בדיקות ותהליך בירור בעיות פוריות, איך ואיפה מתחילים?

וונדל28

New member
בדיקות ותהליך בירור בעיות פוריות, איך ואיפה מתחילים?

היי, אני אמא ל 2 ילדים (2 הריונות תקינים וספונטניים ב"ה) והריון ספונטני נוסף שהסתיים בהפלה בשלב מוקדם לאחר שנפסק הדופק. ההפלה התבצעה בגרידה לפני כחצי שנה ומאז אנחנו לא מצליחים להיקלט (5 מחזורים). בנוסף, שמתי לב שבחודשים האחרונים הדימום של הווסת התקצר משמעותית ויש לי בערך רק יומיים דימום וכל השאר הכתמות (בעבר היו לי לפחות 4 ימי דימום). רופאת הנשים שלי לא התרגשה מזה בכלל ואמרה שכל עוד זה מגיע פעם בחודש אז אין בעיות (בעיות הורמונליות היא שללה לטענתה בגלל שהיו הריונות בעבר וזה מעיד על מצב הורמונלי תקין ושרק לאחר שנה של נסיונות היא תתחיל איתנו תהליך בירור רפואי. אנחנו לא מוכנים לחכות שנה ורוצים כבר עכשיו ללכת אפילו לרופא פרטי (כזה שעובד בהסדר עם הכללית) כדי שנוכל להתחיל בבדיקות ובירור המצב. אז אשמח לשמוע מכן, מה הבדיקות שאני צריכה לדרוש (או לפחות לכוון לשם), עם מה מתחילים (מעקב זקיקים)? למי פונים? אשמח לכל עצה בנושא כי אני ממש אבודה.
 

תלתלית20

New member
מהניסיון שלי..

בהתחלה ניגשתי לרופאת פוריות בכללית, דרכה עשיתי את כל הבדיקות (צילום רחם, שד, דם וכו...). את הבירורים של בעלי ביצענו אצל אורולוג פרטי.
בגדול, בתור התחלה גשו לרופא בציבורי..תסבירו את המצב. אני לא יודעת איך זה מתנהל עם זוג שכבר הביא ילדים באופן טבעי, אבל סביר להניח שתעברו את כל הבדיקות הרגילות לבירור פוריות.
אני אישית ממליצה מאוד על ד״ר דורון גולדברג, הוא פרטי ועם הסדר בכללית.
 

תלתלית20

New member
הוא מקבל באופן פרטי ודרך הכללית

פרטי במודיעין
כללית בלוד, מודיעין עילית
ואסותא רשל״צ
 

a morph

New member
לדעתי כדאי להתחיל מצילום רחם

אי קליטת הריון במשך 5 חודשים זה ממש לא מצב חריג בפני עצמו, אבל צמצום משמעותי בכמות הדימום הוסתי עלולה לרמז על הידבקויות ברחם אחרי הגרידה, וזה יכול להפריע לקליטת הריון חדש (וזה בכלל לא קשור להורמונים, תקינים ככל שיהיו).
אחרי הצילום תתקבל ההחלטה האם להתקדם הלאה ולעשות היסטרוסקופיה אבחנתית\ניתוחית.
 
למעלה