אירוח בנושא פוריות והפריה חוץ גופית

ישנה אפשרות, לאחר גרידה, לבדוק קריוטיפ לעובר

מאחלת לך שלא תצטרכי ושההריון הבא יסתיים בידיים מלאות
 

simsam1

New member
שאלה בנוגע למוקפאים

אם רשום לי בדוח שהוקפאו 2 אחרי חמש ימי התפתחות האם זה בלוסוצוטיס? ואשמח אם תוכל לספר לי על תהליך ההפשרה. כלומר מענין אותי לדעת האם זה באותו יום של ההחזרה מפשירים או שמא מפשירים ונותנים עוד לגדול?
 
עוברים מוקפאים

אכן, עוברים אחרי 5 ימי התפתחות נקראים גם בלסטוציסטים. במקרה של בלסטוציסטים מקובל להפשיר אותם ולהחזירם כבר באותו היום כי עוברים לא מתפתחים היטב בתנאי מעבדה מעבר ל – 5 ימים.
 

לול2012

New member
שאלה נוספת

שלום ד"ר אליצור,
&nbsp
בת 43 וחודש ....:(
ילדה ב 4 מהריון טבעי.
&nbsp
IVF שלישי
&nbsp
לא יכולתי לעשות בדיקת דם להריון לאחר החזרה בזמן כי הייתי בחו"ל, אז המשכתי לקחת את התמיכה... ליתר בטחון.
ובכל זאת יום למחרת קיבלתי מחזור, למרות התמיכה.
&nbsp
האם זה אומר שהתמיכה בכלל לא מספיקה? לכאורה כל עוד יש תמיכה לא אמורים לקבל מחזור נכון?
&nbsp
שאלה נוספת, מה דעתך על לקחת דאה, לשיפור איכות הביציות? מהפלוס והמינוס? מי מומלץ ?
העוברים שלי היו 8 תאים סימטריים.... ולא נקלטו. פעם שלישית.
לא יודעת מה עוד לעשות....
כדאי לנסותהחזרה על בסיס ביוץ טבעי?
 
שאלות על IVF

ככלל לא אמור להתחיל דימום במהלך נטילת התמיכה ולכן כדאי לשקול לשנות את התמיכה. נטילת DHEA (דאה) במקרים רבים משפרת את כמות הביציות שנשאבת אם כי ההשפעה על איכות הביציות/עוברים מאוד שנויה במחלוקת. אם השאלה היא על החזרת עוברים מופשרים במחזור ביוץ טבעי אז אני בהחלט בעד.
 
שלום דר' אליצור

ותודה על הקדשתך לנו מזמנך.
עוד 3 חודשים אהיה בת 45.
אני לקראת אימהות יחידנית (תרומת זרע מתורם סגור), לאחר 2 הפלות, האחת בשבוע 6+ והשניה בשבוע 8+ (היה דופק ונפסק), שתיהן מעוברים טריים, ו-2 הריונות כימיים (מעוברים מוקפאים).
כל שאר ההחזרות (כבר לא סופרת) היו כשלונות טוטאליים.
ברב השאיבות שואבים לי כ- 11-13 ביציות וישנן כ- 7-9 הפריות.
בשאיבה האחרונה שאבו 17 ביציות ולבסוף היו 6 הפריות.
בכל הפריה רב העוברים בני 7-8 תאים. (בין שאיבה לשאיבה לקחתי דיאה ו- Q10)
לאחר ההפלות הייתי בבירור של קרישיות יתר וניתן לי קלקסן במינון 100 עד הלידה ופרדניזון במינון של 10 מ"ג עד שבוע 13.
בהחזרה האחרונה הוחזרו 3 והבטא היתה קטנה מ- 2 (זוהי החזרה לאחר ההפלה וההריון הכימי).
כעת יש לי 3 עוברים מוקפאים.או לחילופין, עד כמה כדאי לעבור לתרומת ביצית?
תודה!!
 
תרומת ביצית

מכיוון שגיל האישה עדיין מהווה את הגורם המרכזי בהצלחת הטיפולים סיכוי ההצלחה שלך בטיפול תרומת ביציות (בו התורמות הן ככלל צעירות מגיל 33) גבוהים הרבה יותר.
 
תודה דר' אליצור - האם כדאי בכל זאת להמשיך עם החזרת המוקפאים?

אני מקבלת תמיכה מצויינת (3X200 אוטרגוסטן ו- 1 דופסטון), כמו כן קלקסן.ו10 מג' פרדניזון.
&nbsp
&nbsp
 

tallykr

New member
הזדמנות לומר תודה

עברתי איתך 8 החזרות ו-2 הריונות, הטיפול שלך תמיד היה קשוב, מקצועי, רגיש ומכבד, והתוצאה המופלאה של הריון האחרון שבהם (הראשון לא עלה יפה) חוגגת שנתיים, והיא מושלמת, עם כל מה שצריך בילדה, שמחה ומשמחת אותנו עד למעמקי הלב. בזמנו הרגשתי היטב את הייסורים של הטיפולים, הכשלונות והסיבוכים, אבל היום אני מסתכלת על זה וחושבת שהתחום שלך הוא לא פחות ממופלא. אם בעבר הטיפולים היו עבורי גזירה שלא היה ברור לי מדוע "נענשתי" בה, היום אני מבינה ששפר מזלי שאני חיה בתקופה שבה יש לרפואה מה להציע לזוג במצבנו, ושאפשר במעבדה ליצור יצורים מופלאים. אנחנו אסירי תודה!
 
תודה!

דברים שיוצאים מהלב ונכנסים ללב! היטבת כה יפה לתאר את המורכבות הנפשית הרבה של טיפולי הפוריות והצורך ברגישות כל כך רבה מצד כל הצוות המטפל. שפר מזלי שמתאפשר לי לסייע לכל כך הרבה זוגות בדרך לא פשוטה זו. לשמחתי אני יכול להתגאות בכך שאנשי הצוות שלנו באסותא מבינים את המורכבות הרבה של הטיפולים ועושים ימים כלילות כמיטב יכולתם לסייע למטופלים.
 

טלי963

New member
PGD

ד"ר שלום רב,
בהריון לאחר ivf. במי שפיר נמצאה טרנסלוקציה רציפרוקלית מאוזנת. לאחר בדיקת קריוטיפ שלי ושל בעלי התברר שגם לבעלי יש אותה טרנסלוקציה.
הבנתי שבמידה ונרצה עוד ילדים נצטרך ivf+pgd. יש לנו 5 עוברים מוקפאים (ימים 3,5 ו - 6). העוברים לא עברו pgd כי גילינו על טרנסלוקציה רק בהריון. השאלה שלי האם בבוא העת ניתן יהיה לעשות לעוברים המוקפאים pgd או שנצטרך לעבור מחדש תהליך של שאיבה?
תודה רבה
 
אבחון גנטי PGD

בהחלט. ניתן לבצע את הבדיקה הגנטית גם לעוברים המוקפאים אבל ייתכן שלשם כך יהיה צורך להקפיאם בשנית לאחר ביצוע הבדיקה. בכל מקרה, מומלץ לפנות ליחידת ה PGD שלנו באסותא לקבלת כל המידע הנדרש. בהצלחה!
 
שאלה בנוגע לטיב העוברים

שלום ד''ר
רציתי בבקשה לדעת אם טיב העוברים מעיד, אולי בעקיפין אפילו, על המשך ההריון או על המשך התפתחות העובר.
כלומר במידה והחזירו עובר לאחר הפשרה במצב ''בסדר'' ולא טוב/מאוד או מצויין, האם הוכח או נבדק קשר בין טיב העובר המופשר שהוחזר למומים כלשהם בעובר או מחלות וכד', כמובן במידה ונקלט ההריון.
לפי מה מוגדר טיב עובר? שברים, מס' תאים, כמה אחוז ממנו שרד לאחר ההפשרה?
והיכן מותחים את הגבול ואומרים: את העובר הזה אנחנו לא מחזירים?
תודה מראש על הנכונות לעזור
 
איכות העוברים

כיום מקובל להגדיר "טיב עובר" על פי קריטריונים מורפולוגיים (של מבנה וצורת העובר) כמו מספר התאים שלו, קצב החלוקה של התאים, סימטרית התאים ונוכחות של שברי תאים. יחד עם זאת, לאחרונה התחלנו באסותא גם לאפשר ביצוע בדיקה גנטית מקיפה לעובר (PGS) טרם ההחזרה לרחם כי ישנם לא מעט עוברים שנראים מורפולוגית "טוב מאוד" אך אינם תקינים גנטית. בדיקת PGS מאפשרת לבדוק את התקינות הגנטית של העובר בטרם החזרתו לרחם. לעוברים באיכות מורפולוגית בינונית יש פחות סיכוי להשתרש ויותר סיכון להפלות אולם לא דווח על קשר למומים מולדים או מחלות בילוד.
 
שאלות לגבי בלסטוציט

שלום ד''ר ותודה מראש על הכל
יש לי היסטוריה לא טובה עם הפשרת עוברים. שום עובר יום 3 לא שורד לי את ההפשרות. לעומת זאת, בלסטו' שרד ואפילו נקלטתי להריון ממנו. מלכתחילה אמרו לי שהוא במצב מצויין גם אחרי הפשרה.
השאלה שלי היא למה מלכתחילה לא לגדל את כל העוברים לבלסטו?
האם זה נכון שלבלסטו יש יותר סיכוי להשתרש, שהוא באמת נחשב לעובר יותר חזק/עמיד?
והאם אני יכולה לבקש שאת כל העוברים יגדלו לבלסטו למרות שאני לוקחת סיכון שלא ישארו לי עוברים להקפאה? פשוט מעדיפה שלא ישארו עוברים מאשר להגיע להחזרה, להמתין שעה וחצי ואז ללכת הביתה בלי החזרה.
שוב תודה על היחס
&nbsp
 
עוברים מוקפאים

זאת בהחלט שאלה טובה שאנו מתלבטים בה רבות. מצד אחד, עובר שהגיע לשלב הבלסטוציסט הוא אכן עובר באיכות טובה יותר ובעל סיכויי השרשה טובים מאוד אבל צריך לזכור שתנאי המעבדה שלנו, טובים ככל שיהיו, אינם תנאי הגידול הטבעיים של העובר, כמו הרחם שלך, ולכן עובר שלא התפתח בתנאי מעבדה לבלסטוציסט לא בהכרח לא היה מתפתח אצלך ברחם אילו היה מוחזר. את בהחלט רשאית לבקש שיקפיאו לך רק בלסטוציסטים ונענה ברצון לבקשתך. בהצלחה!
 

פינקי29

New member
החזרת בלסטוציסט מוקפא ופער בגיל המחושב?

קודם כל תודה על האירוח החשוב וההזדמנות לשאול!
אנחנו אחרי החזרה של בלסטוציסט מוקפא, ועקבית בכל הבדיקות - החל מבדיקת הדופק ועד השקיפות, גודל העובר היה קטן ב3-5 ימים מהגודל הצפוי. לא רלוונטי הסבר של ביוץ מאוחר וכו' - כי כאמור מדובר על IVF בו אפשר לקבוע בדיוק של יממה את גיל העובר. הגודל הוא גם בסקאלה של ס''מ ולא מ''מ כך שהאפקט של טעות מדידה מתמזער והפער נשמר.
בשקיפות נאמר לנו שיתכן והיתה סוג של 'קפיאה' בהתפתחות בימים הראשונים, ואני די מודאגת מהפער הזה.. האם זו תופעה מוכרת לאחר IVF וספציפית עם עוברים מוקפאים? מה המשמעות של העיכוב ההתפתחותי הנ''ל?
תודה, ימים שלווים ובשורות טובות לכולנו
 
קביעת גיל ההריון

אכן כפי שציינת נכון ב IVF חישוב גיל ההיריון הוא מדויק. הביוץ הוא ביום השאיבה ולכן הווסת האחרונה המחושבת היא שבועיים ימים לפני מועד השאיבה. בהחזרת עוברים מוקפאים נקבע הביוץ על פי המועד בו הוא התרחש באמת (במחזור טבעי) או על פי מועד תחילת התמיכה בפרוגסטרון. אני לא מכיר תופעה של "קפיאת עוברים".
 

ענבל ח1

New member
היי

סורי שאני מתערבת אבל הבת שלי הוחזרה כבלסטו׳ לא מוקפא ותמיד הייתה קטנה יחסית בגודל במדידות. בהתחלה רק ב-3 ימים בערך ובשלב כלשהו שמרה על גודל שקטן בכשבועיים מהממוצע. היא אכן נולדה קטנה יחסית- 2.5 קג אבל בריאה לחלוטין והיום צמצמה פערים והיא תינוקת מקסימה בת כמעט שנה. חמסה.
לדעתי אין לך מה לדאוג לדעתי. בהצלחה
 
למעלה