מצטרפת חדשה

clairerandall29

New member
מצטרפת חדשה


היי כולן.
אני בת 29 ואנחנו מנסים כשנה להיכנס להריון.
בבית יש לנו ילד בן 5.
עשיתי פרופיל הורמונלי- יצא תקין, למרות שהרופאת פוריות המטפלת אמרה שרמת ההורמונים הנשיים נמצאת בצד הנמוך של הסקאלה ויעצה לי לעלות אחוז שומן ומשקל. (עד אז הייתי מתאמנת בצורה מאוד אינטנסיבית ואוכלת מוקפד)
עשינו בדיקת זרע ויצא תקין.
עשינו צילום רחם, יצא תקין עם סיוג. הרופא שעשה את הבדיקה אמר שהכל תקין, הרופאה המטפלת אמרה שהיא לא בטוחה, לפי הצילום נראה שהנוזל לא התפשט כמו שצריך ברחם אבל היא לא בטוחה אם זה כתוצאה מהידבקות או כתוצאה מאופן ביצוע הבדיקה.
אמרה שתתייעץ ותחזיר לי תשובה היום. (אני מאמינה שאין הידבקויות כי עברתי לידה רגילה ולא קיסרי)
מה שכן נראה זה שיש מעבר של הנוזל מהרחם לחצוצרות.
יש גם ביוץ וגם עובי רירית תקין (7 מ"מ)

הרופאה שלנו המליצה על המשך טיפול באיקקלומין ובמידה ולא יעזור אז איקקלומין+הזרעה.
היא חושדת שיש לי הפרעת ביוץ קלה בגלל שדיווחתי על הכתמות ומחזור קצת משובש. נותנת גם כאן פרטים- כמעט כל מחזור מתחיל אצלי בהכתמות,לפעמים אפילו 4 ימים. אין איזשהו דפוס קבוע (לפחות לא כזה שאני עליתי עליו) אבל בד"כ אין הרבה דם, ברמה שאני לפעמים לא זקוקה לטמפון אלא משתמשת בתחבושת היגיינית דקה. זה לא היה ככה בעבר למיטב זכרוני. הייתי מקבלת מחזור למשך 5 ימים ופה לפעמים אני יכולה להיגרר עם הכתמות טרום מחזור והכתמות לפני מחזור 10 ימים!

השאלה שלי היא אם לפי המעקב ביוץ אני מבייצת, החצוצרות לא סתומות והזרע תקין- איך האיקקלומין יעזור? ואיך הזרעה תעזור?
האם הטיפול הזה יהיה אפקטיבי עבורי?
 

טוליתי

New member
ברוכה הבאה אלינו


לשהות קצרצרה בלבד. אכן איקקלומין יעיל מאוד בנשים שאינן מבייצות. הזרעה מעלה את הסיכויים להריון. הרעיון של הרופאה הוא להתחיל עם משהו "קל", לא זריקות אלא כדור. בגלל ההכתמות שיש לך לאחר ביוץ, חשוב לבצע בדיקת אסטרדיול ופרוגסטרון ולוודא שהערכים אופטימלים להריון. אם הערכים נמוכים מדיי, נותנים תמיכה הורמונלית. שוחחי על כך עם הרופאה שלך. טיפול אפקטיבי הוא טיפול שנותן מענה לבעיה, ואת מתארת בעיה שנקראת "שלב לוטאלי קצר".
כולי תקווה שתהיה לכם הצלחה הפעם הזאת.חשוב לדעת שאצל חלק מהנשים האיקקלומין מדקק רירית. לא רצוי לנסותו יותר מפעם אחת, ובמידה והוא לא מצליח- לעבור בהקדם לזריקות, שלא גורמות לדיקוק הרירית. לרוב מסתבר שהן לא כל כך נוראיות.
מקווה שעזרתי
.
בהצלחה
.
 

טוליתי

New member
עוד דבר,

את בדיקת האסטרדיול והפרוגסטרון מבצעים יומיים שלושה לאחר הביוץ
 

clairerandall29

New member
קודם כל

אין לך מושג כמה זה טוב לתת לבעיה שיש שם.
(אם אכן זאת הבעיה...) אני מאוד מעריכה את הרופאה שלי אבל יש לי קצת תחושת עמימות, היא לא מדברת איתי במושגים רפואיים מדוייקים. (כמו "הפרעת ביוץ קלה")
בדקתי אסטרדיול ופרוגסטרון בפרופיל ההורמונלי (3 ימים אחרי תחילת הוסת) לזה את מתכוונת? או שאני צריכה לעשות עוד בדיקה בזמן אחרי הביוץ כדי לאשר שאכן יש לי שלב לוטאלי קצר?
תמיכה הורמונלית- למה את מתכוונת? פרוגסטרון?
קיבלתי מהרופאה שלי מרשם לנרות אבל היא אמרה לי בינתיים לא להשתמש בזה.
אני יודעת שהאיקק' מדקק רירית (עושה במקביל דיקור סיני כדי למנוע זאת) אבל קצת מפחדת מזריקות, אין לי בעיה שיזריקו לי, אבל מלחיץ אותי להזריק לעצמי. יש אפשרות לקבל את הזריקות האלה בקופ"ח ע"י אחות לידיעתך?
&nbsp
תודה רבה על המענה!
 

טוליתי

New member
שמחה מאוד

אכן, צריך לבדוק אסטרדיול ופרוגסטרון גם יומיים-שלושה לאחר הביוץ. הערכים של ההורמונים הללו משתנים במהלך מחזור (מחזור שלם, לא וסת), והכתמות יכולות לנבוע מירידה חדה של ההורמונים.
לרוב, תמיכה הורמונלית כוללת פרוגסטרון בגישה נרתיקית, והנרות שקיבלת (אוטרוגסטן או אנדומטרין?) אמורים לתת מענה לבעיה זו. לפעמים יש צורך לתת גם תכשיר אסטרוגני.
ניתן לקבל את הזריקות ע"י אחות, אבל מה שטוב זה שבהזרעות לרוב משתמשים בפיוריגון או בגונל F, שבאים כעטים פשוטים, וסביר שאחרי הדרכה קצרה, והדגמה אחת, תוכלי להסתדר לבד.
&nbsp
 
למעלה