייחסו אליי ברצינות. תודה רבה. וסליחה אם מישהי נפגעה, באמת שאין במה לקנא.
 

PAND76

New member
אולי עדיף לך רופא פרטי.

בתור אחת בערך בגילך שטרם נתבשרה, אני דווקא חושבת שיש במה לקנא

אבל אני מעריכה את הרצון שלך לעוד ילדים, גם אם במקומך ובייחוד אחרי מה שעברת בניסיונות הקשים הללו, הייתי מסתפקת במה שיש ב"ה.

לצערי, איני מהבירה ואיני מכירה את הרופא ששאלת עליו. אני כן יודעת וחוויתי על בשרי, שרופאים מהרפואה הציבורית, שופטים לעתים קרובות מדי נשים מכל מיני סוגים, שרוצות להרות. נשים שנישאו מאוחר (כמוני למשל, שהתחלתי טיפולים רק בגיל 39.5), כאלה שרוצות לנסות עוד לפני שפונות לתרומה/פונדקאות, כאלה שילדו לא מזמן את הראשון וישר מציעים להן אמצעי מניעה וגם כאלה שיש להן יותר מילד אחד ורוצות עוד.

אם זה מספיק חשוב לך ובוער לך, פני לרפואה פרטית. בר חווה, זיידמן. ההמתנה ארוכה אבל כל הבנות כאן מדברות בשבחם.
 
אני מבינה אותך לגמרי על הציפיה

ולמרות זאת, כמו שאומרים פה - 1 זה יותר מ 0. 4 זה הרבה יותר מ 0.
ההורמונים שנותנים בטיפולי ההפריה הם לא בריאים בלשון המעטה ועדיין - לחלקנו זה הסיכוי היחיד להיות אמהות.

לא מזמן דיברה איתי חברה שיש לה 3 ילדים מטיפולים והיו 2 טיפולים שלא הצליחו. אני ממש מבינה שהיא רוצה עוד. ויחד עם זה (ומדובר באזוספרמיה) - בלב אמרתי לה: למה לך?

4 ילדים זה לא בא ברגל. את בת 42, לא ממש צעירה. לכן יש מצב שתצטרכי לדחוף לעצמך הורמונים רבים בשביל שהטיפולים יצליחו.
את בהחלט יכולה וזו זכותך (אם כי נראה לי שזה עולה לא מעט) - אבל יש להניח שרופאים הם הגיוניים כשהם אומרים מה שאומרים.

אני לא יודעת איך מתייחסים רופאים שונים לתהליך אבל אני חושבת שרובם יגידו לך את אותו דבר.
שוב, הבחירה היא רק שלך.
רוב הבנות פה היו חותמות בשמחה על 4 ילדים, סוגרות בסטה ואומרות שלום ולא להתראות לכל המזרקים והתרופות.
 

PAND76

New member
מה שרויאל המלכותית אמרה. אני אישית

בלי להעליב אותך (כי אנחנו בנויים לשאוף קדימה בחיינו והרצון שלך בהחלט לגיטימי), הייתי חותמת בשמחה רק על אחד. עברת הרבה עם הניסיונות אחרי 4 הנסיכים שיש ב"ה, וצריך גם כוחות פיזיים ונפשיים כדי להיות להם אימא טובה. והורמונים, ריצות לבתי מרקחת, בדיקות דם
ו US וגינאליים, זריקות השכם והערב ובילוי בתורים לרופא ובשאיבות והחזרות בבית חולים - אלה דברים שגוזלים המון כוחות ואנרגיה גם ממי שאין לה ילדים, לא כל שכן מי שצריכה לתפעל בית ולדאוג לארבעה, שיהיו בריאים.

צריך גם להסתכל על הכוס המלאה (אני בכוונה לא אומרת חצי, כי אצלך ב"ה היא באמת מלאה). ואולי עדיף להשאיר את ההחלטה בידי היושב במרומים.
 
הי

תנחומי על רצף ההפלות והלידה השקטה... באמת קשה
בדקת קרישיות יתר? זה יכול לצוץ גם אם כבר עברת הריונות תקינים, ולגרום להפלות. הפלה אחרי שבוע 10 היא סימן מחשיד ולך יש ברקע גם עוד הפלה ואולי גם הלידה השקטה, תלוי בסיבה.
אם זאת הסיבה לקשיים אז הפתרון פחות מסובך (ממה שקראתי) וגם תהיי חייבת לטפל בזה אחרת ההריון הבא גם בסיכון. אם לא יתנו לך הפניה את יכולה גם לבדוק פרטי אם זה נראה לך רלוונטי.
מאחלת לך התאוששות מהירה והרבה אושר
 

mevugeret1975

New member
מהם בדיקות המכונות לקרישיות יתר?

במרפאה פרטית נתנו הפניה ל 3 בדיקות. זה באמת רק 3 בדיקות האלו?
 

haych

New member
יש יותר

מעתיקה לך את הרשימה שאני קיבלתי:

RHEUMATOID FACTOR
APTT-sec
CLOTTING FACTOR VIII
CLOTTING FACTOR IX
CLOTTING FACTOR XI
A.B2 GLYCOPROTEI IgG
A.B2 GLYCOPROTEI IgM
ANTI CARDIOLIPIN IgG
ANTI CARDIOLIPIN IgM
ANTINUCLEAR Ab_(ANA)
DNA (ds) Ab
FIBRINOGEN
PROTEIN C ACTIVITY
PROT-S ANTIGEN (FREE
ANTITHROMBIN-III
APCR RATIO
SCT-LAC ratio
RVVT-LAC ratio
 

mevugeret1975

New member
במרפאה של בר חווה בקשו 3

Anti DNA ו antinuclear נראה לי לא קשורים. זה קשור למחלות אוטוימונית (בת שלי חולה לכן אני יודעת)
 

ללי 888

New member
היי, מאיפה הרשימה הזאת והיכן ניתן לבצע את הבדיקות?

נראה לי שכדאי שאקדים את הרופאים ואדאג לעשות לעצמי בירור.
 

haych

New member
זו רשימת הבדיקות שקיבלתי לבצע

זה מה שהרופאה נתנה.
אני לא יכולה להגיד בוודאות שזה הסט המלא, וכמו ש"מבוגרת" כתבה-יש שם גם 2 בדיקות שלא קשורות לקרישיות (לא ידעתי את זה עד שהיא כתבה).
כתבת שאת רוצה להקדים את הרופא מכאן שאת מתכוונת לעשות בפרטי-אם כך אז אין לי מושג איפה עושים.
אני עשיתי בכללית. אף אחד לא ידע להגיד לי איפה עושים, דיברתי עם כל העולם והתשובות נעו בין לא יודעים להמצאות שונות ומשונות. בסופו של דבר עשיתי את כל הבדיקות באותו מקום, במרפאה ספציפית של כללית (אצלי בעיר עושים את הבדיקות האלה רק שם ורק אצל לוקחי דמים מסויימים). 2 הבדיקות של הפקטורים נשלחו לבית חולים מאיר, אז הייתי צריכה להתקשר אליהם ולשלם מיד לאחר הבדיקה.
תשובות מגיעות תוך 3 שבועות בערך.
 
אחרי מוות תוך רחמי בשבוע כזה בודקים ה-כ-ל

כולל קרישיות. הכל נמצא תקין (הו האירוניה). התינוקת שלי גם היתה במשקל לידה גדול וזה לא מתאים לקרישיות. בנתיחה ולא מצאו שום דבר, בדרך כלל לא מוצאים. לעולם לא נדע מה קרה שם. שתי ההפלות שהיו לי קשורות לגיל כנראה.
ההריון הבא שלי אם יהיה, יהיה ממילא הריון בסיכון בגלל הלידה השקטה.
תודה על הניסיון לעזור
 

Kapachka

New member
שולחת לך חיבוקים

דרך לא פשוטה בשנים האחרונות....אם זו משאת נפשך, אל תנוחי עד שתמצאי את *ה*רופא. הייתי ממליצה על בר חווה, אבל זה חצי שנה לחכות לתור... יש פה נשים שהלכו לחסון או אלדר שעובדים איתו.
 
תודה רבה על התשובה העניינית

האם זה תמיד חצי שנה המתנה אצלו? גם לי בזמנו הציעו תור אצלו לעוד חצי שנה ואני מתארת לי שלכולן זה דחוף אבל וואו... בטח יש ביטולים וכאלה שאפשר אולי להכנס לתור בהפתעה? כי בטוח יש כאלה שנכנסות להריון בחצי שנה הזו... בשבילי זה יהיה ממש לא רלוונטי בעוד חצי שנה. יכול להיות שכבר עכשיו זה לא רלוונטי... חסון ואלדר אלה רופאים שעבדו איתו הרבה שנים? סליחה על החפירה. אני מרגישה שאני מנסה בכוח מה שאי אפשר להשיג. אבל אני חייבת לדעת שבאמת עשיתי הכל. תודה לך.
 

Kapachka

New member
לפעמים כן, לפעמים לא

שמעתי על נשים שהצליחו להקדים.
אני חיכיתי עכשיו חצי שנה. גם בת 42.5, אחרי הפסקת הריון בשבוע מתקדם בגלל בעיה גנטית... ועדיין לא הצליחו להקדים לי את התור.
&nbsp
חסון ואלדר שניהם עובדים איתו במרפאה, לא יודעת כמה שנים. על פי חלק מהבנות כאן בר-חווה עובר על הפרוטוקולים שלהם (או שאפשר לבקש שהוא יעבור עליהם).
 
וואו, זה באמת הזוי לחכות חצי שנה בגיל הזה

אני מרשה לעצמי להגיד כי זה גם הגיל שלי. ועכשיו כבר היית אצלו או שאת עדיין מחכה לתור? הרופא הפרטי שהייתי אצלו הוא רופא טוב. ואני כן הערכתי שהוא אמר את האמת ולא חירטט... אבל אני מרגישה שאם אני כן אחליט על IVF אז אני חייבת מישהו שיהיה כאילו "איתי", מישהו שבאמת ילך איתי בדרך הזו ולא יחשוב שזה מגוחך. למשל הוא נתן לי, רק אחרי שהתעקשתי, מעקב זקיקים, ואמר שלא צריך בכלל בדיקת דם כי ממילא זה לא בשביל התערבות, רק בשביל ניסיונות בבית. ואמר שבכלל זה מיותר לעשות... מבחינתו הוא כאילו סיים איתי. ואני צריכה מישהו שיהיה עם מוטיבציה לעזור לי... סליחה על החפירה.
 

Kapachka

New member
מעט רופאים מתמחים בגיל מבוגר

בר חווה כן. והוא יצירתי. מנסה דברים חדשניים גם אם לא הוכחו חד משמעית עדיין.
במקומות שרופאים אחרים מפנים לתרומת ביצית הוא ממשיך לנסות.
&nbsp
אצלי הסיפור מורכב... הייתי אצלו. יש לי פרוטוקול ממתין לי. אבל אני עושה PGD בעקבות נשאות של בעיה גנטית (שהתגלתה בהריון האחרון שהפסקתי). כדי לעבור לבר חווה, אני צריכה להקים מערכת באסותא, זה לוקח כמה חודשים. בינתיים אני עושה סבב שני ואחרון בבי"ח ציבורי שם כבר יש לי מערכת PGD. אם לא יצליח אני אעשה הפסקה כדי לבנות את המערכת באסותא ואתחיל עם בר חווה.
&nbsp
אגב, אניחייבת לומר לתחושתי, יש שם משהו שלא נבדק עד הסוף עם הלידה השקטה + 2 הפלות ברצף. זה לא נשמע לי מקרי...
 

mevugeret1975

New member
מה זאת אומרת-לבנות מערכת באסותא?

מגיעים ליוץ לבר חוה, מקבלים פרוטוקול וקובעים תור לשאיבה והחזרה, לא?
 
למעלה