לאחר שימוש ממושך בגלולות

לאחר שימוש ממושך בגלולות

היי,
מישהי שמעה על כך שלאחר שימוש ממושך בגלולות השחלות למעשה מדוכאות ולא חזרו לפעילות תקינה? מניחה שזה לוקח מס' חודשים..
כמו כן - לעניין רירית רחם דקה שגם היא תופעה שלילית שלאחר שימוש בגלולות. ראיתי גם באינטרנט שרופא מאוד ידוע כתב על כך שהרירית מתנוונת לאחר שימוש בגלולות ובמיוחד כאלה עם מינון הורמונים גבוה.
מישהי נתקלה בזה? יודעת כמה זמן לוקח לחדש פעילות? מה צריך לעשות?
מדאיג..
ניוון לא נשמע הכי טוב..
תודה
 

Musmus14

New member
יש הרבה מיתוסים שקשורים לשימוש בגלולות

אני הפסקתי עם הגלולות הרבה לפני שתכננתי הריון והתחתנתי בכלל. לקחתי כמה שנים ופתאום רציתי להרגיש את הגוף שלי טבעי אז הפסקתי והשתמשנו באמצעי מניעה אחרים.
שלושה שבועות אחרי שהפסקתי הלכתי לרופא נשים כדי לראות שהכל בסדר. הרירית הייתה יפה (לא זוכרת כמה) והיה לי זקיק גדול ממש לפני ביוץ והפרשות פוריות בכמות מוגברת ממש. הכל חזר לקדמותו וזה היה מחזור של 35 יום. אח"כ זה התחיל להתקצר עד שבסופו של דבר התייצב על 27-29 יום וככה נשאר.
בגדול, הכל אמור לחזור לעצמו אחרי שמפסיקים והגוף חוזר לפעילות טבעית. מה שכן.. אם היו לך בעיות לפני אז הן נשארות גם אחרי.
לא צריך לעשות כלום, הגוף יודע לעשות הכל בעצמו.
ובכלל, תקראי פחות ותפחדי פחות. אם לא הייתי קוראת כל כך הרבה ונכנסת לפאניקה, אולי לא הייתי כאן היום :) אבל את זה אי אפשר לדעת...
אגב, לקחתי יסמין - גלולות עם מינון גבוה יחסית.
 
מיתוס

אני לקחתי גלולות בערך 10 שנים (וזה לא היה הדור עם המינון הכי נמוך כמו שיש היום) ואני אמא, ויש לי כמה חברות עם שימוש דומה בגלולות שגם הן אמהות.
האם יש לך בעיה מאובחנת כלשהי או שאת בראשיתם של הנסיונות להרות? כי אם אין בעיה ואת רק בראשית הנסיונות אני חושבת שפורום "לקראת הריון" כאן בתפוז מתאים לך יותר.
בהצלחה !
 

malina83

New member
דעה שונה

לקחתי 11 שנים גלולות. כשהפסקתי קיבלתי וסת רק 3 פעמים בשנה, וגם זה דימום חלשלוש של רירית דקה. אובחנתי עם חוסר ביוץ ורירית נורא דקה.
עם הרקע הזה התחלתי טיפולים.
ב 99% מהמקרים שימוש ממושך לא באמת משפיע לרעה אבל אצלי זה עשה משהו , משהו רע. זאת רק הדעה שלי ויכול להיות שפשוט בעייה שהייתה קיימת התגברה עם השנים. אבל עצם העובדה שכל רופא ששאלתי לא אמר לי אף פעם לעשות הפסקה כיום מאוד מתסכלת אותי. יכול להיות שהייתי מגלה שיש לי בעיה הרבה לפני הגיל בו החלטתי להכנס להריון והיה חוסך לי הרבה כאב לב.

למרות מה שכתבתי אין לי ״ ניוון״ ועם הורמונים כמות הביציות ששואבים דווקא בסדר גמור. אבל ללא תרופות- כלום. ורירית גם מאוד קשה...
 
למעלה