שחלות פוליציסטיות

מיקה2233

New member
שחלות פוליציסטיות

היי, שמי מיקה, בת 29, יש לי שחלות פוליציסטיות (כמשתמע מהכותרת;) )
סיימתי גלולות לפני כמעט שנה. כיום אני מקבלת וסת כל 3 חודשים בערך.
עשיתי סבב אחד של פרוברה ולאחריו איקקלומין וכשהגעתי למעקב זקיקים יום לאחר כדור האיקקלומין האחרון-הסתבר שהיה לי ביוץ טבעי! זה היה בזמן המחזור המלאכותי של הפרוברה וכמובן שפספסתי אותו.
עברו כשבועיים מאז הוסת האחרונה. עשיתי מעקב זקיקים ביום 4 וביום 11 אחרי הוסת, אין שום זקיק מוביל ויש מראה קלאסי של שחלות פוליציסטיות.
היום כשהייתי אצל רופאת הפוריות היא אמרה שהפרוגסטרון שלי גבוה ויתכן שכדאי שאקח גלולות כדי לאזן את המצב ההורמונלי ורק אז נחזור לאיקקלומין.
מיותר לציין שהתאכזבתי קשות מכך שעליי להמתין עכשיו עוד חודש לאחר שחודש קודם כבר "בוזבז".
ממה עולה הפרוגסטרון? יש דרך טבעית להוריד אותו? מישהי נתקלה במצב של חזרה לגלולות ואז המשך עם האיקקלומין?
תודה:)
מיקה
 
אני ממש ממש לא בעד איקקלמין בפרט לפולציסטיות

הרבה יותר קשה לשלוט בכמות הזקיקים המובילים, הרבה יותר קשה לתזמן ביוץ וכו.
ממליצה בחום לשקול "לעלות דרגה" וללכת על גונל f ותיזמון ביוץ.
אגב.. מחקרים מראים שכיחות יותר גבוה של מומים עם איקוקלמין ביחס לתחלופות מכילות fsh. ובנוסף רוב מי שמכירה שלקחה איקוקלמין ואכ גונל במינון נמוך (המתאים לגידול זקיק מוביל אחד או שנים) סבלה משמעותית פחות מתופעות לוואי.
&nbsp
אז כמובן שיש בנות שהרות עם זה. אבל ממליצה לך לא לפחד מזריקות וללכת על השיטה השניה.
&nbsp
ועוד משהו שכדאי לשקול אף קודם... גלוקופג' לעיתים עוזר לפולציסטיות להסדיר ביוץ. הרבה פעמים נותנים רק כשיש משקל עודף.. אך זה עוזר לפעמים גם לבנות רזות.. מכירה אפילו פולציסטית רזה על גבול תת משקל שזה הסדיר לה ביוץ. שווה לשקול. זה במקום הורמונים.
&nbsp
ועוד עניין כמעט אחרון.. תוודעי שאת עם רופא המומחה בפריון ולא רופא נשים. אין להם הבנה מספקת בפריון.
&nbsp
ולסיום- האם בן זוגך עשה בדיקת זרע? מה התוצאה?
 

מיקה2233

New member
ניסית את שתי האפשרויות?

היי,
תודה על המענה.
ניסית גם איקקלומין וגם גונל f? אני לא ממש מכירה-מה זה בעצם? ולמה הדעה הרווחת היא איקקלומין וזה הדבר הראשון שנותנים אם כך הדבר?
אני באמת נורא מתלבטת כי אני רוצה כמה שפחות לערב דברים חיצוניים כמו הורמונים, אבל היות ואין לי ברירה אני מנסה למזער נזקים. הרופאה שלי היא כמובן מומחית לפוריות והיא המליצה על האיקקלומין.
מה זה גלוקופג'?
בכל מקרה אני אלך עוד 3 שבועות לעוד חוות דעת אבל בינתיים אני לא בטוחה שאני רוצה לקחת גלולות- מצד שני אני גם לא רוצה "לבזבז" את הזמן הזה.
 
ניסיתי את 3 האופציות. מספר פעמים

התחלתי עם איקוקלמין.. שזו תרופה שהרופא נשים רשם לי בפעמים הראשונות אכ רופא פריון (גרוע) מהקופה. לקחתי 4 פעמים אם לא טועה, כאשר רק בפעם האחרונה זה כלל מעקב אולטרסאונד.
ואז חשכו עיני. נתנו לי מינון נמוך יחסית ועדיין הסתבר שהיו איזה 7 זקיקים מובילים. כלומר אם הבעיה היחידה שלנו הייתה הביוץ.. אז יכולתי למצוא את עצמי בהריון עם עד 7 עוברים במקביל !! מעבר לזה.. סבלתי מאוד מתופעות לוואי וכאבים והטיפול עצמו בשל ריבוי הזקיקים המובילים גרם לציסטות ולכאבים גם בגמר הטיפול.
&nbsp
אכ הלכנו לרופא פריון אחר שנתן גליקופאג' שממש הסדיר לי את הווסת. מדובר בתרופה המשמשת לסכרת אך יש לה השפעה חיובית גם על חלק מהפולציסטיות. טוענים שבעיקר לבעלות משקל עודף אך אני למשל רזה וזה עדיין עבד. מה שכן.. ל 10% מהאוכלוסיה זה גורם לבחילות והקאות.. וגם אצלי. נאלצתי להפסיק. אכ עשינו כמה הזרעות על בסיס טבעי. כי הרופא טען שלדעתו למרות שפולציסטית נראה שכן מבייצת לפעמים (להבדיל מהרופא פריון הקודם שהתעקש שלא מבייצת כלל), ואז עשינו מעקב על בסיס טבעי והזרעות. לא עבד. וגם בדיעבד לא היה לזה שום סיכוי. כי הפרוגרסטרון ב 70% מהמקרים אצלי לא עולה אחרי שמזהים ביוץ. מה שאומר או שלא באמת היה ביוץ או שהביוץ לא תקין. כך או כך.. ביזבוז זמן וכסף.
אכ חזרנו לציבורי. הפעם תל השומר. שם ניסינו גם גונל f. שאיתו הצליחו לייצר רק 2 זקיקים מובילים (כרצוי), וגם לא היו כמעט תופעות לוואי להבדיל מאיקוקלמין.
&nbsp
מלא מחזורי טיפול, מלא תקוות, מלא אכזבות. וכמעט הכל זה בגלל ה 3 רופאים הראשונים שהיו לי בהתחלה (רופא נשים ושני רופאי פריון). ששלושתם כשלו בלתת לי טיפול שהתאים וביזבזו לי מלא מלא זמן. לא ציינתי מפורשות אך אצלנו גם יש בעיית זרע. שהם התעלמו ממנה. הלבורנטיות מעבדה שעשו בדיקות לזרע/ השבחת זרע (כשעברנו להזרעות) פעם אחר פעם אמרו לנו (למרות שכביכול לא אמורות) שהאגלוטונציה גבוה ויש אפס תנועה והסיכוי שנצליח טבעי/ הזרעה אפסי. ועדיין הרופאים שכנעו אותנו שהן "לא מבינות" והזרעה אמורה לעזור עם זה.
בתל השומר אגב.. זו הייתה פעם ראשונה שרופא גם אומר לנו את זה. הם עדיין ביקשו שנעשה אצלם הזרעה אחת לפני IVF, אך אמרו מראש שזה בגלל שמעדיפים לא לקפוץ איתי ישר למינוני ivf אלא לראות קודם איך מגיבה לתרופות.
&nbsp
למה מספרת לך את כל זה? אל תלכי לרופא בינוני!! ביבזו לי מלא זמן, ביזבזו לי מלא כסף, ביזבזו לי מלא כוח. הגעתי ל ivf אחרי מעל ל 3 שנים כאשר הייתי אמורה להגיע הרבה קודם. גם ב ivf הדרך התארכה לה. אבל לפחות לא סתם נתנו לי תרופות וטיפול שאין לו שום סיכוי.
 

מיקה2233

New member
תודה:)

אני מתחילה עכשיו שינוי תזונתי- מורידה סוכרים ופחמימות פשוטות, מקווה שזה יעזור.
 
אני פוליציסטית ודווקא עם גונאל היה לי בלאגן

כיוון שזה השפיע עליי מאוד גם במינון נמוך (25IUׂ) לקח המון זמן עד שנוצר זקיק מוביל- וגם לאחר העלאת מינון פשוט נוצרו לי המון זקיקים במקביל ולא זקיק מוביל.
בסוף פשוט הפסקתי וויתרתי על אותו חודש.

לעומת זאת עם איקקלומין בקלות הגעתי לזקיק מוביל, אבל גם למלא ציסטות.

בקיצור, כל אחת והגוף שלה ואיך שהוא מגיב.

מצטרפת להמלצה על גלוקופג' שעזר לי גם בסידור הווסת (חוץ מזה שהוא כדור מגעיל)- במקביל להורדה של פחמימות וסוכרים. ממש סידר מהר את הביוץ.
וכמובן מעקב זקיקים! לא מתחילים סבב בלי!

בהצלחה
 

מיקה2233

New member
תודה על המענה:)

אני מתחילה עכשיו שינוי תזונתי של הורדת סוכרים ופחמימות פשוטות.
מחכה לתוצאות בדיקות שיגיעו בראשון- נראה כרגע שהפרוגסטרון ירד ואולי אוכל להתחיל סבב חדש של איקקלומין.
במקביל אני מקווה שאורח החיים החדש גם יעזור.
תודה וסופש נעים!
 
למעלה