בטא ורמות פרוגסטרון והריון לא תקין

mevugeret1975

New member
בטא ורמות פרוגסטרון והריון לא תקין

בעקבות דיונים התעוררה לי שאלה: האם רמת הבטא קשורה לרמת פרוגסטרון כשמדובר בבטא לא תקינה?
מסבירה. סבב רק על הורמונים+אוביטרל כי מבייץ ביום 11+ יחסי מין (בלי ivf). הייתי בתמיכת אוטרוגסטן 14 יום, מי יום 15 עד יום 28.

ביום 32 - בטא 247 פרוגסטרון 84
ביום 35- בטא 291 פרוגסטרון 49
האם רמת בטא לא תקינה (ויותר חמור-חוסר הכפלה) נובעת מזה שהפסקתי תמיכה? הרי רמות פרוגסטרון בשתי הבדיקות נראות מספיקות לתמיכת הריון, ואם ההריון לא תקין (לפי הבטא) אז לא אדיף דווקא בלי תמיכה-שיפול כמה שיותר מהר?
מבולבלת לגמרי...
 
זה פרוגרסטרון יפה, גם זה שאחרי הפסקת תמיכה

מעל פרוגרסטרון 40 זה נחשב לטוב. יש פה בקבוצה הריונות תקינים שהתחילו גם עם פרוגרסטרון 20..
&nbsp
ואגב, אצלך היה ביוץ.. אז התמיכה היא רק כתוספת ליתר ביטחון.
&nbsp
לשאלתך.. במקרה שלך אכן אחרי הבטא השנייה היה כדאי להפסיק תמיכה. אך לא רק בגלל חוסר הכפלה אלא שילוב העובדה שהבטא נמוכה יחסית עבור שבוע 5 + חוסר הכפלה (לא מספיק רק אחד מהשניים, כי "היו דברים מעולם"). אגב, רוב הרופאים היו ממליצים כנראה רק אחרי בטא שלישית לא תקינה. אצלי למשל בכימי נתקע על ערך קבוע, חיכו לתוצאה שלישית כזו כדי להפסיק תמיכה. ובסבב אחר, אחרי הכפלה של רק פי 1.5 הרופא התעקש שזה תקין ולהמשיך כרגיל. ואכ ההריון המשיך עוד איזה שבועיים (עם הכפלות כן תקינות), אך נפל בסוף אחרי שכבר ראינו באולטרסאונד (ככול נראה אין קשר לחוסר הכפלה).
&nbsp
בהצלחה יקירה
 
ולא עניתי לגבי האם כימי יכול להיגרם מחוסר תמיכה...

לא קשור כאמור למקרה שלך... אבל בפרט במקרה בו לא היה ביוץ ואין גופיף צהוב (כלומר כמו אחרי שאיבה או החזרה על בסיס הורמונלי), בהחלט הפסקת תמיכה אם היא גורמת לצניחה של הערכים לערך שלא מספיק לתמיכת הריון, אז זה יכול לגרום להריון ליפול כעבור כמה ימים. היו כאן מספר פעמים שבנות הפסיקו תמיכה בשל בדיקות ביתיות אחרי החזרה על בסיס הורמונים/בסבב החזרת טריים אחרי שאיבה, ואכ כן ראו בטא תקינה, אך ערכי תמיכה אפסיים, ואז הבדיקה אחרי כבר לא הייתה תקינה. כמובן שלא ניתן לדעת בוודאות שהכימים היו בגלל זה, אך סביר שכן, כי הריון תקין לא יכול להמשיך עם פרוגרסטרון 5 למשל לאורך זמן.. לכן המנוסות פה חוזרות ומדגישות לבנות אף פעם לא להפסיק תמיכה על דעת עצמן, בטח לא כשסהכ בדיקה ביתית יצאה שלילית. הן מזייפות המוןןן.
&nbsp
אגב עם פרוגרסטרון 10 למשל, אם מזהים מהר (למשל בבטא הראשונה) אז תמיכה מסיבית יכולה לעזור ולא בהכרח ההריון יפול. ממה שזוכרת היה כאן מקרה כזה. המשיך בהכפלות תקינות אחרי תוספת תמיכה.
&nbsp
כמו כן, חשוב לציין, שגם במקרה של החזרה ללא גויף צהוב, הפסקת תמיכה לא בהכרח אומרת שהגוף לא ייצר פרוגרסטרון. תלוי בתמיכה. למשל סינרל אפשר הרבה פעמים להפסיק בלי שתהיה ירידה.
 

ענבלית16

New member
שאלה

את חושבת שלאחר שאיבה איחור של 8 שעות בלקיחת תמיכה (נלקח קרינון אחד בכל בוקר וביום הבטא לא לקחתי מחשש שיהיה שלילי ולקחתי שוב אחר בשעות אחר הצהריים המוקדמות) יכול לגרום לכימי?
 

mevugeret1975

New member
מעניין

והגיוני. תודה על ההסבר :). במקרה שלי טוב שהפסקתי תמיכה (גם כך-רק יום לפני שהייתי צריכה להפסיק). וטוב שהגעתי מוקדם לרופא-כי הוא אמר ״אם יש איחור של שבועיים-לבוא אליי. אם יגיע מחזור-לבוא אלי שוב לניסיון בין ימים 1-5״. הייתי מחקה שבועיים וחושבת שאני בהריון תקין ובכלל כל המעקב היה מתחיל באיחור. נראה לי עכשיו ממש לא אחראי מבחינת רופא אמירה כזאת-אחרי סבב עם הורמונים לבוא רק אחרי שבועיים איחור.
 

mevugeret1975

New member
מצטערת שעברת כל זה


אם אפשר, שאלה. אצלך הכימיים נפלו בעצמם או שלקחת טבליה/עשית גרידה?
אני כל כך רוצה שההריון הלא תקין הזה יפול מהר...אבל לא קורה שום דבר :(. רציתי כבר בחודש הבא להתחיל סבב נורמאלי עם רופא פרטי. עכשיו אצתרך לחקות.
 
למעלה