ביציות שלא הופרו, אך התחלקו לתאים (8 תאים) במעבדה

ביציות שלא הופרו, אך התחלקו לתאים (8 תאים) במעבדה

משהיא שמעה?

שאבו ממני ביציות, הזריקו להן תאי זרע חיים אך ללא תנועה, לא הייתה הפרייה אך הביציות המשיכו לחיות ולהתחלק לתאים.

מה זה אומר ומי שמעה על זה?
 

the0right0time

New member
מוזר מאוד

יותר סביר שכן היתה הפריה אך העובר לא תקין... אולי לזה הם התכוונו? ביצית לא מופרית לא סביר שתמשיך להתחלק ועוד להמשיך עד 8 תאים. אם במקרה את מקבלת מהם עוד אינפורמציה אשמח אם תשתפי כאן.
 

פאשון

New member
יכול להיות שהבנת לא נכון?

ביציות לא אמורות לעשות הכפלת תאים. כלומר - תא מין לא עובר מכפיל את עצמו. רק עוברים. כלומר תאים שיש להם את כל החומר הגנטי ולא מחצית ממנו. מדעית זה לא הגיוני, אלא אם כן יש מאמר חדשני ביותר....שבטכניון טרם שמעו עליו:)
 
היי, אני לא עד כדי מטומטמת...

בעלי ואני ישבנו שם.
הרופא הסביר שאנחנו צריכים לעבור למיקרוטסה כי התאים לא הצליחו להפרות אף ביצית (באקסי, היו לנו רק כמה עשרות תאים בודדים חיים ללא תנועה, וזה מMFC באחרים גם זה לא מצאו). אמרתי לו שבנות ספרו לי שיש להן ילדים בתא חי ללא תנועה. אולי אפשר לנסות עוד סבב לפני שהולכים על ניתוח.
הוא הסביר ש"הביציות היו כ"כ טובות, שאני לא רואה טעם, אין איך למקסם את זה מהצד שלך. הביציות שלך אפילו התחלקו לתאים למרות שלא הייתה הפריה".

פה בעלי קטע את הרופא ושאל "איך ביצית מתחלקת בלי שהייתה הפרייה?" אז הרופא ענה שזה באמת מוזר וגם המעבדה חשבו שזה מוזר. אבל ברגע שביצית מתחלקת *בלי* הפרייה זה לא נחשב עובר ולכן אין את מה להחזיר. (כלומר הוא חזר על זה שוב שהתחלק אבל לא היה הפריה, זה נאמר כמה פעמים במהלך הפגישה לא פעם אחת).

אני יודעת שזה נשמע לא הגיוני, גם לבעלי ולי זה היה נשמע לא הגיוני. לפעמים קורים בטבע דברים שלא כתובים, גם לא בספרים של הטכניון.... זה שלא הגיוני ולא שמעת על זה (וגם אני לא שמעתי על זה לפני), זה לא אומר שזה לא מה שקרה.
(בעלי מגיע מהתחום המדעי, אני עובדת הייטק ושם, במקום שלא חסרים בו אנשים חכמים, הרבה מהם קוראים לי "גאון", כך שאני לא עד כדי כך טיפשה...)

איך אמרתי לבעלי? אני מוזרה, חיי מוזרים, ומסתבר שגם הביציות שלי מוזרות


אם בכל זאת תמצאי מידע על זה (משהיא כתבה לי שאולי התפתחה צ'יסטה במעבדה, אבל לא מבינה בצ'יסטות), אני מאוד אשמח. ממה שכתבת אני מבינה שאת לומדת בטכניון, אני לא יודעת מה בדיוק את לומדת, אבל אולי עוד תכתבי את הדוקטורט שלך על ביציות שלי
 

acka

New member
זה נשמע אכן מוזר

תאי המין (ביציות וזרעים) מכילים רק סט אחד של כרומוזומים ואמורים לא להיות מסוגלים להתחלק לבד.
יתכן שהביצית הזאת עברה חלוקה לא תקינה ונשארו בה שני סטים וכך היא יכלה להתחלק במעבדה.
חייבת להודות שזו הפעם הראשונה אני שומעת על משהו כזה.
 
למעלה