למה יש בעיה להקפיא/לבדוק עובר יום 4?

  • פותח הנושא bhsf
  • פורסם בתאריך

bhsf

New member
למה יש בעיה להקפיא/לבדוק עובר יום 4?

עברתי שאיבה ביום שני, שאבו לי 3 ביציות, וב"ה פעם ראשונה גם הופרו 3 (עובר דרגה 1 ושניים דרגה 2, אחד עם 4 תאים ושני עם 6). בערב חג , יום 2 הרופא שהחליף את הרופא שלי המליץ להחזיר רק עובר 1 שמדורג דרגה 1 לאור נתונים אישיים שלי. התלבטתי מאוד , כי מעולם לא היו לי מוקפאים ובכל סבב מצליחה עובר אחד טוב וזהו, והסכמתי רק אחרי שהבטיחו לי שיבדקו את 2 העוברים היום, יום שישי , יום 4. (אתמול בגלל החג לא היה ניתן אנחנו משתמשים במשגיחה)
היום התקשרתי וסירבו בהתחלה לבדוק ורק חזרו על מנטרה של: לא בודקים עובר ביום 4". הסבר לא ניתן. בסוף בכיתי להם וממש התחננתי שיבדקו ויקפיאו, לא רציתי לחכות ליום 6. אני לא מקרה של המון עוברים ולבחור רק את הטובים. הם הסכימו והבנתי שאחד אכן הוקפא והדגישו שזה מאוד נדיר ולא מקפיאים ולא בודקים יום 4, ויציינו שזה רק לאור החגים ושבת (שזה ממש הגיוני כי לא היה ניתן לבדוק לא ביום 3 ולא 5). אבל אני רוצה להבין מה הבעיה ביום 4? יש סיבה שבגללה לא מקפיאים ולא בודקים ביום 4? אם אכן היה הגיוני רק לחכות ליום 6?
 

טוליתי

New member
לגבי בדיקה ביום 4, אולי...

ההערכה לגבי מצב ההפריות מתבססת על סטטיסטיקות. ייתכן ועל יום 4 יש פחות סטטיסטיקות.
&nbsp
לגבי הקפאה, הרעיון הוא להחזיר עוברים הכי דומה למה שקורה בטבע, ולכן אם ממתינים נעבר ליום 3, כבר מחכים ליום 5 - היום שבו העוברים באופן טבעי (לא ב-IVF) מגיעים מהחצוצרה לרחם.
 
משהו לגבי יום 4

אני יודעת שאני לא ממש מועילה לך
אבל אני יודעת שבשל רצון למינימום פתיחה של האמבריוסקופ
ביום 4 אפילו אין סקירה של מצב הקטנטנים
לומר -
בודקים חלוקת הפחתה שזה בעצם יום 1
מה קורה ביום 3
ואז החזרה או המשך גידול ליום 5
כפי הנרה יום 4 הוא סוג של תחנת מעבר/קפיצת גדילה - בהחזרה האחרונה שלי שהיתה ביום 4 היו שני מועמדים לבלסטו כאשר אחד מהם היה כמעט מוכן ולשני היה חסר משהו שאת שמו איני זוכרת . שאחתי את המעבדה למה לא תקפיא כבר היום ונסגור את העניין . לדבריה ביום 5 היא תדע יותר לדבר על איכות וכו' ובאמת בסו, רק אחד ביים מסלול וקיבל כומתה של "ארטיק" השני נעצר.
&nbsp
 
למעלה