שאלה לגבי רצף טיפולים

EstiB2

New member
שאלה לגבי רצף טיפולים

בנות פורום יקרות שלום,

בת 41, עשיתי IVF ראשון ומחר אמורה לעשות בדיקת בטא. עשיתי פרוטוקול קצר, הוחזרו לי 2 עוברים והוקפאו 2. אני בטיפולו המסור של פרופסור זיידמן, אבל לא דברתי איתו על המשך הטיפול במיקרה ואצטרך. יש לי המון שאלות, לכן עד שאדבר איתו (בתקווה שמחר), אשמח לשמוע מנסיונכן - מה נהוג ומקובל, בהתחשב בגילי ובקריטיות של כל חודש שחולף?

1. האם נהוג לקחת חודש מנוחה ולעשות שאיבה נוספת בחודש הבא?
2. האם יש יתרון לשמור על המוקפאים כרזרבה עתידית ולבצע סבבי שאיבות כל עוד אפשר? האם הקופות מאשרות זאת?
3. האם כדאי להחזיר עוברים מוקפאים ואם כן - מתי? החודש? בחודש הבא?
4. האם החזרת מוקפאים נחשבת cycle מבחינת הזרקות של הורמונים ולכן מקובל לתת לגוף חודש מנוחה בין IVF להחזרת מוקפאים?
5. אם מחזירה עוברים מוקפאים - האם מומלץ על בסיס טבעי (בגלל גילי) או על בסיס הורמונלי?

תודה מראש על התשובות. אתן מדהימות

א.
 

a morph

New member
מנסה לעזור

1. תלוי בהמלצת הרופא, שתהיה תלויה בין היתר בתגובה שלך לשאיבה הקודמת, אם התגובה ההורמונלית הייתה סוערת - לרוב יומלץ על חודש מנוחה. אבל יש גם כאלה שעושות שאיבות חודש אחרי חודש.
2. אם הרופא ידווח לקופה שיש לך מוקפאים, לא יהיה אישור לשאיבה נוספת. אם הוא יהיה מוכן "להעלים" את העובדה הזאת אז כמובן כן, אז זה די תלוי בו.
3. עקרונית כמו סעיף 1, אבל מכיוון שבהחזרות מוקפאים העומס הטיפולי הוא הרבה יותר נמוך בהשוואה לשאיבה, לרוב (חוץ ממקרים של גירוי יתר חמור) אפשר להחזיר בחודש העוקב לשאיבה בלי בעיה.
4. החזרת מוקפאים לא דורשת הזרקת הורמונים (למעט מקרים נדירים ביותר של פרוטוקולים מיוחדים). אם היא נעשית על בסיס הורמונלי, אז היא דורשת הכנה עם כדורי אסטרוגן, אבל זה לא גירוי שחלתי כמו לפני שאיבה ולכן, כמו שאמרתי בסעיף 3, לרוב אין בעיה לעשות החזרה חודש אחרי חודש, גם חודש אחרי שאיבה.
5. זה די עניין של ניסוי וטעייה, יש כאלה שנקלטות מעולה בהחזרות על בסיס הורמונלי ויש כאלה שלא, ולדעתי אין קשר לגיל - זה פשוט מאוד אינדיבידואלי. אני למשל לא נקלטתי בהחזרות הורמונליות, וברגע שעברתי להחזרות על ביוץ טבעי נקלטתי מיד, פעמיים ברציפות. אם יש לך ביוץ סדיר, את בהחלט יכולה לעשות החזרות מוקפאים על בסיס ביוץ טבעי, מה שבטוח, ובלי קשר לסיכויי קליטת הריון - זה מרגיש הרבה יותר נעים בגוף.

והכי חשוב - בהצלחה! ושלא תצטרכי שום דבר מזה בגלל בטא חיובית ומהממת.
 

יחידה2

New member
טופלתי לפני עשור בדיוק

הייתי בול בגיל שלך.החזירו 2. הוקפאו 2 (מהם יש לי בת).
אצלנו לא היתה הפסקה בכלל בין טיפולים..אני מדברת על טיפולים לילד שני..כל מחזור-טיפול.
לגבי לשמור המוקפאים-בשביל מה?תחזירי.יש סיכוי של הריון וככה לא תצטרכי לעבור סבב מלא.
לי המוקפאים הוחזרו עם הורמונים...
 
למעלה