אתמול כמעט קיבלתי התקף לב מרוב לחץ

mereng

New member
אתמול כמעט קיבלתי התקף לב מרוב לחץ


אני רגועה מאוד בד"כ. אתמול אחרי הכפלות בטא תקינות הגעתי לא"ס לבדוק שיש שק הריון ברחם. נשכבת על המיטה, הטכנאית מתחילה לבדוק, ואומרת לי שהיא לא רואה כלום..... הלב שלי צנח לרצפה. יותר מעשר דקות היא מחפשת ומחפשת... מתחקרת אותי מה היתה הבטא האחרונה ומתי- אמרתי לה שהיום לפי החישוב שלי צריך להיות בערך 4000, ואמרה שבערך כזה בהחלט אמורים לראות שק הריון. ביקשתי שתבדוק גם בחצוצרות ובאזור סביב הרחם, אולי חוץ-רחמי, אמרה שחיפשה גם שם ולא רואה כלום....

בשניה אחת חזרתי לאפיזודה הנוראית לפני שנה, כשאני שבוע 7 במיון נשים והמתמחה חצי שעה מחפש שק הריון ברחם ולא מוצא ובסוף קורא לרופאה בכירה שמוצאת שק הריון של שבוע 5....

בשלב כלשהו הטכנאית מבקשת את רשותי לקרוא לטכנאית אחרת, ואני מסכימה כמובן. היא משאירה את המתמר בתוכי (וזה כבד ולא נעים....) ורצה להביא מישהי אחרת. נכנסת טכנאית מבוגרת יותר וכנראה מנוסה יותר, שתוך 10 שניות מוצאת שק הריון ברחם, מתאים לשבוע 5+5, וטוענת שגם רואה חלמון עוברי אבל לא קוטב עוברי.

קיבלתי הנחיות להגיע לבדיקה חוזרת ביום שישי \ ראשון כדי לראות קוטב עוברי.

לקח לי שעות להתאושש מהנפילה הרגשית, ולהשתחרר מהתחושה שמשהו לא תקין. למרות שיש לי צילום שמראה על שק הריון ברחם, האפיזודה הקשה הזו המשיכה ללוות אותי.

בנוסף התחלתי לדאוג לגבי קוטב עוברי - מתי אמורים לראות אותו ? האם זה תקין שלא רואים עדיין בשבוע 5+5 ?
 

PAND76

New member
מחבקת קודם כל. ומצטערת שהיית צריכה לעבור את זה

מצרפת לך משהו שמצאתי, שאלה של הריונית אחרת, עם נסיבות מאוד דומות לשלך, כשלפי מענה הרופא שניתן לה בפורום אחר, בהחלט זה יכול להיות תקין.

https://www.doctors.co.il/forum-2065/message-78221/

אני מצטערת על מה שעברת. אל תשכחי לשתות ולאכול טוב. זה חשוב. גם למצב הרוח. אולי גם תנסי עד ליום שישי קצת מדיטציות מהיוטוב לנשים הרות.
נותנת את הבמה ליתר המלכות פה, כי אני אישית לא הייתי במצב הזה.

חיבוק שוב ובידיים מלאות.
 

Kapachka

New member
חיבוק גדול ומחזיקה אצבעות

נשמע שהטכנאית הראשונה היתה לא מנוסה.
&nbsp
מחזיקה לך אצבעות שכשתחזרי תראי קוטב עוברי ושמכאן הכל ימשיך תקין ומשעמם.
 

oneday10

New member
תקין לחלוטין

היה לי בדיוק אותו דבר בשבוע 5...עוד לפני שהרופא התחיל לבדוק אמר מראש "אל תצפי לראות קוטב ואל תתאכזבי". שק חלמון זה סימן נהדר!
אצלי אח"כ בשבוע 7 ראו גם קוטב וגם דופק, ועכשיו אני בשבוע 9 (נכון לאתמול הדופק המתוק עדיין פועם
)
&nbsp
אני מצטערת על החוויה המיותרת שעברת, ומקווה שמפה ילך חלק!
 

mereng

New member
תודה רבה על ההרגעה!! ממש מקווה לראות בבדיקה הבאה מה שצריך

 
למה הלכת להיבדק?

בשבוע הזה , פעם מזמן... הייתי במיון כי היו לי כאבים חזקים והרופאה מצאה שק, ואמרה שעוד לא רואים מעבר לשק, ולחזור לבדיקת דופק.
&nbsp
תרגישי טוב, תשמרי על עצמך
&nbsp
 

mereng

New member
זו ההנחיה מהמחלקה, לוודא ששק ההריון בתוך הרחם

 
לא אמורים לראות בשלב כזה בכלל דופק

יש בנות שרואים אצלהן בשבוע 6+0, יש בנות שרואים אצלהן רק ב 7+0. ברוב המקרים, סביב 6+2 כבר רואים דופק.
&nbsp
בהחזרת עוברים ה 9 שלי (ב ivf, היה גם עשרות שליליים בנסיונות וטיפולים שלפני), אחרי מספר כימים והפלה, הגעתי לרופא נשים בשבוע 6+0 (אחרי שכשבוע קודם ראינו שק, אך בגלל שההריון התחיל עם ערכי בטא מוזרים והכפלות מוזרות.. התעקשתי לבדוק שוב).
הרופא מסתכל, אמר שהשק נראה מאורך מאוד ולא כמו שק תקין. חיפש עובר בנרות ולא ראה משהו שנראה אפילו כהתחלה.. חרץ שההריון לא תקין ושנחכה שבוע לראות אם הטבע יעשה את שלו או נדרשת התערבות. יצאנו שבורים מהפגישה. אני הייתי עם בחילות קשות והקאות שהחמירו מיום ליום. יומיים אכ הקאתי כל כך הרבה בלי הפסקה, היה יום חם, והגעתי למוקד מחשש להתייבשות. תודה לאל ראו עובר פיצפון ודופק. תקין לשבוע שלו. המשך ההריון לא היה חף מחששות 'מוצדקות' (דימומים במשך תקופה ארוכה, ממצא חריג בסקירה שדרש מי שפיר ובדיקות נוספות, קיצור צוואר וצירים סדירים כל 2 דקות, משבוע מוקדם מאוד, אישפוז שאחריו שמירת הריון ארוכה..), אבל היה שווה הכל ב"ה.
הריון בכללי רצוף חששות ופחדים, הריון אחרי שנות טיפולים ארוכים- עוד יותר. לעיתים רופאים וטכנאים חורצים גורלות, חשוב להיות בידיים טובות וללכת רק למקצוענים ביותר.
שיהיה הריון "משעמם" יקירה
 

mereng

New member
לא ציפיתי לראות דופק, ברור שזה מוקדם מידי!

אבל כן קיוויתי לראות קוטב עוברי.
 

Musmus14

New member
מקווה שמיותר התקף הלב..

הרופא שלי עשה לי את כל האולטרסאונדים בעצמו והוא מאד מאד מאד ותיק שלא נאמר עתיק.
אחרי ההכפלה השניה של הבטא הוא הזמין אותי לשבוע 6+1 במטרה לראות עובר עם דופק ודילג על לראות את השק בכלל.
זה הריון אחרי הפלה כואבת ואני התפגרתי לגמרי בהמתנה. אבל כנראה שזה עדיף..
שיהיה לך בהצלחה!
 

נועה312

New member
גם לדעתי זה מעקב מיותר

אני בוגרת הריון מחוץ לרחם ועדיין העדפתי לדלג על השלב המלחיץ סתם של לבדוק שק ולחכות בסבלנות מהבטא למעקב הדופק שהרופא קבע לי. אם חס וחלילה היה עוד חוץ רחמי, גם בבדיקת דופק אפשר לזהות אותו ולטפל בו בזמן ואין צורך סתם להילחץ מעוד מעקבים.
 
למעלה