שאלה

קשת 5

New member
שאלה

היי בנות שאלה קטנה אני יודעת שחל חוק איסור פיטורי עובדת במהלך טיפולים. אלא אם יש אישור מהתמ"ת.השאלה שלי האם החוק תקף לגביי גברים? כלומר האם החוק תקף גם עבור בעלי במקום עבודתו?
 

haych

New member
שאלה מעניינת!

על פניו נראה שהתשובה חיובית. החוק מדבר על "עובד/ת".
מצאתי באתר של עו"ד כלשהו את המשפט הבא:

"החוק חל על גברים ונשים כאחד (המאמר מתייחס לעובדת לצורך הנוחות בלבד), ובתנאי שהיו נדרשים בעצמם לצורך הטיפול."

אני מניחה שנוהגים לדבר על עובדות כי אלה המקרים היותר רווחים, גברים ברוב המקרים נדרשים להעדר יום פה-יום שם, בעוד מי שבד"כ עובר פרוצדורות הדורשות התאששות בבית הן בעיקר הנשים, ויש כמובן את מעקבי הזקיקים שדורשים איחורים לעבודה.
 

haych

New member
מוסיפה

בהמשך הכתבה של אותו עו"ד, נתקלתי בתיאור מקרה המתייחס לפיטורי גבר:

מקרה של ניסים (שם בדוי – השם האמיתי שמור במשרד מטעמי חיסיון), אשר פנה לשכור את ייצוג משרדי לאחר שפוטר מחברה גדולה וידועה במשק במהלך טיפולי הפוריות שעבר, עליהם ידע המעסיק היטב, הובהר למעסיק כי פיטורים ללא היתר של שר העבודה הינם אסורים בתכלית. המעסיק בסופו של יום פנה בבקשה מתאימה לקבלת היתר לפיטורים לממונה על עבודת נשים במשרד התמ”ת, אשר למקרא התגובה החריפה אשר הוגשה על ידי משרדנו סירבה לתת היתר לפיטורים. כך, נאלץ המעסיק להוסיף ולשלם לניסים שכר עבודה מהלך מספר חודשים ארוכים נוספים מכח החלטת הממונה, על אף שלא עבד בחודשים אלה בפועל בחברה, ולמעשה הרוויח מאוד מהמלך הבלתי חוקי של מעסיקתו.
[URL]http://www.hamishpat.co.il/47055/tipulim[/URL]
 

קשת 5

New member
תודה על המענה

תודה על המענה, בעקרון אני רוצה לחדד האם החוק חל על עובד או עובדת אשר עוברים את הטיפול עצמו.אבל מה לגביי העובד? שהוא בעצם הבעל? שמלווה בתהליך אך לא עובר את הפרוצדורה והטיפול עצמו
 

haych

New member
מצאתי את זה:

"גבר העובר בעצמו טיפולי פוריות זכאי גם הוא להגנה מפני פיטורים, היקף הגנתו שונה ועומד על 12 יום בשנה לכל היותר ומחוייב בהודעה מראש למעסיקו.
אין זכויות הגבר תקפות כאשר מדובר בליווי של אישה העוברת טיפולי פוריות. גבר המלווה אישה בטיפולי פוריות זכאי להיעדרות מהעבודה על חשבון ימי מחלה ולפי חוק ימי מחלה."
 
למעלה