אחרי שאיבה

Theodora100

New member
אחרי שאיבה

היי בנות יקרות,
אתמול עברתי שאיבה ראשונה, 28 ביציות! בגלל הכמות לא תהייה החזרה החודש.
הייתי בשוק כשהתעוררתי מההרדמה ואמרו "נשאבו 28". אמרתי לעצמי ששמעתי לא נכון וזה 8, כי יומיים לפני כן במעקב אמרו שרואים 13 זקיקים, ולא תמיד יש ביצית בכל זקיק. הסתכלתי שוב ושוב בטופס הסיכום ואכן כתוב 28.
התקשרו מבית החולים היום ותיאמו פגישה ליום ראשון כדי לחתום על טופס הקפאת עוברים. אחרי שלחצתי קצת הסכימו להגיד שיש 10 הפריות, אבל רק בראשון יגידו לנו בוודאות.
נשמע לכן הגיוני? 10 מ-28?
משהו מרגיש לי מוזר... לכל הבנות שעברו איתי את השאיבה נשאבו מעל 22 ביציות. אני עוקבת זמן רב אחר הודעות בפורומים והכמות שמציינות הבנות לא כל כך גבוהה בד"כ.
זקוקה למילים מחזקות. הבעל מסרב לדבר איתי על זה כי "זה עושה מזל רע" ואחותי צעקה עליי שמה זה משנה כי גם ככה אין לי מה לעשות עם זה. מרגישה שוב כ"כ לבד אחרי דרך ארוכה שעשיתי החודש ואין עם מי לחלוק...
 

havitush661

New member
28 בהחלט נשמע המון!

בטח לא כולן היו בשלות או טובות מספיק ולכן נשמע הגיוני שרק 10 הצליחו להפרות... בהצלחה!
 

Theodora100

New member
תודה על התגובה


 

מישלית2

New member
דומה למה שלי היה

שאבו לי 26 ביציות, 19 מתוכן היו בשלות, 14 הופרו והצליחו להקפיא 11
 

Theodora100

New member
מרשים!

עדיין לא נתנו מספר סופי. מקווה שיהיו מספיק כדי לא לעבור שוב את החוויה המפוקפקת הזו, ובהחלט מקווה שאת כבר עם הצלחה או שתיים ביד
 

a morph

New member
מה מרגיש לך מוזר?

28 ביציות זה מספר הגיוני, אמנם בקצה הגבוה מאוד של הטווח המצוי, אבל הגיוני.
גם לי שאבו 28 ביציות בזמנו, וגם אצלי באולטרסאונד האחרון לפני השאיבה ספרו הרבה פחות - משהו כמו 12 או 15.
לא לגמרי ברור לי איך דבר כזה קורה, אבל זה קורה.
מה שכן חשוב לעקוב אחריו זה ההרגשה הכללית שלך, אצלי התפתח גירוי יתר לא נעים בכלל כ-3 ימים אחרי השאיבה, ו"זכיתי" גם לסופ"ש מפנק באשפוז בגלל זה.
 

Theodora100

New member
מרגיש מוזר ש...

קודם כל תודה על השיתוף. נשמע שהיה ממש לא קל מה שעברת. חשבתי שככל שעובר הזמן ההסתברות להגיע למיון פוחתת, ולא מגיעה לשיא אחרי כמה ימים...
מתלבטת אם ללכת למיון בגלל הכאבים והחום. החום די נמוך עכשיו, סביב 37 עם משככים, והכאבים הגיוניים בהתחשב בנסיבות (לפחות 28 דקירות פלוס אנדומטריומה...). בינתיים במנוחה ושותה מים כמו גמל. הצטיידתי בהפניה למיון למקרה הצורך.
&nbsp
מה שמרגיש מוזר זה שכל הבנות שעברו איתי שאיבה הגיעו לקצה הגבוה של הטווח (לפי מה שציינת), כאילו הפרוטוקולים שם מביאים את המטופלות לקצה. חלק מפרוטוקול טוב זה *לא* להביא את האישה לגירוי יתר "מבוקר", לא?
&nbsp
 

a morph

New member
זה יכול להיות סתם צירוף מקרים


ומבחינה רגשית, תאמיני לי שיותר נעים לשמוע שלכולן שאבו 20+ ביציות, מלהתלהב ששאבו לך 28 ואז לשמוע מעבר לוילון איך מבשרים למישהי ששאבו לה 4. לי לפחות זה מאוד צרם, הרגשתי ממש רע עם זה.
התמונה הקלאסית של גירוי יתר היא דווקא התפתחות 2-4 ימים אחרי השאיבה, כי זה תהליך ש"מתודלק" על ידי הגופיפים הצהובים שנשארו אחרי השאיבה (או על ידי הריון, אם הייתה החזרה ונקלט עובר).
אגב, אם יש לך חום אני בהחלט הייתי ניגשת להיבדק, גם בלי קשר לגירוי יתר, חום יכול להעיד על זיהום. מבחינת הגירוי, אז התסמינים הראשונים שלו הם הרגשת מלאות ונפיחות קיצונית בבטן בשילוב קוצר נשימה, לפעמים גם כאבים אבל לא חייב (לי לא היו כלל).
 

Theodora100

New member
אלוהים שישמור

אין לי נפיחות קיצונית. כואב ללכת ולהתנועע, כשהשלפוחית מתמלאת הכאב מתגבר ופוחת אחרי פיפי משמעותית. גם אין לי קוצר נשימה.
אמתין עוד קצת ואם אין שיפור אגש למיון.
המון תודה על התגובה והטיפים.
 

היא321

New member
לי לא יצא תינוק מה 27 ביציות ששאבו

ודווקא יצאה לי תינוקת מתוך ה 4 ביציות הבשלות מתוך 9 ששאבו בשאיבה הבאה.
מאז למדתי שהכמות לא משחקת תפקיד אלר האיכות ;)
 

a morph

New member
זה בטוח


אבל את זה מבינים אחרי שהזמן והניסיון עושים את שלהם.
כשזה קורה בשאיבה הראשונה, יש מטופלות שנורא מתאכזבות ולוקחות ללב, וזה צורם כשזה קורה למישהי שלפני שעה פיטפטת איתה...
 

היא321

New member
בשאיבה הראשונה שאבו לי 5

רק 3 היו בשלות והתאכזבתי מאוד. שאיבה הבאה 27 והתאכזבתי שלא עושים החזרה החודש. שאיבה הבאה 9 עם רק 4 בשלות וארבעתן הופרו והרגשתי סביר.
כבר עמדתי בכל הסיטואציות
 

היא321

New member
לי היה מקרה כזה בדיוק

שאבו 27, מתוכן 21 בשלות, מתוכן 11 הופרו, 10 עוברים שרדו ליום 3, אחד היה לא איכותימולא ראוי להקפאה. הקפאנו 9. לא היתה החזרה באותו החודש
 

נועה312

New member
עונה

יש רופאים ששואבים את כל הביציות כולל ביציות קטנות שעוד לא בשלות ויש רופאים ששואבים רק את הביציות שנראות להם בשלות. את אחוז ההפריות צריך לחשב מהביציות הבשלות ואת יכולה לשאול כמה מתוך 28 הביציות היו בשלות
 
למעלה