אירוח בנושא פוריות והפריה חוץ גופית

T i l o

New member
מה התופעות שהיו לך שמהם התעלמו?

רק כאבי מחזור?
ואיך הוא איבחן את האנדו?
&nbsp
&nbsp
תודה!
 

T i l o

New member
השתמשת בגלולות?

ואם כן זה קרה לך גם איתם?
בתור נערה סבלתי שנים מכאבי מחזור מזעזעים ודימומים חזקים אבל הכאבים היו רק ביום הראשון למחזור! היו חודשים שמשכך כאבים היה עוזר אבל רוב הזמן ממש לא, אמנם לא הייתי סובלת מהאיבוד הכרה כמוך אבל כן סבלתי מהקאות ושלשולים ולא מצאתי מנוחה במשך כמה שעות עד שעבר, אבל שוב רק ביום הראשון וביום השני הייתי קמה בבוקר כמו חדשה.
התחלתי לקחת גלולות במשך מספר שנים וזה עבר לי לחלוטין, היום אחרי הפסקת הגלולות כבר שנה כדי להיכנס להריון ואין כאבים, וגם כמות הדימום הסתדרה, פה ושם יש צורך במשכך כאבים אבל אני סובלת מאי נוחות קלה ביותר, ומאוד מאוד פחדתי להפסיק גלולות רק כדי שלא להיזכר במה שעברתי אבל להפתעתי זה חלף כמעט לגמרי.
מתחילה לתהות אם לחפש בכיוון הזה...מה דעתך?
 
גורמים המשפיעים על הפוריות

שלום ותודה על שאלתיך.
כפי שהיטבת לתאר בהחלט יש גורמים רבים אצלך שהינם בעלי השפעה על הפוריות ויש הכרח לתת מענה לכל אחד מהם בשביל שתזכי להריון ולידה תקינים. אין ספק שגילך הינו הנתון בעל המשמעות הרבה ביותר וסיכויי ההצלחה בגיל זה יורדים בצורה משמעותית. שאר הגורמים שציינת יותר פשוטים לטיפול אבל בהחלט מחייבים התייחסות מיוחדת לפני שמתחילים את טיפולי הפוריות, כולל שילוב של דיאטנית, על מנת להבטיח את תקינות ההיריון. בליווי הולם אני מאמין שתוכלי להגשים את חלום ההורות שלך. בהצלחה!
 
שחלות פוליציסטיות

שחלות פוליציסטיות גורמות לעיתים להפרעות בביוץ דבר שבהכרח משפיע על פוריות האישה. יחד עם זאת, חשוב לזכור שב – 25% מהנשים שמבייצות באופן סדיר מזהים באולטראסאונד שחלות במראה פוליציסטי ונשים אלו יכולות להרות באופן ספונטאני!
 
מומים מולדים

אני מודה לך ומצטרף למחמאות! לנשים עם הפרעה בי פולרית שמטופלות בטיפול תרופתי בהחלט מומלץ לבצע סקירת מערכות באולטרה-סאונד לשלילת מומים. בגילך יש גם חשיבות לבצע בדיקה גנטית של העובר (למשל, דיקור מי שפיר) לשלול הפרעות גנטיות.
 
הפלות

במקרה של הפלות חוזרות בהחלט מומלץ להשלים מספר בדיקות לבירור הגורם. הבדיקה האינפורמטיבית ביותר היא שליחת חומר ההפלה לבדיקה גנטית בכדי לדעת האם הייתה הפרעה גנטית בעובר שלא התפתח. במידה וזה לא בוצע עד כה, אז במקרה וחס וחלילה תהיה הפלה נוספת, מאוד כדאי לבצע את זה.
כדאי גם להשלים בדיקת היסטרוסקופיה לתקינות חלל הרחם, בדיקת קרישיות יתר אצלך ובדיקת קריוטיפ אצלך ובן זוגך. יחד עם זאת, ברב המקרים אנו לא מוצאים את הגורם ועדיין הסיכוי להריון תקין בהמשך הוא גבוה!
 
הזרעות מזרע תורם

1. אני מניח שאם היית פוגשת היום בן זוג והייתם מעוניינים להקים יחד משפחה לא הייתם מיד פונים לטיפולי IVF אלא מנסים תחילה להרות באופן טבעי לפיכך אני חושב שלנסות בין 1-3 טיפולי הזרעה נשמע הגיוני מבחינה רפואית. יחד עם זאת, לא כדאי לנסות מעבר לכך כי אכן הגיל הוא מאוד משמעותי בסיכויי ההצלחה של הטיפולים.
2. לדעתי אין צורך לעשות ניתוח לביתוק קרום הבתולין.
3. מכיוון שמעולם לא ניסית להרות קשה לאמוד את הסיכויים שלך להצליח אבל ברור שכדאי לך להתחיל את הטיפולים בהקדם האפשרי!.
4. אני מציע לך לפנות בהקדם למומחה בפוריות ולבנק זרע על מנת להתחיל את התהליך. בהצלחה!
 
תוצאות מאוחרות של טיפולי פוריות

אחת הבעיות הגדולות במחקרים שבודקים תוצאות ארוכות טווח של מטופלות פוריות או הילדים שלהם היא שההשואה נעשית כמעט תמיד לזוגות שהרו באופן טבעי. אנו יודעים למשל שנשים עם תסמונת השחלות הפוליציסטיות נמצאות בסיכון מוגבר לסרטן רירית הרחם וגם לאי פוריות ולכן עוברות יותר טיפולי פוריות. אבל הגורם לסרטן רירית הרחם שלהן הוא לא טיפולי הפוריות אלא המחלה הבסיסית של האישה. בסך הכל הטיפולים האלו בטוחים הן לנשים והן לילדים. ברור שאם ההריון מגיע באופן טבעי - מה טוב. אבל אם לא - הרי אנחנו כאן בשביל לעזור!
 
הפלות חוזרת

4 הפלות, הפסיק דופק, אין עובר וכו', נשלחתי לבדיקת רחם, קריוטיפ, אונקולוגיה, איזה עוד בדיקות אפשר לעשות ?
 
אירוח בנושא פוריות והפריה חוץ גופית


יחידות ההפריה החוץ גופית מטפלות באלפי נשים המתקשות להרות, בין אם מדובר בבעיית פוריות שמתגלות אצלן, אצל בן הזוג, אצל שניהם או בעקרות בלתי מוסברת.

ביום שלישי 25.4, בין השעות 20:00-18:00, יתארח ד"ר שי אליצור, מומחה לפוריות ומנהל היחידה להפריה חוץ גופית באסותא רמת החייל, וישיב בין היתר על שאלות בנושאים הבאים:

אחרי כמה זמן שמנסים להיכנס להריון באופן טבעי, מומלץ להתחיל תהליך בירור של חוסר פוריות

אילו בדיקות מבוצעות במסגרת בירור אי פוריות

על פי אילו קריטריונים נבחר פרוטוקול הטיפול עבור כל מטופלת

איך אדע מהו תהליך הפוריות שמתאים לי

לאחר סבב טיפולי פוריות שכשל, האם ניתן להמשיך מיד לאחר מכן לסבב נוסף או שיש להמתין

אילו בדיקות מומלץ שבן הזוג יעבור

על מה חשוב להקפיד במהלך טיפולי הפוריות מבחינת תזונה ואורח חיים

כיצד מחליטים כמה ואילו עוברים להחזיר לרחם ומה עושים עם העוברים שלא הוחזרו

האם האיכות של עוברים מוקפאים זהה לאיכות עוברים טריים

האם תהליך שאיבת הביציות יכול להתבצע גם ללא הרדמה מלאה


אתם מוזמנים לשרשר את שאלותיכם כבר מעכשיו


למידע נוסף:

https://www.assuta.co.il/?catid={2E2DB74C-83CA-4092-BC53-3B713E40DFE7}

מספר הטלפון של אסותא: 03-7644444

 
אני רק שאלה


שלום ד"ר
אני אחרי הפלה טבעית ללא התערבות כירורגית. נאמר לי פעמיים שהכל יצא ותקין.
מה הסיכוי להקלט להריון מיד אחרי הפלה והאם כדאי להמתין חודש חודשיים אחרי הווסת הראשונה כדי שהגוף "יחזור לעצמו"? מדובר בהחזרת עוברים מוקפאים.
ובנימה יותר אישית - אני מטופלת שלך במסלול הציבורי (רופא צוות). פעמיים הייתי אצלך לקבלת פרוטוקול ופעמיים נקלטתי להריון (פעם אחרונה הסתיימה בהפלה אבל אין קשר). אז ברצוני לומר לך תודה ענקית על הנסיך הקטן שיש לי בבית ועל זה שאתה כ"כ נחמד גם במסלול הציבורי, זה לא מובן מאליו.
 
טיפולים לאחר הפלה

אני מודה לך על המחמאות ושמח שהתאפשר לי לעזור לך בהגשמת חלום כל כך משמעותי! אני שמח שיש לנו את היכולת לסייע לזוגות כל כך רבים וזהו אחד הכוחות היותר חזקים שמניעים אותנו!
אחרי הפלה הייתי ממליץ להמתין חודש אחד על מנת לאפשר לרירית הרחם להתחדש כראוי לפני החזרה נוספת. כמובן כדאי להשלים את בירור ההפלות במידה ולא בוצע עד עכשיו.
 
בלסטוציט ועוברים מוקפאים רגילים

שלום ד"ר
יש לי עוברים מוקפאים טובים. משום מה נדיר שהם שורדים הפשרה ולכן כל פעם אני מגיעה להחזרה, ממתינה שעה וחצי - שעתיים ובסוף חוזרת הביתה "ריקה".
האם יש אפשרות לבקש שיפשירו את העובר שהוקפא ביום 3, ימשיכו לגדלו ליום 5 ורק אז יקראו לי להחזרה?
בפעם האחרונה שהחזירו בלסטו' נקלטתי להריון אז אולי אלו עוברים שנחשבים ליותר מוצלחים או חזקים וכדאי אותם להחזיר?
תודה מראש, מכירה אותך אישית ואתה מקסים
 
עוברים מוקפאים

בהחלט ניתן להפשיר עוברים ביום 3 ולהמשיך לגדלם בתנאי המעבדה ליום 5 (בלסטוציסטים) לפני החזרתם לרחם. יחד עם זאת, צריך לזכור שתנאי המעבדה שלנו, טובים ככל שיהיו, אינם תנאי הגידול הטבעיים של העובר, כמו הרחם שלך, ולכן עובר שלא התפתח בתנאי מעבדה לבלסטוציסט לא בהכרח לא היה מתפתח אצלך ברחם אילו היה מוחזר. אחוזי ההישרדות של עוברים מופשרים אצלנו ביחידה באסותא הם סביב 95% ולכן כדאי לבדוק פרטנית במקרה שלך מדוע השרידות של המוקפאים נמוכה יותר. בהצלחה!
 

simsam1

New member
שלום דוקטור אשמח לתשובתך

עשינו שלוש פעמים ivf מתוכם פעמים הצליח אבל לא להתקדם פעם אחד בטא לא הכפילה את עצמה ופעם לא היה דופק בפעם הראשונה יצא הכל לבד בפעם השניה לקחתי ציטוטק. עכשיו אנחנו לפני טיפול רביעי . האם אתה ממליץ על בדיקות כלשהן לפני הטיפול הנוסף ? תודה רבה
 
הפלות

אני חושב שלאור הסיפור כדאי להשלים את הבדיקות המומלצות להפלות חוזרות, דהיינו שליחת חומר ההפלה לבדיקה גנטית בכדי לדעת האם הייתה הפרעה גנטית בעובר שלא התפתח, בדיקת היסטרוסקופיה לתקינות חלל הרחם, בדיקת קרישיות יתר אצלך ובדיקת קריוטיפ אצלך ובן זוגך.
 
למעלה