בירור הפלות חוזרות-שאלה חשובה

גל 127

New member
בירור הפלות חוזרות-שאלה חשובה


אני לאחר הפלה נוספת עם שאריות עם זרימה שאצטרך להוציא
קיבלתי הפניות לבדיקות להפלות חוזרות (קרישיות יתר מקווה שיאשרו בקופה).
נאמר לי שלא לבצע אף אחת מהבדיקות כל עוד יש בטא בדם ושאריות ברחם
כי זה משנה את התוצאות.
האם בכל מקרה ידוע לכן על בדיקה שצריך לעשות דווקא בהריון?
(תופעות נרכשות בהריון)
כי אם כן זאת התקופה ושלא אאבד את המומנטום.
אשמח למידע ממי שיודעת
 

פנלאופה

New member
כנראה שלא

גל יקרה, אני מבינה מדברייך שעברת עד כה שתי הפלות.
אם את יכולה לפרט, באלו שבועות הן קרו וכיצד, זה יוכל לעזור לאחרות לעזור לך.

יש עניין שלא קשור למצב הנוכחי שלך: האם בוצעה בדיקה גנטית לחומר ההפלה?


לגבי בדיקת הקרישיות, למעשה אנחנו אמורות לעבור אותה פעמיים – כשאת לא בהריון, וכשאת כן בהריון. אם אני מבינה נכון, בארץ יש מגבלה של תורים לבדיקת קרישיות, כך שגם אם תזמיני תור עכשיו כדי לבדוק אם יש לך קרישיות נרכשת בזמן הריון, הרי שעד שהתור יהיה זמין, ממילא זו תהפוך להיות בדיקת קרישיות קבועה שלא בהריון. ואז, כאשר תיכנסי שוב להריון, תבצעי את הבדיקה שוב לצורך קרישיות נרכשת. זה מה שאני עשיתי.
בדיקת הקרישיות שלי היתה תקינה כשהסתיימה ההפלה השנייה, כשלא הייתי בהריון. ברגע שגיליתי שאני בהריון חדש עשו לי עוד בדיקת קרישיות ופתאום מצאו שני ערכים שהשתוללו להם, כלומר – מצב של קרישיות יתר נרכשת בהריון. כך יצא שהתחלתי ליטול אספירין וקלקסן גם יחד כשבוע לאחר שגיליתי על ההריון, כלומר בשבוע 4.3. מצד אחד, היה לי מזל שעשו לי את הבדיקה ממש יום אחרי הגילוי על ההריון, ולא הייתי צריכה לחכות שבועות. מצד שני, ברור שאם הייתי יודעת מראש שיש לי קרישיות נרכשת, הייתי יכולה להתחיל ליטול את התרופות הללו בשלב עוד יותר מוקדם. אבל זה מה שיש לעת עתה.
שימי לב, שגם ללא הוכחה ברורה של קרישיות יתר, יש רופאים שלאחר שתי הפלות נותנים מה שנקרא קלקסן ו\או אספירין אמפירי או מניעתי, כלומר ליתר ביטחון. יש סוגיה של מינון הקלקסן במצבים כאלה.

מעבר לזה, לצערי הרב גם התרופות לא מבטיחות שום דבר, חוסר השליטה הופך לרכיב מרכזי בחוויה שלנו. מאחלת לך ימים יותר שמחים מאלה, ומאמינה שהם עוד יבואו ובקרוב.
 

צומבה1

New member
איזו בדיקת קרישיות צריך לעשות בהריון?

כשהייתי אצל קופרמינץ שלח לסט בדיקות ולא דיבר על כך. כולן אצלי נעשו לא בהריון. כעת בתחילת הריון ( מקווה...). מה צריך לעשות שוב?!?!...
 

פנלאופה

New member
רשימת פרמטרים יותר מצומצת

הי צומבה,
קודם כל אמן על ההריון!
קודם כל, חייבת להדגיש שאני לא מתגוררת בישראל ושאני מספרת רק על הניסיון שלי.
הקרישיות שעברתי בהריון כוללת רק חלק מהפרמטרים שנבדקו בבדיקה המקיפה שעשיתי לפני שנכנסתי להריון. אגב, ההבדל בין הערכים שהיו לפני לערכים שהתקבלו לאחר הכניסה להריון בשני הפרמטרים הם דרמטיים. אם המקסימום צריך להיות מתחת ל-1, ועמדתי בו בסיבוב הראשון, הרי שפתאום הייתי 40...

דוגמאות לפרמטרים:
Beta-2-Glykoprotein IgG-Ak
Cardiolipin IgG-Ak
HematokriLeukoyzyten

אם זה יועיל אמצא דרך לפרסם את הרשימה המלאה כי כרגע נשברות לי העיניים מהמושגים.
 

צומבה1

New member
וואו זה מטורף. אז אני חייבת לבדוק שוב !

איך יתכן שאף אחד לא אמר לי כלום על זה ? לא קופרמינץ, לא בר חווה... ואני לוקחת 40 ולא 80 קלקסן כפי שקופרמינץ רצה ״ בלי סיבה ״.. אז אולי יש סיבה ? אם יש רשימה מדוייקת של מה לעשות שוב אשמח לקבלה .
 

פנלאופה

New member
רשימת פרמטרים לקרישיות נרכשת

צומבה יקרה,
אני באמת לא יודעת מספיק ויותר מזה - אני לא מתגוררת בישראל.

אני מעבירה לך את הרשימה המלאה של הפרמטרים בבדיקה שעברתי לאחר זיהוי ההריון. שימי לב, הבדיקה הראשונה של הקרישיות הכללית שנעשתה לפני ההריון היתה ארוכה הרבה יותר. אגב, אני לוקחת מאז הגילוי 60 פלוס אספירין.

מחכה לעדכונים ומאחלת לך בהצלחה גדולה!

Beta-2-Glykoprotein IgG-Ak
Beta-2-Glykoprotein IgM-Ak
Cardiolipin IgG Ak
Cardiolipin IgM Ak
D-Dimer Fibrinspaltprodukt (quant)
Erythozyten
Fibrinogen (funk.)
Hemoglobin
MCH (HbE)
Hematokrit
Leukozyten
LA Screen (DRVVT)
MCHC
middle Cell Volume
PTT
RDW-CV
Thrombozyts
TSH basal
 

טוליתי

New member
לא מדויק. אספירין הוא טרטוגני,

עובר דרך השיליה, ולכן הוא ברירת המחדל האחרונה, וניתן במקרעם של אפלא (קרישיות על רקע אוטואימוני, שהיא נרכשת, כפי שכתבת), או במקרים שקלקסן לבדו, לא הועיל.
&nbsp
גם לכתוב שהתרופות לא מבטיחות דבר, זה לא מדויק, כי במקרים שבעיית הקרישיות היא הבעיה היחידה, התרופה קלקסן מועילה (לגבי אספירין, יש ספקות), וכבר יש לא רק ניסיון רב עם התרופה אלא מחקרים שהוכיחו שלקלקסן יעילות מובהקת אצל נשים עם קרישיות יתר.
 

פנלאופה

New member
את בטח מבינה יותר

תודה טוליתי על האיחולים. לגבי האספירין את הרי טוענת שאני טועה, לא שאני לא מדייקת. אז בואי נדייק פה :)
למען האמת לא ידעתי בכלל שאספירין הוא ברירת מחדל אחרונה. הרושם שלי הוא אחר: רופאת הנשים שלי וגם ההמטולוגית המליצו לי כל אחת בנפרד ליטול אספירין מניעתי מייד שגיליתי על ההריון, עוד לפני שהגיעו תוצאות הבדיקות של הקרישיות ההריונית, שכל המידע בידיהן היה שהקרישיות הרגילה שלי תקינה. הן הודו שאין מחקר חד משמעי, אבל הסיכון מאוד שולי ויש מספיק מידע קורלטיבי, ושתיהן היו לוקחות בלי להניד עפעף במצבי.

לגבי חוסר הדיוק שלי בשימוש במונח הבטחה: אם הבטחה זה אומר שיש סיכוי שישתפר לי הסיכוי להביא לעולם צאצא, ובכן, נראה לי שיש מילים יותר הולמות. התרופות לא מבטיחות דבר, במובן המילוני הפשוט שהבטחה היא התחייבות. אין שום חובה שאמורה להתקיים עכשיו, וזה בדיוק מה שניסיתי לבטא, מה שרבות מאיתנו משתוקקות לו - שתהיה הבטחה שהפעם הכל יצליח.
 

טוליתי

New member
אספירין בעייתי מאוד,

נכון שיש רופאים שששים לתת אותו בלי התראה ובלי לספר שהוא חודר שיליה, ואילו קלקסן שיש לו פחות תופעות לוואי והוא בטוח לשימוש - מעורר הרבה אנטגוניזם. השוני בגישות נובע, לפי דעתי, ואני לא רופאה, מכך שאספירין הוא כדור, ואילו קלקסן בא בזריקה, כך שנדמה שהזריקה יותר מזיקה (מה שלא נכון, לקלקסן יש פחות תופעות לוואי מאשר לאקמול, ואילו לאספירין יש תופעות לוואי בעייתיות מבחינת העובר, וצריך לתת אותו כשאין ברירה).
&nbsp
לגבי הסיפא של דבריך, אני מבינה את דברייך היטב, אך חושבת שהנוסח מדכא, וזה קצת כמו לכתוב: "כלום לא בטוח בחיים" (מה שנכון, אבל מסרס עשייה).
 

פנלאופה

New member
תגובה מוזרה

א. מקודם קבעת שהאספירין הוא ברירת המחדל האחרונה. עכשיו את מודה שיש שתי גישות, ואת מצדדת באחת מהן על אף היעדר ידע רפואי.
ב. את משערת שהשוני של הגישות נובע מאופן הנטילה. השערה תמוהה שכן לא מעניקה קרדיט לרופאים, שלא לומר מציגה אותם כמין מבולבלים. הייתי משערת הרבה יותר בביטחון שיש לעניין קשר עם אורך ההיסטוריה של השימוש בשתי התרופות ועם הידע שנצבר על השימושים השונים.
ג. כתבתי שגם התרופות אינן מבטיחות לנו דבר, עכשיו כתבת שאת מבינה את דבריי ושהם נכונים. יפה. רק היה יותר טוב לולא היית מבטלת את דבריי ומותירה בידיי את הזכות לחשוף את השקפת עולמי, גם אם היא נשמעת לך מדכאת או מסרסת. אני לא צ'יר לידר, העולם אינו רחבת עידוד, ואין לי פונפונים להשכרה. את מוזמנת להציע תפיסת עולם חלופית. כל אחת ושלה, יש מספיק מקום.
 

טוליתי

New member
הפעם עונה לך.

סעיף א - רישא - הוא שאמרתי. אספירין הינו ברירת מחדל אחרונה בהיותו חודר שליה. אספירין נוטלים בהינתן מצב של אפלא, או כשקלקסן לבדו לא עזר. בשני המצבים האחרונים רבה התועלת על הסיכון.
לעניין הגישות, יש הרבה גישות של רופאים וחלקן לא לגיטימיות. רוצה דוגמה מהחיים שלי, בבקשה: לומר לאישה שהפילה 4 פעמים ויש לה בעית קרישה מוכחת, שאם בפעם החמישית תפיל, אז תקקבל קלקסן. זוהי גישה, אבל גישה לגיטימית היא לא.
סעיף ב - כמטופלת פוריות ותיקה נתקלתי פעמים לא מעטות ברופאים שנרתעים מלתת קלקסן ומחלקים אספירין (שלא עושה את אותה עבודה של קלקסן) על אף שהוא חודר שיליה.
סעיף ג' - מקבלת את טענתך, ויחד עם זאת, זכותי לומר שגישתך מדכאת ומצמצמת תקווה שלא לצורך, ואנחנו כאן בפורום של תמיכה.
&nbsp
לגבי הסיפא של סעיף א - יש לי ידע רפואי רב. לא כל בעלי הידע הרפואי הרב הם רופאים. ויש רופאים עם ידע רפואי מוגבל. במשך כל שנות תרומתי לפורום הזה, מעולם לא "זכיתי" לטענה כזו.
&nbsp
אם יש לך ביקורת נוספת, אנא פני לפורום משוב.
 

faith9

New member
טוליתי-תסלחי לי, אבל התשובות שלך לא נכונות מבחינה מקצועית

ואת מטעה.
ההבדל בין קלקסן לאספירין הוא שאספירין עובד על טסיות הדם ואילו הקלקסן עובד על פקטורי קרישה. 2 מנגנונים שונים לחלוטין.
אמנם 2 התרופות הן תחת הכותרת מדללי דם, אך הן עובדות על מרכיבים שונים בדם. וההחלטה הרפואית לא נקבעת על פי מתן טבליה לעומת מתן זריקות, אלא לפי הבעיות הרפואיות של האישה. לפחות בין 2 התרופות הספציפיות הללו.
 

טוליתי

New member
לא הטעתי כלל. אין שום ויכוח ביננו על מה כל תרופה עובדת

אבל מתוך הכירות רבה עם נושא הקרישיות, ומפגש עם רופאים רבים, אני מצטערת לומר שאספירין מחולק לפעמים בלי מחשבה רבה, רק משום היותו כדור.
איפה ראיתי שהטעתי???
 
עוד משהו לגבי אספירין

היום יש רופאים שנותנים אספירין כי הוא יכול לעזור בדחיית רעלת היריון,
אני קיבלתי אספירין (מרופאת היריון בסיכון גבוה שמטפלת במטופלות IVF) משבוע מוקדם עד סוף ההיריון, ואחר כך הזרקתי שבוע קלקסן.
&nbsp
רופאים התווכחו מעל הראש שלי אם זה באמת עובד או לא,
אבל במבחן התוצאה, עם כל ההיסטוריה המשפחתית הצלחתי לסחוב הריון עד הסוף
וזה לא ברור מאליו....
&nbsp
חיבוק
&nbsp
 

גל 127

New member
לצערי ההפלות היו מוקדמות

בשבועות 7-לא נצפה דופק כלל
ובהריון הזה בשבוע 9 לאחר דופק איטי ודימומים(המטומה)-ועובר קטן לגילו.
בנוסף לצערי היה גם הריון חוץ רחמי שירד בזריקה.-סה"כ שלושה הריונות לא מוצלחים במיוחד.
זה נקרא כשתי הפלות -חוץ רחמי לא נחשב הפלה.
האם ניתן לבדוק את השאריות שברחם או שצריך לבדוק את העובר?
והאם ההפלות מצביעות על בעיה כלשהי?
נאמר לי שברוב המקרים לא מוצאים סיבה?
האם שווה ללכת למומחה בכל זאת?
אשמח לדעת
ו
 
למעלה