שלום, שאלה לגבי בדיקות

Maive1

New member
שלום, שאלה לגבי בדיקות


שלום רב,
אני חדשה פה בפורום ועוקבת אחרי ההודעות. ראיתי פה את המלותיכן השונות שצריך להיבדק. אני ובעלי בסך הכל מנסים באופן טיבעי זה החודש החמישי. גילינו שיש לו בעיית זרע (במקרה, בגלל כאבים מוריקוצלה דרגה 1).
שאלתי היא- איך יודעים איזה בדיקות צריך? האם כדאי שבעלי ילך לאורולוג ויברר על ניתוח הבנתי שזה ניתוח בעייתי שלא תמיד מצליח?

כמו כן, הרופא פיריון עשה לי הזרעה ראשונה השבוע (נתוני זרע "סבירים" להזרעה מורפולוגיה 2%, ריכוז לפני השבחה 6 מיליון, אחרי השבחה 23 מיליון, מתוכם בתנועה 7.5 מיליון). ללא זריקות וללא כלום, אפילו לא אולטראסאונד, זאת כי הוא אמר שבגלל שיש לי מחזור מאוד סדיר וביוץ תקין שמזוהה ע"י ערכות ביוץ, וכמו כן בדיקה גיקולוגית רגילה הכל תקין וגם פרופיל הורמונלי תקין, אמר שבגלל שיש "בעיית זרע", אין כרגע צורך לשלוח אותי לעוד בדיקות?
האם זה נורמלי? האם לדרוש עוד בדיקות? או לעשות כמה הזרעות ואז שילח אותי?? מאוד מבולבלת... תודה מראש!!
 

עיפהההה

New member
הי

לנו גם יש בעיית מורפולוגיה( 1%) וכל שאר המדדים בסדר, אבל הרופא שלח גם אותי לעשות בדיקות כדי לשלול בעיות נוספות , במויחד כדאי לעשות צילום רחם ופרופיל הורמונאלי אם לא עשית .אצלינו הוא אמר שעדיף לעשות ישר הזרעות עם הורמונים כי אם הם לא מצליחות לעבור יש ל IVF (התחלתי דרך מכבי והם דורשים 3 סבבים של הזרעות עם הורמונים כדי לאשר IVF) . לא רצינו לבזבז זמן (הייתי בת 34). וטוב שכך כי לקח לי חודשיים רק להשלים את כל הבדיקות וגם היה סבב עם גירוי יתר ... בסופו של דבר התחלנו IVF חצי שנה אחרי שהתחלנו בתהליך . מקווה שיצליך לך כבר בסבב הזה , אני הייתי משלימה את הבדיקות
 

Maive1

New member
היי חברה! תודה על התשובה, עוד שאלה :)

מתי כדאי לבקש צילום רחם? אני בסך הכל בתחילת התהליך, והרופא אמר שכדאי קודם לנסות הזרעות, האם צילום רחם זה במקביל? או נחשב "עליית מדרגה"? כי הבנתי שזו בדיקה מאוד כואבת?
פרופיל הורמונלי עשיתי ויצא הכל מצוין.
אפילו אולטראסאונד זקיקים הוא לא עשה לי, לדבריו אם יש לי מחזור מאוד סדיר וערכות ביוץ מזהות ביוץ, אז אין צורך. זה נורמלי?? וגם אמר שכרגע אין צורך בזריקות הורמונים... האמת שאני חוששת לקחת הורמונים, הרי נראה שאצלי הכל סדיר , והבעיה ככל הנראה בזרע, אז למה לא הזרעות על בסיס הביוץ הטיבעי?

האם אצלך הייתה בעיה בביוץ ובגלל זה היה צריך הורמונים?
אוף אני לא מבינה מה כדאי לעשות . נראה אני אני אלך לחוו"ד שנייה...
 
מקרה דומה- מנסה לעזור

היי, אני לא מאד מנוסה פה, אבל אנסה לתת את השיקולים שלי ומנסיוני :) אנחנו ''לא מוסברים'' והרופא המליץ על סדרת בדיקות שציינת וגם צילום רחם. עברתי הזרעה ראשונה לפני שבןע (תחזיקי אצבעות!). אני לא עשיתי צילום רחם כרגע... נכון שיש סיכוי שהחצוצרה סתומה וכו', ונכון שיש את אגדת צילום הרחם- שהשטיפה מנקה את המערכת ומשפרת את הסיכויים **אבל** מדובר גם בבדיקה עם כמות קרינה לא מבוטלת בדיוק לאזור היקר לי, ועל כן כרגע, מתוך אמונה שפיסית הכל בסדר, אני לא הולכת לשם. פלוס כמובן הידיעה שמדובר בבדיקה לא נעימה. כמובן שאם בהמשך נראה שאין התקדמות אעשה אותה. בשביל ההזרעה עברתי מעקב זקיקים (ובדיקת דם) שזה 'סתם ניג'וס' אבל תאכלס שטויות. והיות והביוצים שלי סדירים אז גם לא לקחתי אוביטרל. זהו... מקווה שתרמתי במשהו :) ובהצלחה!
 

עיפהההה

New member
כמה תשובות

אצלי לא הייתה שום בעייה, הרופא אמר שיש סיכוי מאד נמוך להיכנס להריון טבעי או עם הזרעות עם מורפולוגיה כמו שלנו (1%) , כמובן אצלך המצב קצת יותר טוב ...ומלכתכילה אמר שכנראה IVF זה הסיכוי הטוב ביותר שלנו , מה שכן אני גם לא הכי צעירה (34 כשהתחלנו). בגלל שמכבי מאשרים IVF רק אחרי 3 הזרעות עם הורמונים אז עשינו אותם , היינו יכולים לנסות כמה סבבים על ביוץ טבעי אבל אמרנו שאם כבר טיפולים אז נעשה כל מה שאפשר. בהצלחה :)
 

Maive1

New member
תודה על התשובות אתן מרגיעות אותי..


היי חמודות. סליחה על החפירה..
קודם כל אלמוגית מחזיקה לך אצבעות חזק חזק, גם אני עברתי הזרעה ראשונה לפני כמה ימים ואני נראה לי אחטוף התקף לב רק מהמתח... (עצות איך להתמודד???)
עיפהה (וכל מי שיודעת)- איך ידעת ש"אצלך אין בעיה"? אילו בדיקות עשו לך כדי לשלול בעיה אצלך ובאיזה שלב? מצד אחד אני רוצה להיות יסודית ולא לבזבז זמן, מצד שני לא רוצה להיות היסטרית ולעבור בדיקות קשות ללא צורך, למשל צילום רחם. לא מבינה מתי מומלץ לעשות את הצילום הזה...(כאשר בדיקות דם ופרופיל תקינים).

מדוע גם אמרו לך שאין סיכוי עם הזרעות? האם רק בגלל נתוני זרע בעייתים? כי הבנתי שגם עם מורפולוגיה נמוכה (אצלנו 2%) הרופא אמר שיש סיכוי סביר היכנס להיריון ועוד גם באופן טיבעי! אז על מה ביסס הרופא שלך את הקביעה?

דבר נוסף שלא ברור לי- מדוע דורשים סבבים של הזרעות עם הורמונים אם אישה מבייצת תקין והכל תקין אצלה?? ממש לא בא לי לדחוף הורמונים סתם לגוף אם הבעיה רק בזרע... אוף איתם!!! הרופא אפילו מעקב זקיקים לא עשה לי כי אמר שאין צורך שיש מחזור מאוד סדיר וביוץ תקין (לפי ערכות ביוץ לפחות...). לדרוש ממנו מעקב זקיקים?
 
לא מבינה

איך עשו לך הזרעה בלי מעקב זקיקים?? אני סופר מתוזמנת ועדיין הייתי חייבת מעקב זקיקים ואז עוד הסתבר שהביוץ השובב שלי איחר לי דווקא והרופא הזמין אותי להזרעה נוספת( שלא יכולתי להגיע אליה מסיבות טכניות )-: ). הרופא שלי המליץ על אוביטרל, אבל לא ככ זרמתי והוא הסכים איתי שזה לא חובה (אם כי הנה- אולי התפספס לי בגלל זה). צריך לדעת בדיוק באיזה שלב את כדי לתזמן הזרעה נכון וחבל סתם להתפספס. אז תדרשי מעקב זקיקים +בדיקות דם, גם לעבודת בית ובטח להזרעות. אני עשיתי כמו שכתבת- פרופיל, בדיקות כלליות וא''ס אצל הרופא. בנזוגי עשה בדיקת זרע. הדבר היחיד שנותר 'פתוח' זה החצוצרות, אבל לא יודעת, לא נראה לי שבאמת יש בעיה, ברור שאני לא יכולה לדעת, אבל לא רוצה לטגן ביציות לשווא. מניחה שעוד כמה ניסיונות ואשבר )-: בהצלחה! אין לי עצות טובות, כי אני על סף איבוד השפיות... :)
 

WaitingForIt

New member
אני נורא מחבבת אותך:) אבל..

לא ברצינות, אני חושבת שאת בחורה מאוד חכמה וחמודה ונחמדה. אבל אני חייבת להגיד לך שנורא צורמת לי ההודעות שלך. את כל הזמן כותבת שלך ״אין בעיה״ ומבייצת כמו שעון וכו׳. ולי אישית, שיש לה ״בעיה״ מאוד רצינית (בכלל לא מבייצת) נורא קשה לשמןע כל הזמן שאת 100 אחוז ורק בעלך ״אשם״. הייתי הורגת את בעלי אם הוא היה מתנסח ככה. זה שהוא 100 בריא, ואני ממש לא, לא אומר שהוא לא היה צריך ללכת לעשות בדיקת זרע, ואולי אפילו נגיע להזרעות, אז הוא ״מסכן שכמוהו״ (כמו שאת די מתארת את עצמך כל הזמן) צריך יהיה לעשות איתי ילדים בדרך ״לא טבעית״.. אז מה!!!!!! הרופא אמר לו שיש לו זרע כזה טוב שהוא יכול להכניס 100 נשים להריון, אבל זה לא משנה לסיטואציה שלי, ואני הייתי מתגרשת ממנו אם הוא היה מאשים אותי ככה ומדבר עליי ככה., אני באמת מקווה שאת לא אומרת לו בפרצוף כל הזמן שבגלוו עוד את תצטרכי לקחת הורמונים.. אז מה!! כולנו פה בפורום לוקחות הורמונים..ובעלי אפילו הציע להזריק לי בעצמו בשביל לעזור לי.. את צריכה לעודד את בעלך ולהבין שבזה אתם ביחד.. ואם את תצטרכי לקחת הורמונים ״בגללו״ זה לא סוף העולם.
 

Musmus14

New member
שום דבר זה לא סוף העולם..

לא נמצאה שום בעיה אצל מי מאיתנו... הרופא אומר שיש לי ביוצים טבעיים נהדרים. גם אצל החצי הכל טוב.
&nbsp
וזה לא מצליח. כבר כמעט שנתיים.
&nbsp
כבר הזרעה רביעית הזרקתי הורמונים.
&nbsp
הכל יכול לקרות. וכשכותבים כאן בהחלט יש דרך להביע דברים בלי לפגוע באחרות.
&nbsp
והמשפחות של שנינו שיא הפוריים. וזה לא קל בכלל. אבל מתמודדים.
&nbsp
אף אחד לא חושב שזה יקרה לו.
 
האמת שלא כל כך הבנתי את התגובה שלך

לא ראיתי משפט אחד שהצביע על כך שהיא מאשימה את בעלה(וגם אם כן זה שלב נורמטיבי לחלוטין שעוברים בטיפולים בייחוד כאשר הבעיה אצל הגבר והאישה עוברת את התהליך הפיזי).
בתחילת הדרך בדיוק כמותה, גם אני תהיתי מדוע עליי לקבל הורמונים אם בדיקותיי תקינות, זאת מפני שלא הייתה לי כלל הבנה בנושא. וכן כשאומרים לך שהכל תקין אצלך עולות שאלות כמו שהיא שאלה זה נורמלי לחלוטין ואף חשוב לשאול ולהבין כל שלב ושלב!
יכולה להעיד על עצמי שהייתי נודניקית לא קטנה ושאלתי כל הזמן וזה עזר לי לא מעט.
פה, בפורום הזה, זה בדיוק המקום לשאול, לפרוק ולהתייעץ וחבל לבקר אחת את השנייה ולשפוט. לדעתי בכל אופן.
 

Maive1

New member


waiting for it יקרה, קודם כל אני מצטערת אם פגעתי בך או בכל אחת אחרת בכל אופן. אני ממש ממש בתחילת הדרך ועדיין לא מבינה מספיק ושואלת מלא שאלות בתום לב גמור! ובאמת כי אני מרגישה שמהרופא אני לא מקבלת מספיק תשובות למה לעשות משהו/לא לעשות משהו אחר.
את הבנת אותי ממש לא נכון, אני לא מאשימה אף אחד, בטח שלא את אהובי היקר לי מכל, שאני איתו באש ובמים לכל אורך הדרך ולא משנה מה הבעיה ואצל מי הבעיה ואני בטח לא אומרת או חושבת מה מהדברים שאמרת (שהוא מסכן, אשם, וכולי).
ואני רק שואלת כדי לדעת מה עוד אפשר לעשות . מאוד העציב אותי לקרוא מה שכתבת ושהודעתי צרמה לך- זו לא הייתה כוונתי ואני מצטערת. אני מעריכה ומעריצה כל מי שכאן ומאחלת לכולנו רק בריאות והגשמה של המשאלות שלהן.
אני מוצאת בפורום הזה מקום מופלא שאין לו אח ורע בעוצמתו ורגישותו .

לגבי למה לקחת הורמונים זו באמת שאלה ממקום שאין לי ידע ואני לא מבינה, כמו שאני למשל צמחונית ואם פתאום היו אומרים לי שאני צריכה לאכול בשר נניח, הייתי שואלת למה?באמת בקטע של חסר לי ידע רפואי ואני לא מבינה. אני כמובן אעשה הכל ואטוס לירח אם צריך. אבל בבקשה תביני שרק לפני שבועיים גילינו הכל ואנחנו ממש בשלב אקוטי של עיכול, ולדעתי זה בסדר להרגיש כל מיני רגשות. זה אולי החיסרון של כתיבה, לפעמים אתה לא מתנסח כמו שצריך ומלוא עוצמת הרגש ומה שרצית להגיד לא עובר כמו שצריך.

בכל מקרה, מאוד מאוד העציב אותי (ממש ירדו לי דמעות לקרוא זאת!!
) אני שוב מצטערת מכל הלב אם משהו מדבריי קודם צרם או העליב אותך (או כל אחת אחרת) ואני אבקש ממנהלות הפורום להסיר את ההודעה.
 
למעלה