שימור פוריות

שימור פוריות

הי,
אני מגיעה הנה מהפורום השכן "אובדן הריון" ויש לי כמה שאלות. קראתי טיפה בפורום הזה (וגם שאלתי בו איזו שאלה לפני חצי שנה) והוא באמת עושה רושם של מקום נהדר שמורכב מנשים תומכות ומבינות

הבעיה שלי היא בעיקר להחזיק הריון. נכנסתי לארבעה הריונות ספונטניים ומתוכם 3 הפלות בשלבים שונים. שני עוברים מתוכם היו בעלי צ'יפ גנטי תקין ונראה שיש בי משהו, לא ברור מה, שהורס את השיליות של העוברים ולכן הורג אותם. (לקחתי קלקסן במינון 60 מ"ג באחרון מביניהם, עדיין לא עזר). אני מיואשת ומודאגת, כי אפילו כשהעובר תקין הגוף שלי לא מצליח לסחוב אותו.
בינתיים אני מתייעצת עם כל רופאי ההריון בסיכון, ומנסה שוב ושוב, עד שאולי יקרה קסם (בסיבוב הבא אקח גם תמיכה הורמונלית למרות שהרופא מודה שזה כנראה לא רלוונטי).
בכל מקרה, אני בת 39 ומפחדת שבקרוב גם איכות הביציות או הזרע ירדו ואז בכלל אהיה אבודה.
הרופא ואני הסכמנו שאם לא אכנס להריון תוך חודשיים-שלושה כדאי יהיה לעבור לIVF - גם בשביל ההריון הקרוב וגם בשביל שימור פוריות למקרה הסביר שהוא לא יצליח. (כל סיבוב כזה של הריון והפלה לוקח כחצי שנה).
התכנון הוא לקפוץ ישר לIVF בלי לעבור דרך הזרעות גם בשביל שימור הפוריות, וגם מכיוון שאני בקושי רב מצליחה לסחוב הריון עם עובר יחיד, אז הריון מרובה עוברים יעמיד אותם בסיכון אדיר.
השאלות שלי הן:
1. חשבתי לעשות כמה סבבי שאיבות לפני החזרה ראשונה. ראיתי שכתבתן שלא מאשרים סבב שאיבות אם יש עוברים מוקפאים אלא בשל סיבה רפואית. מהם הקריטריונים לסיבה רפואית? האם לדעתכן אני עומדת בהם?
2. איך מתחילים? אני מעדיפה ללכת לרופא פרטי ע"מ לחסוך בזמן. האם כדאי לקבוע תור כבר מעכשיו? האם צריך גם רופא פוריות מהקופה? האם יש סכוי למצוא תור בטווח זמן כזה? (חלק מהבדיקות הנדרשות - היסטרוסקופיה אבחנתית וקרישיות עשיתי כחלק מבירורי הפלות חוזרות).

המון המון תודה ובשורות טובות לכולן!
 

lollipop06

New member
היי לך!


אני יכולה לענות לך על השאלה השנייה (לגבי הראשונה אני באמת לא יודעת..)
תוך חודשיים שלושה את בטח יכולה למצוא תור פנוי לרופא פרטי (אל תשכחי ש-ivf בפרטי זה לא זול בכלל אז יש תורים) אלא אם כן אולי הוא ממש מבוקש כמו ד"ר בר חווה שלפי מה שקראתי פה צריך המתנה של כמה חודשים או זיידמן (3 חודשים)
את לא צריכה רופא פוריות בקופה אם את עושה את הכל בפרטי. במקביל את יכולה לבקש מהרופא שלך הפניות לפרופיל הורמונלי ובדיקת זרע
רופא פריון ייתן לך הפניות גם לצילום רחם (אם כי אני לא בטוחה כי אם את נקלטת אני לא יודעת אם יצטרכו לבדוק את החצוצרות) ל-ivf יבקשו ממך גם בדיקת כירורג שד ובדיקת דם ל-HIV.
בקיצור ממליצה לקבוע תור קודם כל לרופא פוריות. מקסימום לא תתחילי בטיפול עדיין אבל לפחות תתחילי עם הבדיקות.
מקווה שדרכך תהיה קצרה עם הריון תקין בידיים מלאות!!!
 

lollipop06

New member
הלוואי! עבור כולנו


מי שיודעת לגבי מספר סבבים של שאיבות לפני החזרה- נא לענות!
 
עכשיו ראיתי כמה עולה סבב ivf פרטי...

בסביבות ה 20,000?

לתומי חשבתי שזה הרבה הרבה פחות, כי ראיתי שהרבה נשים כאן הולכות לרופאים פרטיים.
אפשר ללכת לרופא פוריות פרטי, אבל שהשאיבה / החזרה תהיה על חשבון סל הבריאות? (למי שאין לה שני ילדים)
איך זה הולך? אני קלולסית לגמרי...
יש כאן איזהשהו שרשור מבוא למתחילות?
 
השם ישמור מה פתאום

המחיר שכתבת יותר הגיוני למי שאין לה מימון ...קופות החולים לגמרי משתתפות במימון. מי שעובדת עם רופא פרטי כמובן משלמת יותר אבל לא ככה.
 
יש הבדל בין שימור פוריות לבין ivf במטרה להרות....

שימור פוריות עולה הרבה מאוד כסף,
ivf בציבורי עולה במחיר של 4 טפסי 17, ומחיר תרופות - גם מסובסד...
(ויש איזשהי תקרה שמגיעים אליה ומשם לא משלמים יותר,
אבל אף אחת לא הצליחה להבין איך נקבעת התקרה הזו
)
&nbsp
 
למעלה