איקקלומין וביוץ

sharonbr2

New member
איקקלומין וביוץ

היי
קצת רקע, בת 39. Fsh מוגבר. מנסים כבר שנה אחרי הפלה כואבת. החודש התחלתי טיפולים ולקחתי איקקלומין. נצפו לפני שבועיים 3 זקיקים בשלים. ביום של הא״ס טרם היה ביוץ ובדקתי כל יום עם מקלונים אבל הם לא היו חיוביים אף יום... כלומר היתה התכהות אבל לא חיובי. יכול להיות שלא היה ביוץ? הוחלט לא לתת זריקה לביוץ כי היו 3 זקיקים.
וגם... אני כבר שבועיים אחרי... ובדיקת הריון שלילית!
 

גוגו 888

New member
כן זה קרה לי

לקחתי בזמנו איקקלומין, היו לי שני זקיקים של 15-16 והרופא אמר שאבייץ עוד כמה ימים, לא קיבלתי אוביטרל וקיימנו יחסים. שבועיים לאחר מכן לא הופיעה ווסת וחשבתי שאני בהריון אבל לא הייתי - בכלל לא בייצתי. אחכ המדקר שלי אמר שדווקא עם לוקחים הורמונים (איקקלומין/גונל..) לפעמים לא יהיה ביוץ בלי אוהיטרל (גם אם את מבייצת טבעי)
בהצלחה בסבב הבא!
 

sharonbr2

New member
איך את יודעת שלא בייצת?

היו לי כאבים באיזור השחלות בימים שהייתי אמורה לבייץ אבל אולי סתם כאב? כי היו כמה זקיקים? אני לא יודעת שלא בייצתי פשוט כל הסימנים לביוץ הראו שלא.
 

londi81

New member
מצטערת אם אני נשמעת ביקורתית

אבל טיפול באיקוקלומין לבת 39 עם FSH מוגבר וללא מעקב זקיקים וביוץ מסודר נשמע לי כמו פרוטוקול קצת בעייתי. איקוקלמין מטפל בבעיה של שחלות פוליציסטיות ולאי פריון על רקע FSH יש היום טיפולים מבוססים ומוכחים, הכל בהזרעות הורמונליות וכלה בivf על פרוטוקולים שונים ומשונים.
בהצלחה
 

sharonbr2

New member
דווקא הגבתי מצוין לאיקקלומין

ויצרתי 3 זקיקים :)
זה לא ביקורתי זאת דעתך. כן הייתי במעקב זקיקים מסודר 3 פעמים. אך לא קיבלתי אוביטרל ולכן לא ידעתי בדיוק מתי הביוץ. את הטיפול קיבלתי מפרופ מומחה לפוריות. מסכימה שפעם הבאה אבקש פרוטוקול שונה מעט כי החודש למדתי שזה לא מספיק.
 

a morph

New member
מסכימה עם לונדי

אני מנחשת שהרופא חושב שאין לכם בעיה להרות באופן טבעי (כתבת שהיה לך הריון שהסתיים בהפלה) וכל מה שאתם צריכים זה פוש קטן, ואיקקלומין יעשה את העבודה, אבל לא לסיים סבב של איקקלומין בזריקת אוביטרל זה בעייתי.
בזמנו עשיתי תחקיר קטן בנושא ומצאתי מאמרים (באנגלית) שציינו במפורש שבסבבים של טיפול הורמונלי הביוץ הטבעי עשוי להתעכב מאוד או לא להתרחש. נכון שיש מטופלות שמבייצות אפילו מוקדם מהצפוי ובלי קשר לטיפול ההורמונלי, אבל יש גם כאלה שלא יבייצו בלי מבייץ.
בכל מקרה, בשלב הזה אין יותר מדי מה לעשות חוץ למחכות עוד כמה ימים ולעשות בדיקת הריון, ואם אין הריון אז להמתין בסבלנות לוסת ואחריו לסבב המנצח.
 

גוגו 888

New member
אני יודעת שלא בייצתי

כי לא היתה לי ווסת ולא הייתי בהריון. היו לי שני זקיקים אחד בכל שחלה. לא הייתי אז במעקב בדיקות דם. זה היה לפהי כשנתיים הסיפור הזה. אח"כ עברתי לגונל עם מעקב צמוד של US ובדיקות דם והריתי בנסיון ראשון ומזה יש לי ילדה. אח"כ חזרתי על התהליך בנסיון לילד שני וכרגע אני בתחילת הריון (נסיון שלישי הפעם).
נראה לי כדאי לעקוב עם בדיקת דם סביב הביוץ וגם לקחת אוביטרל לוודא ביוץ שלא יהיו אי הבנות ולחצים מיותרים.
המון בהצלחה שיהיה לך!
 
למעלה