חדשה פה

believe8

New member
חדשה פה

שלום לכולן,
עוקבת כבר תקופה ארוכה מהצד ואשמח להתייעץ.בת 31 אחרי 7 הזרעות ו 3 סבבי IVF שכשלו. בשני סבבים ראשונים נשאבו 2 ביציות ובשלישי 11מתוכן היו 4 הפריות, 2 עוברים הוחזרו ביום 3 והאחרים היו באיכת נמוכה ולא שרדו עד היום ה5.
אנחנו מוגדרים כבלתי מוסברים, זרע תקין, צילום רחם תקין אבל עם זאת כבר מעל שנתיים וחצי של נסיונות ומרגישה שאולי בכל זאת מפספסים משהו. אשמח לשמוע את דעתכן אולי בדיקות נוספות שכדאי להשלים. בנוסף מטופלת בציבורי ומתלבטת אם זה הזמן לעבור לפרטי
 

פאשון

New member
מנסה

זה נשמע שעברת לא מעט...בואי תכתבי לנו מה היו הפרוטוקולים וננסה לעזור. זה נשמע שהיה שינוי בין הסבב השני לשלישי כי פתאום מ-2 ביציות שנשאבו המספר קפץ ל-11....
איך איכות העוברים שלכם? מה היו הפרוטוקולים שלך?
בדיקות שהייתי עושה בלי קשר: בלוטת התריס ותפקודים כלליים - כמו סוכר וספירת דם.
אישית, אני תמיד הלכתי ישר לפרטי. לי היה חשוב שאותו רופא יטפל בי ויידע את ההיסטוריה שלי.
 

believe8

New member
תודה על התגובה קצת ארחיב

שאיבה ראשונה פרוטוקול פיוריגון ומנופור, בשניה אלונבה ומנופור ובאחרון רק מנופור שהביא לתגובה טובה אבל מחשש לגירוי יתר קיבלתי דקפפטיל כמבייץ ואחכ חצי אוביטרל. לתמיכה מטופלת באנדומטרין והוסף גם פרוגינובה. איכות העוברים בכל הסבבים היה עובר אחד 6-8 תאים השאר באיכות של 4 תאים. ובסופו של דבר מכל הסבבים לא הוקפאו עוברים. בדיקות הדם שלי תקינות. זה יכול להצביע על איכות ביציות ירודה ? או לבדוק מה גורם לבעיה בהשרשה?
 
מאיזה שהיא סיבה

כמות ואיכות העוברים לא מדהימה.. מתוך 11 ביציות רק 4 הופרו ומתוכן לא היתה ביצית אחת, אפילו מהזקיק המוביל, שתתפתח לעובר מעל 8 תאים..בגילכם הייתי מצפה לתוצאות טובות יותר. יכול להיות פרוטוקול, תזמון שאיבה, איכות ביצית/זרע..משהו פה לא אידיאלי וכדאי לשבת לברר זאת מול הרופא. בהצלחה!
 

פאשון

New member
אני במצב דומה לשלך

עוברים פשוט לא מתפתחים. אין מוקפאים ורוב ההחזרות שלי היו החזרות רחמים. אלו שלא היו החזרות רחמים היו בפרוטוקול ארוך. בקצרים זה היה פשוט מזעזע.
אם הזרע תקין, זה יכול להעיד על איכות ביציות לא משהו. אבל גם יכול לנבוע מפרוטוקול לא מתאים. גם שימי לב שעם מנופור התגובה שלך אחרת מפיוריגון. אולי כדאי לשנות את ההורמונים. אני למשל עם פרגובריס.
הייתי בודקת קודם על איך לשנות איכות עוברים ולא איך הם משתרשים. זה לא רלוונטי בשלב הזה. יכול להיות שאם יהיה עובר טוב הוא ישתרש ויניב הריון מוצלח.
יש תוספים שיכולים לשנות - DHEA, קיו-10, אבץ, ויטמין E. ושינוי תזונה מהותי - הפחתה בפחמימות ריקות, פחות מוצרי חלב ולהעדיף אם כבר מעיזים ופחות בקר, להעשיר בקטניות והרבה ירקות. האמת? אני מוצאת את התפריט של אנדומטריוזיס בריא יותר מכל תפריט אחר (גם אם אין לך אנדו').
אגב, בדקת TSH ונוגדנים לבלוטה? לפעמים אם יש רקע אוטואימוני, תוספת של פרדניזון בשילוב אספירין בשלב הסטימולציה יכול לשפר איכות ביציות.
 
חשוב לבדוק שיטת הפריה ואיכות עוברים

האם הכל נעשה באותו המקום? באותה מעבדה?תבדקי באיזו שיטה הופרו העוברים. תראי אם עשו מיקרומניפולציה. בנוגע לפרוטוקטלים יש פרוטוקולים ארוכים שלעיתים מעלים איכןת ביציות. ניתן לבדוק גם בדיקות כרמוזים לעוברים אבל בדכ נעשה מכמות עוברים גדולה. בנוי לרחם אני הייתי מנסה גם היסטרוסקופיה רק כדי להיות רגועים. אם את מתחברת הייתי מנסה גם דיקור סיני. בהצלחה
 

טוליתי

New member
כמה נקודות למחשבה,

אך לפני כן, צר לי על הדרך שאת עוברת, יחג עם זאת, חשוב לזכור שהסטטיסטיקה אומרת שבתוך 5-6 טיפולים כ-85% מהנשים העוברות IVF יהרו, כך שיש עוד הרבה מה לעשות, אך הכי חשובה כאן הסבלנות.
בכל מקרה, הגעת למקום הנכון, אני בעד לחשוב ביחד מה עוד יש לעשות.
שאלות/תובנות:
1. מה היו המינונים בכל אחד מהטיפולים?
2. האם כל הטיפולים באותה המעבדה? לפעמים מספיקה החלפת מעבדה.
3. להחליף תרופות: לא ניסית גונל, לא ניסית מנוגון, לא ניסית לובריס/פרגבוריס...
4. היסטרוסקופיה כדי לשלול עניין רחמי
&nbsp
תעני, וננסה לעזור.
&nbsp
 

believe8

New member
מעדכנת

הייתי ביעוץ נוסף והפעם הוחלט לנסות פרוטוקול ארוך עם דקפפטיל ופרגובריס 3 ליום, בלי איקסי כי טוען שיש הפריות גם ככה ובלי חלון עוברי שלדעתו מיותר. גם העלתי את נושא ההסטרוסקופיה שבאמת הסכים שנשלים לוודא שאין בעיה מבנית. אז מקווה שזה יביא לתוצאות טובות יותר .
לגבי טיפולים קודמים- מינון מנופור שהביא ל11 ביציות היה 450 אבל לקראת הסוף הורידו עד 300 כי E2 היה גבוה .
גונל ניסיתי בתקופת ההזרעות במינונים נמוכים אמנם אבל בלי תגובה משמעותית.
ולגבי מעבדה - אותה מעבדה בכל הפעמים בגלל זה גם שקלתי לעבור לפרטי.
ההפריות חוץ מפעם ראשונה שהיה חצי איקסי הן בשיטת אינסמינציה ומסתבר שבדוח עוברים היו 6 הפריות ולא 4 מתוך 11 כמו שאמרו אבל הן לא התקדמו ליום ה 3. ל 2 עוברים שהוחזרו עשו חלון עוברי.
בכל מקרה ניסיתי גם דיקור אבל לא ממש התחברתי אולי אם יש המלצות למדקרת טובה באזור מרכז אנסה שוב.
ולגבי DHEA כמה מומלץ לקחת ואם זה לא יכול להזיק במידה ואין בעיה אם זה.
תודה על העצות והעזרה!
 
למעלה