ושוב פסק הדופק והעובר הפסיק להתפתח

ושוב פסק הדופק והעובר הפסיק להתפתח

עצוב לי
עד שכבר היה דופק. היום עשיתי שוב בדיקה והרופא לא מצא דופק. ואמר שהעובר הפסיק להתפתח לפני שבועיים בערך.
הוא נתן לי הפנייה ל''ריקון רחם''. אמרתי לו שפעם קודמת זה נפל לבד ולא הייתי צריכה התערבות כירורגית והוא אמר שזה יכול לקחת הרבה זמן ומה שהוא הציע עדיף.
למי יש ניסיון בזה? מה עדיף?
ואיך בדיוק אני קובעת תור לזה? אני בכללית
והאם עדיף כבר ללכת לברור על הפלות או ששתיים לא נחשב הרבה?
 

a morph

New member
אוף אוף אוף
אני כל כך מצטערת


האם ב"ריקון הרחם" הכוונה לגרידה? הוא לא הציע לנסות ציטוטק קודם? הרופאה שלי אמרה בזמנו שמעדיפה לנסות ציטוטק כי היא מאוד לא אוהבת לעשות גרידות אצל נשים שחוזרות אח"כ לטיפולים, בגלל החשש לפגיעה ברירית.
בכללית שני סוגי ההפלות מבוצעות בבתי חולים, את צריכה להתקשר לבית החולים ישירות ולקבוע תור. אם זה ציטוטק זה מבוצע באשפוז יום או במחלקה הגינקולוגית, תלוי בבית חולים, אם זה גרידה אז אני מניחה שבאשפוז יום כירורגי (לא עברתי אז לא בטוחה).
בכל מקרה אני כן הייתי מחכה שבוע בתקווה שיפול לבד, אמנם אצלי זה לא קרה ובסוף עשיתי ציטוטק, אבל כדאי לתת סיכוי להפלה טבעית... רק לא למשוך את זה יותר משבוע.
 

a morph

New member
תלוי איפה ולמה

בזמנו לציטוטק הייתי צריכה לחכות שבוע (בנוסף לשבוע שכבר חיכיתי שיפול לבד, הרגיש לי כמו נצח), אבל בהר בצופים זה נעשה במחלקה הגינקולוגית (סוג של אשפוז) ולכן התורים פחות זמינים.
במקומות בהם זה נעשה באשפוז יום לדעתי זה יותר דינמי, יש לי חברה ששלחו אותה באותו יום שראו שאין דופק ותוך שעתיים היא יצאה משם.
 

צומבה1

New member
מצטערת לשמוע ושולחת חיבוק

גם אצלי היה לא מאוד מזמן הריון שהיה דופק ונפסק וגיליתי 3 שבועות אחרי רק... באיזה שבוע את? מתי כנראה הפסיק הדופק ? לי אמרו שסיכוי קלוש שיפול לבד בזמנו ( היתי שבוע 10.5 והעובר התאים ל7.5 או 8).המליצו על גרידא. מכיוון שרציתי לסיים כמה שיותר מהר עשיתי תוך יום פרטי אצל פרופ גולדנברג הידוע. לצערי עשה פאשלה והשאיר שארית שהביאה אותי לנסיונות להוציאה עם ציטוטק ואז להסטרו ניתוחית. אם יש אופציה עם ציטוטק אני היתי מנסה ( למרות שאין לי נסיון אישי עם זה). יש כאלו שזה מסיים אצלו מהר וטוב.... כן היתי הולכת לבירור הפלות חוזרות כי אין לך מה להפסיד ואם יש משהו זה ימנע את הכשלון הבא ... מאחלת לך שיעבור מהר, בכל דרך שתבחרי ושההריון הבא יהיה מוצלח !
 

צומבה1

New member
מומחים לנושא כמו קופרמינץ ואחרים

ממליצה לך לשאול פה בפורום ויענו לך את כל הפירוט. ממה שאני יודעת וזוכרת בגדול זה רשימת בדיקות קרישיות , כל מיני נוגדנים למחלות אוטואימוניות , קריוטיפ אני חושבת , בדיקת מבנה הרחם ( צילום רחם/ הסטרוסקופיה בהתאם למה שצריך ) .
 
מצטערת מאוד על האובדן


זו הפסקת דופק שנייה? אם כן הייתי שוקלת לגשת לגרידה כדי לנסות ולבדוק קריוטיפ לעובר. כמובן שבכל הליך כירורגי יש סיכונים ואת צריכה לקחת זאת בחשבון.

יש אפשרות להמתין אם הרופא מאשר זאת, או לשקול מתן ציטוטק.
עבורי ההפלה עם ציטוטק הייתה קשה יותר, נאלצתי לעבור שני סבבים כי אחד לא הספיק. לאחר מכן עברתי גרידות בתה"ש, ההתאוששות עבורי הייתה קלה יותר.

לגבי כללית אני לא יודעת לענות. אני הופנתי למיון על ידי המוקד במכבי או רופא הנשים שלי, ניגשתי למיון תה"ש שם הומלץ על גרידה, וקבעתי במקום תור, אליו את מגיעה עם טופס 17 מהקופה.

עקרונית בירור הפלות חוזרות מבצעים אחרי שלוש הפלות בדרך כלל, ישנן בדיקות כמו סט קרישיות מלא שקופת החולים מאשרת רק בשלב זה, אבל אם הקריוטיפ של העובר יצא תקין, אני לא הייתי ממתינה לבירור הפלות חוזרות, חלקי לפחות.

הבירור כולל היסטרוסקופיה אבחנתית לשלילת מומים מבניים, במקומך בכל מקרה הייתי ניגשת לבדיקה הזו.
קריוטיפ לך ולבעלך. הייתי שוקלת לגשת בשלב זה אם הקריוטיפ של העובר ימצא תקין.
סט בדיקות קרישיות יתר - ניתן לגשת להמטולוג של הקופה שיתן מה שהקופה מוכנה לתת בשלב זה, ואחר כך, לאחר קבלת התוצאות, לשקול להשלים את היתר בפרטי.

מאחלת לך שהחלק הפיזי יעבור בקלות ובשלום (כי הנפשי לא עובר כל כך מהר) ושההריון הבא יסתיים בידיים מלאות
 
עצובה איתך מאד

לי היה קל יותר עם ציטוטק מאשר בגרידה, זה מאד אישי ותלוי בתגובת הגוף, שאינה ניתנת לחיזוי מראש. בשני בבוקר גיליתי שאין דופק, ובאותו יום אחה"צ לקחתי 4 כדורים וגינלית בביה"ח. בערב התחיל דימום של מחזור. נמשך עד שישי בלי כאבים מיוחדים (פרט לכאב לב). בשישי בלילה נפלט שק ההריון, ישנתי מעט ונטלתי משככי כאבים. בא"ס ביום ראשון הרחם כבר היה ריק.
 
הזמנה

מזמינה אותך בחום לפורום אובדן הריון לשאול כל שאלה, לשמוע עוד סיפורים מנשים שאיבדו הריונות, לקבל חיזוק וחיבוק והבנה. אם תרצי אנחנו שם, כל הזמן.
 
זהו, אני אחרי ציטוטק

ממתינה להפלה.
מישהי יודעת אם יש לכדור הזה תופעות לוואי?
אני עם שלשולים (סליחה על התאור) וצמרמורות ולא יודעת אם זה קשור או צירוף מקרים מזעזע
 

a morph

New member
תופעות לוואי מאוד אופייניות

אלה בדיוק התופעות שהיו לי. צמרמורות, הרגשה כללית של שפעת נוראית, כאב ראש, בחילות ושלשולים שלא ברא השטן...
ניתן ורצוי לקחת משכך כאבים אם את סובלת, כאבי תופת לא יזרזו את התהליך ורק יענו את הנפש.
וקחי בחשבון שיכולה לעבור יממה ואף יותר עד שתראי את השק נפלט, גם אם יש דימום עכשיו.
תחזיקי מעמד.
 
למיטב ידיעתי אלה תופעות לוואי מובהקות של הציטוטק

את כבר בבית? מישהו איתך?
התחיל דימום?
את שותה מספיק?
את סובלת מכאבים?
מצטערת על מה שאת עוברת
 
הכל בסדר, חוץ מהכאבים


אני בבית ממזמן. הדימום התחיל בערך שעתיים אחרי הציטוטק וההפלה (הגושים והדימום המסיבי) התחילו לפני שעה בערך.
הכאבים חזקים אבל אני ממש בסדר, אמא שלי מעסיקה את הילד שמשום מה החליט שהוא רוצה לקפוץ עלי ויהי מה...
לא ידעתי שיהיו כאלה תופעות לוואי. יתכן והייתי הולכת על גרידה אם הייתי יודעת.
קיבלתי בבי''ח נרות לכאבים. אני מניחה שזה הזמן לקחת אותם
תודה לכן על התשובות אתן מקסימות ומרגיעות
 
זה הזמן לקחת אותם

אין שום סיבה לנסות להיות גיבורה, אם צריך קחי מסביב לשעון. ואל תשכחי לשתות הרבה. מקווה שהשק ייפלט בקרוב ותחושי הקלה (פיזית), וכפי שכבר אמרתי, אם תרצי את מוזמנת לבוא אלינו לאובדן הריון.
חיבוק.
 

a morph

New member
גם אני בזמנו התחרטתי שלא בחרתי בגרידה

אבל היום אני מבינה שדווקא צדקתי (כנראה).
התופעות האלה לא נעימות בכלל, זה נכון, אבל אם זה חוסך הרדמה וכל מיני סיבוכים אפשריים אז לטעמי זה שווה את זה.
דרך אגב, כשקיבלתי מנה שנייה של ציטוטק (אחרי שלושה ימים, ראו באולטרסאונד שהרירית עדיין מעובה), התופעות לא התקרבו בכלל לפעם הראשונה, חוץ מכאבי מחזור לא היה לי כלום... לכי תביני.
 

hatalya

New member
גם לי היו התופעות האלו

זה בסדר. אצלי לקח כ 8 שעות או אפילו יותר עד שהדימום החל. מצטערת שאת עוברת את זה. אצלי זה עבר בקלות יחסית ובצורה טובה. זה כואב בלב וקצת בגוף, צמרמורות ודימום.. אבל את חזקה. תתגברי ותסתכלי קדימה.
 
למעלה