מחיצה של ~30% - הרופא המטפל שלי אומר שלא צריך לגעת

mlk123456

New member
מחיצה של ~30% - הרופא המטפל שלי אומר שלא צריך לגעת

ושחבל על הזמן ואילו הרופא שביצע את ההיסטרו אמר שזה גבולי ואם כבר אני בטיפולי IVF אז כדאי לטפל. אני מבולבלת.
 
אצלי היה 25% והדעות היו חלוקות

הרוב אמרו לא לגעת. כולל מי שעשה לי את ההיסטרוסקופיה. 8-9 חודשים אכ בעיקבות הפלה בשליש ראשון פתאום כולם יישרו קו. אמרו שסביר להניח שלא קשור, אך לא כדאי לקחת סיכון שכן ושלחו לניתוח.
&nbsp
בזמנו כשהתלבטתי אם לעשות אז מצאתי עוד המון סיפורים כאלה. מהצד ההפוך.. מכירה בנות לא בטיפולים שבזמן הריון עלו על זה שיש מחיצה וזה היה חסר משמעות.
&nbsp
מה שלא תחליטי.. שיהיה בהצלחה
 

natnat30

New member
בילבולי מחיצות

הי. יש לי מחיצה של 50% וכל רופאי הפריון המליצו לא לנתח. אלא רק אם תהיה הפלה. בהתחלה הקשבתי להם. אבל ככל שהזמן עבר, הרגשתי לא רגועה עם ההחלטה.'לבסוף הלכתי לשני מומחים להיסטרוסקופיה. הראשון, ד''ר גולדשטיין ששמו הולך לפניו. המליץ לנתח, אך הוא לא עובד עם מכבי. ומדובר בעלות של כ7,000 ש''ח החלטתי, בעקבות.המלצות נוספות פה בפורום, ללכת לד''ר רן קידר. שמקבל דרך המשלים של מכבי. הוא היה מקסים בפגישה. שמע בסבלנות את כל ההיסטוריה (אצלי הרופאי פריון בכלל טענו שמדובר ברחם קשתית בלבד), הסביר על ההליך, ובלי לבקר יותר מידי את רופאי הפריון (אמר שהוא מבין מאיפה הם מגיעים, ואת ההסתכלות שלהם) אבל, הסביר שהם פחות מעודכנים במחקרים בתחום. הראה לי מחקרים חדשים אשר ממליצים להסיר גם מחיצות קטנות, ומחקר שבדק אחוזי הצלחה בטיפולים, אצל בנות לאחר ניתוח להסרת מחיצה, בטיפולי ivf שלא עברו הפלה. ומצא שהסיכויים עלו והשתוו לבנות עם רחם תקין. לכן, המליץ לי, גם לאור העובדה שעברתי 3 החזרות כושלות לנתח. הניתוח נקבע ליום שני הקרוב.(תחזיקי לי אצבעות) את מוזמנת גם לפנות אלי במסרים אם את צריכה עוד מידע
 

Cuenquitta

New member
אני הסרתי מחיצה קטנה 20-25%

וחודשיים לאחר מכן בהזרעה על בסיס ביוץ טבעי (ואחרי כמה וכמה סבבי הפרייה שלא צלחו ) נקלטנו להריון מוצלח. מנגד, ילדתי מוקדם (שבוע 35, לא נעים אך לא נורא ) ואי אפשר לשלול שזה קשור להיסטרוסקופיה הניתוחית. מנגד מנגד, גם מחיצה היא גורם סיכון ללידה מוקדמת. שורה תחתונה- בעיני אם את אחרי כשלונות מרובים או עברת הפלות- שווה לנסות ולהסיר.
 

nofar166

New member
שאלה אליכן

ראיתי שכתבתן פה על מחיצות שונות ברחם,

הייתי שמחה לדעת איך גיליתן אותן? האם מעבר לצילומים ולבדיקות, הרגשתן איזשהם תסמינים גופניים באופן כללי במהלך השנים, או בזמן הניסיונות להרות?
 

Cuenquitta

New member
רק הרופא האחרון זיהה

בלי תסמינים (חוץ מהריון כימי/הפלה אחת שאולי יכול להיות קשור). צילום רחם לא הראה, 2 רופאי פוריות לא ראו ורק בר חוה תותח אחד שראה מיד באולטראסאונד , הוכיח את קיום המחיצה בהיסטרוסקופיה ושלח אותי להסרתה
 

nofar166

New member
תודה רבה על התשובה

אפשר לראות את זה באולטרסאונד רגיל? זה יכול להשפיע גם על סיכויי הקליטה וההשתרשות?
 

Cuenquitta

New member
אפשר, אבל קשה טכנית

קל מאוד לפספס מחיצות קטנות באולטראסאונד וגם בצילום רחם. בר חוה טוען שיש קשר, יש רופאים אחרים שחושבים שלא. אצלי זה עבד, אבל כמובן שאי אפשר לדעת אם במקרה או בזכות ההסרה.
 
לפני שנה ומשהו כשהיינו אצלו ביעוץ

לנו בר חוה אמר שלא חושב שיש קשר לאי השרשה. ודווקא אמר שאם אין הפלה אז לרוב עדיף לא לגעת. לפחות זו הייתה הדעה שלו לגבי מחיצה של 25%.
&nbsp
לא נראה לי שניתן לראות באולטרסאונד רגיל.. אולי אם יודעים שזה שם אז יודעים מה לחפש.. יש אולטרסאונדים שמאפשרים לאסוף היטלים ולהציג היטל.. סוג של אולטרסאונד תלת מימד אך לא מתקדם. בכאלה ניתן לראות.. למעשה זה מה שבר חוה גם עשה ביעוץ אצלו. (המכשיר שלו משארת שמשמש גם כאולטרסאונד תלת מימד.. אך לנו הוא הציג רק היטל).
 

Cuenquitta

New member
אצלנו זה אכן היה לאחר הפלה

אבל בר חוה חשב שכדאי להסיר את המחיצה וללכת לנסות לבד בבית כי הוא הניח שהבעיה שלנו נבעה מהמחיצה (שהיתה קטנה). הוא גם אבחן את המחיצה באולטראסאונד הכי בסיסי וללא תלת מימד, כי הוא באמת אלוף אולטראסאונד. מניחה שכשנתחיל בנסיונות לסבב ב נגלה אם הסרת המחיצה אכן נתנה את הפתרון או שסתם חווינו סמיכות זמנים ממוזלת
 
איך ניתן להרגיש משהו?? לא מרגישים

זה בתוך הרחם..
&nbsp
לרוב מאבחנים בהיסטרוסקופי אבחנתית. אבל ספציפית איבחון מחיצה ניתן לראות לא פחות באולטרסאונד תלת מימד. במקרים קיצוניים רואים לעיתים גם בצילום רחם. אך לרוב לא.
 
משתפת מה היה אצלי

דר גולדשמיט אמר ששי מחיצה של 25 אחוז ושאין לו שום ערובה למה יקרה אם ינתח אותי.
ממנו המשכתי לא.סאונד תלת מימד אצל פרופסור שלו שלא ראם שום דבר ברחם....
 

ע דור

New member
לי היתה מחיצה של כ- 30%

הומלץ להסיר, ואכן עברתי היסטרו' ניתוחית והיא הוסרה בהצלחה.
אני לא יודעת אם זה השפיע על סיכויי הקליטה, זה היה בשלב ההזרעות. עשינו עוד הזרעה שנכשלה ועברנו ל- IVF. לאחר כמה סבבי מוקפאים נקלטתי, ורופאת מעקב ההריון טוענת שטוב שהסרנו את המחיצה כי זה היה עשוי להעלות סיכוי להפלה.
 

טוליתי

New member
רוב הרופאים דווקא בעד להסיר

ממליצה לשמוע עוד חוות דעת, לפחות אצל שני רופאים, ואם החלטת על הסרה, ללכת לרופא בכיר.
&nbsp
בהצלחה
 
למעלה