לא יודעת אם אני פרנואידית או שזו הגישה אצל כולם..

פינקי29

New member
לא יודעת אם אני פרנואידית או שזו הגישה אצל כולם..

שוב שלום בנות יקרות,
אז ביומיים הבטא הכפילה את עצמה מ368 ל883. הפרוגסטרון קצת עלה אבל עדיין נמוך - מ24.8 ל32.5.
במרפאת IVF אמרו שהם מרוצים והזמינו אותי לאולטרסאונד בעוד 3 שבועות (יהיה 7+4).
כששאלתי האם לא צריך לעשות עוד לפחות בדיקת דם אחת לראות שהפרוגסטרון ממשיך לעלות כמו שצריך, אמרו שמבחינתם לא (ולמעשה שהם לא יעשו לי את הבדיקה כי מבחינתם אין צורך. אמרו להגיע רק אם מתחיל דימום. שאלתי אם לא כדאי לבדוק ולעקוב מלכתחילה *לפני* שמתחיל דימום.. אז מבחינתם לא. בקיצור אמרתי שאלך לבדוק דרך מרפאת הבית ורופאת המשפחה שלי ואעדכן אותם..
זה לא קצת מוזר? חשבתי שבודקים הכפלה של בטא יותר מפעם אחת בודדת, ועל אחת כמה וכמה כשרמות הפרוגסטרון נמוכות מאד..
כמו כן, זה הגיוני שהאולטרסאונד הראשון יהיה רק בשבוע 7+4? מה עם לבדוק לפני זה שק היריון, קוטב עוברי, שק חלמון, את העובדה שההיריון השתרש ברחם..?
זה הם שמחפפים או שאני קצת פרנואידית וזו התנהלות תקינה?
חייבת לציין שכאשר הייתי מטופלת במרפאת פוריות (לפני שעברתי להיות משויכת ליחידת IVF) המעקב היה הרבה יותר צמוד ודואג, אז אולי אני משווה שני דברים שונים וההתנהלות הנוכחית סבירה ומקובלת..
תוהה האם מעבר לתור העצמאי לבדיקת דם נוספת שקבעתי לעצמי, כדאי גם לקבוע תור עצמאי לרופא נשים כלשהו לשבוע 6 נניח..
 
זה מקובל בחלק מהמקומות

יש מקומות שגם הכפלה לא בודקים, אם הבטא טובה אז מזמינים לאולטרסאונד בשלב שבו כבר מצפים לראות דופק. והפרוגסטרון שלך בסדר גמור.
 

a morph

New member
זה בסדר

אצלי בכלל לא בדקו הכפלה (בטא ראשונה הייתה 380). חשוב לבדוק הכפלות רק כשמתחילים מבטא נמוכה, כי אז יש ספק אם זה הריון או כימי\חוץ רחמי. בבטא כמו שלך אין ספק.

מה שכן, אותי הזמינו לאולטרסאונד כעבור שבוע מבטא ראשונה.
אבל את יודעת מה? יש הגיון בזה שהזמינו אותך רק בשבוע 7. כי בשלב הזה כבר חייבים לראות דופק, והדברים די חד משמעיים, מעקבים מוקדמים יותר עלולים להיות מורטי עצבים, וחבל.
לדוגמא, לא תמיד רואים חלמון בשבוע 5, זה לא אומר כלום אבל המילים "לא נצפה חלמון" נשמעות מלחיצות אז נשים נכנסות לחרדות סתם.
בשבוע 6 לא תמיד רואים דופק, וגם זה עדיין יכול להיות תקין, וממילא לא יודעים אם תקין או לא עד שבוע 7, אז בשביל מה?
יש רופאים ומרפאות שמקפידים על מעקבים תכופים ובדיקות הכפלות חוזרות ונשנות, אבל לא ברור אם יש לזה ערך פרוגנוסטי בבטאות גבוהות.
שימשיך עגול ותקין!
 
אצלי במרפאה דווקא בדקו גם כשהייתה הכפלה מעל 1000

נראה לי שזה תלוי מרפאה. אני חושבת שהפתרון שלך טוב ומקווה שמגמת העלייה תמשיך ושיהיו בשורות טובות
 
אצלי

בדקו 2 הכפלות. אחת אחרי 48 שעות ועוד אחת שבוע לאחר מכן, וגם זימנו לאולטרסאונד בשבוע 7+3. אני כמובן לא התאפקתי והלכתי לרוףא בקופה בשבוע 5 ו 6 לראות שק ודופק
 

צומבה1

New member
אצל בר חווה בודקים עד בטא 1000

ואז בשבוע 7 דופק ואז תקינות הריון רק בשבוע 10.. אני התהלכתי עם עובר מת בבטן משבוע 8 עד הבדיקה 3 שבועות.. בהריון הבא, אם יהיה...אבדוק כל שבוע. זה הרג אותי להרגיש בחילות ובהריוןואז לגלות שהכל היה פיקציה ככ הרבה זמן...
מאחלת לך המון המון בהצלחה ושימשיך תקין ומשעמם
 
ברוב המקומות זה ככה. אבל..

ראשית בטא אין סיבה לבדוק. בטא מעל אלף לא בהכרח תוכפל, וזה בסדר.
פרוגרסטרון.. האם מדובר בהחזרה על בסיס הורמונאלי ואת מקבלת רק פרוגרבטרון וגינאלי? אם כן הפרוגרסטרון תקין כנראה. אם לא.. אני מהמחמירים שאומרים שעדיף לעלות מינון.
לגבי אולטרסאונד... שוב אני מהמחמירים וחושבת שכדאי ללכת החל מ 5+0 לבדוק שק. רוב הרופאים אומרים להגיע בשבוע 7 לדופק
&nbsp
 

פינקי29

New member
תודה בנות - תשובות ותהיות המשך

מדובר על החזרה של בלסטוציסט מוקפא. אני לוקחת אסטרופם, דופסטון ואוטרוגסטן. כשראו שהפרוג' נמוך העלו לי את האוטרוגסטן מ4 ביום ל6 ביום, וזהו, אפילו לא הסכימו לבדוק שוב שבאמת עולה בעקבות שינוי המינון.
הלכתי לרופאת משפחה והיא נתנה לי הפניה לעוד 2 בדיקות דם, מחר ובשבוע הבא, אז מהבחינה הזו אני רגועה כי יכולה לעקוב אחרי הפרוג' גם בלעדיהם.
מה שיותר מטריד אותי זה האולטרסאונד, הבעיה שאם אני קובעת תור לגיניקולוג דרך הקופה לשבוע 5-6 לראות שק היריון, זה הרופא שאהיה משוייכת אליו גם בחודשים הבאים. וכמובן שכל הרופאים שיש להם תור מעכשיו לעכשיו אלו רופאים עם דיס-המלצות רבות - מה שאפשר לחיות איתו בשביל בדיקה אחת, אבל בטח שלא להתקע איתם אחר או לסמוך על טוב ליבה של הבירוקרטיה שתתן לי אישור מיוחד לעבור רופא..
אז אני בדילמה - או לוותר על אולטרסאונד של שבוע 5 כדי שיהיה לי תור לרופא מעקב שאני רוצה (חודש וחצי מעכשיו), או לעשות את האולטרסאונד שבוע 5 אצל הראשון שזמין ואז להתקע עליו או להיות תלויה בחסדי הבירוקרטיה. (הקטע שגם אם יאשרו לי לעבור לרופא אחר - מאמינה שעם מספיק אסרטיביות והתעקשות זה יקרה - מאותו הרגע שוב אצטרך לחכות חודש וחצי עד שיהיה תור לרופא שאני כן רוצה, וכאילו איבדתי את 3 השבועות הקרובים שבהם הפזם להמתנה יכול היה לדפוק כבר..)
אוף
 

lollipop06

New member
בטוח שבעייתי לעבור רופא?

אני למשל בכללית וגם חשבתי שיש תקופת צינון- כי בעבר הייתה אבל עכשיו אין כזאת לגביי רופאי נשים ואפשר לקבוע בכל פעם לאיזה רופא שרוצים... (גם לי יש רופא שלכל תור אליו צריך לחכות חודש וחצי...)
 

פינקי29

New member
זה מה שאמרו לי במוקד

שזה עקרונית אפשרי אבל אני צריכה לשכנע אותם ואז אולי לקבל אישור לעבור, כי אמורה להיות משוייכת 3 חודשים לאותו רופא. בפועל מאמינה שיתנו לי לעבור אבל בגלל שאפשר לקבוע תור רק לרופא אחד בכל פעם - אם אני קובעת תור לרופא שזמין בעוד שבוע, סביר להניח שהתורה שרציתי כמה שבועות לאחר מכן לרופא שרציתי כבר יתפס..
חושבת שאנסה פשוט לגשת למרפאת נשים בלין ולהסביר את המצב ולראות אם יוכלו להכניס אותי לאולטרסאונד בלי הפניה..
 
אני הלכתי למרכז בריאות האישה, אמרתי שאני מבקשת

להיבדק, שאלו למה.. אמרתי שאני מבקשת להיבדק, כי ההיריון יקר,
ואני רוצה לדעת שהכל בסדר. אמרתי שאני לא מתכוונת לשקר שכואב לי ,
אלא שאני בלחץ שהכל בסדר (הייתי אחרי הפלה בשבוע 8+4),
לא היתה בעיה...
&nbsp
וזה לא גרם להחלפת רופא, לרופא הנשים שלי הלכתי בלי קשר.
&nbsp
בהצלחה ושימשך ארוך, תקין, משעמם ובידיים מלאות
 
אין לך רופא נשים "רגיל"

אליו את הולכת בעניינים שאינם פריון? אם יש אז את יכולה ללכת אליו ולבקש שיבדוק למרות שזה לא תפקידו כביכול.
בנוסף.. את יכולה ללכת למוקד נשים בקופה.. אבל אז צריך להמציא להם משהו.. כמו שכואבת הבטן או את חושבת שראית הפרשה מוזרה או משהו כזה..
 
בסורוקה בכלל לא בודקים הכפלות

בודקים בטא ביום ה 15, אם היא גבוהה ויפה, לא בודקים כלום יותר עד הדופק.
&nbsp
שיהיה הריון ארוך, בריא ובידיים מלאות
 
למעלה